Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vraagje, wat gaat er binnen enkele weken gebeuren als er geen walen en brusselaars meer zijn die een prik willen en er nog wel vlamingen zijn?
Gaan de vlamingen dan meer vaccins krijgen of wordt dit op zen belgisch geregeld en gewoon in ne waalse en brusselse frigo bewaard ?

Je wordt niet gediscrimineerd want je mag ook gewoon op reis, enkel moet jij een extra bewijs kunnen voorleggen.
Hier volg ik niet, je hebt niet de kans gehad om een vaccin te gaan halen als gevolg daarvan mag je extra betalen voor een test om op reis te gaan want diegene die wel de kans gehad hebben voor een vaccin die moeten geen test laten doen? Ik zie de niet discriminatie niet.

(En ik heb er ook geen last van binnen een dag of tien ben ik tweemaal gevaccineerd maar t blijft schandalig t minimum dat men kan doen is gratis testen voor zij die nog geen vaccin hebben mogen ontvangen).

Zelfs 95% zou me straf lijken tegen 31 mei -> hier in ons vaccinatiecentrum zijn de risicopatiënten jonger dan 49 pas gisteren uitgenodigd voor een 1e prik in de week van 2 juni -> da's dus 50% van de risicopatiënten die al buiten zijn deadline valt in onze regio ...

Als Beke cijfers geeft mogen ze wel correct zijn vind ik, en aangezien de uitnodigingen centraal verstuurd worden moet hij perfect het juiste getal kunnen geven, nee?
Mijn vrouw kreeg normaal op 3 juni haar 1e prik. Als risicopatiënt.

Tot ze gisterennamiddag plots telefoon kreeg. "Ja, we hebben een vaccin over, als ge hier binnen het kwartier kunt zijn is het voor u".

Direct in de auto gesprongen natuurlijk...

Hier volg ik niet, je hebt niet de kans gehad om een vaccin te gaan halen als gevolg daarvan mag je extra betalen voor een test om op reis te gaan want diegene die wel de kans gehad hebben voor een vaccin die moeten geen test laten doen? Ik zie de niet discriminatie niet.

(En ik heb er ook geen last van binnen een dag of tien ben ik tweemaal gevaccineerd maar t blijft schandalig t minimum dat men kan doen is gratis testen voor zij die nog geen vaccin hebben mogen ontvangen).
"Extra betalen" is een aanname. Je weet niet of je de test zult moeten betalen. En als het verschil zo klein gehouden wordt, dat het alleen gaat om een uur extra investeren in een test halen, kun je al moeilijker van discriminatie spreken.

Je wordt niet gediscrimineerd want je mag ook gewoon op reis, enkel moet jij een extra bewijs kunnen voorleggen. Moest het zijn dat niet gevaccineerden helemaal niet op reis mochten, dan had je gelijk. Maar nu niet.
Als we beslist hadden om eerst alle blanken te vaccineren, daarna alle afrikanen, daarna alle aziaten, ....

Nu blijkt dat de laatste 2 groepen moeten meer betalen om op vakantie te gaan, omdat ze de kans nog niet gehad hebben om zich te laten vaccineren, is het dus geen discriminatie :unsure:

En wat als men buiten Europa wilt reizen?
Dan moet je voldoen aan de eisen van het land waar je naartoe gaat.

Hetzelfde als in Europa dus, maar hier proberen ze het makkelijker te maken door de beschikbare informatie uniform vorm te geven zodat alle lidstaten zich daarop kunnen baseren.

Het gaat enkel informatie bevatten hé, alle landen beslissen nog zelf wat de voorwaarden worden. Dit zowel binnen als buiten EU. Binnen EU kan je gewoon makkelijker reizen door het certificaat waar alle nodige info opstaat + dit erkend wordt door alle lidstaten.

Dan moet je voldoen aan de eisen van het land waar je naartoe gaat.

Hetzelfde als in Europa dus, maar hier proberen ze het makkelijker te maken door de beschikbare informatie uniform vorm te geven zodat alle lidstaten zich daarop kunnen baseren.

Het gaat enkel informatie bevatten hé, alle landen beslissen nog zelf wat de voorwaarden worden. Dit zowel binnen als buiten EU. Binnen EU kan je gewoon makkelijker reizen door het certificaat waar alle nodige info opstaat + dit erkend wordt door alle lidstaten.

Ik las onlangs ergens dat voor zo'n certificaat een negatieve PCR of sneltest voldoende zou zijn maar zo'n sneltest is niet op naam dus ik vraag me dan af hoe ze dat gaan klaarspelen. :frown:
Zo'n sneltest lijkt op een zwangerschapstest is toch niet te controleren tenzij je die ter plaatse moet afnemen dan wel uiteraard maar dat stond er niet bij dus geen idee.

"Extra betalen" is een aanname. Je weet niet of je de test zult moeten betalen. En als het verschil zo klein gehouden wordt, dat het alleen gaat om een uur extra investeren in een test halen, kun je al moeilijker van discriminatie spreken.
Ik ging verder op basis van de thread hier. Als het extra betalen wegvalt (wat wel kan tellen als je met verschillende mensen bent), vind ik het minder erg ja. Discriminatie is het nog steeds, maar goed dan kan ik nog ergens begrip opbrengen gezien de situatie waarin we (ruim) een jaar jaar zitten.

Ik ging verder op basis van de thread hier. Als het extra betalen wegvalt (wat wel kan tellen als je met verschillende mensen bent), vind ik het minder erg ja. Discriminatie is het nog steeds, maar goed dan kan ik nog ergens begrip opbrengen gezien de situatie waarin we (ruim) een jaar jaar zitten.
'Hoeveel duurder is onze vakantie straks door bijkomende kosten van coronatests? Als het aan Brussel ligt, draait de Europese Unie daar komende zomer voor op. Maar lidstaten verzetten zich, onder meer het Nederlandse kabinet. Vijf vragen over de kwestie, waarover donderdag in Brussel wordt vergaderd.'

Zal dus per land bepaald worden of het gratis is, wie dat gaat betalen (land of europa) is me nog niet duidelijk.
Ik wou naar Frankrijk gaan dus zou wss gratis zijn:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/fran...-nederland-opzij-en-biedt-pcr-test-gratis-aan

De vraag is: hoe gaan ze dat regelen :p

Als je de symptomen hebt en getest wordt, is dat dan ook zelf te betalen? Want eens goed gaan fietsen en dag erna heb ik symptomen :D

Ik las onlangs ergens dat voor zo'n certificaat een negatieve PCR of sneltest voldoende zou zijn maar zo'n sneltest is niet op naam dus ik vraag me dan af hoe ze dat gaan klaarspelen. :frown:
Zo'n sneltest lijkt op een zwangerschapstest is toch niet te controleren tenzij je die ter plaatse moet afnemen dan wel uiteraard maar dat stond er niet bij dus geen idee.
En ik las ergens dat de aarde plat is...

Momenteel is het nog speculeren. We weten dat er een akkoord bereikt is, maar alle details zijn nog niet bekend. Ook niet wat alle landen als criteria gaan hanteren.

Hier officiele press release:

En de persconferentie:

In de persconferentie heeft men het enkel over vaccin, PCR-test of antistoffen test. In de press release heeft men het enkel over tests (niets specifiek).

Dus waar je gelezen hebt dat sneltests toegelaten zouden zijn, is geschreven door iemand die dit zelf ingevuld heeft. Maar volgens de momenteel beschikbare informatie zou dit niet zo zijn.

En ik las ergens dat de aarde plat is...

Momenteel is het nog speculeren. We weten dat er een akkoord bereikt is, maar alle details zijn nog niet bekend. Ook niet wat alle landen als criteria gaan hanteren.

Hier officiele press release:

En de persconferentie:

In de persconferentie heeft men het enkel over vaccin, PCR-test of antistoffen test. In de press release heeft men het enkel over tests (niets specifiek).

Dus waar je gelezen hebt dat sneltests toegelaten zouden zijn, is geschreven door iemand die dit zelf ingevuld heeft. Maar volgens de momenteel beschikbare informatie zou dit niet zo zijn.

'Sneltest niet ouder dan 24u'

🤷‍♀️

Moesten ze nu nog zeggen, de testen voor reizen (als je je vliegtuig ticket / hotel reservatie kan voorleggen) zijn gratis, zou ik het nog ok vinden, maar het is gewoon jammer dat men dus de "jongeren" dus extra gaat laten betalen voor hetzelfde te kunnen bereiken. (Ik zeg hier jongeren met quotes, omdat ook 50/60+'s die nu pas AstraZenica hebben gehad zowat de hele zomer zonder 2e prik moeten meemaken, en dus mogelijks ook die test moeten gaan aanschaffen).
En 1 prik zal waarschijnlijk al voldoende zijn in veel landen (vb. in België zijn de versoepelingen ook gebaseerd op % mensen die eerste prik gehad hebben, dus kan me niet voorstellen dat toeristische landen daar strenger gaan in zijn)
Het certificaat zal bij vaccinatie vermelden hoeveel prikken iemand heeft gekregen. De lidstaten beslissen op eigen houtje of één vaccinprik (bij coronavaccins die werken met twee prikken) al dan niet voldoende is.

sneltest is niet hetzelfde als een zelftest.
Een sneltest wordt nog altijd uitgevoerd door een arts (of gelijkaardig) en kan dus evengoed op naam zijn. Anders kan die ook niet gelinkt worden aan uw corona certificaat.

Als we beslist hadden om eerst alle blanken te vaccineren, daarna alle afrikanen, daarna alle aziaten, ....

Nu blijkt dat de laatste 2 groepen moeten meer betalen om op vakantie te gaan, omdat ze de kans nog niet gehad hebben om zich te laten vaccineren, is het dus geen discriminatie :unsure:
Is het dan ook discriminatie dat jongeren meer betalen voor een verzekering? Of dat mensen die vaker een ongeval veroorzaken een hogere verzekering hebben? Nogmaals, je mag gewoon op reis gaan. En voor iedereen geldt dezelfde voorwaarde: een groen passpoort, enkel verschilt de manier van persoon tot persoon om er eentje te krijgen.

Ja, als je in het extreme trekt kan je dat misschien als discriminatie zien. Maar vind je het dan wel normaal dat ik moet bijdragen aan de ziekenkas om ervoor te zorgen dat mensen die willen reizen een gratis test kunnen afnemen? Iedereen weet ondertussen al lang dat normaal reizen er voorlopig niet in zit.

Maar vind je het dan wel normaal dat ik moet bijdragen aan de ziekenkas om ervoor te zorgen dat mensen die willen reizen een gratis test kunnen afnemen?
Ja dat noemt solidariteit, net zoals alle gezonde jongere personen al langer moeten wachten op een vaccin. Die zijn ook solidair,.

187837123_10159488013230879_4909757893905216787_n.jpg

Maar o wee als ge mee 5 aan een tafel zou zitten

'Toegestane' protestactie Palestina miserie
Straf dat ik vandaag geen vergelijkbaar bericht zie staan van feestende club supporters. Selectieve verontwaardiging heet zoiets dan?

"zelftest is een teken van hoffelijkheid"

Ja ik ga elke keer ik iemand uitnodig in mijn kot 16 euro betalen voor twee sneltesten. :rofl:

"zelftest is een teken van hoffelijkheid"

Ja ik ga elke keer ik iemand uitnodig in mijn kot 16 euro betalen voor twee sneltesten. :rofl:

moeten het dan eigenlijk niet minimum 3 sneltesten zijn?
of werkt hoffelijkheid maar in 1 richting? of in u eigen huis kunde niet besmet worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan