Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het kader van Corona is dit belangrijker. scheiding van Bill en Melinda Gates Mensen die zich weigeren te vaccineren, kunnen dus echt niet meer zeggen dat ze via een vaccinatie een chip in u planten, moest dat waar zijn had Bill een chip geplaatst bij Melinda en waren ze niet gescheiden. Als argument om u te laten vaccineren kan dit toch wel tellen. :biglaugh:

Net met de dokter gebeld. We mogen eindelijk uit quarantaine. We zaten sinds vorige week zondag in isolatie. Fokking eindelijk. :woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo:

En geur- en smaakvermogen komt ook steeds beter terug. :clap::clap::clap:

In het kader van Corona is dit belangrijker. scheiding van Bill en Melinda Gates Mensen die zich weigeren te vaccineren, kunnen dus echt niet meer zeggen dat ze via een vaccinatie een chip in u planten, moest dat waar zijn had Bill een chip geplaatst bij Melinda en waren ze niet gescheiden. Als argument om u te laten vaccineren kan dit toch wel tellen. :biglaugh:

of mss zijn ze gescheiden omdat Melinda zich niet meer konden vinden in de plannen van den Bill. Dat ze te ver aan het gaan zijn.

Nu op zich goed nieuws dat aantallen blijft dalen.
Zelfs Steven Van Gucht is positief en zegt dat hij eind juli op reis zal gaan :D

Iets interessants gemerkt. In de VS heeft 83% van de 65-plussers hun eerste prik gekregen, in België zitten we aan 94.65%.
18+ heeft nog een groot verschil (US: 56,7% t.o.v. BE: 35.51%) maar een pak minder dan een goede maand geleden. We halen ze beetje bij beetje in.
Ik ben benieuwd hoe dit verder verloopt in de VS de komende weken.

Weet iemand waarom de 2 de prik zo ver achter blijft? Is het omdat ze nu het max. aantal weken gebruiken (12 en 3 weken)?

Dat is het Vlaamse nummer. Voor Belgie zitten we aan 86% (https://covid-vaccinatie.be/nl)

Het nummer van de VS heeft nu vooral met vaccinatie bereidheid te maken, en ook in Belgie gaan we moeilijk nog veel hoger geraken (voor 65+). Vlaanderen heeft een gigantisch hoge vaccinatie bereidheid vergeleken met andere regio's in de wereld (& in het land).

Grappig :biglaugh:

Maar er zijn nu dus wel serieuze twijfels bij de toekomst van hun stichting. Volgens de wet van hun staat en omdat ze geen huwelijkscontract hebben, moet alles 50/50 verdeeld worden. Hoe gaat men dat met die stichting doen? Zou nog wel eens problemen kunnen geven.
Naar verluidt blijven ze wel nog allebei in de stichting werken.

Maar er zijn nu dus wel serieuze twijfels bij de toekomst van hun stichting. Volgens de wet van hun staat en omdat ze geen huwelijkscontract hebben, moet alles 50/50 verdeeld worden. Hoe gaat men dat met die stichting doen? Zou nog wel eens problemen kunnen geven.
Naar verluidt blijven ze wel nog allebei in de stichting werken.
Voor zover ik gelezen heb, blijven ze wel gewoon samenwerken ook. Gates heeft ook al meerdere keren in de media gezegd dat Melinda mee verantwoordelijk is voor de groei van Microsoft.
Persoonlijk denk ik dat ze als vrienden uit elkaar gaan, en dan zou er echt niet zo'n groot probleem zijn.

Morgenavond zal de avondklok in Brussel nog 2 uurtjes gelden om daarna om te schakelen tot samenscholingsverbod. Met de redelijk late kritiek en een gewestelijk overlegcomité dat al heeft plaats gevonden zal de rare situatie niet veranderen:

Voor de anderen in Vlaanderen: vrijdagnacht kan je gerust de hond buiten laten!

Morgenavond zal de avondklok in Brussel nog 2 uurtjes gelden om daarna om te schakelen tot samenscholingsverbod. Met de redelijk late kritiek en een gewestelijk overlegcomité dat al heeft plaats gevonden zal de rare situatie niet veranderen:

Voor de anderen in Vlaanderen: vrijdagnacht kan je gerust de hond buiten laten!

Na al die kritiek op de nachtklok verwacht ik nu wel dat de straten vollopen na 12u.

Er zou blijkbaar al een datum rondgaan voor eventuele heropening van horeca (binnenplan) : rond 8 juni. Mits de daling van IC zich zo verder zet.

We beginnen toch aan een serieus tempo te vaccineren. Iedereen is nog voornamelijk bezig met het totaal aantal besmettingen, maar dat lijkt me stilletjes aan minder relevant te worden (gevaccineerden kunnen ook nog besmet worden of iemand anders besmetten). Ik denk dat we nu vooral moeten kijken naar het aantal hospitalisatie en dan vnl. deze op de ICU's. Als er weinig mensen nog naar de ICU moeten, lijkt mij het totale cijfer vrij irrelevant.

Ik vind het niet logisch dat de journaliste een mondmasker draagt en de geïnterviewde dan weer niet.. maar dat zal dan wss aan mij liggen zeker.. Lijkt me logisch dat de mensen op den duur niet meer weten wat of hoe? Mondmasker op/af/op/af/niet/wel/niet/wel.. zottekesspel eerder ja

Heeft de keuze van het niet-dragen van mondmaskers op tv (dus ook personen die geïnterviewd worden) ook niet te maken met slechthorenden die beroep moeten op liplezen? Ik heb toch alleszins reacties zien passeren uit die groep dat die mensen het effectief moeilijk zouden hebben als op tv iedereen een mondmasker zou dragen. Of het niet-dragen van mondmaskers een bewuste keuze is die daar mee te maken heeft, weet ik natuurlijk ook niet.

Net met de dokter gebeld. We mogen eindelijk uit quarantaine. We zaten sinds vorige week zondag in isolatie. Fokking eindelijk. :woohoo::woohoo::woohoo::woohoo::woohoo:

En geur- en smaakvermogen komt ook steeds beter terug. :clap::clap::clap:

Lol fokking eindelijk?

Aangezien het verplicht van thuis te werken is en het weer niet zo goed is ben ik sinds vorige zaterdag niet meer buiten geweest :P

Lol fokking eindelijk?

Aangezien het verplicht van thuis te werken is en het weer niet zo goed is ben ik sinds vorige zaterdag niet meer buiten geweest :p
Als je met een kleuter van 2,5 jaar oud zo lang moet binnen zitten, is dat echt wel lang hoor. :unsure:

Het was inderdaad gewoon kwestie van tijd dat dit ergens ging uitkomen. Of gelekt, of iemand zijn mond voorbij gepraat, of...

Zelf heb ik ook weet van mensen die via-via eind maart al hun spuit hebben gekregen (met Pfizer dan nog, iets wat toen erg weinig beschikbaar was), ook met de correcte (oranje) partijkaart.
Ik heb ook weet van een klein bataljon aan mensen die in februari/maart een spuit gehad hebben (overschotjes, dat wel) die er objectief gezien geen aanspraak op konden maken. Maar op dat moment was het echt gewoon dat, of weggooien.
Maar ik vrees/denk dat het in elke stad/gemeente wel zo gelopen zal zijn. Even aankloppen bij de directeurs/leidinggevenden van alles wat onder OCMW etc valt en daar losgaan met de overschotten. In sommige gevallen zal er misschien nagedacht zijn om risicoleeftijden eerst in de rij te zetten, maar er gaat vast en zeker ook vaak top-down gewerkt zijn: directeurs eerst en dan het voetvolk.

Not kidding you, ik heb mensen al serieus zien reageren dat de reden van de scheiding wellicht te maken gaat hebben met het feit dat Melinda niet meer zou kunnen leven met de praktijken waar Bill zich mee hield. De echte diehard antivax-wappies, zullen nooit van mening veranderen hoor en zien in alles een complot.

Not kidding you, ik heb mensen al serieus zien reageren dat de reden van de scheiding wellicht te maken gaat hebben met het feit dat Melinda niet meer zou kunnen leven met de praktijken waar Bill zich mee hield. De echte diehard antivax-wappies, zullen nooit van mening veranderen hoor en zien in alles een complot.
Op een bepaald moment bereikt men gewoon echt de limiet van zijn intelligentie vermogen. Bij sommige ligt dit nu eenmaal lager dan bij een ander. Spijtig.

Als er bepaalde zaken niet meer in gaan, dan gaan ze er niet in. Al is dat "dat tracking-chips in een vaccin aannemelijk klinkt" voor die stevige kortsluiting die er daarboven gaande is.

Technologisch wens ik wel dat we tracking chips kunnen maken die in een naald verstopt kunnen worden, maar de dag van vandaag is dit fysisch nog niet mogelijk en zal een tracking device toch verstopt moeten worden in een toestel zoals bijvoorbeeld een iPhone, of 't een of 't andere lichaamsholte zoals de anus.

Moet je eens hier kijken. Is wel hoofdzakelijk van Nederlanders, maar toch. :wallbash:

Moet je eens hier kijken. Is wel hoofdzakelijk van Nederlanders, maar toch. :wallbash:

Het eerste dat ik lees is die vrouw die wil scheiden omdat haar man wel wil gevaccineerd worden en dan zijn brief verstopt waarin hij uitgenodigd wordt tot de vaccinatie. Toch echt intriest dat mensen zo diep in hun illusionaire wereld kunnen leven dat ze willen ingrijpen in de keuzes van anderen. Dat is gewoon godsdienstfundamentalisme maar met een andere fantasie als basis.

Nuja, heb hier ook zo eentje op fb. Tussen de reclame voor gelnagels gaat het dan over de Afrikaanse presidenten die zijn vermoord omdat ze hun bevolking niet wilden vaccineren, moet je toch ook al ver heen voor zijn.

Goede (voorlopige) resultaten van een derde booster met Moderna. Ook de varianten gaan we overwinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan