Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enorm bezorg over opening van de scholen. Cijfers bij leerlingen zijn torenhoog in de regio, 1.5 x het vorige record. Nu zitten ze nog thuis, maar al snel gaan deze leiden tot HR contacten en besmettingen op school. Normaal zijn de cijfers steeds laag na vakanties en dat geeft marge de volgende vakantie te halen. Nu zie ik het dramatisch in...
Ben je al eens buiten geweest? Ge meeste kinderen en tieners hebben nu meer verschillend volk gezien dan wanneer ze gewoon les zouden gehad hebben in hun vaste klasgroep.

En waarom hebben die extra krediet nodig? Ik heb een stap gemist blijkbaar. Bedrijf is failliet en waarom gaan ze dan naar de bank?
Zodat het niet tot een faillissement komt hé kwibus. Banken hebben onder “dwang” van de regering de kredieten opgeschort, ineens moeten die ondernemers zowel hun normale aflossingen doen + die 6 uitgestelde maanden terwijl er 0€ binnen komt.
Los van hun te betalen kredieten blijven daar de facturen van vaste kosten, belastingen, sociale lasten, verzekeringen, etc... lopen

Wat wel kan, is bijvoorbeeld een coronatest eisen 48 uur op voorhand (niet zo'n zelftest maar een echte goeie test). Indien negatief, dan mag je het land binnen, indien niet, dan pech. Zoiets zal beter werken. (En volgens mij ook gewoon bijna even effectief)
Ongeveer zoals het corona paspoort dus (test max 72u op voorhand dacht ik)

En hetgeen nu al van toepassing is voor België voor buitenlanders die uit een rode zone komen (max 72u op voorhand test, tenzij je minder dan 48u in België verblijft)

Dat gaat het nieuwe normaal worden.

Wow speciaal, een tekening delen. MVR doet hetzelfde als tante Gerda op Facebook. Boenk erop!

Kan je niet op een MVR fanpage gaan posten dan ofzo als het toch maar dergelijke, nietszeggende tweets zijn.
Hoezo nietszeggend? Dat zegt juist meer dan 1000 woorden. Dat zijn meer tekens in een tweet dan dat twitter toelaat!

Ben je al eens buiten geweest? Ge meeste kinderen en tieners hebben nu meer verschillend volk gezien dan wanneer ze gewoon les zouden gehad hebben in hun vaste klasgroep.
Klopt. Maar als je bezig bent met de contact tracing denkt ge 'shit', gaat enorm veel werk zijn ;) als ge klas na klas moet sluiten (35 positieven per dag +/- in mijn regio) , testcapaciteit dit nooit aan kan, alternatieve testings op poten zette' waar de testcapaciteit ook niet meer toereikend van gaat zijn ... Diepe zucht dan

Strenge quarantaine voor inkomende toeristen en dan is dat waterdicht. Thailand doet dat al meer dan een half jaar zo; elke toerist moet 2 weken in een specifiek voor quarantaine aangeduid hotel. Met als resultaat dat het aantal besmettingen in Thailand op één hand kan geteld worden.
Alleen wij zijn zo lomp om mensen hier maar te laten binnen- en buitenwaaien zonder deftige quarantainemaatregelen.
Lomp of niet,efkes realistisch... dit krijg je in een europees land gewoon niet voor elkaar met al die grensarbeiders en vrachtwagen transport. Voor een eiland is dit veel makkelijker te organiseren
Hoezo nietszeggend? Dat zegt juist meer dan 1000 woorden. Dat zijn meer tekens in een tweet dan dat twitter toelaat!
Net zoals je idool laat je het de laatste weken wat afweten, jammer.

Enorm bezorg over opening van de scholen. Cijfers bij leerlingen zijn torenhoog in de regio, 1.5 x het vorige record.
Kan je dit eens met bronnen staven? Lijkt me heel vreemd als we met 14500 besmettingen tussen. 0 en 19 jaar zaten in de 2de golf en nu maar met 5000 (telkens op weekbasis).

Bwah, boenk erop. Als het al 300 jaar geleden is dat je nog jong bent geweest en ondertussen een allergie tegen elke vorm van ontspanning hebt ontwikkeld, ja dan wel.
Ik zie vooral een poging om mensen die geen kasplant willen blijven tot 2032 weer in het belachelijke te trekken.
Een typische post van een emotionele kattenvrouw dus.

Viroloog blijf bij je leest.

Laatst bewerkt:
Een viroloog die memes stuurt waarbij hij insinueert dat Belgen liever doden willen zodat ze kunnen pintelieren terwijl dat men versoepelingen wilt zodat ze mentaal terug sterk kunnen worden of terug geld kunnen verdienen zodat ze niet in schulden geraken,.. is allesbehalve boenk erop maar wereldvreemd.

Het zou ook leuk zijn als ge deze flame posts achterwege laat want behalve "tis weer boenk erop ze" brengt het niets bij behalve gij die uw standpunt probeert te verspreiden.

Sorry, maar ik kan op basis van de reacties enkel concluderen dat het blijkbaar gaat om een inconvenient truth.

Struisvogelpolitiek...

Sorry, maar ik kan op basis van de reacties enkel concluderen dat het blijkbaar gaat om een inconvenient truth.

Struisvogelpolitiek...
Ik snap wel niet goed waarom hij zo blijft afgeven op de terrassen terwijl hij zélf aangeeft dat daar niet het echte gevaar schuilt. Maar een post als "x aantal doden om de scholen open te houden" is natuurlijk minder sympathiek. Als je ergens op wil afgeven, doe het dan op de scholen of de heropening van de contactberoepen, veel meer risico.

Struisvogelpolitiek...

Een inconvenient truth dat horeca uitbaters en personeel al zes maand op droog zaad zitten? En dat letterlijk niemand van beleidsmakers en virologen naar hen omkijkt behalve wat lege woorden "ik begrijp dat het moeilijk is" die helemaal niks meer willen zeggen?

Helemaal juist.

Maar acht dat zijn maar onze zelfstandigen en tienduizenden loontrekkers. Wie caret dat die mensen al hun welvaart zien wegvloeien, wat een aanstellers ook!

Ik snap wel niet goed waarom hij zo blijft afgeven op de terrassen terwijl hij zélf aangeeft dat daar niet het echte gevaar schuilt. Maar een post als "x aantal doden om de scholen open te houden" is natuurlijk minder sympathiek. Als je ergens op wil afgeven, doe het dan op de scholen of de heropening van de contactberoepen, veel meer risico.
Welke doden? Die +/- 30-40 man per dag? Cheers.

We zitten al maandenlang in een periode van ondersterfte.

Een inconvenient truth dat horeca uitbaters en personeel al zes maand op droog zaad zitten? En dat letterlijk niemand van beleidsmakers en virologen naar hen omkijkt behalve wat lege woorden "ik begrijp dat het moeilijk is" die helemaal niks meer willen zeggen?

Helemaal juist.

Maar acht dat zijn maar onze zelfstandigen en tienduizenden loontrekkers. Wie caret dat die mensen al hun welvaart zien wegvloeien, wat een aanstellers ook!
Nu volgt er waarschijnlijk een quote zoals ‘draai maar eens een dag mee op IC’.
Of misschien kunnen de zelfstandigen zichzelf heruitvinden,voor deliveroo werken of een webshop oprichten? Boenk erop!

Kan je dit eens met bronnen staven? Lijkt me heel vreemd als we met 14500 besmettingen tussen. 0 en 19 jaar zaten in de 2de golf en nu maar met 5000 (telkens op weekbasis).
Kan Regiogebonden zijn natuurlijk. Dit is mijn job en krijg dagelijks positieven binnen uit scholen in mijn regio , ik zeg maar wat ik zie :)

Helemaal juist.

Komkom, laat ons 100% eerlijk zijn a.u.b.

De reden dat veel mensen vragen om de terrassen te openen is niet voor de horeca-uitbaters en hun personeel. Want er zijn nog tal van sectoren die op even droog zaad zitten en waar niet zo om geroepen wordt. Dit is voor de mensen zelf die hier gebruik van willen maken. Want zoals tal van horeca-uitbaters zelf al laten uitschijnen hebben:
  • Kan het met de huidige compensatieregeling voor velen financiëel voordeliger zijn om gesloten te blijven.
  • Is het "oneerlijk" voor hun concullega's die geen terrassen hebben.
  • Is er geen zekerheid mee gemoeid. Hadden ze inderdaad voor de paasvakantie de terrassen al laten opengaan, was dit met ons Belgisch weer op een sisser uitgedraaid voor de horeca.

Helemaal juist.

Soms vraag ik me af of men niet gewoon eerlijk moet zijn tegen die mensen en toegeven dat de realiteit van de pandemie is dat men hun financiën zal offeren om de ziekenzorg te redden? Het eindresultaat zal voor die zelfstandigen hetzelfde faillissement zijn maar op die manier zijn politici tenminste geen bende huichelaars.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan