Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen is goedgekeurd en goed getest.
Het is geen mRNA technologie en beetje minder efficiënt maar meer dan genoeg en het houdt zwaar ziek zijn even goed tegen.

Ik heb ook J&J gekregen. De nacht erop zwaar gerild en koude koorts. Koorts de dag erop maar kon voor de rest alles doen.

Grootste voordeel : 1 prik en volledig gevaccineerd.
Oke , welja mijn ma heeft wel de ziekte met de K gehad dus ik hou het wel wat in de gaten ,zijn zestigers , maar met de eerste nacht ziek zijn kan ik rekening mee houden.

Mijn ouders worden ingeënt met Johnson en Johnson ,blijkbaar een zeldzaam vaccin , moet ik me zorgen maken ? Ik lees hier al van proefpersonen voor J&J gezocht. Hmm
Zeker dat het geen oude links zijn?

Kameraden doen mee met klinische studie voor J&J, dit gaat niet over de veiligheid maar vooral over de langdurende werking: hoe lang na inenting blijven antistoffen in het bloed, als proefpersonen toch nog besmet worden hoe erg zijn de symptomen dan nog en met welke variant was de besmetting,... Alle producenten hebben nog trials lopen om op deze vragen te kunnen antwoorden, overal ter wereld om een zo heterogeen mogelijke groep te hebben.

Gezien we het virus nog "maar" een dik jaar kennen is er natuurlijk nog niet veel data over de werkzaamheid op lange termijn. Wel veel vermoedens maar men wil dit natuurlijk bevestigd zien met harde cijfers.

Qua veiligheid is er geen enkele reden om aan te nemen dat er effecten zijn die op lange termijn spelen: ofwel quasi onmiddellijk, ofwel niet. Na enkele dagen/weken is je immuunsysteem volledig klaar met antistoffen aanmaken en zijn alle stoffen uit het vaccin veilig afgebroken. Net zoals de andere vaccins is ook J&J dus veilig.

Ik had het vanaf begin over het verschil tussen België en de USA qua vaccinaties. Aangezien er daar zo ongeloofwaardig op gereageerd werd heb ik dan maar een grafiekje gepost om het (toch wel significante) verschil tussen beide regio's in de verf te zetten. Ik was vanaf het begin af aan al de USA met België aan het vergelijken.
Sorry, ik zit op mijn gsm te typen tijdens wandeling dus weinig tijd om uitgebreid te gaan.

Je doet een stelling over A maar geeft een grafiek over B, iets totaal anders.

De reden waarom USA nu 'massaal' kinderen vaccineert is omdat ze weinig volwassenen meer bereid vinden. Daardoor stokt hun vaccinatiecampagne. Op een voorlopig hoger niveau dan België, maar de trend van aantal gevaccineerde is gevaarlijk aan het dalen.

Zie screenshot.

Bijlagen

• Screenshot_20210519-133733.jpg
    Screenshot_20210519-133733.jpg
    514,6 KB · Weergaven: 13
Sorry, ik zit op mijn gsm te typen tijdens wandeling dus weinig tijd om uitgebreid te gaan.

De reden waarom USA nu 'massaal' kinderen vaccineert is omdat ze weinig volwassenen meer bereid vinden. Daardoor stokt hun vaccinatiecampagne. Op een voorlopig hoger niveau dan België, maar de trend van aantal gevaccineerde is gevaarlijk aan het dalen.

Zie screenshot.

Zit de bottleneck bij onze vaccinatie overigens niet bij de toelevering? Het is dus geen kwestie van onkunde in de uitvoering maar een probleem van toelevering. De VS voeren niets van vaccins uit naar wat ik had gelezen. Daar speelt dat dan minder.

Zie screenshot.

Denk dat het op zich naar verwachting is dat de vaccinatiebereidwilligheid in de VS lager ligt dan in België (of West-Europa) bij uitbreiding. De vraag is of ze dat een probleem vinden. Er zal wel campagne gevoerd worden, maar als puntje bij paaltje komt is het eigen verantwoordelijkheid daar. Hier kijken we daar toch wel wat anders naar.

Muh freeduhm! Vergeet niet dat daar ook nog een hele nest mensen zitten die geloven dat het een Hoax is, een list van de Democraten, dat God hen zal beschermen en/of dat een virus geen partij is voor een M16 machinegeweer.

Wees blij dat die Amerikanen geen vaccin willen nemen, er zijn nu al zoveel chip tekorten. Als die ook nog eens allemaal Gates' zijn 'vaccin' gaan nemen, kan ik helemaal een nieuwe AMD laptop op mijn buik schrijven.

Zit de bottleneck bij onze vaccinatie overigens niet bij de toelevering? Het is dus geen kwestie van onkunde in de uitvoering maar een probleem van toelevering. De VS voeren niets van vaccins uit naar wat ik had gelezen. Daar speelt dat dan minder.
Klopt als een bus. Het ding is dat de VS een grote vaccinatiebereidheid nodig heeft van heel het land, en wij van Europa en nog breder de wereld.
Stel we zouden alles bijhouden voor onszelf, dan komt dat altijd als een boomerang terug, Europa stelt zich vaak op als een gentlemen waar de VS er niet voor terugdeinst om de boeman te spelen.
Waren zij niet gestopt met AZ of moderna ook? Ze zaten op een berg vaccins die toch ergens kwijtgeraakt moeten worden.

Vaccinatiegraad op 24 maanden
VaccinBelgiëVS
Polio
93,6%​
92,6%​
Difterie-tetanus-kinkhoest (DTP)
93,0%​
80,7%​
Haemophilus influenzae type b (Hib)
93,0%​
79,6%​
Hepatitis (HBV)
92,9%​
90,6%​
Pneumokokken (Pnc)
94,9%​
81,0%​
Mazelen-bof-rubella (MBR)
96,2%​
90,8%​
Bron: Agentschap Zorg en Gezondheid; CDC

Verschil valt me nog mee eigenlijk...

Het is natuurlijk al een ander beeld als je enkel zou kijken naar de kinderen die bij ons geboren zijn. Dan zou je bij vaccinaties van polio wss aan 99,9% zitten.
Ik dacht zelfs dat polio een 100% verplicht vaccin is bij nieuwgeborenen

Kameraad van mij had zijn eerstgeborene al tegen Polio laten vaccineren, maar om de een of andere reden was het papierwerk en registratie nog niet in orde geraakt... amai, nét geen SWAT-inval van de dienst volksgezondheid en Kind&Gezin.

Serieus, daar lachen ze écht niet mee. Polio is ook het enige verplichte vaccin in België.

Kameraad van mij had zijn eerstgeborene al tegen Polio laten vaccineren, maar om de een of andere reden was het papierwerk en registratie nog niet in orde geraakt... amai, nét geen SWAT-inval van de dienst volksgezondheid en Kind&Gezin.

Serieus, daar lachen ze écht niet mee. Polio is ook het enige verplichte vaccin in België.
Je moet binnen de twee weken de gemeente op de hoogte stellen van de vaccinatie inderdaad.

Ik dacht zelfs dat polio een 100% verplicht vaccin is bij nieuwgeborenen
Is idd verplicht, maar er zijn altijd een beperkt aantal mensen die allergieën hebben aan bepaalde vaccins, dus ik vermoed dat niet iedereen echt gevaccineerd word.

Omdat hij niet liegt, maar enkel denkt als: "24 mei" = "de week van 24 mei". Slechte communicatie dus, maar geen leugen

(allez, hij communiceert zo vaak over maandagen als hij de week bedoelt, dat het me raar lijkt dat de maandag écht de maandag zou zijn)

Net te horen gekregen van het vaccinatiecentrum dat de eerst volgende prikdag 1 juni is.
Ze smijten wat met data zodat ze op hun borst kunnen kloppen om te laten zien hoe goed ze bezig zijn.
Dat ze tegelijkertijd ook mensen nodeloos stress bezorgen is mooi meegenomen zeker?

Je bent risicopatiënt en kreeg nog geen uitnodiging?​

Volgens de laatste cijfers is 55,4 procent van de 920.000 officieel erkende risicopatiënten in Vlaanderen nu gevaccineerd met minstens een eerste dosis. “Al de rest zou minstens zijn uitnodiging gekregen moeten hebben om deze of volgende week een prik te krijgen”, legt Ria Vandenreyt van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid uit.

Net te horen gekregen van het vaccinatiecentrum dat de eerst volgende prikdag 1 juni is.
Als er effectief geen enkele prik gezet wordt tussen nu en 1 juni, dan zal dat te zien zijn in de vaccinatiestatistieken.

Ik denk dat het in de statistieken duidelijk zal zijn dat je informatie niet zal kloppen.

Collega zijn pa krijgt zaterdag 1e prik, hij volgende week zaterdag dus nee ze prikken nog.

Collega is nog geen 30 dus die is risicopatiënt :unsure: hij weet het zelf niet goed maar zou wel eens goed kunnen met zijn medische geschiedenis (al is er niet meteen iets op die lijst die we er aan konden linken).

Jambon net gehoord dat we wel met meer dan 10 mogen afspreken als we tafels van 4 doen.
Vorige zomer mocht meer echt wat een fuckpolitiek is dit

Collega zijn pa krijgt zaterdag 1e prik, hij volgende week zaterdag dus nee ze prikken nog.

Collega is nog geen 30 dus die is risicopatiënt :unsure: hij weet het zelf niet goed maar zou wel eens goed kunnen met zijn medische geschiedenis (al is er niet meteen iets op die lijst die we er aan konden linken).

Jambon net gehoord dat we wel met meer dan 10 mogen afspreken als we tafels van 4 doen.
Vorige zomer mocht meer echt wat een fuckpolitiek is dit
Morgen zal Jambon wel weer zeggen dat we hem allemaal verkeerd begrepen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan