Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
:ROFLMAO: Waarop slaat die regel nu weer ineens. Heb ik ergens iets gemist dat het virus zich nu ook via geluidsgolven verplaatst? Er zijn regels tegen geluidsoverlast, wat heeft dit nu weer met virusbestrijding te maken. Als er mensen nu zittend aan tafel een feestje willen bouwen, wat maakt dat nu uit.
Mijn gok zou zijn om feestjes tegen te gaan.

:ROFLMAO: Waarop slaat die regel nu weer ineens. Heb ik ergens iets gemist dat het virus zich nu ook via geluidsgolven verplaatst? Er zijn regels tegen geluidsoverlast, wat heeft dit nu weer met virusbestrijding te maken. Als er mensen nu zittend aan tafel een feestje willen bouwen, wat maakt dat nu uit.
Ik snap de insteek, veel geluid = veel plezier en geen afstand houden. Veel geluid is veel aerosolen en ga zo maar door.
Maar om dat nu werkelijk in een regel te plakken van max 80dB, jongens toch.

Tis toch te gek: Tot tien uur pinten heisen met vier, daarna in t park afspreken met het tafeltje naast u en twee zonderlingen om in een park verder pinten te heisen tot twaalf om daarna voor diegene die echt naar huis willen kruipen verder te zuipen met drie... .

Had die terrassen dan toch gwn tot twaalf opgengelaten ik zei het tijdens de eerste vervroeging voor de cafés een jaar of wat geleden al, of je nu tot elf uur, twaalf uur of halfdrie op café zit, ik zie het verschil niet... .

Soit wél content dat ik überhaupt op terrassen kan vanaf den 8ste en op restaurant.

Als er ergens een feestje is kan dat toch perfect opgebroken worden door de enkel zitplaatsten en max. 4 per tafel regel. Om daar dan nog eens extra een max. 80db regel op te plakken :crazy: Als er nu aan tafel zittend mensen naar bv. een optreden (dunno of dat toegestaan is) op een terras willen luisteren, daar is toch niks mis mee.

Kijk voor zoiets kan ik dus ten volste mijn begrip opbrengen.

Steven Van Gucht bezorgd over regeling terrassen​

Steven Van Gucht is toch wat bezorgd dat we vanaf 8 mei met maximaal vier personen van verschillende huishoudens aan tafel op de terrassen van cafés en restaurants gaan mogen afspreken. "Met vier verschillende mensen aan tafel zitten, houdt toch meer risico's in dan met vier mensen in de buitenlucht afspreken, op anderhalve meter van mekaar". Dat heeft de viroloog vrijdag gezegd op VRT NWS.

Van Gucht raadt aan om de opportuniteit te grijpen om voorlopig alleen met de leden van je huishouden of met je nauwe contact aan de tafel van een buitenterras te gaan zitten. "We moeten momenteel nog vermijden om te veel verschillende mensen te zien, en te veel verschillende mensen te mengen. Acht mei komt daarvoor nog iets te vroeg." Van Gucht wees erop dat de regels voor de buitenterrassen in Nederland veel strenger zijn.

Ik ben vragende partij voor versoepelingen, ik begrijp dat het niet evident is om alles in regeltjes te gieten en ik begrijp dat de cijfers er op zich nog niet heel schitterend uit zien.

Maar

Ik ga van die vier personen buiten dan ook gebruik maken om enkele selecte mensen te zien. (max 2 koppels die mij vrij nauw aan het hart liggen maar nu door alle problematiek altijd uit de boot vallen.) Hoogstwaarschijnlijk dankzij ieders gezonde en drukke carrière gaan wij er waarschijnlijk pas eind mei aan toe komen om effectief op een terrasje te zitten.

En dat, beste mensen, is gewoon gezond boerenverstand.

Ik ga niet meteen een week verlof in schieten om vanaf 8 mei elken avond tot 22 uur met 4 verschillende mensen op café zitten en mijn madam idem dito maar dan met haren groep. Das hoe sommige de versoepelingen inbeelden.

Ik snap de insteek, veel geluid = veel plezier en geen afstand houden. Veel geluid is veel aerosolen en ga zo maar door.
Maar om dat nu werkelijk in een regel te plakken van max 80dB, jongens toch.
En als ze het niet in een regel gieten is het weer van “Ja, hoe luid is niet te luid? Voor sommige is 100 db niet te luid en voor anderen is 80 te luid.”

Jean-Marie Dedecker is met voorsprong mijn favoriete rechtse politicus.
Not all heroes wear capes.

Je moet stoppen met polariseren. Je bent een deel van het probleem, niet de oplossing.
ik polariseer niet, integendeel, ik kom met argumenten.

M'n standpunt blijft hetzelfde
Het gaat mij niet om de terras op zich. Het gaat om het feit dat de bevolking(ook jullie dus) eisen achter versoepelingen terwijl IC zo goed als vol zit. Defacto zeg je dan "laat de ziekenhuizen maar creperen, laat ze maar de triageplan toepassen als er bedden tekort zijn". .
Dit is mijn punt. De versoepelbrigade(je moet een kat een kat noemen) heeft hier geen antwoord op.

Ik ben vragende partij voor versoepelingen, ik begrijp dat het niet evident is om alles in regeltjes te gieten en ik begrijp dat de cijfers er op zich nog niet heel schitterend uit zien.

Maar

Ik ga van die vier personen buiten dan ook gebruik maken om enkele selecte mensen te zien. (max 2 koppels die mij vrij nauw aan het hart liggen maar nu door alle problematiek altijd uit de boot vallen.) Hoogstwaarschijnlijk dankzij ieders gezonde en drukke carrière gaan wij er waarschijnlijk pas eind mei aan toe komen om effectief op een terrasje te zitten.

En dat, beste mensen, is gewoon gezond boerenverstand.

Ik ga niet meteen een week verlof in schieten om vanaf 8 mei elken avond tot 22 uur met 4 verschillende mensen op café zitten en mijn madam idem dito maar dan met haren groep. Das hoe sommige de versoepelingen inbeelden.
Respect!

Dit is mijn punt. De versoepelbrigade(je moet een kat een kat noemen) heeft hier geen antwoord op.
Een antwoord volgt op een vraag, wat ontbreekt in uw insinuaties.
Ik heb trouwens al genoeg geantwoord op uw quote, maar als ge natuurlijk de thread wilt blijven verzieken..
Nogmaals: niemand zegt dat de ziekenhuizen moet creperen..

Ge kunt een kat ook een lief katje noemen, het hoeft daarvoor niet op zo op de man gespeeld te worden om uw standpunt over te brengen.

Het is hier nu al meermaals aangetoond dat de ICU bezetting lager is dan de vorige 2 pieken, dus dat verhaaltje is ook nogal wankel. Tenzij ze bewust de capaciteit hebben teruggeschroefd, maar dat is dan ronduit misdadig slecht beleid.

Het is hier nu al meermaals aangetoond dat de ICU bezetting lager is dan de vorige 2 pieken, dus dat verhaaltje is ook nogal wankel. Tenzij ze bewust de capaciteit hebben teruggeschroefd, maar dat is dan ronduit misdadig slecht beleid.
Er is hier helemaal niets aangetoond buiten dat enkele personen steeds weer blijven negeren dat er ook niet-COVID patiënten zijn.

Of dat het nu een hogere of een iets lagere bezetting is, ik denk dat het zorgpersoneel in die zin wat meer respect verdiend. Continu op hoge druk werken is ook niet rendabel

Dit toont overduidelijk aan dat jij het niet snapt. Je leest ook m'n vorige posts niet. Die posts waar jij naar refereert zijn onvolledige cijfers, want dat gaat over covid patienten in de IC......Wel, je gaat het mss gek vinden, maar er zitten ook Niet-Covid-patienten in de IC.

Dus opnieuw, nogmaals, lees aub dit goed:

In ons land zijn er zo'n 2.000 bedden verspreid over 128 ziekenhuizen. Sinds gisteravond zijn er nog maar 82 bedden beschikbaar. Bovendien zijn er voor brandwonden nog maar 2 plaatsen voor volwassen slachtoffers en 2 voor kinderen.

precaire-situatie-in-ziekenhuizen

En je bent echt niet de enige hier die zich mispakt hierdoor. Voel u aub niet geviseerd of zo.

Nog 1 voor in de politiek.

Deze keer is MVR min of meer akkoord. Komt devroey aanzetten met horror scenarios.

Nog 1 voor in de politiek.

Deze keer is MVR min of meer akkoord. Komt devroey aanzetten met horror scenarios.
En waar zijn uw argumenten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan