Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De situatie met de Indische variant ziet er toch heel somber uit, vaccins lijken geen effect te hebben.
Vaccins
Een andere belangrijke vraag die nog uitgeklaard moet worden, is of vaccins even effectief zijn tegen B1617 als tegen het 'oervirus' of de Britse variant. Dat een deel van de besmette studenten die in België toekwamen, gevaccineerd was en toch besmet blijkt, doet de wenkbrauwen fronsen. Welke vaccins ze kregen, wordt nog nagekeken. Wetenschappers merken in ieder geval op dat de Indiase versie een mutatie deelt met de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant, waartegen de vaccins minder effectief lijken.
Maar zelfs als de vaccins misschien iets minder tegen een infectie met exotische varianten beschermen, lijken ze wel effectief in het beschermen tegen ernstige symptomen. Dat geen van de studenten ernstige symptomen vertoont, lijkt dat te onderschrijven. Als de Indiase variant al behendiger is in het ontwijken van immuniteit, dan hoeft dat dus nog niet meteen een ramp te betekenen.
Ik ga alleen af wat ik deze namiddag gehoord heb op Radio 1. Daar ging vooral over het feit dat veel mensen die gevaccineerd zijn ook besmet en ziek worden van deze variant.Is dat zo? Heb je een bron, want ik vind hier weinig over terug.
Dit vind ik terug op De Tijd.
Is ook wel een beetje zever eigenlijk.bewijs van vaccinatie
Ik heb deze titel vandaag zien verschijnen van de Morgen maar kan het artikel niet lezen door gebrek aan abonnement: Marc Van Ranst: ‘De Indiase variant verandert van ‘a variant of interest’ naar ‘a variant of concern’’Ik ga alleen af wat ik deze namiddag gehoord heb op Radio 1. Daar ging vooral over het feit dat veel mensen die gevaccineerd zijn ook besmet en ziek worden van deze variant.
Er is uiteraard nog geen uitgebreid onderzoek, daarom zei ik dan ook lijkt geen effect te hebben.
Is ook wel een beetje zever eigenlijk.
Want je kan nog besmet worden als je al gevaccineerd bent. Dus voor reizen zou beter negatieve test gelden deze zomer...
Mjah vorige week zijn dus mensen die én gevaccineerd waren én meerdere keren getest waren toch besmet geraakt met B1617 tijdens een reis. Op een vlucht van India naar Hong Kong waren er ook opvallend veel besmettingen met die variant. Ofwel is dat twee keer heel veel toeval ofwel blijkt zo'n vaccinatiepaspoort in de praktijk nu al geen drol waard te zijn want dan is een vaccinatie noch negatieve test genoeg garantie zonder bijhorende quarantaine.
Ja dat gaat niet onmiddellijk naar 0% natuurlijk, dat zou heel onwaarschijnlijk zijn. Maar het moge wel duidelijk zijn dat overal ter wereld mutaties aan het onstaan zijn die de efficientië van bestaande vaccins aan het verlagen zijn -- en dat in de toekomst mutaties die gevaccineerden kunnen besmetten een serieus groeivoordeel gaan hebben tegenover de huidige varianten. De grote vraag is dus wat dat later dit jaar gaat geven als de coronamaatregelen beginnen wegvallen. Gaat dat een duurzame terugkeer naar normaal zijn of gaat dan blijken dat vaccinaties alleen niet voldoende zijn om volgende golven te navigeren.Gevaccineerd met?
Hoe lang geleden gevaccineerd?
Is het omdat het een mutatie is dat de vaccins niet werken?
Allemaal dingen die nog moeten opgeklaard worden. Ja je kan nog besmet worden maar vaccins verminderen het risico serieus. Echter als er varianten komen dan moet er gekeken worden of die vaccins nog zo efficiënt zijn ertegen.
Daar was eerst nog twijfel over, maar onderzoek heeft aangetoond dat op zijn minst bepaalde vaccins (zoals die van Pfizer en Moderna) ook heel hoog scoren op het vlak van infectie voorkomen.Zowiezo is het al een foute veronderstelling dat je helemaal niet besmet kan geraken als je gevaccineerd bent hé, zelfs al zouden ze een vaccin ontwikkelen dat 100% effectief is. Ook dan kan je nog altijd besmet geraken hoor. Je wordt dan wel zelf niet ziek.
En dan spreek ik nog niet eens over varianten / mutaties.
Vaccination with the Pfizer or Moderna vaccine reduces infections by 90%, while a single dose confers 80% protection, shows a study led by the US Centers for Disease Control and Prevention (CDC) that followed essential workers through the worst months of the pandemic.
Heb mijn resultaat binnen. Zeer sterk positief. 0RF1AB = 10.2 N = 7.8s = 0.0 staat er. Is dat nu een Britse variant ofzo? Mijn vrouw had sterk postief maar zij heeft er (veel) meer last van. Ik heb enkel af en toe een lichte kriebelhoest sinds vanochtend.Heb dezelfde situatie voorgehad met mijn vriendin. Ikzelf positief getest maar zij steeds negatief. Ze hoopte ook positief te testen zodat haar quarantaine vroeger begon te lopen. Uiteindelijk ben ik er niet in geslaagd haar aan te steken en heeft ze in totaal 20 dagen in quarantaine mogen zitten. Qua relatie test kan dat wel tellen! Wij hoeven ons alleszins niet meer in te schrijven voor Temptation Island.
De zoon van m'n overbuurman heeft dat ook gehad op de lagere school. Zij krijgen ook een brief mee de zoon moet in quarantaine, de ouders mogen hun professionele activiteiten verder zetten. De vader werkt als hoofdinspecteur bij de Federale Wegpolitie en de moeder is loketbediende bij de NMBS. Op dag 1 test de zoon al positief, maar de vader en moeder mochten wel hun professionele activiteiten verder zetten. Ik vind dat persoonlijk allemaal zeer onduidelijk.
Dat kan toch? Als een klas in quarantaine moet, is het inderdaad zo dat de rest vh gezin nog gewoon mag blijven werken, naar school gaan, ... . Vanaf dat er een positieve test volgt bij de leerling in quarantaine, veranderd de situatie voor de rest vh gezin ook. Zij zullen dan ook wel de info hebben gehad dat ze in quarantaine moesten.
Mijn bewijs is nu wel anekdotisch. Maar in het ziekenhuis van Halle 5 gevaccineerde personeelsleden ziek op een niet covid afdeling. 1 patiënt door de mazen van het net geglipt en zo wss het personeel aangestoken die het verder hebben verspreid. . .maar dat is heel klein blijkbaar

Dit inderdaad.Ja ok, maar de periode dat ik ga werken kan ik toch ook al besmet zijn met het Corona virus en kan ik het doorgeven aan collega's?