Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Men had het evengoed anders kunnen aanpakken en mensen duidelijk te maken dat er een schaarste was. Wij waren echt niet de enigste die te kampen hadden met een serieuze schaarste aan mondmaskers. Dit was een wereldwijd probleem, hier was zeker begrip op gekomen.

En burgers zijn inventief genoeg om alternatieven te bedenken (stoffen mondmasker, sjaal).

Dit hadden de virologen en politici toch kunnen weten van virussen elders wereldwijd?

Het ergste is dat niemand verantwoordelijkheid opneemt voor deze flaters die veel mensenlevens gekost hebben.
Men blijft liever wijzen naar de burgers om ons een schuldgevoel aan te praten.

Ik ben het op dit moment allemaal kotsbeu.

- Als single zit je hier gewoon veel vaker alleen dan dat je nog iemand ziet. Iedereen heeft immers een gezin om zich mee bezig te houden.
- Ik ga uit miserie dan al maar wat meer naar kantoor zodat'k toch nog eens 2 mensen op een dag zie.
- Heel't weekend kutweer, zal dan maar wat werken uit miserie. 't Is niet dat er iets leuks te doen valt.
- Winkelen op afspraak. Heel mijn leven wordt op uur en tijd geregeld.
- Volgende week nog verlof op te nemen van vorig jaar. Het interesseert me zelfs geen hol.

Ik heb het echt compleet, maar dan ook compleet gehad. Heb altijd positief in't leven gestaan, maar op dit moment heb'k precies geen enkel perspectief.
Zou je niet beter dagdagelijks met uw knuffelcontact afspreken ipv collega's op het werk?

De kans mag nog zo klein zijn, je weet nooit of het jou zal overkomen.

Mijn ouders (75) hebben deze week hun brief gekregen voor volgende week, maar ze zien het niet zitten om het vaccin te laten zetten.
Mijn vader heeft altijd al gezegd dat hij het niet moest hebben en de laatste weken begon mijn moeder ook meer en meer te zeggen dat ze schrik heeft van de mogelijke bijwerkingen.

Komt nog eens bij dat de mijn moeder rond 16h moet gaan en mijn vader rond 18h30, ipv van beide op dezelfde moment in te plannen.

En er is hier vandaag ook een "coronaslachtoffer" gevallen, de oor van mijn bril is bijna afgebroken door al dat gedoe met dat mondmasker heel de tijd.

Ik begrijp dat ook echt niet, zeker bij ouderen, dat ze het niet zien zitten om zich te laten vaccineren.
Bij jongere mensen kan ik nog wel ergens begrijpen dat je wat twijfelt, want het risico op ernstig ziekteverloop is sowieso lager, en je hebt nog een heel leven voor je (als er dan toch, extreem onwaarschijnlijk, bijwerkingen op korte of lange termijn zijn door het vaccin). Gelukkig is er in mijn familie precies weinig twijfel, grootouders hebben 1e dosis al gekregen.

In Nederland en Frankrijk zijn ze toch ook toe? Duitsland weet ik niet

Ik denk dat in Spanje de terrasjes wel open zijn (als een vd weinige landen in Europa).

Spanje is het op dit moment al zeer goed weer, wat het virus niet zo leuk vind. Dus ik kan dat nog wel ergens plaatsen.

Time will tell...

En burgers zijn inventief genoeg om alternatieven te bedenken (stoffen mondmasker, sjaal).
Jep, dit hebben we dan gezien bij het kassa personeel. Sommige supermarkten reageerden: "overheid zegt het is allemaal niet nodig", terwijl er andere aan het sleuren waren met PVC schermen, handschoenen tot zelfs van die maskers als ge met een kettingzaag aan het werken bent.

De niet eerstelijnswerkers die toch onder de mensen moesten komen zijn in die tijd door deze policy volledig in de wind gezet.

Men had even goed die stik plannekes van de overheid op de burger losgelaten. Het had zeer acceptabel geweest voor de meesten om te communiceren dat de gekochte voor medisch personeel zijn, moet ge toch onder de mensen komen stik er eentje. Want enkele maanden daarna was toch half België aan het stikken.

Dit hadden de virologen en politici toch kunnen weten van virussen elders wereldwijd?

Het ergste is dat niemand verantwoordelijkheid opneemt voor deze flaters die veel mensenlevens gekost hebben.
Al hielden we één besmetting tegen aan de kassa door het gebruik van zelfgestikte maskers tijdens de eerste golf dan was dit al de moeite voor mij geweest.

Van zoiets betaal je vroeg of laat de rekening. De motivatiescore is deel van de factuur op dit moment.

Wat versta je onder "verantwoordelijkheid opnemen"? Hoe zie je dit concreet? :)

ontslag nemen of openlijke publieke verontschuldigingen.

Dat zegt genoeg: "just a job like any other". Dienstbaarheidsbesef nul (terwijl ze veel boter op het hoofd heeft).

Want dat knuffelcontact heeft geen eigen leven?
Dat kan, maar weten we niet. In zijn/haar post merk je dat de focus eerder ligt op het negatieve. Er is meer concenctratie op wat niet kan, dan wat wel kan

-Ik ben het op dit moment allemaal kotsbeu.
- Als single zit je hier gewoon veel vaker alleen dan dat je nog iemand ziet. Iedereen heeft immers een gezin om zich mee bezig te houden.
- Ik ga uit miserie dan al maar wat meer naar kantoor zodat'k toch nog eens 2 mensen op een dag zie.
- Heel't weekend kutweer, zal dan maar wat werken uit miserie. 't Is niet dat er iets leuks te doen valt.
- Volgende week nog verlof op te nemen van vorig jaar. Het interesseert me zelfs geen hol.

Ik heb het echt compleet, maar dan ook compleet gehad. Heb altijd positief in't leven gestaan, maar op dit moment heb'k precies geen enkel perspectief.
"iedereen een gezin"? Denk je dat echt? Er zijn duizenden mensen die single zijn en alleen wonen. Je maakt uzelf wat wijs dat je enige bent in deze situatie.

Op 1 januari 2018 telde België 4.911.973 particuliere huishoudens. 35% van hen waren alleenstaanden.

Is een kutweer echt een reden om binnen te blijven? Bij kutweer ga ik wandelen met een paraplu.

Winkelen op afspraak is toch niet negatief? Je komt lekker toe in een rustige winkel. Minder volk = niet wachten voor een paskamer of minder lang aanschuiven aan de kassa. Positief toch?

Heb je verlof over. Neem die dan op. Maak een daguitstap naar Durbuy of zo. Elke dag iets anders. Wees een toerist in eigen land.
Start een project: vb een blog over alle daguitstappen dat je gedaan hebt. Mss zelfs een videoblog. Denk eens out of the box.
Zijn er écht geen zaken die je altijd al wou doen, maar geen tijd had? Tis nu het moment hé? Doe iets wat je nooit eerder deed. Daag uzelf uit.

ontslag nemen of openlijke publieke verontschuldigingen (en dat laatste niet in omfloerste bewoordingen)
Wat versta je onder "omfloerste bewoordingen"? Ik heb dat woord nog nooit gehoord, leer iets bij vandaag. :D
Ontslag nemen bij virologen is wel heel disproportioneel, niet? Daarnaast heeft Lieven Annemans zich toch teruggetrokken, dus het is niet dat het niet gedaan is? En bij politici vind ik vooral dat er bij De Block en Wilmès grotere fouten gemaakt zijn. Verder vraag ik me af op welke zaken je dan doelt bij de huidige regering qua fouten die zo flagrant zijn dat men er ontslag voor zou moeten nemen? Dat er kleine fouten gemaakt zijn, daar kan ik zeker inkomen.

Nu, oppassen, kan zijn dat deze discussie misschien wat te ver off-topic leidt aangezien het over de politieke insteek gaat.

Wat versta je onder "omfloerste bewoordingen"? Ik heb dat woord nog nooit gehoord, leer iets bij vandaag. :D

Ik bedoel daarmee, niet zeggen van “ik heb mogelijks een inschattingsfout gemaakt” of “ik denk dat we de zaken niet helemaal helder zagen”.

Maar effectief (bv) “ik heb bewust verkeerde info gegeven over de mondmaskers omdat we door de vernietigde stock met een tekort zaten en alle maskers moesten naar de zorg gaan”.

dus geen wollig taalgebruik, maar klaar en duidelijk.

Ik ben het op dit moment allemaal kotsbeu.

Een vriend van mij is ook single en zegt toch dat de pandemie een voordeel is. Veel single vrouwen zijn via Tinder etc veel vlugger te vinden voor een gesprek of een groot onderhoud. Alles is nu 6 maanden dicht, weinig actie. Toch logisch dat veel vrouwen eens goed willen gesmeerd worden 😄

Dat kan, maar weten we niet. In zijn/haar post merk je dat de focus eerder ligt op het negatieve. Er is meer concenctratie op wat niet kan, dan wat wel kan

"iedereen een gezin"? Denk je dat echt? Er zijn duizenden mensen die single zijn en alleen wonen. Je maakt uzelf wat wijs dat je enige bent in deze situatie.

Is een kutweer echt een reden om binnen te blijven? Bij kutweer ga ik wandelen met een paraplu.

Winkelen op afspraak is toch niet negatief? Je komt lekker toe in een rustige winkel. Minder volk = niet wachten voor een paskamer of minder lang aanschuiven aan de kassa. Positief toch?

Heb je verlof over. Neem die dan op. Maak een daguitstap naar Durbuy of zo. Elke dag iets anders. Wees een toerist in eigen land.
Start een project: vb een blog over alle daguitstappen dat je gedaan hebt. Mss zelfs een videoblog. Denk eens out of the box.
Zijn er écht geen zaken die je altijd al wou doen, maar geen tijd had? Tis nu het moment hé? Doe iets wat je nooit eerder deed. Daag uzelf uit.
zeg eens niet hoe een ander zich moet gedragen ... het is perfect normaal om je in deze situatie kut te voelen .

zeg eens niet hoe een ander zich moet gedragen ... het is perfect normaal om je in deze situatie kut te voelen .
Had ik een leerkracht Nedelands geweest, gaf ik u -1 voor begrijpend lezen...

Waar zegt hij hoe een ander zich moet gedragen? Hij stelt vragen en doet op die manier voorstellen om toch nog iets positiefs te doen i.p.v. enkel op het negatieve te concentreren.

Waar zegt hij hoe een ander zich moet gedragen? Hij stelt vragen en doet op die manier voorstellen om toch nog iets positiefs te doen i.p.v. enkel op het negatieve te concentreren.
Laten we psychologische hulp reserveren voor psychologen. We hebben al genoeg online experten. Ik zie de noodzaak niet om erbij te creëren

maar ik kan ook die voorstellen maken ze , ga daar gaan wandelen, neem een paraplu mee , het punt is dat we al maanden(een jaar) niet veel mogen en kunnen , en dat iedereen zijn interesses elders liggen(en maar goed ook) .

En ja op den duur begint dat door te wegen , zeker als single , ik wil het liefst mijn oude leven terug , uitgaan, fitnessen , een reis boeken , nergens een afspraak voor moeten maken . Dat dat nu allemaal niet kan , daar mag je u gerust eens kut bij voelen .

Laatst bewerkt:
Laten we aub niet terug beginnen aan die hele discussie, dat is al een paar keer misgelopen hier.

Iemand post dat hij/zij het zwaar heeft. Daarom moeten wij niet beginnen met (goedbedoelde) raad te geven, want we kennen de hele situatie toch niet. Subiet komt hier nog iemand af met "ah maar je hebt geen reden tot klagen want x of y heeft het toch zwaarder", en dan begint de shit weer.

Ik kan wel bevestigen dat ik het als alleenstaande nu ook een stuk moeilijker heb dan een jaar geleden om een of andere reden. Beperkt sociaal contact is OK op kortere termijn, maar na maanden begint dat gewoon echt door te wegen.

Ik ben het echt kots, maar dan ook kotsbeu om zulke zaken te lezen eh. Ten eerste, ja, kutweer is echt wel een reden om gewoon binnen te blijven. Er is toch echt niets plezant aan gaan wandelen in de regen met een paraplu, kom seg.

Winkelen op afspraak is zowel voor de klant als winkelier alles behalve aangenaam, dat is nu al meermaals in het nieuws gekomen. Voor de klanten is het niet leuk aangezien ze zich verplicht voelen een aankoop te doen en voor de winkeliers is het niet leuk omdat veel klanten wegblijven net doordat ze zich verplicht voelen een aankoop te doen. Dat is toch echt niet het gevoel dat je wilt hebben als je een winkel binnenstapt, dat gevoel van "shit, ik neem hier tijd in beslag, eigenlijk zou ik toch iets moeten kopen maar pfff, er is niets naar mijn goesting".

Niet iedereen heeft 101 projecten die hij ooit zou willen uitwerken eh. Ik had mijn leven, ik kon gaan voetballen, naar de cinema en naar de fitness. Ik had niet veel anders meer nodig. Alsof iedereen vol ideeën zit die hij of zij ooit zou willen uitwerken. En zelfs als je die had, in die 13 maanden dat we in deze situatie zit had je ze ook al kunnen doen eh.

Met dat "ga buiten wandelen" net hetzelfde, ik ben hier al zoveel buiten gaan wandelen dat ik elk bos ondertussen geblinddoekt kan doorkruisen. Daguitstappen naar Durbuy zijn plezant als zo'n dingen u interesseren, maar mij interesseren ze bijvoorbeeld geen hol. Dus laat mensen eens gewoon klagen, het is niet omdat je denkt dat je een oplossing hebt dat die oplossing effectief nuttig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan