Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is oké en niet oké tegelijk, afhankelijk van wat dat betekent voor hoe we de lente- en zomermaanden gaan invullen met "slechts" een gedeeltelijke vaccinatie.

Van mij - en ik zeg dat zuiver uit egoïstische overwegingen omdat ik het strontbeu ben allemaal - mogen ze echt de beesten loslaten om te zuipen, muilen en dansen van zodra Joske en Joséke hun prik hebben gehad, maar ik vrees ervoor.
Die grafiek lijkt me uit te gaan van 100% vaccinatie. Hey lijkt me niet vreemd te veronderstellen dat we 'maar' 80% zullen behalen.

Dit is overigens ook interessant: https://nextstrain.org/community/Gu...el=clade&c=clade_membership&f_country=Belgium

Dat is oké en niet oké tegelijk, afhankelijk van wat dat betekent voor hoe we de lente- en zomermaanden gaan invullen met "slechts" een gedeeltelijke vaccinatie.

Van mij - en ik zeg dat zuiver uit egoïstische overwegingen omdat ik het strontbeu ben allemaal - mogen ze echt de beesten loslaten om te zuipen, muilen en dansen van zodra Joske en Joséke hun prik hebben gehad, maar ik vrees ervoor.
Mwa, als ge ziet wat we vorige zomer met veel minder (waarschijnlijk) natuurlijke immuniteit en zonder vaccinaties eigenlijk konden, dan denk ik dat de zomermaanden eigenlijk gewoon relatief normaal moeten kunnen zijn.

Het enige waar ik voor vrees is een bewijs van vaccinatie om naar het buitenland te mogen reizen.

Mwa, als ge ziet wat we vorige zomer met veel minder (waarschijnlijk) natuurlijke immuniteit en zonder vaccinaties eigenlijk konden, dan denk ik dat de zomermaanden eigenlijk gewoon relatief normaal moeten kunnen zijn.

Het enige waar ik voor vrees is een bewijs van vaccinatie om naar het buitenland te mogen reizen.
Of ze gaan hetzelfde nutteloze doen als Primavera Sound: https://www.hln.be/festivals/testev...rlopen-geen-enkele-coronabesmetting~a7375a73/

Ohja, wat HLN wel vergeet:
  • Dit is al op 12 december gebeurd
  • Er waren maar 463 aanwezigen, de rest was een controlegroep die naar huis gestuurd is
  • Men heeft enkel een antigen sneltest gedaan voor men binnenmocht
  • Men heeft achteraf 2 PCR testen gedaan en van de 463 heeft niemand positief getest
Tot zover het artikel op HLN dat bijna elke bal misslaat, 3 weken na datum :p

Op zich geen slechte studie maar het biedt ook geen definitief resultaat, het toont enkel aan dat men geluk gehad heeft met geen false negatives van de sneltest. Sinds de PCR testen achteraf geen enkele besmetting aantoonden, was er natuurlijk niemand om het te verspreiden ;)

Waarom niet? Er zijn ook landen (niet zeer veel, maar bon) waar je moet kunnen aantonen dat je ingeënt bent tegen Gele Koorts, anders mag je er niet binnen. Men mag voor een virus dat bijna een jaar de planeet voor een groot stuk heeft platgelegd gerust een verplichting doorvoeren. Dat mensen zich niet willen vaccineren omdat ze eens 2 Wikipedia-artikels gelezen hebben is hun recht (eentje waar je vraagtekens bij kan zetten). Maar dan mag dat gerust gevolgen hebben vind ik.

Waarom niet? Er zijn ook landen (niet zeer veel, maar bon) waar je moet kunnen aantonen dat je ingeënt bent tegen Gele Koorts, anders mag je er niet binnen. Men mag voor een virus dat bijna een jaar de planeet voor een groot stuk heeft platgelegd gerust een verplichting doorvoeren. Dat mensen zich niet willen vaccineren omdat ze eens 2 Wikipedia-artikels gelezen hebben is hun recht (eentje waar je vraagtekens bij kan zetten). Maar dan mag dat gerust gevolgen hebben vind ik.
Omdat ik, net zoals u waarschijnlijk, helemaal vanachter in de rij sta om gevaccineerd te worden, mijn vakanties van vorig jaar allemaal bewust achterwege heb gelaten en dan liever niet nog eens gestraft wordt omdat ik 'jonger' ben dan anderen. :)

Eens iedereen aan de beurt geweest is, heb ik daar uiteraard weinig problemen mee.

Maar als ge nog altijd kunt verder besmetten en besmet worden, wat is het nut dan nog om verplicht gevaccineerd te worden als ge wilt reizen? Behalve dat ge het risico loopt om zélf ziek te worden, maar dat ligt aan de persoon zelf. Als die schrik heeft, zal die wel automatisch al vaccin laten zetten hebben toch?

Omdat ik, net zoals u waarschijnlijk, helemaal vanachter in de rij sta om gevaccineerd te worden, mijn vakanties van vorig jaar allemaal bewust achterwege heb gelaten en dan liever niet nog eens gestraft wordt omdat ik 'jonger' ben dan anderen. :)

Eens iedereen aan de beurt geweest is, heb ik daar uiteraard weinig problemen mee.
Okay, op die manier heb je uiteraard wel een punt. Het zou inderdaad wel enorm steken dat net de doelgroep waarvoor iedereen een jaar lang is binnengebleven plots de eerste/enige groep is die deze zomer op vakantie zou kunnen gaan. Daar heb je gelijk in.

Maar als ge nog altijd kunt verder besmetten en besmet worden, wat is het nut dan nog om verplicht gevaccineerd te worden als ge wilt reizen? Behalve dat ge het risico loopt om zélf ziek te worden, maar dat ligt aan de persoon zelf. Als die schrik heeft, zal die wel automatisch al vaccin laten zetten hebben toch?
Vaccinaties hebben niet enkel als doel om u te beschermen tegen een bepaalde ziekte. Ze dienen ook om ervoor te zorgen dat mensen die wegens medische redenen zich niet kunnen laten vaccineren geen risico lopen. Polio bv is een ziekte die in ons land is uitgeroeid omdat vaccinatie ervoor verplicht is, die ziekte maakt hier dus vrijwel geen kans omdat pak 99% (ik zeg maar iets) er immuun voor is. En doordat 99% immuun is, zijn die 1% die geen vaccinatie kunnen krijgen ook beschermd.

Omdat het helemaal zo zeker niet is dat je in dezelfde mate kunt blijven besmetten. In tegendeel, de meeste studies wijzen erop dat je veel minder besmettelijk bent zodra je gevaccineerd bent.

Daar is nog altijd geen zekerheid over, men weet het gewoon niet. Dat is iets helemaal anders. Er zijn al testen geweest op dieren en die zouden aantonen dat er wel degelijk ook minder/geen transmissie meer is, maar het is nog veel te vroeg om daar definitieve conclusies aan vast te knopen.

. En hoewel ik vrij zeker ben dat je gelijk hebt (wanneer heb jij geen gelijk eh
unsure.gif
)
Vaak genoeg :).

Die terrasverwarmers zullen idd in de faillissementsverkopen veel aanwezig zijn.

Maar daar kan je bij de overheid weinig rekening mee houden, zeker voor een sector waar er al een overaanbod en groot faillissementsrisico is, want horeca is een van de sectoren waar je ook het gemakkelijkst weer heropstart.
Een overaanbod aan horeca, wtf. Ge moet al goe zoeken voor nog een café te vinden.

Weet er iemand iets meer toevallig over wat de versnelde vaccinatie strategie betekent voor risico patienten en chronisch zieken? In het eerste plan werd gewag gemaakt van risico patienten vanaf 45 jaar die gelijktijdig met 65 plus een vaccin zouden krijgen. Bij de nieuwe tabel is die leeftijdsnoemer niet meer aanwezig.

Ik zou toch echt willen dat ze daar iets transparanter en duidelijker zouden in zijn, perspectief weet je wel.

Weet er iemand iets meer toevallig over wat de versnelde vaccinatie strategie betekent voor risico patienten en chronisch zieken? In het eerste plan werd gewag gemaakt van risico patienten vanaf 45 jaar die gelijktijdig met 65 plus een vaccin zouden krijgen. Bij de nieuwe tabel is die leeftijdsnoemer niet meer aanwezig.

Ik zou toch echt willen dat ze daar iets transparanter en duidelijker zouden in zijn, perspectief weet je wel.

Ergens tussen juni en september dus.

Ergens tussen juni en september dus.

Ik weet het niet. Ik zie toch duidelijk dat er nergens meer melding wordt gemaakt van de leeftijd 45 + bij risico patienten, daarom dat ik zo hoopvol ben dat ze ook twintigers en dertigers met hoog risico die bvb chemotherapie krijgen of astma hebben gaan inenten. Dat zou voor mij toch licht aan het eind van de tunnel zijn want als je al bijna een half jaar binnen zit is het verschil tussen maart en juni wel groot. Hopen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan