Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier geef ik je gelijk in, ik denk dat veel obers of uitbaters wel snel moreel flexibel zullen worden om geen betalende klanten weg te jagen. Papiertje hangen met de regels en dat is ook weer in orde, wat moet het zijn, nieuw samengesteld polyamorisch gezin van 5 volwassenen?
dat zag je ook wel al met die winkel-reservatie , uiteindelijk kon je in de meeste zaken gewoon aan de deur "reserveren" en binnen gaan .Klant is koning .

Het gaat me niet zozeer om drie volwassen koppels die samen komen (dat valt inderdaad op) maar meer om het feit dat ze zo'n regel maken die zo gemakkelijk te omzeilen valt door mensen 'van slechte wil' en die een hel is om te controleren voor horecapersoneel. In de 'betere zaken' zal dat nog wel meevallen maar als je iedere dag zes of zeven keer moet gaan vragen aan hoopjes mensen of die wel van hetzelfde gezin zijn dan word je dat snel beu als je hier en daar eens de volle laag krijgt.

Het gaat me niet over 'oh nee, het gevaar is te groot' of whatever, maar over het feit dat dat een regel is die onmogelijk te controleren valt door horecapersoneel.
Vorige zomer heeft die regel ook een tijd bestaan hoor. Max 4 mensen per tafel. De obers waren daar vrij strikt in, gewoon niemand met stoelen laten beginnen slepen... en iedereen zitten dus niet en passant bij een tafelke blijven plakken en zeveren. Dat werd erg goed opgevolgd.
En als een koppel met hun 3 tienerkinderen aan 1 tafel gaat zitten, dan is het wel voldoende duidelijk dat dat geen issue is.

Vorige zomer heeft die regel ook een tijd bestaan hoor. Max 4 mensen per tafel. De obers waren daar vrij strikt in, gewoon niemand met stoelen laten beginnen slepen... en iedereen zitten dus niet en passant bij een tafelke blijven plakken en zeveren. Dat werd erg goed opgevolgd.
En als een koppel met hun 3 tienerkinderen aan 1 tafel gaat zitten, dan is het wel voldoende duidelijk dat dat geen issue is.
De obers waren daar vrij strikt in, gewoon niemand met stoelen laten beginnen slepen...
Ik kom vrijwel elke dag voorbij meerdere horecazaken en daar was in de meeste zaken toch echt niets van te zien, van die striktheid. Maar goed, dat kan verschillen natuurlijk.
Hoe weet je als ober dat dat geen issue is? Wat als dat koppel maar 1 dochter heeft? En dat koppel samen met wat vriendinnetjes van de dochter op restaurant gaat voor haar verjaardag? Ga je aan elke tafel van 4+ personen vragen om te bewijzen dat ze een gezin zijn, of vraag je dat gewoon losjes weg om daarna verder te gaan met je werk?

Opnieuw: ik zeg niet dat dit het grote gevaar is of iets in die aard, maar ik vind het gewoon een dwaze regel omdat die moet gecontroleerd worden door mensen die daar doorgaans niet om gevraagd hebben en geen tijd/bevoegdheid voor hebben. Als daar dan vaak politicontroles op komen zie ik wel meer mensen zich daar aan houden, maar dat is vorige zomer niet gebeurd en nu ook niet met de 'enkel op reservatie' winkels dus daar verwacht ik niet veel van (ook al omdat die andere dingen te doen hebben).

Ik zou persoonlijk liever gewoon een harde limiet van 4 hebben, maar daar komt dan ook inderdaad weer gedonder van dus ik snap het wel. Dit is gewoon puur mijn mening.

Wat een muggenzifterij over de terrasregels. Iets wat er nu er totaal niet toedoet, een non-issue.

Elk vaccinatiecentrum moet een onthaal in beide talen verzekeren, want per vaccinatiecentrum moet minstens één persoon van de operationele en één persoon van de medische ploeg Nederlands kunnen. Alle medewerkers dragen daarom zichtbaar een etiket met zijn of haar talenkennis.

liveblog-23-april-2021

Deze is zo grappig. Veel van die personen gaan met hun duimen mogen draaien.

Dus een gezin van 6 mag thuis op mekaars lip zitten, maar een terrasje? HO maar!

Het zou de eerste onlogische regel zijn ofwa?

Dat is weer zo'n regel die geen regel is. Obers gaan gezinssamenstelling controleren? De eerste groep van 10 die daar toe komt "we zijn een gezin". :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Wie heeft er een chronometer die kan timen tot wanneer MVR breed gesticulerend komt protesteren in de media? Gaarne eentje tot op een duizendste van een seconde, we gaan die nauwkeurigheid nodig hebben.

Hoe wilt gij in godsnaam een deftige discussie krijgen met zaken als versoepelbrigade.
Even kort door de bocht gaan gelijk nen jhonny in een Fiesta die al zeven lantaarnpaaltjes gekust heeft noem ik niet echt discussie :unsure:

Ha nee, wacht... da's uit de bocht.

Laatst bewerkt:
Wie heeft er een chronometer die kan timen tot wanneer MVR breed gesticulerend komt protesteren in de media? Gaarne eentje tot op een duizendste van een seconde, we gaan die nauwkeurigheid nodig hebben.
Je begint vanaf 19u en dan moet je schatten hoe lang Wim De Vilder of Danny Verstraeten of de collega van dienst nodig heeft om het eerste hoofdpunt aan te kondigen en de beslissingen te overlopen.

Hij lijkt een beetje sip.. sip omdat zijn tijd in de media bijna op z'n einde loopt :cry2:

Even kort door de bocht gaan gelijk nen jhonny in een Fiesta die al zeven lantaarnpaaltjes gekust heeft noem ik niet echt discussue :unsure:

Ha nee, wacht... da's uit de bocht.
De Croo had daarnet wel een oplossing voor. Remmen doe je voor de bocht, niet in de bocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan