Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede (voorlopige) resultaten van een derde booster met Moderna. Ook de varianten gaan we overwinnen.

Hopelijk kunnen ze die wat vlotter maken/leveren dan het gewone vaccin..

Student riskeert 200 uren werkstraf voor geweld tegen politiemannen tijdens nepfestival La Boum 1​

Overheid als “ware schuldige”

hij smijt met flessen naar de politie maar het is de schuld van de overheid.

Volgens mij wil die failliet gaan...

Met 1400 plaatsen ben je eventjes zoet voor je die 200k eruit hebt..

Allez, een bezoek van een onderzoeksrechter en het parket in het vaccinatiecentrum van Sint-Truiden... maar niet om te onderzoeken of er gefoefeld is met de vaccinatie-voorrang, maar om te zien hoe (en wie) er informatie gelekt is/heeft dewelke de burgemeester in nauwe schoentjes heeft gebracht... iemand heeft klacht ingediend met burgerlijke partijstelling...

Laatst bewerkt:

Allez, een bezoek van een onderzoeksrechter en het parket in het vaccinatiecentrum van Sint-Truiden... maar niet om te onderzoeken of er gefoefeld is met de vaccinatie-voorrang, maar om te zien hoe (en wie) er informatie gelekt is/heeft dewelke de burgemeester in nauwe schoentjes heeft gebracht... iemand heeft klacht ingediend met burgerlijke partijstelling...
dat staat toch niet in het artikel? Er staat:

"Er wordt onder meer onderzocht of er informatie is gehackt en hoe de medische informatie werd verspreid."

Wat er naast die "onder meer" nog onderzocht is, staat daar niet in.

Geen idee of het foefelen van de vaccinatie-voorrang trouwens strafbaar is. Dat het laakbaar is, is duidelijk.

Iemand zijn afspraak al eens verzet? Om 20u mail gekregen dat ik de 19e mei mag gaan( geen idee waarom zo vroeg). Als je ‘verplaatsen’ neemt kan je niks kiezen in de 30 dagen erop :sop:

Ik vind voorlopig niets over de opheffing van de avondklok (of de opening van cafés) in het Staatsblad dus ik denk dat de modaliteiten pas volgende week woensdag worden gezet. Als de kranten een dag zich kriek hebben gelachen met de Brusselse avondklok op 7 mei van 22h tot middernacht gaan die het wss al vroeger opheffen.
En? Hoe zit het nu, staat er ondertussen wel iets over in het Staatsblad??

En? Hoe zit het nu, staat er ondertussen wel iets over in het Staatsblad??
Volgens de VRT zou het MB pas morgen uitkomen (wss ergens in de namiddag). Die avondklok is nog niets, blijkbaar weet de horeca nog niet zeker welke regels gelden. Er is een protocol maar dat heeft geen waarde tot het MB verschijnt. De politie zou het eerste weekend wel nog flexibel zijn maar het is dus last minute werk.

En nu ze dan toch over een MB discussiëren zou de avondklok ipv de nacht van vrijdag op zaterdag pas de nacht van zaterdag op zondag kunnen afgeschaft zijn. Kwestie van het Brussels gewest niet belachelijk te maken met hun avondklok van 22 uur tot middernacht, waarom niet he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan