Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind ik ook, het voorbije jaar heb ik heel veel mensen met het vingertje weten wijzen naar andere mensen omdat ze niet even ver mee gingen in alle sociale distancing regels, niet even weigerachtig tegenover reizen staan, niet willen thuiswerken, ... Ik hoop dat die mensen in de toekomst terug wat meer iedereen kunnnen laten leven en hun bemoeizucht terug beperken.
Zolang ge u aan de wet houd zie ik het probleem niet.

Wel grappig hoe het gaat van iemand die zegt dat de mensen op La Boum het zelf gezocht hebben en de gevolgen dan maar moeten dragen als ze met meer geweld uit elkaar gedreven worden. En dan plots "ja, waarom niet ineens met scherp!". Dat is dus éxact wat er niet bedoeld wordt he, het gaat namelijk om de niet-dodelijke wapens die daarvoor bedoeld zijn.

Zo kan je alles gaan in het belachelijke trekken. "Ja, die hondenbrigade helpt om de kalmte te bewaren" "Waarom niet ineens kernwapens!"
Oh sorry, ik dacht dat er nog ruimte was tussen proportioneel geweld, en met harde hand mensen verwijderen indien nodig en een voorbeeld nemen aan hoe Israël voornamelijk Palestijnse betogers behandelt in Oost-Jeruzalem. Want daar verwijst hij naar hé.

Dat die mensen niet hun zin moeten doen, ga ik mee akkoord hoor, maar dat voorbeeld, echt? Al eens gezien wat een rubberen kogel kan aanrichten?

Is het omdat het zondag is ofzo? Iedereen die een of andere arbitraire grens niet respecteert is marginaal en als je de wet overtreedt is elke reactie gepermitteerd?

Laatst bewerkt:
En een dode bij gevaccineerde personen door de indische/indiase? variant

Dode bij uitbraak Indiase variant in woonzorgcentrum Compostela in Borsbeek

Oh sorry, ik dacht dat er nog ruimte was tussen proportioneel geweld, en met harde hand mensen verwijderen indien nodig en een voorbeeld nemen aan hoe Israël voornamelijk Palestijnse betogers behandelt in Oost-Jeruzalem. Want daar verwijst hij naar hé.

Dat die mensen niet hun zin moeten doen, ga ik mee akkoord hoor, maar dat voorbeeld, echt? Al eens gezien wat een rubberen kogel kan aanrichten?

Is het omdat het zondag is ofzo? Iedereen die een of andere arbitraire grens niet respecteert is marginaal en als je de wet overtreedt is elke reactie gepermitteerd?
Het gaat niet over "een wet niet respecteren". Het gaat over het weigeren om te stoppen met de wet niet te respecteren op aandringen van de politie.

Het gaat niet over "een wet niet respecteren". Het gaat over het weigeren om te stoppen met de wet niet te respecteren op aandringen van de politie.
En dan mogen we ons spiegelen aan Israël, zoals kimme zegt, of wat is je punt nu eigenlijk?

Zoals in Israël.. met vuurpijlen schieten om het volk uiteendrijven.. dan zal het rap gedaan zijn. Wie niet wil luisteren moet voelen.. zeker als je meermaals vraagt om rustig het plein te verlaten en dat gebeurt niet.. sja zelf gezocht dan.

En dan mogen we ons spiegelen aan Israël, zoals kimme zegt, of wat is je punt nu eigenlijk?
Nee, ik zeg dat het dan geoorloofd is om de beschikbare middelen die daar er zijn om zo'n plein/park te ontruimen te gebruiken. En dat gaat dan van paarden en honden-brigade tot rubberen kogels en traangas granaten.
En ge moet echt niet perse naar Israël kijken hoor, er zijn wel meer landen waar zo'n toestanden met geweld wordt opgebroken.

Als één van die relschoppers een revolver zou nemen en op een agent zou schieten met de intentie die mens te doden, dan mag die agent indien het niet anders kan, met scherp terug schieten. (wettelijke zelfverdediging en alleen als het niet anders kan, in eerste instantie moet die agent proberen die andere mens uit te schakelen zonder hem/haar te doden)

Maar alleen dan hé. En zelfs dan komt er mogelijks een rechtzaak van en als de agent niet de correcte procedure gevolgd heeft, kan ie alsnog vervolgd worden.

PS. Ik weet dat een agent eerst waarschuwingsschoten moet lossen en xxx keren moet herhalen om het wapen neer te leggen dacht ik ??? (zoiets ..) .. maar ja soms ben je tegen dan al morsdood. Dus dat is soms gemakkelijker gezegd dan gedaan.

En ja, in Israël gelden andere wetten en regels, Israël is België niet. We leven nog altijd in België hé.

Wettige zelfverdediging gaat wel iets ruimer dan hetgene wat jij hier zegt hoor. En is niet enkel voor de politie, iedereen mag het doen.

Kort samengevat:
  • Het moet proportioneel zijn, niet dodelijk geweld met niet dodelijk geweld
  • Niet enkel jezelf maar je mag iedere andere persoon beschermen maar geen goederen
  • Waarschuwingschoten mogen al even niet meer, je weet nooit waar de kogel neerkomt.
  • Als iemand met een wapen zwaait mag je er niet op schieten, zodra hij het op iemand richt mag het weer wel in het idee van zelfverdediging

Nee, ik zeg dat het dan geoorloofd is om de beschikbare middelen die daar er zijn om zo'n plein/park te ontruimen te gebruiken. En dat gaat dan van paarden en honden-brigade tot rubberen kogels en traangas granaten.
En ge moet echt niet perse naar Israël kijken hoor, er zijn wel meer landen waar zo'n toestanden met geweld wordt opgebroken.
Het gebruik van rubberen kogels is ook in andere landen controversieel hoor. Laat ons misschien niet te hard van stapel lopen omdat we deze keer geen sympathie hebben voor wie protesteert?

Bij de vrijgezellenavonden die ik mee gemaakt heb werd er bij aanvang om 9u 's morgens toch ook al een pintje gedronken om de toon te zetten. Bij zo een gelegenheden mag dat toch eens, wie zoiets marginaal en abnormaal vindt kijkt beter eerst is naar zichzelf.

Mensen die elke dag van de week om 9u al aan de toog hangen, das natuurlijk iets anders.

Echter nuances leggen is iets wat moeilijk kan op dit forum.

Bij de vrijgezellenavonden die ik mee gemaakt heb werd er bij aanvang om 9u 's morgens toch ook al een pintje gedronken om de toon te zetten. Bij zo een gelegenheden mag dat toch eens, wie zoiets marginaal en abnormaal vindt kijkt beter eerst is naar zichzelf.

Mensen die elke dag van de week om 9u al aan de toog hangen, das natuurlijk iets anders.

Echter nuances leggen is iets wat moeilijk kan op dit forum.
Een vrijgezellenavond als voorbeeld geven over "niet marginaal" :p

Gisteren sluit daar voor veel van de mensen die 's morgens al op café gingen toch bij aan. De horeca is al 7 maanden dicht en we kijken al lang uit naar de heropening dus laat ons eens zot doen en bij opening al een pint gaan pakken. Een eerste deftige stap naar een terug normaler leven, als je daarvoor al eens niet van de platgetreden paadjes mag afwijken. Bij speciale gelegenheden drinken zoveel mensen al vanaf 's morgens alcohol, gisteren was voor veel mensen voor wie de sociale contacten op café belangrijk zijn ook een speciale gelegenheid. Om dat nu allemaal als marginalen te bestempelen :sarcastic: ...

Een vrijgezellenavond als voorbeeld geven over "niet marginaal" :p
Ja, als je op uw vrijgezellenavond nog een triootje hebt, met de redenering van: Nu kan het nog! Straks nie meer want dan ben ik getrouwd!
Hoe marginaal moet je dan wél niet zijn! :)

Enkele maanden na vaccinatie overleden (ongerelateerd).

Bestaat daar iets van moraalfilosofisch onderzoek of studies naar? De ethiek van mensen met dermate lage levensverwachting alsnog te vaccineren?

RIP Jos
De HLN commentsectie draait al op volle toeren.
AEyoR00.jpg

Erika Vlieghe vindt augustus te vroeg voor festivals: “GEMS steunt voorstel premier niet”​

Wat een verrassing, als het van de GEMS afhangt zaten we nu nog met gesloten winkels, kappers en zaten we in 2022 nog in ons kot.

(Een deel van) Nederland is zowaar één van de slechste leerlingen van héél Europa als ik het goed bekijk. Is daar een specifieke reden voor? Ze staan daar qua vaccinaties toch niet achter tegenover de rest van Europa of wel?
Een groot deel van de Hollanders zijn ook behoorlijk wereldvreemd. Ze denken alles beter te weten, maar dat valt behoorlijk tegen.

Een mooie quote, van een collega over de vaccinaties, was ook weer de moeite: "waarom moet ik een spuit nemen voor iets wat ik niet heb" zei hij. :unsure:

Laatst bewerkt:

Erika Vlieghe vindt augustus te vroeg voor festivals: “GEMS steunt voorstel premier niet”​

Wat een verrassing, als het van de GEMS afhangt zaten we nu nog met gesloten winkels, kappers en zaten we in 2022 nog in ons kot.
Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk ook wel enorm optimistisch vind om ineens festivals genre tomorrowland te gaan organiseren in augustus als je ziet waar we nu nog (maar) staan. Afin, graag éh, maar dat lijkt me wel heel snel.

Soit, we zien wel. Ik wil vooral graag binnensporten terug.

Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk ook wel enorm optimistisch vind om ineens festivals genre tomorrowland te gaan organiseren in augustus als je ziet waar we nu nog (maar) staan. Afin, graag éh, maar dat lijkt me wel heel snel.

Soit, we zien wel. Ik wil vooral graag binnensporten terug.

We spreken over eind augustus, tegen dan zou quasi iedereen (volledig) gevaccineerd moeten zijn. Het kan nipt zijn ja als je de 3/4 weken telt die het vaccin nodig heeft om volledig te werken; maar, als het niet zou kunnen na volledige vaccinatie van de bevolking. Wanneer gaat het dan wel nog lukken?

We spreken over eind augustus, tegen dan zou quasi iedereen (volledig) gevaccineerd moeten zijn. Het kan nipt zijn ja als je de 3/4 weken telt die het vaccin nodig heeft om volledig te werken; maar, als het niet zou kunnen na volledige vaccinatie van de bevolking. Wanneer gaat het dan wel nog lukken?
Voor sommige instanties en zelfverklaarde experten is het antwoord: nooit meer zeker? :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan