Als belg is het verboden om in nederland op een terras te gaan zitten gezien iedereen daar bij aankomst in quarantaine moet.Er is toch geen regel die dit momenteel verbiedt? Bij mijn weten is het enkel afgeraden, maar verre van verboden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als belg is het verboden om in nederland op een terras te gaan zitten gezien iedereen daar bij aankomst in quarantaine moet.Er is toch geen regel die dit momenteel verbiedt? Bij mijn weten is het enkel afgeraden, maar verre van verboden.
minder dan 48 u aanwezig niet dacht ik (en hoop ik voor komend weekend).Je moet 10 dagen in thuisquarantaine als je Nederland in komt. Hoe combineer je dat met terrasjes doen?
Ik ben in januari en februari quasi elk weekend anderhalf uur gaan rijden voor ergens een dag in de natuur te gaan wandelen, dus ik zie niet in wat daar zo speciaal aan is. Nu ga ik die kant op, omdat daar de terrassen open zijn, terwijl ik anders ergens naar de Ardennen was gegaan.Maar dat ligt aan het doel van het bezoek. Als ge dat doet puur voor op het terras te zitten, is dat in mijn ogen belachelijk. Als ge van plan zijt om te shoppen of wandelen en toevallig op het terras terecht komt, is dat anders. Een anderhalf uur rijden voor puur op het terras te gaan zitten tot 18u vind ik uiterst belachelijk. Of dat nu met een bedrijfswagen is of niet, want dat is niet echt relevant.
Dat zijn volgens mij nog oude bepalingen:minder dan 48 u aanwezig niet dacht ik (en hoop ik voor komend weekend).
Je moet 10 dagen in thuisquarantaine als je Nederland in komt. Hoe combineer je dat met terrasjes doen?

Ik keur het iig niet af dat mensen de grens oversteken want als de terrassen deftig geregeld zijn dan zie ik daar geen risico's in.Nope, is enkel van toepassing als je langer dan 48 uur in Nederland verblijft (https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Protocol/Covid-19).Je moet 10 dagen in thuisquarantaine als je Nederland in komt. Hoe combineer je dat met terrasjes doen?

Je moet 10 dagen in thuisquarantaine als je Nederland in komt. Hoe combineer je dat met terrasjes doen?
Onze regels spreken over Belgen en wat zij mogen van de Belgische regering. Dat is de grens over gaan voor niet-essentiële reizen. Onze regels bepalen echter niét wat er in een ander land mag. Voor ons moet je kijken naar het uitreisverbod, maar ook naar het inreisverbod bij het land waar je heen gaat.Dit. De regels zijn duidelijk niet afgesproken. Volgens onze regels mogen Belgen en Nederlanders de grens over voor winkels, dagdagelijkse bezigheden, ... . Maar dan hoort ge ineens uit het NL nieuws dat wij gene voet mogen binnenzetten in NL wegens quarantaine, boetes, controles, ... . Ge weet da het gaat gebeuren, fixt uw afspraken. En als ge dan in ne winkel hier int dorp een parking vol gele platen ziet, en ge een Nederlands koppel in de wachtrij aan de kassa hoort praten over 'Wij hopen niet dat onze terrassen vol Belgen zitten'... Ne mens zou voor minder speciaal de grens oversteken voor een pint
Ach ja. We zullen zien wat het geeftIk keur het iig niet af dat mensen de grens oversteken want als de terrassen deftig geregeld zijn dan zie ik daar geen risico's in.
Jij citeert wat je moet doen in België. Als je terugkomt naar België, en je was niet langer dan 48 in Nederland, hoef je IN BELGIË niet in quarantaine te gaan. In Nederland moet je echter bij aankomst wel 10d in thuisquarantaine.Nope, is enkel van toepassing als je langer dan 48 uur in Nederland verblijft (https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Protocol/Covid-19).
Zo lang heb heb ik er nu ook niet op terras gezeten![]()
Wel nee, da is de Belgische regelNope, is enkel van toepassing als je langer dan 48 uur in Nederland verblijft (https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Protocol/Covid-19).
Zo lang heb heb ik er nu ook niet op terras gezeten![]()
De NL regel is: 'Als gij hier binnenkomt gaat gij 10 dagen in quarantaine' mits Belgie geen veilig land is. Ze hadden toch beter die regels een op elkaar afgestemd 
Dus wij belgen moeten de regels verduidelijken die in een ander land gelden? Imo moet gij maar weten wat er van wetgeving geld als ge naar het buitenland trekt. Of gaan we ook wenen als je in GB aan de kant gezet wordt omdat de belgische overheid u niet verteld heeft dat je in GB langs de verkeerde kant van de weg moet rijden.Dit. De regels zijn duidelijk niet afgesproken. Volgens onze regels mogen Belgen en Nederlanders de grens over voor winkels, dagdagelijkse bezigheden, ... . Maar dan hoort ge ineens uit het NL nieuws dat wij gene voet mogen binnenzetten in NL wegens quarantaine, boetes, controles, ... . Ge weet da het gaat gebeuren, fixt uw afspraken. En als ge dan in ne winkel hier int dorp een parking vol gele platen ziet, en ge een Nederlands koppel in de wachtrij aan de kassa hoort praten over 'Wij hopen niet dat onze terrassen vol Belgen zitten'... Ne mens zou voor minder speciaal de grens oversteken voor een pint
Ach ja. We zullen zien wat het geeftIk keur het iig niet af dat mensen de grens oversteken want als de terrassen deftig geregeld zijn dan zie ik daar geen risico's in.
Dat zijn volgens mij nog oude bepalingen:
![]()
"Alle reizigers afkomstig uit België gaan na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine."
"Alle reizigers afkomstig uit België gaan na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine. Als de testuitslag op de 5de dag negatief is, kan de quarantaine worden verbroken.
Voor bepaalde groepen reizigers geldt een uitzondering: bv. zorgprofessionals, grensmedewerkers en transportmedewerkers hoeven niet in thuisquarantaine als zij voor hun werk reizen, tenzij zij klachten hebben. Ook moet u niet in thuisquarantaine gaan indien u alleen door Nederlandse regio's rijdt zonder te stoppen. "
Maar waarom moeten de regels afgestemd worden. Je kan moeilijk ff met alle landen van de wereld samenzitten om de regels af te stemmenDit. De regels zijn duidelijk niet afgesproken. Volgens onze regels mogen Belgen en Nederlanders de grens over voor winkels, dagdagelijkse bezigheden, ... . Maar dan hoort ge ineens uit het NL nieuws dat wij gene voet mogen binnenzetten in NL wegens quarantaine, boetes, controles, ... .
1) Het is niet verboden om in Nederland op een terras af te gaan zitten, het wordt afgeradenAls belg is het verboden om in nederland op een terras te gaan zitten gezien iedereen daar bij aankomst in quarantaine moet.
Maar daar gaat het niet om, het is niet over de terugkomst. Dat is voor inkomende reizigers in België.Bij aankomst in België vanuit een rode zone zijn een quarantaine en een test op dag 1(*) en op dag 7 van deze quarantaine verplicht. Voor bezoekers die minder dan 48 uur in België verblijven, of die minder dan 48 uur in een rode zone in het buitenland zijn geweest, geldt deze verplichting niet. Nadat ze het PLF hebben ingevuld zullen reizigers bij aankomst een SMS ontvangen waarmee ze zich kunnen aanmelden bij een testcentrum. Dit SMS-bericht meldt ook of een quarantaine vereist is en de duur ervan.
Lees zelf de posts erboven eens, meerbepaald deze:1) Het is niet verboden om in Nederland op een terras af te gaan zitten, het wordt afgeraden
2) Die quarantaine geldt niet als het gaat om een korstondig bezoek van 48 uur (zie posts hierboven)
Maar daar gaat het niet om, het is niet over de terugkomst. Dat is voor inkomende reizigers in België.
Maar als je België uitgaat, kom je een ander land binnen. En daar moet je ook de regels voor inkomende reizigers volgen!
Wanneer reizigers niet in thuisquarantaine
Belgie lijkt me idd niet als 'veilig land' beschouwd te worden.
- als u uit een veilig land binnen de EU (met een laag COVID-19-risico) aankomt in Nederland. Lees in het reisadvies van het land op Nederland wereldwijd of u in quarantaine gaat.
Dat zijn volgens mij nog oude bepalingen:
![]()
"Alle reizigers afkomstig uit België gaan na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine."
"Alle reizigers afkomstig uit België gaan na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine. Als de testuitslag op de 5de dag negatief is, kan de quarantaine worden verbroken.
Voor bepaalde groepen reizigers geldt een uitzondering: bv. zorgprofessionals, grensmedewerkers en transportmedewerkers hoeven niet in thuisquarantaine als zij voor hun werk reizen, tenzij zij klachten hebben. Ook moet u niet in thuisquarantaine gaan indien u alleen door Nederlandse regio's rijdt zonder te stoppen. "
Ik zou nu ook niet specifiek naar Nederland rijden voor op terras te zitten, eerder een daguitstap plannen. Maar als ge er nu niet ver van af woont, zie ik het probleem niet.
Hmm ok, ik had idd gekeken naar de Belgische regels als Belg.Jij citeert wat je moet doen in België. Als je terugkomt naar België, en je was niet langer dan 48 in Nederland, hoef je IN BELGIË niet in quarantaine te gaan. In Nederland moet je echter bij aankomst wel 10d in thuisquarantaine.
Lees alle andere posts nu ook eens, het is niet legaal. Bij binnenkomst in Nederland moet je 10dagen in (thuis)quarantaine. Dus niet op een terras gaan zitten...Er is helemaal geen probleem want het is volledig legaal en buiten dus laagrisico. Of ik nu 10 minuutjes rijd of 4u om daarna op een terras te zitten of in een bos te gaan wandelen is mijn zaak.
Het is gewoon weer een makkelijk target om naar te wijzen en mensen een geweten proberen te schoppen.
Fout. De geografische beperking is één van de basisregels van social distancing.Er is helemaal geen probleem want het is volledig legaal en buiten dus laagrisico. Of ik nu 10 minuutjes rijd of 4u om daarna op een terras te zitten of in een bos te gaan wandelen is mijn zaak.
Het is gewoon weer een makkelijk target om naar te wijzen en mensen een geweten proberen te schoppen.
Overdrijven is toch ook een kunst.
Mijn partner haar moeder heeft zelfmoord gepleegd door de corona maatregelen. Hierdoor wonen ik en haar al een 6 maand bij mijn schoonvader. Privacy bijna nul. Zelf heb ik 2 maanden geleden thuis gezeten door paniek/stress aanvallen.
Vorig weekend ben ik dus inderdaad naar Luxemburg gereden met ons TWEE. Terrasje gedaan met ons TWEE. Gewandeld met ons TWEE. Iets gegeten met ons TWEE. Geslapen op ons hotel met ons TWEE. Genoten met ons TWEE. Allemaal stoer doen dus waarschijnlijk...