Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn dochter heeft in de kinderopvang hoog-risico contact gehad. Wij moesten toch 7 dagen in quarantaine en hadden geen symptomen. Test 1 op dag 1 en test 2 op dag 7. Enkel het essentiële mag gedaan worden in quarantaine => dokter, apotheek, voedingswinkel.

Dus je dochter had geen corona enkel een hoogrisico contact en jullie moesten mee in quarantaine en getest worden ?

Ik had hetzelfde voor en enkel mijn zoon moest in quarantaine (wat natuurlijk een beetje een joke is aangezien een 1 jarige moeilijk van iets kan worden beschuldigd). Hij ging toen niet naar de creche, maar mijn ouders kwam wel helpen met de opvang.

Weet je zeker dat het over een verplichting ging en niet gewoon een aanbeveling van die personen in de creche ?

Laatst bewerkt:

Vreemd dat we hier niets van hebben gelezen in de media. Zou dit echt gebeurd zijn?
Waarom zou dat vreemd zijn. Een protest van 10.000 man in de UK komt regelmatig voor hoor. En zeker gezien het iets is dat al lang aan de gang is, is dat geen groot nieuws, toch niet zo groot dat je dat in België moet brengen. En in de Britse pers is dat voldoende aan bod gekomen als je "protest 24th april london" intypt.

Ik zie ze nog in staat om zelfs dàt te verliezen!

Kan maar de kans is groot dat ze winnen.
Een paar dingen in contract zijn wel bepalend waardoor ze de zaak kunnen winnen.

1 van de artikelen in contract zegt dat andere contracten geen reden zijn om niet te leveren.
CEO van AZ heeft al zelf gezegd dat contract met VK voorrang heeft door eerder gemaakte afspraken.
Dit terwijl contract met VK een dag na die met EU is getekend.

Ook staat erin dat de fabrieken in de EU moeten werken voor leveringen aan EU maar er is al aangetoond dat AZ vaccins gemaakt in EU levert aan niet EU landen.

Ik heb hier de mogelijkheid om een vaccin te krijgen. Was niet van plan een vaccin te nemen maar de mogelijke restricties verplichten mensen in feite er toch 1 te nemen. Tja dan kan ik evengoed dit nemen.
Wat als je nu geen vaccin neemt? Reizen verboden? Festivals bezoeken verboden?

Ik heb hier de mogelijkheid om een vaccin te krijgen. Was niet van plan een vaccin te nemen maar de mogelijke restricties verplichten mensen in feite er toch 1 te nemen. Tja dan kan ik evengoed dit nemen.
Oh kijk een corona troll

Alsook beide kinders negatief.

Waarom wil je geen nemen?
Tot op heden is er geen verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
Binnen de EU zie ik dat ook niet zo rap gebeuren. Een negatieve test gaat ook goed zijn.

Buiten EU voorzie ik wel dat landen een vaccinatiebewijs willen zien. Dan kan je nog altijd beslissen om te gaan en of vaccin te nemen.

Dus je dochter had geen corona enkel een hoogrisico contact en jullie moesten mee in quarantaine en getest worden ?

Ik had hetzelfde voor en enkel mijn zoon moest in quarantaine (wat natuurlijk een beetje een joke is aangezien een 1 jarige moeilijk van iets kan worden beschuldigd). Hij ging toen niet naar de creche, maar mijn ouders kwam wel helpen met de opvang.

Weet je zeker dat het over een verplichting ging en niet gewoon een aanbeveling van die personen in de creche ?
In principe moet het gezin mee in quarantaine omdat er geen afstand kan gehouden worden dacht ik (met oudere kinderen kan je dat wel doen door ze bv in hun kamer te laten blijven en aparte badkamers te gebruiken)

Het ging over een uitbraak van de Britse variant. Een clusterbesmetting. In principe moest ook enkel mijn dochter in quarantaine en mochten mijn vrouw en ik gaan werken. Ik heb telefonisch contact gehad met de huisarts en hij vond dat een grap.

Oh kijk een corona troll

Alsook beide kinders negatief.
Troll?
Gelieve je veronderstelling niet als een feit voor te stellen. Het is waar dus begrijp niet waarom dit trollig is.

Waarom wil je geen nemen?
Tot op heden is er geen verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
Binnen de EU zie ik dat ook niet zo rap gebeuren. Een negatieve test gaat ook goed zijn.

Buiten EU voorzie ik wel dat landen een vaccinatiebewijs willen zien. Dan kan je nog altijd beslissen om te gaan en of vaccin te nemen.
Een negatieve test is maar geldig voor zeer beperkte tijd. Dusja...

Het ging over een uitbraak van de Britse variant. Een clusterbesmetting. In principe moest ook enkel mijn dochter in quarantaine en mochten mijn vrouw en ik gaan werken. Ik heb telefonisch contact gehad met de huisarts en hij vond dat een grap.
Ze moeten ergens de grens trekken, en de grens ligt nu eenmaal op risico contact met een bevestigde besmetting.

In principe moet het gezin mee in quarantaine omdat er geen afstand kan gehouden worden dacht ik (met oudere kinderen kan je dat wel doen door ze bv in hun kamer te laten blijven en aparte badkamers te gebruiken)

Ik denk dat dat enkel is als de kinderen positief testen, niet als ze slechts een hoogrisico contact hadden.

Dat is toch wat men ons gezegd heeft & hoe ik de online resources interpreteer.

Min zoon zijn leefgroep in de creche is al een paar keer een week toe geweest (oktober, januari, maart), en dat was steeds zo het geval. Bij kleine kinderen doen ze de groep ook pas toe als er 2 kinderen positief testen. In april (begin deze maand) was er 1 kindje positief getest en de groep is toen opgebleven.

Troll?
Gelieve je veronderstelling niet als een feit voor te stellen. Het is waar dus begrijp niet waarom dit trollig is.

Een negatieve test is maar geldig voor zeer beperkte tijd. Dusja...

Dat klopt. Maar zeker voor reizen gaat je een negatieve test moeten voorleggen of bewijs van vaccinatie. Als je het al hebt gehad kan je ook laten testen of je immuun bent en dat is dan wel langer geldig.
Dat is volgens mij de enigste manieren om te reizen.

Hoe het in binnenland gaat zijn met grote evenementen weet ik niet. Dit zal afhangen van de graad van vaccinaties.

Ik denk dat dat enkel is als de kinderen positief testen, niet als ze slechts een hoogrisico contact hadden.

Dat is toch wat men ons gezegd heeft & hoe ik de online resources interpreteer.

Min zoon zijn leefgroep in de creche is al een paar keer een week toe geweest (oktober, januari, maart), en dat was steeds zo het geval. Bij kleine kinderen doen ze de groep ook pas toe als er 2 kinderen positief testen. In april (begin deze maand) was er 1 kindje positief getest en de groep is toen opgebleven.
Die dingen lijken wel regelmatig te veranderen. Kennissen hier hadden een kindje met symptomen nadat een ander kindje niet naar school mocht omdat de ouders positief hadden getest. Hun kind werd echter niet getest, hoogstens zij als ze ook symptomen kregen.

Hangt er vanaf hoelang en waar, maar normaal gezien wel. Alleen is de vraag: wie heeft er het hoogrisicocontact als niemand getest wordt?

idem voorgehad op werk (eerste golf).
Zoon van collega (die onder zelfde dak woont) had positief getest, antwoord huisarts én bedrijfsarts aan de collega: “zolang ge geen symptomen hebt moet je je niet laten testen en mag je gaan werken” (!).

Omdat ze dat zelf niet raadzaam vond via andere huisarts (die van haar man) ziektebriefje bekomen.

idem voorgehad op werk (eerste golf).
Zoon van collega (die onder zelfde dak woont) teste positief, antwoord huisarts én bedrijfsarts aan de collega: “zolang ge geen symptomen hebt moet je je niet laten testen en mag je gaan werken” (!).

Omdat ze dat zelf niet raadzaam vond via andere huisarts (die van haar man) ziektebriefje bekomen.
Dat lijkt me dan weer niet te kloppen. Want als de zoon positief test, is het wel een hoogrisicocontact. En zou de collega op dit moment in quarantaine moeten, en niet mogen gaan werken. Wanneer je getest gaat worden, daar waren op verschillende momenten verschillende richtlijnen voor. Oa omdat de tests een tijd schaars waren.

Wat er in het geval van m'n kennissen was, was dat hun kind niet getest werd ondanks symptomen, ("omdat kleine kindjes niet getest worden"), en zij dus niet eens een hoogrisicocontact hadden, en niet in quarantaine hoefden te gaan.

Onze dochter heeft ook Covid-19 gehad, toen mijn vrouw en ik zijn besmet in oktober 2020. Ze had een verkoudheid die wat 'anders' klonk. Maar als de symptomen niet slechter werden of er geen hoge koorts was => geen test. Ze moest uiteraard in quarantaine/zelf-isolatie blijven aangezien wij besmet waren. Via simpele antistoffen test toonde die ook antistoffen aan.

Om nog een voorbeeld te geven ivm hoog-risico contact.

De zoon van m'n overbuurman heeft dat ook gehad op de lagere school. Zij krijgen ook een brief mee de zoon moet in quarantaine, de ouders mogen hun professionele activiteiten verder zetten. De vader werkt als hoofdinspecteur bij de Federale Wegpolitie en de moeder is loketbediende bij de NMBS. Op dag 1 test de zoon al positief, maar de vader en moeder mochten wel hun professionele activiteiten verder zetten. Ik vind dat persoonlijk allemaal zeer onduidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan