Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via HLN:

Opening terrassen op 8 mei?​

Aan de vooravond van het Overlegcomité lijkt een eerste belangrijke beslissing al naar buiten te sijpelen. Volgens 'Sudpresse' is er een akkoord gevonden om de terrassen op 8 mei weer te openen.

Gisteravond kwam het kernkabinet samen om een eerste kader uit te zetten. De MR en de PS zouden de forcing gevoerd hebben om de terrassen al op 1 mei te openen. Er kwam echter tegenkanting van enkele Vlaamse partijen én minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke. Zij hadden eerder 15 mei als datum in hun hoofd.

Uiteindelijk zou er dan met 8 mei een 'Belgisch compromis' uit de bus gekomen zijn. Niets is echter zeker: de uiteindelijke beslissing valt morgen tijdens het Overlegcomité.

Marc Van Ranst heeft toch aangegeven dat hij AZ kreeg, maar, is dat eigenlijk relevant? Ik heb die "laat de politiekers zich maar als eerste op tv vaccineren, dan vertrouw ik het pas!"-reacties nooit begrepen. Er zijn 2 miljoen Belgen gevaccineerd zonder bewezen sterfgeval, dat is imo toch een beter bewijs qua betrouwbaarheid dan dat een minister zich laat vaccineren op tv. Wantja, voor wie er toch niet in gelooft... Als alles dan toch onbetrouwbaar is, dan zullen die politiekers ook wel een fake vaccin laten inspuiten en alle aanwezige getuigen omkopen om mee onder één hoedje te spelen he ;)

Ik vraag mij af wat die conspiracy mannen gaan doen als da hier allemaal achter de rug is. Want volgens sommigen is 't een groot complot om een nieuwe wereld orde of whatever te installeren.

Hebben die al een back up verhaal voor als da op niks uitdraait?

Ik vraag mij af wat die conspiracy mannen gaan doen als da hier allemaal achter de rug is. Want volgens sommigen is 't een groot complot om een nieuwe wereld orde of whatever te installeren.

Ik vrees dat die idd gewoon een ander verhaal verzinnen om hun onzin te blijven geloven.

Off-topic: zo was er ene bij PowNews die contact had met aliens en waarschuwde voor 5G. Laatst had hij een filmpje waarin hij zei dat de aliens 5G onschadelijk hadden gemaakt en er niks aan de hand meer was. Zo gek zijn die mafkezen.

Ik heb beslist om vanaf 1 mei geen belastingen meer te betalen, ik ben dat beu en er gebeurt toch niets goed mee.

Of moet je een politieke functie bekleden voor je dat mag beslissen?

Ik heb beslist om vanaf 1 mei geen belastingen meer te betalen, ik ben dat beu en er gebeurt toch niets goed mee.

Of moet je een politieke functie bekleden voor je dat mag beslissen?
Waarom zou je dit niet mogen? Als gij de consequenties aanvaard zie ik daar geen enkel probleem in.

Ah ja, die vaccins gaan ons over een paar jaar kapot maken he, of dommer maken, of volgzaam maken aan Bill Gates, of ... (zelf in te vullen)

Bij ons op het werk zijn we zover dat de personen, die zich niet willen laten vaccineren, klagen dat de regering niet snel genoeg vaccineert :unsure: .

Je herkent ze ook aan de uitspraken "corona kan geen kwaad, want er zijn maar x% doden", maar dan wel vaccinaties gevaarlijk vinden door die trombosegevallen.

Bij ons op het werk zijn we zover dat de personen, die zich niet willen laten vaccineren, klagen dat de regering niet snel genoeg vaccineert :unsure: .

Je herkent ze ook aan de uitspraken "corona kan geen kwaad, want er zijn maar x% doden", maar dan wel vaccinaties gevaarlijk vinden door die trombosegevallen.
Haha zoiets had ik nog ergens gelezen (volgens mij was het zelfs MVR).
Het volk: "Wij willen zo snel mogelijk vaccins om uit de crisis te komen!"
Vaccins worden in ongeziene recordtijd ontwikkeld
Het volk: "Dat is te snel, wij betrouwen het niet."
En nu blijkbaar, wanneer de meeste vaccins toch veilig blijken te werken
Het volk: "Waarom gaat dat zo traag vooruit?"

We the sheeple...

Wordt het eigenlijk geen tijd om de vaccinatiestrategie aan te passen. Pfizer en Moderna toedienen aan mensen onder de 50 jaar, en Astra-Zeneca op grote schaal opkopen van andere landen en daarmee alle 55+ inenten (en evt ook het J&J vaccin daarvoor gebruiken

Wordt het eigenlijk geen tijd om de vaccinatiestrategie aan te passen. Pfizer en Moderna toedienen aan mensen onder de 50 jaar, en Astra-Zeneca op grote schaal opkopen van andere landen en daarmee alle 55+ inenten (en evt ook het J&J vaccin daarvoor gebruiken
Zou er dan nog zoveel astrazeneca vrij zijn en zou de groep boven 50 jaar nog groot genoeg zijn om daar nu een effectief snelheidsvoordeel uit te halen.

Voor J&J dus 6 mensen met ernstige bijwerkingen (trombose) op 7 miljoen inentingen in Amerika.

Stel dat we heel België vaccineren daarmee, zouden dat op 11 miljoen belgen dus ongeveer 9-10 mensen zijn. :unsure:
Ik heb een vraag. Stel dat die 6 mensen COVID hadden gekregen. (En dat is vroeg of laat gewoon het geval)
Hadden ze dan ook deze zeldzame bijwerking gekregen (en er mogelijk aan overleden)? Of zie ik spoken? :unsure:

Maar in België kan het niet voorlopig ...
En terecht. Vaccinatie is geen verplichting om deel te kunnen nemen aan de spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan