Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je naar het buitenland gaat, lijkt het me logisch dat je eerst opzoekt welke regels daar gelden. Allez da lijkt me toch maar normaal
Denk dat de meerderheid van de Belgen niet gaat kijken wat de regels zijn in Nederland voor een weekendje weg , ze zien NL nog altijd als het vrije liberale Nederland , dat zal wel geen probleem zijn .

En is ook gewoon nog nergens echt deftig vermeld denk ik dat je daar in quarantaine moet ? Wel dat je binnen de 48uur geen PLF of controle hebt .

Denk dat de meerderheid van de Belgen niet gaat kijken wat de regels zijn in Nederland voor een weekendje weg , ze zien NL nog altijd als het vrije liberale Nederland , dat zal wel geen probleem zijn .
Iemand die op dit moment naar buitenland gaat zonder zich eerst te informeren over de geldende regels is ronduit achterlijk.

alsof er op dit moment niet in de ganse wereld maatregelen zijn ;)

Zo maar naar het buitenland trekken, zonder de maatregelen te checken is gewoon idioot. En dan kan je voor mijn part niet genoeg bestraft worden

Buig nog maar wat dieper voor de elite, plebs... 🤮

Straks hebben die kerngezonde olympiërs dus sneller een vaccin dan mijn vader die <65 jaar is, maar wel hartpatiënt.
Tis vreed , ook gevangenen , asielzoekers kzie die nog allemaal voorrang krijgen

Buig nog maar wat dieper voor de elite, plebs... 🤮

Straks hebben die kerngezonde olympiërs dus sneller een vaccin dan mijn vader die <65 jaar is, maar wel hartpatiënt.
Dit is geen of-of, maar een en-en verhaal. Die paar 100 vaccins voor de sportmensen gaan er echt niet voor zorgen dat jouw vader zijn vaccin later krijgt dan anders hoor...
En dit is gewoon een goede zaak, andere landen doen het ook, sommige al veel vroeger, zo kunnen je atleten zich zonder zorgen voorbereiden op de OS en heb je meer kansen op medailles.
Voor de niet-sportfanaten zegt dit niks, maar voor een groot deel van de bevolking gaan die OS een leuke afleiding worden deze zomer, er gaat al zoveel niet mogen, maar dan kan je binnen je eigen bubbel supporteren voor Nafi of Wout of Matthias, terwijl ze strijden voor het absolute sportsummum...

Tis vreed , ook gevangenen , asielzoekers kzie die nog allemaal voorrang krijgen
Gevangenen krijge geen voorrang. Erkende asielzoekers zullen wellicht volgens leeftijd volgen, dus dat lijkt me straf dat die voorrang zouden krijgen want veel 65-plussers zitten daar niet bij. Niet-erkende asielzoekers hebben geen papieren, dus die zie ik al helemaal niet op een lijst belanden.

Dat laatste is overigens geen onbelangrijk vraagstuk, maar dan wel één om pas over na te denken als de mensen mét papieren gevaccineerd zijn.

Dit is geen of-of, maar een en-en verhaal. Die paar 100 vaccins voor de sportmensen gaan er echt niet voor zorgen dat jouw vader zijn vaccin later krijgt dan anders hoor...
En dit is gewoon een goede zaak, andere landen doen het ook, sommige al veel vroeger, zo kunnen je atleten zich zonder zorgen voorbereiden op de OS en heb je meer kansen op medailles.
Voor de niet-sportfanaten zegt dit niks, maar voor een groot deel van de bevolking gaan die OS een leuke afleiding worden deze zomer, er gaat al zoveel niet mogen, maar dan kan je binnen je eigen bubbel supporteren voor Nafi of Wout of Matthias, terwijl ze strijden voor het absolute sportsummum...
Het gaat niet eens over die medailles maar over het feit dat die OS de hele carrière van een atleet kunnen maken of kraken.
Op een paar sporten na is dat trouwens totaal geen "elite", herinner u bijvoorbeeld die ket die zilver veroverde in Londen in het karabijnschieten, die deed gewoon een bureaujob.

Voor mij zelf hoeft het niet echt, maar ik snap het wel volkomen.

Ze zouden sowieso wel prioritair gevaccineerd worden, lijkt me eerder soort van “regularisatie”.

Hoeveel atleten zijn op papier niet “ziek” om zo bv bepaalde producten te mogen gebruiken?

Het gaat al om te beginnen niet alleen om die sporters, maar ook nog eens hun entourage. Dan krijg je straks nog van die taferelen dat de vrouw van Wout Van Aert ook sneller een vaccin krijgt, omdat ze in zijn BVBA is ingeschreven en mee afreist naar Tokio.
In Nederland en andere landen gaat men de olympische sporters ook prioritair vaccineren, daar is er overigens ook kritiek op, maar i.t.t. tot België lijken zij zich alvast wél te beperken tot de sporters zelf en niet hun fysiotherapeuten, trainers en partners. Want in Nederland volstaan minder vaccins voor een groter land dan België...

Ik geef inderdaad geen hol om de Olympische Spelen en hun "afleiding" en ik betwijfel of dat voor "een groot deel van de bevolking" werkelijk opgaat... zal eerder een groot deel van de sponsors zijn, die op hun beurt een grote invloed hebben bij onze politici die voor geld altijd te koop zijn.

Daarbovenop gaat het ook om het principe, niet of dat nu de vaccinatie van de mensen na hun significant vertraagt, élke vertraging is er één te veel. Dus wel degelijk een of-of verhaal.

Het gaat om perceptie.

Wie de factuur mag betalen (de gewone sterveling zoals u en ik), staat helemaal achteraan de rij. Wie niet bijdraagt of aan het infuus hangt (e.g. ambtenaren, leraars, cipier, sporters, asielzoekers???) krijgt voorrang. We zitten ondertussen bijna aan 50% risico of voorrang groepen. Niemand het dan wat het is, ieder voor zich, zo rap mogelijk.

Is toch een slag in het gezicht van de werkende men's? Go figure wat de sfeer zal zijn als de helft van de wereld vaccinatie paspoorten invoert en je staat vanachter in de rij...

Bron?

Ik denk dat ik al voldoende duidelijk heb gemaakt dat er dan voor mijn part een serieuze bom mag barsten.

Het Belgisch Olympisch Comité heeft aan de overheid 400 tot 500 vaccins gevraagd om de olympische atleten en hun entourage te vaccineren met het oog op Tokio 2021. "Het is niet de bedoeling om het zorgpersoneel en kwetsbare groepen voor te steken", benadrukt het BOIC. "Maar we willen onze atleten wel beschermen."

Komt een groot deel van die entourage sowieso al niet uit de medische sector?

Het gaat om perceptie.

Wie de factuur mag betalen (de gewone sterveling zoals u en ik), staat helemaal achteraan de rij. Wie niet bijdraagt of aan het infuus hangt (e.g. ambtenaren, leraars, cipier, sporters, asielzoekers???) krijgt voorrang. We zitten ondertussen bijna aan 50% risico of voorrang groepen. Niemand het dan wat het is, ieder voor zich, zo rap mogelijk.

Is toch een slag in het gezicht van de werkende men's? Go figure wat de sfeer zal zijn als de helft van de wereld vaccinatie paspoorten invoert en je staat vanachter in de rij...
Hey, ik hang aan het infuus, maar ik krijg geen voorrang hoor...

Zo'n relletje over de Olympiërs die zich laten inenten is toch gewoon het ideale, gewenste scenario van opperviroloog Van Ranst, als je zijn uiteenzetting bekijkt over hoe een pandemie aanpakken.

Het vaccineren komt vol in de media, en de algemene vaccinatiebereidheid zal stijgen.

Gevaarlijk precedent. Straks nog alle voetballers voor de Europese kampioenschappen, dan nog alle wielrenners (en ploegleiders, medewerkers van de service-course,...),...

Laatst bewerkt:
Zo'n relletje over de Olympiërs die zich laten inenten is toch gewoon het ideale, gewenste scenario van opperviroloog Van Ranst, als je zijn uiteenzetting bekijkt over hoe een pandemie aanpakken.

Het vaccineren komt vol in de media, en de algemene vaccinatiebereidheid zal stijgen.
Het verbaast me dat hij er nog geen simplistische tweet over gestuurd heeft die hier dan gedeeld kan worden als "boenk erop".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan