Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch wel opvallend dat diegene die zitten te zagen over de regels, net diegene zijn die ze in stand houden.

Maar ja, ze hebben altijd een uitleg klaar waarom ze toch zo goed bezig zijn :"Jamaar, ik doe dit, dat kan toch geen kwaad?".

Hoe kortzichtig kan je zijn eigenlijk?
Omdat ik zaag over de regels , ben ik de oorzaak dat de besmettingen niet dalen ? Allez merci
Of het is de coronabrigade die continue de regels verheerlijkt, dat de politici geloven dat er nog draagvlak voor is.

Beide stellingen zijn complete onzin

Ik kan fout zijn, maar het risico waarover we bezig zijn, heeft niets te maken met wat legaal of illegaal is. Ik dacht dat het ging over "wat is het risico om besmet te geraken". En een leeg veld waar ge niet over de koppen loopt, heeft echt geen risico om besmet te geraken. Tenzij ge met het openbaar vervoer gaat, is dat gewoon in den auto en vervolgens uitstappen.
Maar misschien heeft er net 10 minuten voor jou een besmet persoon op die tulpenbol langs jou geniest!

Ik kan fout zijn, maar het risico waarover we bezig zijn, heeft niets te maken met wat legaal of illegaal is. Ik dacht dat het ging over "wat is het risico om besmet te geraken". En een leeg veld waar ge niet over de koppen loopt, heeft echt geen risico om besmet te geraken. Tenzij ge met het openbaar vervoer gaat, is dat gewoon in den auto en vervolgens uitstappen.
Natuurlijk heeft het er mee te maken of iets legaal is of niet. Daar is toch heel de discussie mee begonnen?

Altijd die belachelijke vergelijkingen zoeken... "Ja maar het is toch veiliger om 120 te rijden waar je 90 mag op een verlaten rechte baan bij mooi weer dan 120 te rijden op de autostrade bij druk verkeer terwijl het sneeuwt." Dat is toch ook geen argument om daar dan de regels op aan te gaan passen? Regels/wetten moeten vooral duidelijk zijn. En je kan niet voor elke mogelijke situatie een andere uitzondering gaan maken. Dit maakt handhaving volledig onmogelijk.

In frankrijk vinden ze het nochtans logisch regels (snelheid) op autosnelwegen aan te passen naargelang omstandigheden.
Meteen ook alle dynamische borden dan verwijderen best.

Natuurlijk heeft het er mee te maken of iets legaal is of niet. Daar is toch heel de discussie mee begonnen?
Dan ben ik fout. Ik dacht dat het ging over "ik ga op open velden gaan wandelen, wat is het risico dat ik besmet geraak?" en niet "wat is het risico dat ik beboet word".

Einde discussie dan :unsure:

Dan ben ik fout. Ik dacht dat het ging over "ik ga op open velden gaan wandelen, wat is het risico dat ik besmet geraak?" en niet "wat is het risico dat ik beboet word".

Nja, misschien dat dat iemand anders zijn intentie wel was, maar daar zie ik het nut/relevantie niet van in. Natuurlijk is de besmettingskans er lager dan als je de steden opzoekt en continue terrasjes gaat doen. Maar het mag nog altijd niet en niemand die kan controleren dat je je effectief zo strikt houdt qua afstand. Als ik een concert zou organiseren waar iedereen 5 meter afstand houdt is er virologisch ook amper een risico ten opzichte van andere dingen die wel mogen, maar toch mag het niet. Zo kun je over alles beginnen en zelf je regels gaan verzinnen, maar zo valt er helemaal geen handhaving te doen en dan zou je pas willekeur krijgen qua straffen als je tegen de bevolking moet zeggen "Doe wat je wilt, zolang je je verstand gebruikt, anders krijg je een boete."

In frankrijk vinden ze het nochtans logisch regels (snelheid) op autosnelwegen aan te passen naargelang omstandigheden.
Meteen ook alle dynamische borden dan verwijderen best.
Dynamische borden zijn duidelijk omdat ze beperkt zijn. Maar ga je een dynamisch bord zetten in elke straat om te zien of je hier nu met of zonder mondmasker mag rondlopen of nog extremer of het een eenrichtingsverkeerstraat is of niet (want die eenrichtingsverkeersstraat is in de straat hier vlakbij ons perfect te gebruiken als tweerichtingsverkeer).

Het is niet voor niets dat men dynamische borden quasi enkel gebruikt in duidelijk afgelijnde zones (autostrade, + bij scholen), en niet zomaar overal.

Werd toch zo gedaan? Hier in de gemeente was mondmasker overal verplicht, in tegenstelling tot federale maatregel.
Er hingen dus ook bordjes met die verplichting, zeer regionaal dus

Nee, het gaat over dat men zo'n argumenten gebruikt om het eigen gedrag waarbij men de regels breekt goed te praten.

En er is geen kat dat zich aan de snelheid van die dynamische borden houdt. Liever nog 200m sneller rijden en dan volledig stilstaan dan rustiger gewoon te kunnen doorrijden

Het is toch wel opvallend dat diegene die zitten te zagen over de regels, net diegene zijn die ze in stand houden.

Maar ja, ze hebben altijd een uitleg klaar waarom ze toch zo goed bezig zijn :"Jamaar, ik doe dit, dat kan toch geen kwaad?".

Hoe kortzichtig kan je zijn eigenlijk?

Het is toch logisch dat als je de regels niet ondersteund/legitiem vind, dat je ze minder gaat volgen ?

En degene die de regels niet volgt houd ze in stand ? Soort van collectieve straf van de regering ?
Klinkt als een leuke regering die het volgen waard is.
Ik zou zeggen eerder degene die de regels steunen geven de regering de macht ze in stand te houden.

Het is toch logisch dat als je de regels niet ondersteund/legitiem vind, dat je ze minder gaat volgen ?

En degene die de regels niet volgt houd ze in stand ? Soort van collectieve straf van de regering ?
Klinkt als een leuke regering die het volgen waard is.
Ik zou zeggen eerder degene die de regels steunen geven de regering de macht ze in stand te houden.
Die houden ze in stand door de ziekte te verspreiden he. Lijkt mij duidelijk.

https://www.hln.be/buitenland/europ...ent-dat-concreet-voor-onze-vakantie~a2d6d41b/

Toch raar dat ze de mensen met een historische besmetting gaan toelaten. Je geeft dan eigenlijk voordelen aan ongezonde mensen en mensen die minder op de regels letten.
Daarnaast is toch al geweten dat de anti-stoffen na een besmetting niet lang genoeg beschermen?
Dus als je besmet bent geweest wil dat zeggen dat je een ongezonde levensstijl hebt en/of minder op de regels let? Straf.

Dus als je besmet bent geweest wil dat zeggen dat je een ongezonde levensstijl hebt en/of minder op de regels let? Straf.
Nee, maar de kans is groter dat mensen die zich niet aan de maatregelen houden, besmet zijn geraakt dan mensen die zich wel aan de maatregelen houden.
Net zoals "gevaccineerd zijn" ook niet wil zeggen dat je oud of ongezond bent, maar de kans is wel groter.

Inderdaad, dacht ik ook. Het merendeel van de familie/vrienden/kennissen in mijn omgeving die covid opgelopen hebben, hebben het eigenlijk binnengekregen via hun schoolgaande kinderen of hun werkomgeving, niet omdat ze de regels niet zouden volgen. Leuk om te horen dat wie doet wat men moet doen (schoolgaan/werken) sneller een stempel krijgen.

Sommige maatregelen absurd vinden = oorzaak van verspreiding volgens de coronabrigade van BG
Neen. Sommige maatregelen aan de laars lappen omdat je het er niet mee eens bent -> zorgen voor meer (kans op) besmettingen -> oorzaak van de maatregelen.

En alsjeblieft... er is geen "coronabrigade van BG". Stop toch met dat polariseren? De ene keer ga je een bepaalde poster daar onder scharen, de andere keer niet. Omdat die groep ingebeeld is en niet bestaat. Dat helpt het gesprek toch niet vooruit?

Ik snap eigenlijk niet wat dat er toe doet? Gaan we binnenkort coronafeestjes organiseren om besmet te geraken zodat we geen vaccin/negatieve test moeten doen om te reizen? :)

Ik snap eigenlijk niet wat dat er toe doet? Gaan we binnenkort coronafeestjes organiseren om besmet te geraken zodat we geen vaccin/negatieve test moeten doen om te reizen? :)
Als gezonde twintiger kan dat soms makkelijker zijn dan achter een PCR test gaan en weer 50 euro te dokken voor niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan