Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeie cijfers! Mooi dalende positiviteitsratio (zeker omdat het vooral door een daling van de positieve gevallen komt), een laag aantal opnames (laagste sinds 15/03), hoog aantal ontslagen (hoogste cijfer voor een 1e weekenddag sinds eind november). Stijging van aantal hospitalisaties en ICU-opnames is zéker binnen de verwachtingen.

Het lijkt dat we definitief de weg naar beneden gevonden hebben.
In de kranten staat '+2% besmettingen'

Maar dat is dus vals alarm?

In de kranten staat '+2% besmettingen'

Maar dat is dus vals alarm?
Geen vals alarm, het klopt effectief. Er is nog een stijging van 2% tussen 16-22 april en de week ervoor. In die cijfers zit echter nog de "anomalie" van 19 april, die voor een stijging zorgt (morgen ook nog, een stijging van 1% is logisch). Eens die 19/04 eruit is, op donderdag, zal je een daling van zo'n 20% zien. Want de laatste dagen gaat de daling wel degelijk goed: de cijfers van donderdag zijn al een daling van 3%, de nog iets onvolledige cijfers van kennen een daling van zo'n 17,8% (zal uiteindelijk 13% worden). Ook de cijfers van zaterdag, die nog zwaar onvolledig zijn, maar wel al een indicatie geven, tonen rond de 22% daling uiteindelijk (grote marge: kan van 15% tot 30% zijn).

De combinatie van die anomalie die eruit gaat donderdag + de effectieve dalingen die hierboven beschreven zijn, zullen voor een sterke daling zorgen.

Echtgenote heeft positief getest. :headshake: Nu moet ik ook een test laten doen en eigenlijk hopen dat die positief test want dan kan ik sneller uit quarantaine. Als ik negatief test ben ik thuis voor minstens 17 dagen. Voor mij maakt dat nu niet uit, maar we zitten met een kleuter van 2,5 en hou die maar eens heel de tijd bezig zonder de godganse dag de tv op te zetten. :sop:
Heb dezelfde situatie voorgehad met mijn vriendin. Ikzelf positief getest maar zij steeds negatief. Ze hoopte ook positief te testen zodat haar quarantaine vroeger begon te lopen. Uiteindelijk ben ik er niet in geslaagd haar aan te steken en heeft ze in totaal 20 dagen in quarantaine mogen zitten. Qua relatie test kan dat wel tellen! Wij hoeven ons alleszins niet meer in te schrijven voor Temptation Island.

Echtgenote heeft positief getest. :headshake: Nu moet ik ook een test laten doen en eigenlijk hopen dat die positief test want dan kan ik sneller uit quarantaine. Als ik negatief test ben ik thuis voor minstens 17 dagen. Voor mij maakt dat nu niet uit, maar we zitten met een kleuter van 2,5 en hou die maar eens heel de tijd bezig zonder de godganse dag de tv op te zetten. :sop:
Als je negatief test, hoef je niet 17 dagen in quarantaine, toch? Je moet pas in quarantaine als je symptomen hebt. Dus je mag nog naar de winkel, naar de apotheek, en dus ook met de kleine naar buiten?

Als je negatief test, hoef je niet 17 dagen in quarantaine, toch? Je moet pas in quarantaine als je symptomen hebt. Dus je mag nog naar de winkel, naar de apotheek, en dus ook met de kleine naar buiten?
hij moet al in quarantaine hoor, wegens hoogrisicocontact. Op dag 7 zal hij getest worden en indien dan positief moet hij nog 10 dagen extra in quarantaine.

hij moet al in quarantaine hoor, wegens hoogrisicocontact. Op dag 7 zal hij getest worden en indien dan positief moet hij nog 10 dagen extra in quarantaine.

Ah, daar lees ik dat inderdaad. Bij mij was het ietsje anders, ik was nog aan het wachten op mijn resultaat, maar alle indicaties waren dat ik wel positief was. Maar mijn vrouw mocht wel nog vrij bewegen op dat moment. Dat was dus waarschijnlijk het verschil.

Klopt, maar omdat zijn vrouw nog positief kan zijn binnen 7 dagen, begint zijn effectieve quarantaine pas nadat ze niet meer besmettelijk zou zijn.

3,5 voor een cola, wie betaalt dat nu nog,
Ik heb dat nooit betaald :p.

Horeca overleeft niet met mijn uitgavepatroon.

3,5 voor een cola, wie betaalt dat nu nog,
Een extra reden om meteen voor de zware bieren te gaan.

In hoeverre zijn ze eigenlijk zeker dat na 10 dagen je niet meer besmettelijk bent?
Vraag mij dat altijd af. In hoeverre is het veilig contact te hebben met vrienden/familie/kennissen die het gehad hebben en uit hun verplichte quarantaine komen. Een vriendin heeft 3 weken geleden positief getest, morgen zie ik haar (buiten). Ze heeft geen klachten meer en is alweer op niveau aan het sporten.

Je moet in isolatie als je positief test, quarantaine is na risicocontact en kan tot 20 dagen gaan. Tijdens de quarantaine mag je naar de winkel en apotheek maar niet met de kleine buitenshuis.

Vorige zomer al Duvel & consoorten à 5€ zien staan op restaurant. Is er toch zwaar over :p
Maar enfin, dat valt toch mee. Liever 5 euro voor 33 cl Duvel dan 3,5 Euro voor 20 cl cola.
Bende boomers, mijn bomma kan ook zo klagen en vertellen dat een pak friet vroeger 5 frank kostte.

Maar enfin, dat valt toch mee. Liever 5 euro voor 33 cl Duvel dan 3,5 Euro voor 20 cl cola.
Bende boomers, mijn bomma kan ook zo klagen en vertellen dat een pak friet vroeger 5 frank kostte.
"Alles es toch dier geworren hè"
Volgens mij ligt het aan de euro want als je dat omrekent naar Belgische frank, amai.

Mijn dochter heeft in de kinderopvang hoog-risico contact gehad. Wij moesten toch 7 dagen in quarantaine en hadden geen symptomen. Test 1 op dag 1 en test 2 op dag 7. Enkel het essentiële mag gedaan worden in quarantaine => dokter, apotheek, voedingswinkel.

Als je positief test moet je in zelf-isolatie en niet in quarantaine. In zelf-isolatie mag je niet meer naar de winkel gaan en de woning verlaten.

Vreemd dat we hier niets van hebben gelezen in de media. Zou dit echt gebeurd zijn?

Goeie cijfers! Mooi dalende positiviteitsratio (zeker omdat het vooral door een daling van de positieve gevallen komt), een laag aantal opnames (laagste sinds 15/03), hoog aantal ontslagen (hoogste cijfer voor een 1e weekenddag sinds eind november). Stijging van aantal hospitalisaties en ICU-opnames is zéker binnen de verwachtingen.

Het lijkt dat we definitief de weg naar beneden gevonden hebben.
Dat zal de komende weken moeten uitwijzen.. statistiek is in dit geval helemaal geen zekerheid.. helaas..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan