Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En terecht. Vaccinatie is geen verplichting om deel te kunnen nemen aan de spelen.
So? Als ze besmet geraken dan kunnen ze tot 30% prestatieverlies hebben. 5j van hun leven weggegooid.
Zijn ocharme 200 vaccins, er zijn er al een pak meer gebruikt voor mensen te vaccineren die het ook nog niet nodig hebben (zoals mensen die kuisen in apotheek of obesitas hebben omdat ze teveel eten en altijd op hun luie krent liggen. Geweldig signaal toch: ben je lui, krijg een vaccin. Ben je topsporter, pech!)

Laatst bewerkt:
Wij zitten hier momenteel in quarantaine => uitbraak in de opvang. Eerste Covid-19 test voor mijn vrouw dochter en ik was negatief, al was m'n huisarts er quasi zeker van omdat we al 2 keer gevaccineerd zijn en kinderen hebben weinig symptomen, overmorgen volgt de tweede. Ik denk dat er toch nog veel viruscirculatie in de samenleving is. Ben benieuwd naar het overlegcomité, de druk wordt toch zeer groot.

So? Als ze besmet geraken dan kunnen ze tot 30% prestatieverlies hebben. 5j van hun leven weggegooid.
Zijn ocharme 200 vaccins, er zijn er al een pak meer gebruikt voor mensen te vaccineren die het ook nog niet nodig hebben (zoals mensen die kuisen in apotheek of obesitas hebben omdat ze teveel eten en altijd op hun luie krent liggen. Geweldig signaal toch: ben je lui, krijg een vaccin. Ben je topsporter, pech!)
Das toch net hetzelfde voor alle andere sporters die niet naar de Olympische spelen mogen, ga je die dan ook voorrang geven? Het BOIC vraagt trouwens 500 vaccins want ze willen de begeleiders ook vaccineren.

Gewoon niks aangeven, laat ze zelf maar rekenen hoeveel ge moet.
A ja ze werken nog zonder informatie te krijgen van u. Denk dat je dan vooral meer betaald ja
Das toch net hetzelfde voor alle andere sporters die niet naar de Olympische spelen mogen, ga je die dan ook voorrang geven? Het BOIC vraagt trouwens 500 vaccins want ze willen de begeleiders ook vaccineren.
Maar die werken er geen 5j naartoe
En die begeleiding kan later nog, sporters moet je eigenlijk nu doen als ze er nog bijverschijnselen van krijgen

Als dit als een grap bedoeld is, is dat wel niet echt duidelijk
Ik vrees ervoor :p

Wat ik dus dacht.
Mensen krijgen een tweede prikvan een ander vaccin
Hopelijk zonder problemen

LIVE. Duitsland geeft geen tweede dosis AstraZeneca aan mensen onder de 60 - Pfizer voert leveringen aan VS op

Wat ik dus dacht.
Mensen krijgen een tweede prikvan een ander vaccin
Hopelijk zonder problemen

LIVE. Duitsland geeft geen tweede dosis AstraZeneca aan mensen onder de 60 - Pfizer voert leveringen aan VS op

In duitsland

Nu J&J (tijdelijk) wegvalt, voert de VS veel meer Pfizer in.

Europa:
bb8484054d0e0dcb6cd44fca1486acfa.jpg

Vrienden van mij wonen in Boulder (Colorado). Hun jongste zoon van 27 heeft daar 3 weken geleden zijn tweede vaccinatie gehad, heel de familie is daar al ingeënt. Diene mens trok nogal ogen toen ik’m zei dat deze week mijn 71 jarige moeder maar haar eerste prik ging krijgen.

We spreken over 500 vaccins, er worden er momenteel 100 000 per dag gezet.
Dat wilt dus zeggen dat ge nog geen 10 min langer moet wachten op uw vaccin als we de Olympische delegatie voorang geven.
Ik denk niet dat het op die 10 min gaat aankomen als ge ziet hoeveel vertraging er (zeker in het begin) in de vaccinatie procedure zit/zat ;)

Dus voor mij is het geen issue om voorrang te geven voor die 500 vaccins.

Ge kunt discussieren of topatleten voorrang zouden moeten krijgen, maar zoals al meermaals gezegd. Die mensen hebben 5 jaar toegeleefd naar een doel, voor velen de enigste kans die ze krijgen.
En nee ge kunt dat niet vergelijken met een reis of een festival, ge hebt nog veel kansen in uw leven om daar naartoe te gaan.
En ja er zijn nog veel andere beroepen die ook risico's lopen, maar als zij 30% efficientieverlies hebben is dat veel minder erg.

Tja ze produceren nu maximaal wat ze kunnen. Als er dan landen zijn die alles opkopen en dan gewoon ergens in een loods stockeren om niet te gebruiken is dat gewoon ridicuul.
AZ geeft voorrang aan VK en pfizer aan US om te leveren en J&J is ook amerikaans (ook al is janssen pharmaceutica belgisch)

We spreken over 500 vaccins, er worden er momenteel 100 000 per dag gezet.
Dat wilt dus zeggen dat ge nog geen 10 min langer moet wachten op uw vaccin als we de Olympische delegatie voorang geven.
Ik denk niet dat het op die 10 min gaat aankomen als ge ziet hoeveel vertraging er (zeker in het begin) in de vaccinatie procedure zit/zat ;)

Dus voor mij is het geen issue om voorrang te geven voor die 500 vaccins.

Ge kunt discussieren of topatleten voorrang zouden moeten krijgen, maar zoals al meermaals gezegd. Die mensen hebben 5 jaar toegeleefd naar een doel, voor velen de enigste kans die ze krijgen.
En nee ge kunt dat niet vergelijken met een reis of een festival, ge hebt nog veel kansen in uw leven om daar naartoe te gaan.
En ja er zijn nog veel andere beroepen die ook risico's lopen, maar als zij 30% efficientieverlies hebben is dat veel minder erg.

Niet vergeten bovendien dat ze daarnaast onrechtstreeks ook wel een invloed hebben op de gezondheid van anderen doordat hun prestaties ook de jeugd aanzet tot sporten, dat viel bij vorige OS te merken aan het feit dat bv turn- en hockeyclubs veel meer inschrijvingen kregen.
In zekere zin heeft onze samenleving dus toch wel baat bij goede prestaties op de OS.

Als er effectief een nijpend tekort was aan vaccins en er omwille van die atleten andere mensen dagen tot weken langer dan voorzien zouden moeten wachten op hun vaccin dan zou ik eventuele kritiek nog wel begrijpen. Nu is de extra "wachttijd" idd verwaarloosbaar, en bovendien zijn er de voorbije maanden al genoeg mensen aan de beurt geweest die evenzeer nog geen echte noodzaak hadden aan een vaccin (maar het bv wel kregen omdat ze een administratieve functie hadden in de zorgsector).

Vrienden van mij wonen in Boulder (Colorado). Hun jongste zoon van 27 heeft daar 3 weken geleden zijn tweede vaccinatie gehad, heel de familie is daar al ingeënt. Diene mens trok nogal ogen toen ik’m zei dat deze week mijn 71 jarige moeder maar haar eerste prik ging krijgen.
Een kennis van mij van 28 (Belg) zit daar voor zijn job en heeft twee weken geleden al zijn tweede vaccin gehad + bewijs van vaccinatie.
Hier in België heeft mijn grootmoeder van 93 haar 1ste inenting gehad. Dat is de enige in mijn familie & kennissenkring.
Hier in België en Europa hebben ze de bestellingen van die vaccins niet erg urgent behandeld.

Een kennis van mij van 28 (Belg) zit daar voor zijn job en heeft twee weken geleden al zijn tweede vaccin gehad + bewijs van vaccinatie.
Hier in België heeft mijn grootmoeder van 93 haar 1ste inenting gehad. Dat is de enige in mijn familie & kennissenkring.
Hier in België en Europa hebben ze de bestellingen van die vaccins niet erg urgent behandeld.
En toch is het hier beter wonen dan ginder, nah!

Raar ik ken meerdere mensen die al prikken hebben gehad
Sommigen zelfs al volledig (pfizer) en groot deel al de eerste van AZ.
Zal afhangen van je familie en vriendenkring zeker.

Maar inderdaad het gaat vlotter in de VS en dat was ook te verwachten.

@JPV : ik mis je updates :)

Raar ik ken meerdere mensen die al prikken hebben gehad
Sommigen zelfs al volledig (pfizer) en groot deel al de eerste van AZ.
Zal afhangen van je familie en vriendenkring zeker.

Maar inderdaad het gaat vlotter in de VS en dat was ook te verwachten.

@JPV : ik mis je updates :)
Al bij al is dat overroepen. Hier zitten we met vergrijzing. In sommige landen is de gemiddelde leeftijd 30 jaar. De vergelijking is dus niet volledig juist.

Niet vergeten bovendien dat ze daarnaast onrechtstreeks ook wel een invloed hebben op de gezondheid van anderen doordat hun prestaties ook de jeugd aanzet tot sporten, dat viel bij vorige OS te merken aan het feit dat bv turn- en hockeyclubs veel meer inschrijvingen kregen.
In zekere zin heeft onze samenleving dus toch wel baat bij goede prestaties op de OS.

Als er effectief een nijpend tekort was aan vaccins en er omwille van die atleten andere mensen dagen tot weken langer dan voorzien zouden moeten wachten op hun vaccin dan zou ik eventuele kritiek nog wel begrijpen. Nu is de extra "wachttijd" idd verwaarloosbaar, en bovendien zijn er de voorbije maanden al genoeg mensen aan de beurt geweest die evenzeer nog geen echte noodzaak hadden aan een vaccin (maar het bv wel kregen omdat ze een administratieve functie hadden in de zorgsector).

Voor alleen de Olympiërs zelf zou een uitzondering misschien nog te verdedigen zijn, maar dan begint het verhaal dus, ah: dus ook de begeleiders... en dan komen de voetballers en de wielrenners af, en tja, is een voetballer meer dan een basketballer? (meer betaald ongetwijfeld, ondanks dat het een minder interessante sport is imo) ... Waar stopt dat dan? Tot mensen zoals ik als allerlaatste in de rij staan waarschijnlijk.
Ik geef fundamenteel geen hol om kijksport, dus ik vind niet dat een sporter als beroep die jonger is dan mij, voorrang zou moeten krijgen.

Het is ook een absurd argument om nu de voorbeeldfunctie van die Olympiërs te gaan aanhalen als extra reden om hun sneller te vaccineren.
De overheid heeft nul komma nul gedaan om één van de belangrijkste risiciofactoren voor corona te beperken bij zijn bevolking:
eerst hadden we zelfs nog een minister van Volksgezondheid met obesitas, de virologen met overgewicht hebben nu waarschijnlijk meer overgewicht dan pre-corona, en oh ja: als je obees bent telt het zelfs als een risicofactor waardoor je eerder een vaccin krijgt...
In een ander kader qua gezondheidsbeleid had je nog met dat argument kunnen afkomen, nu zou het een druppel op een hete plaat zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan