Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hier op BG kon je dan lezen over hoe Corona enkel een probleem was van landen zoals het onze want we zijn zo ongezond/dik en oud. Al dan niet ondersteund door officiële cijfers.
Het blijft ook opvallen hoe wishful thinking steeds opnieuw ingehaald wordt door de realiteit. Twee maanden geleden was de teneur in New Delhi dat een nieuwe grote uitbraak heel onwaarschijnlijk was gezien meer dan 56% van de bevolking daar antilichamen had.

Mij ok als België/Europa het vaccineringsbeleid serieus gaan nemen en niet achteraan in de rij gaan staan wanneer de vaccins verhandeld worden. Hoe kan je nu van de burgers zo'n inspanning vragen als ze het zelf niet serieus nemen?
Kun je aub stoppen met deze onwaarheden te blijven verkondigen? We staan niet achteraan. We staan ergens in het midden. Er zijn heel wat redenen waarom er vertragingen opgelopen zijn. En neen (per chance) wordt de EU of België ook niet door waarzeggers geregeerd. Er is niemand die de toekomst perfect kan voorspellen.

Er zijn ongeveer een factor 3 teveel vaccins besteld voor de EU. Ja, men had dit iets sneller kunnen bekomen, maar als je gaat kijken naar bv. astrazenica is het contract ongeveer gelijktijdig met de UK afgesloten. Dat er dingen zijn misgelopen, daar ga ik ook mee akkoord. Maar als je dergelijke onwaarheden blijft verkondigen is het vooral jezelf die niet echt serieus kan genomen worden.

Vooral dan gaan stellen dat ze "het niet serieus nemen" omdat er bepaalde landen zijn die sneller zijn, is al helemaal belachelijk. Dat is gelijk zeggen dat Cristal Alken niet serieus is omdat ze minder Cristal verkopen dan AB-inbev Jupiler verkoopt.

Wat je "vergeet" is dat België niet in een vacuüm bestaat, zoals bv. een Nieuw-Zeeland dat wel min of meer kan doen. Denk je nu echt dat men de impact van een draconische lockdown zelfs niet overwogen heeft? Uiteraard gaat dat sneller werken om de cijfers naar omlaag te halen, maar drie dagen nadat je heropent zit je eigenlijk opnieuw met dezelfde klotesituatie, omdat je gewoon met een aantal geografische, economische en politieke realiteiten zit die je niet kan veranderen. En je kan zo 'n lockdown XL ook niet zomaar herhalen of blijven aanhouden, daarvoor is de economische (én de psycho-sociale) kost gewoon veel te hoog, zelfs in vergelijking met de huidige situatie die ook al handenvol geld kost. Moest het daadwerkelijk iets opleveren omdat je - ik zeg maar wat - op een eiland woont, verandert heel die afweging natuurlijk en kan je dat wel proberen.

Dus het enige alternatief is aanmodderen, aanmodderen en nog eens aanmodderen. Zo veel mogelijk de economie laten draaien en het zorgsysteem in stand houden, tot de vaccins gezet zijn, en dan hopen op het beste. Het is klote en je kan discussiëren over het nut van regel X of de impact van versoepeling Y of het chronisch falen van Europe mbt de vaccinatiecampagne, maar de overkoepelende filosofie die wij hanteren (samen met zowat elk ander land dat in een vergelijkbare uitgangspositie zit, overigens) is wel de juiste imo.
Onze ligging is idd een significante beperking voor een echte lockdown maar om op je vraag te antwoorden: ik denk idd dat men dat nooit heeft onderzocht, ik ben ook niet zo zeker dat het effect, na een echte lockdown - gevolg door richtlijnen zoals de laatste 2 maand, van korte duur zou geweest zijn.

Maar het blijft een theorie die men nooit kan toetsen want complicaties zijn te talrijk en niets verloopt zoals je het voor ogen hebt. Je zou eigenlijk eens met de Chinezen moeten kunnen spreken - zoals ik het zie is Wuhan ook niet echt een eiland bvb.

Onze ligging is idd een significante beperking voor een echte lockdown maar om op je vraag te antwoorden: ik denk idd dat men dat nooit heeft onderzocht, ik ben ook niet zo zeker dat het effect, na een echte lockdown - gevolg door richtlijnen zoals de laatste 2 maand, van korte duur zou geweest zijn.

Maar het blijft een theorie die men nooit kan toetsen want complicaties zijn te talrijk en niets verloopt zoals je het voor ogen hebt. Je zou eigenlijk eens met de Chinezen moeten kunnen spreken - zoals ik het zie is Wuhan ook niet echt een eiland bvb.

Mensenrechten zijn ook geen probleem voor de chinezen. Iedereen effectief vasthouden in hun huizen door bv deuren vast te lassen enzo. Mensen die toch op straat lopen die 'verdwijnen'.
Ik denk niet dat we heel veel lessen kunnen leren uit de aanpak van de chinezen. Toch niet om toe te passen in onze maatschappij.

Uiteindelijk zijn het toch de vaccins die de uitweg zijn. We hebben veel te veel contact met buitenland om een éénmalige lockdown te doen en denken dat het opgelost is.

Dat ligt dan toch ook aan een slechte planner? Ik doe de planning hier op het werk (security wel) en met zo'n zaken moet ik niet afkomen hoor.
Feitelijk enigste plaats waar ik da zo ken is de zorg. Ergens anders nog nooit tegengekomen. Al veel in ploegen gewerkt vroeger en altijd fatsoendelijk geregeld.

En wanneer ik jouw regime zie, dan is dat inderdaad gewoon onhoudbaar. Is dat algemeen in de gezondheidszorg? Of een lokaal geval?
Zeker en vast niet lokaal, veel zo in de zorg. Allesjanse dat ik het niet moet werken maar zeker geen alleenstaand geval en ken genoeg mensen die ze zo doen.

En bon het is niet echt mijn gevecht om aan te gaan met de werkgever, want het is niet mijn werkgever. Maar heb het al 20.000 keer gezegd tegen desbetreffende mensen dat ge op die manier afstevent op een 4/5de nog voor uw 30ste om dat tempo aan te houden. Ma dan hoorde zo van die commentaar: "ik heb allesjanse 6 vroeges gekregen en maar 4 lates" of "da's de zorg" :wallbash:

Laatst bewerkt:
Ik ben totaal niet meer mee let de maatregelen.

Is het zo dat vanaf morgen het niet meer nodig is om op afspraak naar de winkel te gaan?

Meer speficiek, garage voor offertes voor nieuwe auto...

Feitelijk enigste plaats waar ik da zo ken is de zorg. Ergens anders nog nooit tegengekomen. Al veel in ploegen gewerkt vroeger en altijd fatsoendelijk geregeld.

Zeker en vast niet lokaal, veel zo in de zorg. Allesjanse dat ik het niet moet werken maar zeker geen alleenstaand geval en ken genoeg mensen die ze zo doen.

En bon het is niet echt mijn gevecht om aan te gaan met de werkgever, want het is niet mijn werkgever. Maar heb het al 20.000 keer gezegd tegen desbetreffende mensen dat ge op die manier afstevent op een 4/5de nog voor uw 30ste om dat tempo aan te houden. Ma dan hoorde zo van die commentaar: "ik heb allesjanse 6 vroeges gekregen en maar 4 lates" of "da's de zorg" :wallbash:
Zo herkenbaar. Mijn vrouw is verpleegster en ik zie die jaar na jaar meer opgebrand raken. Heeft dan nog een vast uurschema in de maand maar dan nog. De maandag dagdienst, di laten, woe dagdienst, do en vrij vroegen. Om de 2 weken dan nog de za en zo een vroegen. Dan mag ze wel 1 keer in de maand een woe thuis blijven. Dit alles voor een loon van om en bij de 1900 euro netto. Echt overbetaald natuurlijk :unsure:

Ik ben totaal niet meer mee let de maatregelen.

Is het zo dat vanaf morgen het niet meer nodig is om op afspraak naar de winkel te gaan?

Meer speficiek, garage voor offertes voor nieuwe auto...
Net zeiden ze op de radio dat je geen afspraak meer moet maken om naar de winkel te gaan.

Mensenrechten zijn ook geen probleem voor de chinezen. Iedereen effectief vasthouden in hun huizen door bv deuren vast te lassen enzo. Mensen die toch op straat lopen die 'verdwijnen'.
Ik denk niet dat we heel veel lessen kunnen leren uit de aanpak van de chinezen. Toch niet om toe te passen in onze maatschappij.
Hehe ja mee akkoord. Ik zeg altijd: Ik moet de eerste Chinees met een laag IQ nog tegenkomen. 1x raden waarom dat het geval is.
(PS. Wat je zegt: Die mens is dan vrij snel 'verdwenen')

Net zeiden ze op de radio dat je geen afspraak meer moet maken om naar de winkel te gaan.
En je mag terug met je partner samen gaan winkel EN met één winkelkar. Allé ja zo lees ik het toch.

Zo herkenbaar. Mijn vrouw is verpleegster en ik zie die jaar na jaar meer opgebrand raken. Heeft dan nog een vast uurschema in de maand maar dan nog. De maandag dagdienst, di laten, woe dagdienst, do en vrij vroegen. Om de 2 weken dan nog de za en zo een vroegen. Dan mag ze wel 1 keer in de maand een woe thuis blijven. Dit alles voor een loon van om en bij de 1900 euro netto. Echt overbetaald natuurlijk :unsure:

1900 eur netto? Voltijds?
Een startende verpleegkundige heeft 2.718 eur bruto.
Dat is al die 1900 eur netto? En zonder toeslagen?

wat klopt er niet ?

Figuurlijk hé, ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoelde. Ik heb eigenlijk gewoon Bassie zijn post genomen, copy/paste gedaan en gewoon het korter samengevat (misschien te kort en te figuurlijk .. Ok dat kan wel zijn ..) . Blame him! :tongue:

In china moet je echt niet als een annozelaar de straat op gaan (als je dat al lukt), en protesteren tegen de Corona-maatregelen. Dan ga je daar echt niet lang staan hoor. Maar neen dat gaat hier natuurlijk niet, we leven hier in een democratie hé. Het is hier nog géén politiestaat.

Allee Annelies Verlinden kan binnen wat mee gaan sporten met de mannen van 't leger.
Fijn, ik ben daar al 7 maand op aan 't wachten bijna 👍

Figuurlijk hé, ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoelde. Ik heb eigenlijk gewoon Bassie zijn post genomen, copy/paste gedaan en gewoon het korter samengevat (misschien te kort en te figuurlijk .. Ok dat kan wel zijn ..) . Blame him! :tongue:

In china moet je echt niet als een annozelaar de straat op gaan (als je dat al lukt), en protesteren tegen de Corona-maatregelen. Dan ga je daar echt niet lang staan hoor. Maar neen dat gaat hier natuurlijk niet, we leven hier in een democratie hé. Het is hier nog géén politiestaat
Kan er niet aan doen maar denk dat de meeste Chinezen toch liever in China wonen nu dan hier, don't shoot me if i'm wrong .

@kay-gell was de politie niet het leger :p

1900 eur netto? Voltijds?
Een startende verpleegkundige heeft 2.718 eur bruto.
Dat is al die 1900 eur netto? En zonder toeslagen?

wat klopt er niet ?
Ik weet niet welke tabel gij gebruikt, maar die lonen volgen barema's, en een startende verpleegkundige zit maar ronde de 2.275,62 euro hoor. Met een Bachelor of een Master kan dat opgetrokken worden natuurlijk.

Ik weet niet welke tabel gij gebruikt, maar die lonen volgen barema's, en een startende verpleegkundige zit maar ronde de 2.275,62 euro hoor. Met een Bachelor of een Master kan dat opgetrokken worden natuurlijk.
Ze is een bachelor trouwens. Want zie dat er iets niet klopt.

Figuurlijk hé, ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoelde
Nee, makila, het is letterlijk nooit duidelijk wat gij bedoelt, ook nu niet.
Ik snap niet hoe gij er blijft in slagen om zo te brabbelen en toch niet dement verklaard te worden.
Wat heeft heel die uitleg van China als politiestaat in godsnaam te maken met het IQ van een Chinees?

Voor een verpleegkundige met een bacheloropleiding (minstens 4 jaar) ligt het loon iets hoger. Zij krijgen in hun eerste werkjaar 2.718 euro bruto, dat is 230 euro meer dan vandaag.

2718 eur bruto zonder toeslagen meegerekend.
Voltijds natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan