Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach de typische argumentatie ofwel ben je voor de coronamaatregelen ofwel wens je iedereen dood en wil je zelfs mensen offeren voor je pint.

Platter en zwartwitter wordt het niet.
Kom kom als je van dit forum een voorbeeld moet nemen van de corona maatregel weners dan stak je toch wel aan de top van de lijst eh. Toch al maanden aan het klagen over hoe erg het wel niet is dat men geen film kan gaan zien enzo.

Je zit toch al maanden bezig dat men de maatregelen had moeten lossen? Dus hoe kan je dat anders interpreteren dan wat levens opofferen voor uw plezier? Dat wil niet zeggen dat je 'iedereen dood wenst' ?

Kom kom als je van dit forum een voorbeeld moet nemen van de corona maatregel weners dan stak je toch wel aan de top van de lijst eh. Toch al maanden aan het klagen over hoe erg het wel niet is dat men geen film kan gaan zien enzo.

Je zit toch al maanden bezig dat men de maatregelen had moeten lossen? Dus hoe kan je dat anders interpreteren dan wat levens opofferen voor uw plezier? Dat wil niet zeggen dat je 'iedereen dood wenst' ?

Sta ik op de barricaden tegen bepaalde compleet doorgedraaide maatregelen, het zal wel zijn. Maar dat terugbrengen naar "kweetni hoeveel mensen offeren voor je pint" is gewoon belachelijk en een zoveelste dooddoener. Raad eens hoeveel terrassen ik al gedaan heb? Juist ja, 0,0. Maar ja ik ben een voorvechter van aanvaardbaar leven met het virus. Er treden quasi géén besmettingen op in open lucht, dus is het maar logisch dat je het leven buiten laat hervatten. Met dat beperkt risico op meer coronagevallen durf ik gerust leven. En dat is iets helemaal anders dan kweetni hoeveel mensen willen opofferen voor mijn pint.

Sta ik op de barricaden tegen bepaalde compleet doorgedraaide maatregelen, het zal wel zijn. Maar dat terugbrengen naar "kweetni hoeveel mensen offeren voor je pint" is gewoon belachelijk en een zoveelste dooddoener. Raad eens hoeveel terrassen ik al gedaan heb? Juist ja, 0,0. Maar ja ik ben een voorvechter van aanvaardbaar leven met het virus. Er treden quasi géén besmettingen op in open lucht, dus is het maar logisch dat je het leven buiten laat hervatten. Met dat beperkt risico op meer coronagevallen durf ik gerust leven. En dat is iets helemaal anders dan kweetni hoeveel mensen willen opofferen voor mijn pint.
Allemaal op elkaar gepakt (anderhalve meter mijn gat) tussen plexiglas of achter een terrasglas en onder een zeil/parasol noem ik nu niet meteen 'open lucht'

Allemaal op elkaar gepakt (anderhalve meter mijn gat) tussen plexiglas of achter een terrasglas en onder een zeil/parasol noem ik nu niet meteen 'open lucht'

We laten in tv- en radiostudios en in andere indoor omstandigheden mensen wel op korte afstand zitten met plexi tussen en dat is geen probleem zolang er voldoende ventilatie is, dus dan zal dat onder een zeil of parasol wel geen probleem vormen zeker? Lijkt me niet dat je veel beter kunt ventileren dan outdoors.

Steek er is een sigaret op, je riekt dat nog lang ze onder zo een zeil en achter zo een glas waar geen wind komt. Indoor kan je beter afzuigen zelfs!

Ach ja mensen zijn dom. Kwam onderweg tijdens fietsen een groep van 10 man tegen waarvan ene probleem aan de fiets had. Stonden ze er met 9 op te kijken allemaal in cirkel van nog geen 2m diameter :wallbash:

Ventilatie hangt vooral heel veel van het weer af en de "structuur". Is een test-evenement van geweest in een stadium, waar uit bleek dat er op sommige plaatsen/tijden men eigenlijk ventilatoren zou moeten inzetten om voor een goede ventilatie te zorgen.

Steek er is een sigaret op, je riekt dat nog lang ze onder zo een zeil en achter zo een glas waar geen wind komt. Indoor kan je beter afzuigen zelfs!

Ach ja mensen zijn dom. Kwam onderweg tijdens fietsen een groep van 10 man tegen waarvan ene probleem aan de fiets had. Stonden ze er met 9 op te kijken allemaal in cirkel van nog geen 2m diameter :wallbash:

Tuurlijk, maar sigaretrook verdampt dan ook niet, wat aerosolen wel doen. Dus ik volg zeker dat sigarettenrook onder een luifel/etc. blijft hangen, maar dat lijkt me niet helemaal correct als vergelijking met corona-besmette aerosolen die verdampen en zullen wegwaaien.

Tuurlijk, maar sigaretrook verdampt dan ook niet, wat aerosolen wel doen. Dus ik volg zeker dat sigarettenrook onder een luifel/etc. blijft hangen, maar dat lijkt me niet helemaal correct als vergelijking met corona-besmette aerosolen die verdampen en zullen wegwaaien.

aerosolen. Deze druppels zijn zo klein dat ze snel verdampen, waardoor het virus in de lucht blijft zweven. Om te zien hoe dat met het coronavirus gaat, bliezen onderzoekers in een laboratorium besmette aerosolen in de lucht. Drie uur lang bleven de virussen zweven en bleven zij actief.
En als er geen wind is, is er geen wind dan gaat niets waaien

En als er geen wind is, is er geen wind dan gaat niets waaien
Interessant!

Maar daar staat ook:

Dat onderzoek bootst niet de werkelijkheid na, omdat de krachtige machine die de kleine deeltjes de lucht in blies vele malen sterker is dan een hoestende patiënt, reageerde de WHO. Of besmette personen inderdaad actieve virussen in ademhalingsdruppeltjes kunnen verspreiden, wordt onderzocht.

Lage dosis

Maar dan nog, stel dat het virus blijft zweven, dan is de vervolgvraag: kunnen mensen er ziek van worden? Er lijkt een verband te zijn tussen de hoeveelheid virus die iemand binnenkrijgt en de ernst van de ziekte. Onbekend is evenwel hoeveel deeltjes van het virus iemand binnen moet krijgen voordat een infectie ontstaat. Het kan dus goed zijn dat een lage dosis van het virus in een aerosol niet leidt tot ziekte.

Dus eigenlijk weten we het nog niet 100%. Maar wat we wel toch al vrij zeker weten is dat overdracht in open lucht zeer beperkt is.

Ondertussen in Israel een positiviteitsratio van 0,2% met 60% bevolking die 1e prik ontving. Hoopgevend voor ons gezien die 60% binnen enkele weken een feit moet zijn hier.

Sta ik op de barricaden tegen bepaalde compleet doorgedraaide maatregelen, het zal wel zijn.
zm2k6y.jpg

Wat een lege doos is die Verlinden toch...
Verlinden, minister van apathische zaken.
Ga u dik schamen, Verlinden.
is zwak en laf. Met Verlinden, aka beep test, op kop.
Wat een ramp is die Verlinden toch...

Toch maar oppassen dat ge geen saflet om uw oren krijgt, daar op de barricaden.

Erika en Marc ze zouden beter trouwen. Hoe een verzuurd koppel moet dat wel niet zijn zeg?
Ik stel mij dan voor dat die Erika heel de dag voor haar raam zit te zien hoe de buren hun dagelijkse leven eruit zien en maar streepjes trekken bij elke persoon die waar op bezoek komt.

Bij elke stap voorwaarts moeten zij met hun commentaren het land precies naar de afgrond duwen. Kunnen die nu niet voor één keer is zeggen tgoh fijn geniet van u pint maar vergeet de afstand niet.

Erika en Marc ze zouden beter trouwen. Hoe een verzuurd koppel moet dat wel niet zijn zeg?
Ik stel mij dan voor dat die Erika heel de dag voor haar raam zit te zien hoe de buren hun dagelijkse leven eruit zien en maar streepjes trekken bij elke persoon die waar op bezoek komt.

Bij elke stap voorwaarts moeten zij met hun commentaren het land precies naar de afgrond duwen. Kunnen die nu niet voor één keer is zeggen tgoh fijn geniet van u pint maar vergeet de afstand niet.
Vanuit hun vakgebied hebben ze waarschijnlijk gelijk hoor.

Het gaat toch niet over een pint?

Ik vermoed dat als je een longarts vraagt of roken ok is, en je dat elke week eens vraagt, en dan eens vraagt of minder roken misschien wel ok is, of gewoon roken op café, je ook geen positieve antwoorden krijgt.

Waarom iedereen altijd op de man moet spelen als een onafhankelijk expert zijn advies niet lief genoeg inpakt, dat snap ik niet.

Ik vermoed dat als je een longarts vraagt of roken ok is, en je dat elke week eens vraagt, en dan eens vraagt of minder roken misschien wel ok is, of gewoon roken op café, je ook geen positieve antwoorden krijgt.

Waarom iedereen altijd op de man moet spelen als een onafhankelijk expert zijn advies niet lief genoeg inpakt, dat snap ik niet.
Die longarts heeft natuurlijk zo goed als geen inspraak in het maken van advies en beleidskeuzes in een crisis dat fundamentele vrijheden van een heel land beperkt.

Voor de rest wel akkoord dat ze zeker hun boodschap mogen brengen.
Wil ook zeggen dat andere hun mening daar over mogen geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan