Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jean-Marie Dedecker is met voorsprong mijn favoriete rechtse politicus.
Een populistische slapjanus die door egotripperij probeert te scoren op oh goddekes een bende 60 plussers.

Een man die tenminste durft te drukken waar het zeer doet.
Het doet nergens zeer. De terassen gaan gewoon open, zoals verwacht. Waarom dient die dan zich zo te profileren? Ego's he.

• Zo zouden de terrassen open mogen blijven tot 22 uur
  • Verder zou je maximaal met 4 personen aan tafel mogen zitten, tenzij het huishouden dat samen op een terras wil zitten groter is dan 4 personen
  • Er zou geen maximumaantal vastgelegd worden per terras

iveblog-23-april-2021

Maar dan is het uw eigen vrije keuze. Ofwel laat je je vaccineren ofwel doe je een pcr test.
Daar zie ik weinig discriminatie aan, dat is net zoals je nu ook bepaalde vaccins nodig hebt als je op reis wilt gaan. Daar kom je er zelfs niet mee vanaf door een test te doen.

Als dan na een tijdje voldoende mensen zijn gevaccineerd (dus boven de 70% of whatever er nodig is), dan kan je het gebruik van het vaccinatie/corona passpoort afbouwen/stoppen. Al zou ik het vb. voor reizen nog wel houden totdat de rest van de wereld ook corona proof is.
Da bedoel ik ook hé. Als 70% bereikt is, dan mag er geen onderscheid gemaakt worden tussen degene die willen en niet willen. Als dat er wel is, hadden ze maar iedereen moeten verplichten.

Zelfs als de 70% niet bereikt worden, mag er geen onderscheid gemaakt worden want niet iedereen heeft de kans gehad (tenzij ge test voorlegt natuurlijk)

• Verder zou je maximaal met 4 personen aan tafel mogen zitten, tenzij het huishouden dat samen op een terras wil zitten groter is dan 4 personen
Zulke regels snap ik dus echt niet. Daar gaat massaal misbruik van gemaakt worden. Nu niet dat je met 12 op een terras kan gaan zitten zonder dat het opvalt (hoewel, als je Don't Worry Be Happy ziet...) maar de gemiddelde ober/barman gaat echt niet komen vragen 'zijn jullie wel 1 gezin en kunnen jullie dat bewijzen?' aan groepjes van 5 of 6. Ik zie het spel trouwens ook al her en der op de wagen zitten als iemand blijft aandringen voor 'bewijs' of iets dergelijks, genre 'gij hebt geen recht om mij dat te vragen, ga is gewoon pinten brengen'.

Tgoh, een huishouden bestaat nu vrijwel nooit uit 3 volwassen stellen. Ook wel typisch dat áls we weer eens wat mogen een stel idioten dat weer tot in den treuren willen exploiteren.

Zulke regels snap ik dus echt niet. Daar gaat massaal misbruik van gemaakt worden. Nu niet dat je met 12 op een terras kan gaan zitten zonder dat het opvalt (hoewel, als je Don't Worry Be Happy ziet...) maar de gemiddelde ober/barman gaat echt niet komen vragen 'zijn jullie wel 1 gezin en kunnen jullie dat bewijzen?' aan groepjes van 5 of 6. Ik zie het spel trouwens ook al her en der op de wagen zitten als iemand blijft aandringen voor 'bewijs' of iets dergelijks, genre 'gij hebt geen recht om mij dat te vragen, ga is gewoon pinten brengen'.
6 mensen van 38j, dat zie je niet dat die geen gezin zijn natuurlijk

6 mensen van 38j, dat zie je niet dat die geen gezin zijn natuurlijk
Wie zegt dat, co-housen is populairder dan ooit.

Zulke regels snap ik dus echt niet.
En als het "max. 4 no matter what" was (of 6, of 8) komen de gezinnen van 5 (of 7, of 9 personen) hun beklag doen dat ze het niet snappen dat het zo rigide is en niet "gewoon" per huishouden. Zo is het altijd wat.

De geest van de regel lijkt me duidelijk genoeg.

Nee. Iedereen met evenveel aan een tafel .

Wat is anders de reden dat een ander met 4 mag en een gezin met 6?
Omdat als de regels verder worden gevolgd, er minder verspreidingsrisico is gemoeid met een tafel van 4+ waar iedereen daarna naar hetzelfde huis gaat dan wanneer die terugkeren naar verschillende huishoudens?

Tgoh, een huishouden bestaat nu vrijwel nooit uit 3 volwassen stellen. Ook wel typisch dat áls we weer eens wat mogen een stel idioten dat weer tot in den treuren willen exploiteren.
Het gaat me niet zozeer om drie volwassen koppels die samen komen (dat valt inderdaad op) maar meer om het feit dat ze zo'n regel maken die zo gemakkelijk te omzeilen valt door mensen 'van slechte wil' en die een hel is om te controleren voor horecapersoneel. In de 'betere zaken' zal dat nog wel meevallen maar als je iedere dag zes of zeven keer moet gaan vragen aan hoopjes mensen of die wel van hetzelfde gezin zijn dan word je dat snel beu als je hier en daar eens de volle laag krijgt.

Het gaat me niet over 'oh nee, het gevaar is te groot' of whatever, maar over het feit dat dat een regel is die onmogelijk te controleren valt door horecapersoneel.

Het gaat me niet zozeer om drie volwassen koppels die samen komen (dat valt inderdaad op) maar meer om het feit dat ze zo'n regel maken die zo gemakkelijk te omzeilen valt door mensen 'van slechte wil' en die een hel is om te controleren voor horecapersoneel. In de 'betere zaken' zal dat nog wel meevallen maar als je iedere dag zes of zeven keer moet gaan vragen aan hoopjes mensen of die wel van hetzelfde gezin zijn dan word je dat snel beu als je hier en daar eens de volle laag krijgt.

Dat bedoel ik dan ook helemaal niet. Het gaat me vooral om de groepjes die dan eens 'een familievriend' bij aan tafel zetten of whatever. Dat valt absoluut niet te controleren en ik zie al her en der groepjes 'gezinnen' zitten die dat eigenlijk helemaal niet zijn. Voorts it co-housing wel degelijk een ding. Nog zoiets dat ik mensen zie inroepen.

Het gaat me niet over 'oh nee, het gevaar is te groot' of whatever, maar over het feit dat dat een regel is die onmogelijk te controleren valt door horecapersoneel.
Hier geef ik je gelijk in, ik denk dat veel obers of uitbaters wel snel moreel flexibel zullen worden om geen betalende klanten weg te jagen. Papiertje hangen met de regels en dat is ook weer in orde, wat moet het zijn, nieuw samengesteld polyamorisch gezin van 5 volwassenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan