Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor sommige instanties en zelfverklaarde experten is het antwoord: nooit meer zeker? :unsure:
Je zou het stilaan beginnen denken...

Ze kwam ook even onder schaamte zeggen: "ONZE SAMENLEVING IS NIET OP SLOT!!"

Wat u niet mag:

volwaardig café/resto
indoor sporten
sportcompetities op amateurniveau
theater/bioscoop/opera/culturele voorstellingen
normale sociale contacten
clubs/discotheek/uitgaansleven
volwaardig reizen
festivals/concerten/optredens
volwaardig winkelen/shoppen
gaan en staan waar je wil, wanneer je wil en met wie je wil

Echt open kunnen we de smaenleving ook niet noemen hé, Erika.

Wat u niet mag:

volwaardig café/resto
indoor sporten
volwaardig reizen

Maar echt op slot nu ook weer niet hé Minijeffrey

De vierde golf wordt ook alweer aangekondigd.

‘Als dit zo doorgaat, zit nieuwe golf eraan te komen’, waarschuwt Erika Vlieghe over massale bijeenkomsten zoals aan Flageyplein​

Voor sommige instanties en zelfverklaarde experten is het antwoord: nooit meer zeker? :unsure:
En moest dat nu zo zijn, dan is het ook zo eh. Als ( lees goed, als) de feiten zo zouden zijn, dan ga je die niet veranderen door dat gewoon te willen.

Je hebt natuurlijk altijd de uitersten, degenen die 100% veiligheid willen vs de Jeffreys van deze wereld die liever ik weet niet hoeveel mensen offeren voor hun pint.

We spreken over eind augustus, tegen dan zou quasi iedereen (volledig) gevaccineerd moeten zijn. Het kan nipt zijn ja als je de 3/4 weken telt die het vaccin nodig heeft om volledig te werken; maar, als het niet zou kunnen na volledige vaccinatie van de bevolking. Wanneer gaat het dan wel nog lukken?
Maar hoeveel % van de ticketten zijn voorbehouden voor buitenlanders? 50 % voor in totaal 120k bezoekers? Hoe zit die hun vaccinatie?

Die zie ik toch liever niet komen.

Erika Vlieghe vindt augustus te vroeg voor festivals: “GEMS steunt voorstel premier niet”​

Wat een verrassing, als het van de GEMS afhangt zaten we nu nog met gesloten winkels, kappers en zaten we in 2022 nog in ons kot.
Idd, als je Erika en Marc laat doen zouden we ons nog moeten opsluiten tot eind 2022. Ben blij dat hun media-aandacht binnenkort afgelopen gaat zijn.

En een dode bij gevaccineerde personen door de indische/indiase? variant

Dode bij uitbraak Indiase variant in woonzorgcentrum Compostela in Borsbeek

In het artikel op vrtnieuws:
Volgens Moonens is het wel nog te vroeg om conclusies te trekken. "We moeten hier ook wel bij blijven vermelden dat we in een oudere doelgroep zitten waar overlijdens helaas vaker voorkomen. Dus het is niet uit te sluiten dat deze persoon niet door de Indiase variant overleden is", aldus Moonens.

Maar hoeveel % van de ticketten zijn voorbehouden voor buitenlanders? 50 % voor in totaal 120k bezoekers? Hoe zit die hun vaccinatie?
Dat gaat sowieso terug het geval zijn binnekort eh, België kan haar grenzen niet zomaar dichtgooien. Ik zie het probleem ook niet als je gevaccineerd bent.

Wat u niet mag:

volwaardig café/resto
indoor sporten
volwaardig reizen

He ma.. ge kunt toch gaan wandelen? :unsure:

Wij mogen vanaf deze week weer beginnen trainen en heb ook al mijn plaats gereserveerd voor de fitness (buiten dan) :clap:

Er werd al aangehaald dat indien er festivals doorgaan toegang enkel voor Europeanen zou zijn.

Misschien moet ze gewoon.. minder zagen?
Je hebt liever terug een nieuwe lockdown? En wetgeving kunnen we beter allemaal negeren?
Echt, wat een gezaag dat mensen de wet overtreden he... Laat mensen toch gewoon doen wat ze willen. Als ik graag die porsche wil verder op de straat, dan neem ik die toch gewoon he. En als ik daar 150km/h mee wil knallen langs de school door om 15h. Laat mij toch eens gewoon doen. Ik heb daar toch gene kleine zitten. Hoe heb ik daar last van?

Je hebt liever terug een nieuwe lockdown? En wetgeving kunnen we beter allemaal negeren?
Echt, wat een gezaag dat mensen de wet overtreden he... Laat mensen toch gewoon doen wat ze willen. Als ik graag die porsche wil verder op de straat, dan neem ik die toch gewoon he. En als ik daar 150km/h mee wil knallen langs de school door om 15h. Laat mij toch eens gewoon doen. Ik heb daar toch gene kleine zitten. Hoe heb ik daar last van?
Rustig. 't Was een geintje.

Kunnen we ook ineens die vergelijking met auto's en snelrijden achterwege beginnen laten :unsure:

Er zouden enkel mensen uit de EER mogen komen en uit de UK. Ofwel vaccinatie attest of elke dag een sneltest alvorens binnen te mogen..

Rustig. 't Was een geintje.

Kunnen we ook ineens die vergelijking met auto's en snelrijden achterwege beginnen laten :unsure:
Komt niet altijd over zo, met wat er hier al allemaal gepasseerd is. :)

Nu, ik ga er mee akkoord dat ik "het gezaag" ook beu ben, daar niet van. Maar zeker in het licht van de eerdere discussie hierboven waarbij Straddle ook zei "laat ze toch doen", zag ik dat ook in dat kader. Waarbij het overtreden van bepaalde wetten precies genormaliseerd wordt. En daar ben ik niet echt tuk op. Ik ga volledige akkoord met het "leef en laat leven" principe, of hoe moet ik het zeggen. Als in, doe wat je wilt. Maar wel binnen het wettelijk kader natuurlijk. (Al zijn er inderdaad soms bepaalde kaders die belachelijk zijn, daar ga ik ook mee akkoord.)

Komt niet altijd over zo, met wat er hier al allemaal gepasseerd is. :)

Nu, ik ga er mee akkoord dat ik "het gezaag" ook beu ben, daar niet van. Maar zeker in het licht van de eerdere discussie hierboven waarbij Straddle ook zei "laat ze toch doen", zag ik dat ook in dat kader. Waarbij het overtreden van bepaalde wetten precies genormaliseerd wordt. En daar ben ik niet echt tuk op. Ik ga volledige akkoord met het "leef en laat leven" principe, of hoe moet ik het zeggen. Als in, doe wat je wilt. Maar wel binnen het wettelijk kader natuurlijk. (Al zijn er inderdaad soms bepaalde kaders die belachelijk zijn, daar ga ik ook mee akkoord.)
't was eigenlijk gewoon een woordspeling aangezien ze tegen iedereen zei da we minder moesten neuten en nu neut ze zelf, dus keerde ik haar woorden tegen haar :unsure: :)

En moest dat nu zo zijn, dan is het ook zo eh. Als ( lees goed, als) de feiten zo zouden zijn, dan ga je die niet veranderen door dat gewoon te willen.

Je hebt natuurlijk altijd de uitersten, degenen die 100% veiligheid willen vs de Jeffreys van deze wereld die liever ik weet niet hoeveel mensen offeren voor hun pint.

Ach de typische argumentatie ofwel ben je voor de coronamaatregelen ofwel wens je iedereen dood en wil je zelfs mensen offeren voor je pint.

Platter en zwartwitter wordt het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan