Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
en welke risicofactor heeft ze (als je dat wil zeggen)?

(huisdokter kon trouwens wel degelijk mensen toevoegen)
Super zeldzame longaandoening + hersenbloeding gehad.
Huisdokter zou het wel doorgegeven hebben, maar ze staat nochtans niet op de lijst.
Nuja sidenote..ze heeft AZ geweigerd als zorgverlener, door de te negatieve berichtgeving en de mogelijke gevolgen. Door haar aandoening heeft ze maanden op revalidatie gemoeten en neemt ze levenslang medicatie. Mentaal vond ze het te zwaar om het risico te nemen. Maar ze staat volledig open voor andere vaccins.

Dus het zou kunnen dat ze achteraan de lijst staat nu.. nuja hoe dan ook, ze heeft zich vorige week op de reservelijst geplaatst.

Ik moet zeggen dat er sinds de heropeningen van de terrassen een algemene euforie heerst, en het zint mij echt niet.
Is dat nu zo moeilijk om te genieten van de versoepelingen die er zijn, zonder er zelf een stuk of dertig voor uzelf bij te verzinnen? Op mijn werk ook quasi geen mondmasker meer te zien.

Oké de vaccinaties gaan snel en de cijfers zijn best ok, maar mocht er toch weer een nieuwe opstoot komen in de cijfers met verstrengingen als gevolg, zal het echt niet aan de politiek gelegen hebben hoor.
Ik stoor mij enorm aan de media. Werd vanmorgen wakker met de wekkerradio op Studio Brussel. 1 enal gejuig en gezeik rond festivals en de vreugde om opnieuw te mogen optreden, dansen, muilen etc. Uitspraken als 'DE zomer van 2021' 'Kerstmis komt extra vroeg dit jaar' etc. Bands die er nummers over schrijven.
Dat is de mensen net aanzetten tot een overuitbundig gevoel. Terwijl het virus er nog is, ik durf vandaag allesbehalve mijn familie/vrienden te knuffelen, dan komen zo'n berichten aan. Vind het storend dat men de mensen zo opjut en vooral de jongeren, die snakken daar zo hard naar. Als er al iets doorgaat hoop ik nog altijd dat het op een verantwoorde manier kan en niet vanuit het gedachtengoed dat alles weer zomaar kan en mag. Men heeft in de UK en Israël gezien dat een vals gevoel van veiligheid en uitbundigheid tijdens de vaccinatiecampagne net gezorgd heeft voor een tijdelijke piek aan besmettingen, probeer dat hier dan te mijden, we zijn er bijna maar nog niet helemaal ;).

Hoe zit dat met die boosters?
Iemand vertelde mij dat je om de 6 maand een booster zou moeten krijgen? Bron?

En plots is men in Tawain de strakke controle kwijt. Tot nu toe kon het land lokale transmissie goed vermijden maar de laatste dagen is er een stevige opstoot. Eergisteren 180 gevallen, gisteren 206 en vandaag nog eens 333 nieuwe gevallen. Lijkt niet veel maar tot nu toe heeft het land in totaal slechts 2017 gevallen gehad.

Ik stoor mij enorm aan de media. Werd vanmorgen wakker met de wekkerradio op Studio Brussel. 1 enal gejuig en gezeik rond festivals en de vreugde om opnieuw te mogen optreden, dansen, muilen etc. Uitspraken als 'DE zomer van 2021' 'Kerstmis komt extra vroeg dit jaar' etc. Bands die er nummers over schrijven.
Dat is de mensen net aanzetten tot een overuitbundig gevoel. Terwijl het virus er nog is, ik durf vandaag allesbehalve mijn familie/vrienden te knuffelen, dan komen zo'n berichten aan. Vind het storend dat men de mensen zo opjut en vooral de jongeren, die snakken daar zo hard naar. Als er al iets doorgaat hoop ik nog altijd dat het op een verantwoorde manier kan en niet vanuit het gedachtengoed dat alles weer zomaar kan en mag. Men heeft in de UK en Israël gezien dat een vals gevoel van veiligheid en uitbundigheid tijdens de vaccinatiecampagne net gezorgd heeft voor een tijdelijke piek aan besmettingen, probeer dat hier dan te mijden, we zijn er bijna maar nog niet helemaal ;).
Aangezien er geen jongeren naar Stu Bru luisteren zal dat effect nog wel meevallen.😎

Jah, wat wil je dan ook op stubru. Imo loopt die ganse zender vol met idioten die zelfs een hype zouden maken van een scheet in een fles als ze daar persoonlijk voordeel uit halen. Allemaal ego's op een hoop die denken dat ze ongelofelijk belangrijk zijn in de wereld. Als er morgen opeens een kennis van hun corona heeft zal je dit dan ook wel weer horen. Kwestie van continue zaken op te blazen.

Hoe zit dat met die boosters?
Iemand vertelde mij dat je om de 6 maand een booster zou moeten krijgen? Bron?
volgens mij weet de wetenschap dit zelf nog niet helemaal gezien men nog altijd niet weet hoe lang mensen beschermd zijn. Ik denk dat boosters eerder ontwikkeld zullen worden gewoon uit worst case scenario, niet omdat het per se noodzakelijk is.

Ik heb de indruk dat mensen soms ook iets té veel drama lijken te maken rond de volgorde van vaccinaties.
Als het nu sowieso nog tot de winter zou duren vooraleer iedereen gevaccineerd zou zijn, dan zou ik de verontwaardiging wel snappen als een 59-jarige risicopatiënt ziet dat er iemand van 40 nu al zijn spuit krijgt terwijl hijzelf mss nog tot november moet wachten.
Het is echter nog maar een kwestie van weken vooraleer iedereen die wil gevaccineerd zal zijn, zó veel verschil gaat de volgorde in de huidige fase dus niet meer uitmaken.

Het doel was iedereen in deze groep op 31 mei gevaccineerd te krijgen. Ik ben 40, en mag gaan op 31/5 (terwijl ik anders maar midden juni zou moeten). Nu zie ik dat ik als 40 jarige meervoudig risicopatiënt langer moet wachten dan een 26 jarige risico patiënt, nochtans is mijn gemeente (en de omliggende) de helft dan de gemeenten van hun.

Het klopt gewoon niet.

De meeste kankers zijn dan ook geen indicatie voor een hoger risico. Risicopatienten wil niet zeggen dat je zwaar ziek bent, wel dat je een hoger risico vertoont op complicaties na besmetting.

Zie het beperkt aantal mensen in onderstaande tabel:

én de lijst:

Als je een van deze aandoeningen hebt, behoor je tot de groep van risicopatiënten:

Patiënten van 45 tot 64 jaar met:

chronische ernstige luchtwegaandoeningen
chronische hart- en vaatziekten
obesitas (zwaarlijvigheid) met BMI ≥ 30
diabetes type I of II
chronische aandoeningen van het zenuwstelsel
dementie
kanker (tumoren) niet langer dan 5 jaar geleden vastgesteld
verhoogde bloeddruk minstens 140 mmHG systolisch of minstens 90 mmHg diastolisch
Patiënten van 18 tot 64 jaar met:

chronische nierziekten sinds minstens 3 maanden*
chronische leverziekten sinds minstens 6 maanden
hematologische kankers (bv. leukemie)*
syndroom van Down
transplantatiepatiënten (ook zij die op de wachtlijst staan)*
verstoord immuunsysteem d.w.z. lijden aan een immunodeficiëntie of gebruik van immunosuppressiva
actieve hiv/aids
zeldzame aandoeningen als ze een ernstige weerslag hebben op het functioneren (cardiaal, neurologisch, pulmonaal)

Ter info:
hematologische kankers: leukemie, lymfomen, myeloproliferatieve aandoeningen, multipel myeloom en myelodysplastisch syndroom.
ter info, het gaat allemaal over mensen die effectief op de lijst met risicopatiënten staan.
Anders zouden ze er het niet over hebben dat ze nog steeds geen uitnodiging hebben gehad.

ter info, het gaat allemaal over mensen die effectief op de lijst met risicopatiënten staan.
Anders zouden ze er het niet over hebben dat ze nog steeds geen uitnodiging hebben gehad.
Die logica zou ik niet trekken. VERRE van

Het is een welkome verandering na al het negativisme.
Ik denk dat voor het mentale welzijn dat veel gezonder is dan al het pessimisme van ervoor. Dat is zeker ook wat ik zie in mijn omgeving.

Zelf voel ik het ook. Ben ook veel minder al het nieuws aan het volgen wat me ook goed doet. De frustraties over de strenge regels zijn ook wat minder omdat veel meer mogelijk is. Ook worden inbreuken terug minder hard gezocht en gestraft dan ervoor. Ik doe mijn gordijnen niet meer dicht voor de politie als er bezoek is, zoals ik paar maanden geleden wel deed.

Las deze morgen een artikel over een lockdown feestje van 70 man, waarbij de aanwezigen een boete van 250 euro en organisator van 750 euro heeft gekregen. Dus zelfs de straffen zijn terug redelijk geworden na de belachelijke monster boetes van 750/4000 euro van begin dit jaar.

Laatst bewerkt:
Om even maar te illustreren hoe ver Beke en co hun belofte weer van de waarheid ligt wanneer het aankomt op die eerste prikken voor risicopatienten..

Bij ons vaccineren ze op 26 mei mensen met onderliggende aandoeningen tussen de 47 en 49. Wat die zich in de media op de borst zit te kloppen, terwijl de realiteit totaal anders ligt...ik kan er niet aan uit.

Het is een welkome verandering na al het negativisme.
Ik denk dat voor het mentale welzijn dat veel gezonder is dan al het pessimisme van ervoor. Dat is zeker ook wat ik zie in mijn omgeving.

Zelf voel ik het ook. Ben ook veel minder al het nieuws aan het volgen wat me ook goed doet. De frustraties over de strenge regels zijn ook wat minder omdat veel meer mogelijk is. Ook worden inbreuken terug minder hard gezocht en gestraft dan ervoor. Ik doe mijn gordijnen niet meer dicht voor de politie als er bezoek is, zoals ik paar maanden geleden wel deed.

Las deze morgen een artikel over een lockdown feestje van 70 man, waarbij de aanwezigen een boete van 250 euro en organisator van 750 euro heeft gekregen. Dus zelfs de straffen zijn terug redelijk geworden na de belachelijke monster boetes van 750/4000 euro van begin dit jaar.
Ik vind het fantastisch dat je ook het dalende negativisme voelt omdat je je nu minder moet verstoppen als je duidelijk de regels overtreedt. Schitterend.

Heb je je dan niet gestoord aan de media die bij elke minimale stijging een resem virologen en experten optrommelde die ons kwamen doodzwijgen met de dreiging van een zoveelste golf?

Laat mensen eens positief zijn, het is het enige waar je je kan aan optrekken als het slecht gaat.

Heb je je dan niet gestoord aan de media die bij elke minimale stijging een resem virologen en experten optrommelde die ons kwamen doodzwijgen met de dreiging van een zoveelste golf?

Laat mensen eens positief zijn, het is het enige waar je je kan aan optrekken als het slecht gaat.
Je kan ook gewoon genieten van hetgeen vandaag allemaal al mag zonder het kinderlijke belachelijke van hetgeen MISSCHIEN gaat kunnen te uitvergroten.

Ik ben het gevoel nog niet vergeten van de periode waarin de kerstdagen ons werden ontnomen...

Om even maar te illustreren hoe ver Beke en co hun belofte weer van de waarheid ligt wanneer het aankomt op die eerste prikken voor risicopatienten..

Bij ons vaccineren ze op 26 mei mensen met onderliggende aandoeningen tussen de 47 en 49. Wat die zich in de media op de borst zit te kloppen, terwijl de realiteit totaal anders ligt...ik kan er niet aan uit.
Opnieuw, er is een GROOT verschil tussen de mensen +45 en mensen -45.

Dit zijn de aantallen risicopatienten zoals hier al enkele keren gegeven

18-24 3085
25-29 3932
30-34 5317
35-39 6690
40-44 8356
45-49 152802
50-54 235959
55-59 333821
60-64 404995

Als op 26 mei mensen tussen de 47 en 49 ingeënt worden, dan gaat dit over ruwweg 70000 mensen. Dat zijn er een drietal keer zoveel als het TOTAAL aantal mensen tussen 18 en 44 jaar. Die kunnen dus, aan de hand van de vooropgestelde planningen, in enkele uren, max 1 dag gebeuren.

Als men dus écht 24 mei beloofde, dan zal men er enkele dagen (mss een week in sommige plaatsen?) vanaf zitten.

Je kan ook gewoon genieten van hetgeen vandaag allemaal al mag zonder het kinderlijke belachelijke van hetgeen MISSCHIEN gaat kunnen te uitvergroten.

Ik ben het gevoel nog niet vergeten van de periode waarin de kerstdagen ons werden ontnomen...

Daar gaan we weer, maar geen zin in die discussie voor de tweehonderste keer.

Wees jij dus vooral blij om wat je al mag en laat mensen die blij zijn dat ze weer wat mogen binnenkort zich daaraan op trekken. 👌

Wees jij dus vooral blij om wat je al mag en laat mensen die blij zijn dat ze weer wat mogen binnenkort zich daaraan op trekken. 👌

Point being dat als die mensen nu al iets té blij zijn met wat ze binnenkort (en dus nu nog niet!) mogen, ze het misschien helemaal niet meer gaan mogen en dan is het weer groot drama.

Als ik mijn collega's bij elkaar zie hokken zonder mondmasker, maakt mij dat boos ja. En het zal mij nog veel bozer maken als mijn restaurantbezoekjes daardoor in het water zouden vallen.

Daar gaan we weer, maar geen zin in die discussie voor de tweehonderste keer.

Dat is het hem net, er worden weer massaal verwachtingen gecreeerd die niet noodzakelijk ingelost gaan kunnen worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan