Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij zijn we volop in de richting van een derde golf aan het gaan.
volop, want 1 ziekenhuis van een kleine stad in Vlaanderen, met slechts 451 ziekenhuisbedden, aanvaardt geen nieuwe opnames meer, terwijl opnames in het algemeen dalende zijn. Euh?

Ik zou toch eens de cijfers van hierboven bekijken...

Hopelijk krijgen we dat perspectief op vrijdag 22 januari

Reproductiegetal is stijgend. Mogelijk de weg naar de derde golf die ingezet is.

Hopelijk komt het vaccinatieprogramma vlug op snelheid zodat men tegen de zomer toch al met vijf mensen kan afspreken, ipv met slechts een.

Reproductiegetal is stijgend. Mogelijk de weg naar de derde golf die ingezet is.

Hopelijk komt het vaccinatieprogramma vlug op snelheid zodat men tegen de zomer toch al met vijf mensen kan afspreken, ipv met slechts een.
😅 😅 😅

Leuk, mijn labo zit in die labogroep AML die met cyberaanval te kampen heeft.
Resultaat van mijn test kan ik dus niet online raadplegen, wachten maar tot ze mij bellen.

Gezien ik al een week geurverlies heb ga ik er maar vanuit dat het positief zal zijn, hopelijk blijft het hierbij.

volop, want 1 ziekenhuis van een kleine stad in Vlaanderen, met slechts 451 ziekenhuisbedden, aanvaardt geen nieuwe opnames meer, terwijl opnames in het algemeen dalende zijn. Euh?

VTM begint ook al: "start 3de golf?" :mad:

@JPV
Kan je geen opleiding cijfers intrepreteren geven?

Kan iemand me op Google maps de weg naar de derde golf tonen?

'het reproductiegetal': er zijn diverse berekeningen van het reproductie getal. En van vele ervan geven de auteurs zelf aan dat ze onbetrouwbaar zijn momenteel wegens vakantie/feestdzgeneffect

Ik ga je post opslaan om binnen 3 weken terug boven te halen :) .
Scholen terug open, groot aantal vakantiegangers net terug, heel koud weer waardoor er nog weinig ramen openstaan, lagere luchtvochtigheid, intrede van besmettelijkere variant, positieve vooruitzichten, veel meer volk op het werk, de handgellekes worden niet meer bovengehaald, in on omgeving merk ik dat meer en meer mensen terug beginnen afspreken bij elkaar, meer grootouders die terug op de kinderen letten,..

Net gehoord dat uz gent zich ook vollop voorbereid op golf 3. Ze bellen iedereen op om operaties te vervroegen omdat golf 3 in aantocht is.

De virologen ontkennen de stijging niet, maar het zou van korte duur zijn en zij spreken niet van begin derde golf. Meer testen, maar positiviteits ratio daalt en ziekenhuisopnames ook.

Net gehoord dat uz gent zich ook vollop voorbereid op golf 3. Ze bellen iedereen op om operaties te vervroegen omdat golf 3 in aantocht is.
Het is niet omdat ze een aantal beslissingen nemen 'voor het geval dat', dat een derde golf effectief in aantocht is. Ik zie dus ook de meerwaarde niet van dit soort berichten.

EDIT Crew: commentaar op de man verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is positief dat ze zich voorbereiden op een derde golf, zelfs moest die er toch niet komen.
Alle data uit andere en omringende landen suggereert dat een derde golf kwestie van tijd is.
Het is dan ook positief te zien dat experts, ziekenhuizen, en mensen op het veld daarop voorbereiden of voorbereid worden.
Dat is echt het voornaamste, dat die het serieus nemen en vooruitdenken.

Het is niet omdat ze een aantal beslissingen nemen 'voor het geval dat', dat een derde golf effectief in aantocht is. Ik zie dus ook de meerwaarde niet van dit soort berichten.
Maandag op controle geweest. Om dat moment vervolgoperatie ingepland binnen enkele weken. Als je dan vandaag telefoon krijgt met de vraag of het met het werk mogelijk is aanstaande dinsdag reeds de ingreep te laten plaatsvinden omdat men vreest dat binnen elke weken operaties opnieuw zullen geschrapt worden, dan weet je genoeg :).

Maandag op controle geweest. Om dat moment vervolgoperatie ingepland binnen enkele weken. Als je dan vandaag telefoon krijgt met de vraag of het met het werk mogelijk is aanstaande dinsdag reeds de ingreep te laten plaatsvinden omdat men vreest dat binnen elke weken operaties opnieuw zullen geschrapt worden, dan weet je genoeg :).
Nochtans is dat cijfermatig nergens op gebaseerd, zie ook JPV zijn posts. Ik baseer mij nog altijd liefst op feiten, niet op het buikgevoel van wie dan ook.

Inderdaad, dan weet je dat wat ze zeggen klopt. Namelijk dat ze vrezen dat er mogelijks een derde golf aankomt.
Niemand ontkent dat de mogelijkheid er is, wel dat niemand nu, op dit moment, met zekerheid kan zeggen dat het zo is dat deze in aantocht is.

Groot verschil tussen voorbereiden op de mogelijkheid dat het in aantocht is (wat impliceert dat het een onzekerheid is) en voorbereiden op de derde golf die in aantocht is (waarmee je impliceert dat het een zekerheid is).

Nochtans is dat cijfermatig nergens op gebaseerd, zie ook JPV zijn posts. Ik baseer mij nog altijd liefst op feiten, niet op het buikgevoel van wie dan ook.
dan hebben ze bij de eerste golf goed gehandeld. Cijfermatig was er hier niets aan de hand, dus het kon geen kwaad dat mensen gingen skien... Soms heb ik toch graag dat ze ook al reageren op gebeurtenissen ipv op cijfers. Cijfers hinken nog wel al eens achterop.

Is normaal, de app is al enkele dagen kaput door problemen met aankoppeling met andere Europese apps. Een nieuwe update zou het probleem moeten verhelpen.

Ik sta inderdaad al sinds gisteren op de 1.11.1 (rond 15u30) waar ze in dat artikel over spreken maar nog geen nieuwe update van de contacten gezien. Zal nog een dagje wachten, want hij update ook niet precies elke 24u. Het is een soms wat langer.
Sebiet heb ik positief contact gehad en ben ik al uit mijn quarantaine tegen dat ik het ga weten :LOL:

In de eerste golf waren er geen cijfers.

Het is nogal gemakkelijk om nu te 3e golf te zitten voorspellen en daarna te zeggen 'zie je nu wel'. Dat kan het kleinste kind. Ja de kans is heel groot dat er nog wat zit aan te komen maar op dit moment is daar nog geen sprake van. Binnen enkele dagen kan dat al anders zijn, dat kan zeker en mogelijks realiteit.

We mogen blij zijn dat oa ziekenhuizen zich hier op voorbereiden.

Het ziekenhuis van Lier is trouwens dicht omdat ze binnen hun eigen ziekenhuis de cijfers plots zien stijgen, bij patiënten en personeel. Heel het ziekenhuis moet dit weekend getest worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan