Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
We snappen het. We zijn het er niet mee eens. Het helpt niet om ons te overtuigen als je gewoon dezelfde (ongezonde en foute) logica blijft herhalen.

‘Zet je erover’ is zonder kader gewoon geen hulp.
Ik ben het er wel mee eens. Want die logica is niet fout. Die logica is gewoon correct. Maar die logica toepassen is gewoon niet evident. Maar het is WEL de juiste reflex.

Zwelgen in uw eigen negatieve gedachten is dat niet. En dat is exact hetgeen men hier doet. Er is geen perspectief. Ik mag niks !!!! En als mensen dan eens zeggen van jama je mag toch x of y. Dan is het met de hakken in de grond jama dat is niet plezant voor mij se loser !!!! ik mag mij toch wel slecht voelen sé !!! Ik heb daar nu eens echt geen belerende persoon voor nodig die een vergelijking maakt met mannekes in biafra of in onze tijd van den oorlooooogggg.
Neen liever zwelgen in eigen negativiteit. Waarbij mensen schrik hebben om te reageren (want daarvoor heb ik tot op heden nog niet gereageerd...) dat iemand dit verkeerd zou oppakken en zich nen echte loser vindt omdat die het niet kan of wil relativeren en dan een verkeerde actie onderneemt.

Terwijl het juiste kader al meermaals door mathias vermeld is geweest. Met name dat het niet evident is, maar dat het wel de oplossing is van uit die negatieve spiraal te komen. En als het vanuit uw eigen niet lukt, om daar dan hulp voor in te roepen (welke hulp dat is, dat kan vanalles zijn) en als lichtpuntje te nemen dat het tijdelijk is en weg zal gaan. Dat is namelijk het enigste wat je er moet uithalen. Lukt het u echt niet om het te relativeren of het een plaats te geven. Dan moet je hulp vragen.

En dat maakt u niet zwak... dat maakt u juist sterk. Omdat je de capaciteiten en wijsheid hebt om uw eigen issues te onderkennen en er iets aan te doen. Dat is juist wat mentale weerbaarheid is en getuigt van mentale weerbaarheid...

Maar continue diezelfde behoedzame toon van je mag dat niet zeggen want je kunt hier iemand mee kwetsen (wat de enigste reden is voor die algemene uitdrukking van dit is foute logica) en de continue gangbang op matthias waardoor die zijn plaat blijft hangen. Is juist 1 van de oorzaken waarom mensen hier geen hulp voor zullen vragen. Omdat ze dan denken dat ze zwak zijn of dat er iets met hun scheelt en dat hun negatieve gedachte door ons allemaal ook nog eens gesteund wordt als zijnde van dat is normaal dat je er zo over denkt. Dus waarom zouden ze het aanpakken begot !!! En die voorzichtigheid en dit subject uit de weg gaan gaat dit in hun ogen ook nog eens bevestigen.

Dus hetzelfde maar kort door de bocht : dit is een luxeprobleem. Zet u erover, lukt het u niet zoek hulp om u te helpen u erover te zetten. Maar je gaat er toch door moeten... op een manier die werkt voor U.

Dus hetzelfde maar kort door de bocht : dit is een luxeprobleem. Zet u erover, lukt het u niet zoek hulp om u te helpen u erover te zetten. Maar je gaat er toch door moeten... op een manier die werkt voor U.
Maar.. het gaat niet over "zet u er over en indien niet zoek hulp", het is dat het niet meer voldoende is.

Had enkel restaurants nu open geweest en de rest was verboden, dan was het ook beu op den duur. Ge had ge ook kunnen zeggen "ga gewoon keer naar een ander restaurant?", maar daar gaat het niet om.

Gelukkig weten psychologen wel beter om te gaan met mensen met mentale problemen dan een forum.

vooral de don'ts passen hier redelijk goed:

Don’ts:​

• Minimaliseer niet Wat voor jou iets kleins lijkt, kan voor iemand anders heel belangrijk zijn. Neem de problemen van je vriend of vriendin serieus en luister begripvol. Zeg dus niet: “Zo erg is het toch niet” of “Gewoon niet meer aan denken”.
  • Geef niet meteen oplossingen Je wil metéén helpen. Dat is te begrijpen. Maar een vriend of vriendin met problemen wil liefst eerst iemand die luistert. Zeg dus niet: “‘Ga er even tussenuit, dan voel je je vast beter”, “Sporten helpt, ga eens een eindje joggen” of “Praat erover met je huisarts”. Later kan je wel samen naar een oplossing zoeken die past bij je vriend of vriendin.
  • Oordeel niet Misschien vind je dat je vriend of vriendin overdrijft of begrijp je niet goed waar die zich zo'n zorgen over maakt. Dat is normaal, jij bevindt je niet in dezelfde situatie en iedereen reageert anders. Toch is het belangrijk dat je begrip toont voor hoe je vriend of vriendin zich voelt. Zeg dus niet: “Stop met dat zelfmedelijden”, “Je zoekt aandacht” of “Doe niet zo flauw”.

Dat is hier de laatste weken precies de thread van de mensen met mentale problemen aan het worden, met bijhorende wedstrijd wie de beste psycholoog is. Dat ben ik echt beu aan het worden is dat ook een luxeprobleem?

Dat is hier de laatste weken precies de thread van de mensen met mentale problemen aan het worden, met bijhorende wedstrijd wie de beste psycholoog is. Dat ben ik echt beu aan het worden is dat ook een luxeprobleem?
Optie 1: Dit is toch wel zorgwekkend? Ik begrijp helemaal dat dit verwarrend voor je is en dat die onzekerheid aan je knaagt. Heb je al eens professionele hulp overwogen? Als ik iets voor je kan doen, mijn pm staat altijd open voor je. Of als je eens wilt afspreken om eens een wandeling te maken om eens je hoofd leeg te maken, het kan allemaal.

Optie 2: Luxeprobleem, ge hebt echt niet te janken gij. Doe eens wat anders, denk eens out of the box, voer wat pizza's rond voor de plaatselijke pizza hut, koop u een step en ga eens door de velden gaan steppen, koop u een super de luxe jacht en vaar eens de schelde of de maas af, wees een kapitein op onze eigen rivieren.

ik hoop dat ik je toch wel geholpen heb?

Wat mij vooral stoort is dat er hier boudweg wordt neergeschreven dat alleen mensen zonder sociaal leven of vrienden geen probleem hebben met deze situatie.
Wel, ik heb (had) een sociaal leven (voor de start van de pandemie) en ik heb weinig problemen met de situatie.
Ik snap dat anderen daar wél problemen mee hebben, en dat niet eenieders situatie dezelfde is, maar ik vind de teneur om te stellen dat ik dan wel geen sociaal leven heb als ik niet veel problemen heb met de huidige situatie gewoon aanstootgevend.
Leer gewoon dat iedereen anders is, en begin andere mensen niet te beledigen. In beide richtingen.

In mijn omgeving merk ik dat mensen minder per keer drinken, maar wel vaker (elke avond ipv enkel in het weekend bijvoorbeeld, maar dan wel maar enkele glazen). Wat de effecten daarvan zijn, lijkt me wel interessant.
Ik schaam mij soms om de glasbak buiten te zetten. Vaak zet ik hem bij de buren.

Wat mij vooral stoort is dat er hier boudweg wordt neergeschreven dat alleen mensen zonder sociaal leven of vrienden geen probleem hebben met deze situatie.
Wel, ik heb (had) een sociaal leven (voor de start van de pandemie) en ik heb weinig problemen met de situatie.
Ik snap dat anderen daar wél problemen mee hebben, en dat niet eenieders situatie dezelfde is, maar ik vind de teneur om te stellen dat ik dan wel geen sociaal leven heb als ik niet veel problemen heb met de huidige situatie gewoon aanstootgevend.
Leer gewoon dat iedereen anders is, en begin andere mensen niet te beledigen. In beide richtingen.
Ik las die post van dertjooo, als je die bedoelt, vooral als een steek specifiek naar een persoon gericht uit frustratie, niet als algemene stelling.
Althans, ik lees misschien over die algemene teneur die je aangeeft.

Verder wel gewoon eens met wat je schrijft!

"zet je erover" is niet wat ik zeg. Ik zeg "zoek andere zaken waarmee je uzelf kunt bezighouden".

Gast, uw job verliezen of scheiden, dat is pas erg. Maar een paasbrunch missen? Nee, maak dat een andere wijs.

Kom kom, zijn alle dertigers dan zo vastgeroest in hun hobby's? Wees eens flexibel!

Ik ben 35. Moest je voor corona gezegd hebben dat ik deliveroo zou doen, zou ik u gewoon vierkant uitgelachen hebben. Maar achteraf vond ik dat heel plezant. Onbekende restaurants/take aways binnengaan, kriskras fietsen door uw stad, aanbellen en héél kort small talk voeren, love it... Toen kwam koning winter en ben ik ermee gestopt. Sindsdien niet meer gedaan. 600 euro heb ik verdiend. Daarmee Bitcoin gekocht(ik zie de 600 euro als speelgeld). Maar ervoor urenlang op youtube gespendeerd om te weten wat bitcoin is.... Bitcoin kopen, ook iets wat ik normaal nooit zou doen. Ik run nu een webshop. Dat site op poten zetten, voorraad aankopen, naar groothandel gaan, quasi elke dag naar postkantoor gaan.....het houdt u bezig. Ik heb een bromfiets gekocht en ermee rondgetoerd tussen de velden. Nog nooit met een bromfiets gereden, dus héél plezant.

Ik zeg niet dat je hetzelfde moet doen. Iedereen is anders en ken ik u gewoonweg niet voldoende om te zeggen "doe dit" "doe dat". Ik kan u enkel aanraden om te zoeken naar zaken die je wel kunt doen, je moet jezelf bezighouden.

Of het nu gaat over een Paasfeest of iets anders. Voor veel mensen kan het eens deugd doen om hun familie eens terug te zien hé. Het duurt nu al meer dan een jaar. Sommigen hebben een grote vriendenkring/sommigen niet, sommigen zijn echte familiemensen/sommigen niet. Ieder zijn of haar leven zeker??

Hetzelfde voor fitness, dat is een routine dat voor de liefhebbers is weggevallen, of na het werk op café gaan of eens bijpraten op café/restaurant. Voor velen is het een gemis en alle begrip voor.

Ik schaam mij soms om de glasbak buiten te zetten. Vaak zet ik hem bij de buren.
Hier in het dorp is dat in de glasbol op het plein. Waar natuurlijk de afgevaardigden van de gepensioneerdenbond iedereen zitten te bekijken. Volgens mij hebben ze een streepjeslijst liggen achter het raam :unsure:
Gelukkig kan het inkopen discreter, verstopt onder de groenten, meteen de koffer in en dan subtiel de garage in.

Helemaal mee eens. De 2 uiterste zijn in hetzelfde bedje ziek qua conclusies trekken.

Ikzelf heb heel veel moeten laten het laatste jaar en nog steeds eigenlijk, maar ik ga er niet onderdoor. Mentaal heb ik het totaal niet moeilijk, maar dat wilt niet zeggen dat ik geen begrip heb voor de mensen die het wel moeilijk hebben. Ik besef zeer goed dat ik 10 jaar geleden meer moeite zou gehad hebben. En ik ga normaal ook vaak op reis/citytrips, optredens, zaal- en veldvoetballen, eens afspreken met vrienden, etc.

Het enige waar ik wel moeite mee heb, is dat ik aan het lopen ben om mijn conditie wat terug te krijgen voor als we weer mogen voetballen. Wat een vreselijke sport is dat lopen voor mij. Een mentale strijd van begin tot einde.

Hier in het dorp is dat in de glasbol op het plein. Waar natuurlijk de afgevaardigden van de gepensioneerdenbond iedereen zitten te bekijken. Volgens mij hebben ze een streepjeslijst liggen achter het raam :unsure:
Gelukkig kan het inkopen discreter, verstopt onder de groenten, meteen de koffer in en dan subtiel de garage in.
Gewoon spreiden over verschillende gemeentes :unsure: En als iemand opmerkingen maakt in tranen uitbarsten en zeggen dat het helemaal niet makkelijk is samenleven met een drankverslaafde. Works like a charm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan