Fitzcarraldo
Well-known member
Ik ga zelf wsl als jonge 30-er een van de laatste zijn die een vaccin zal krijgen. Maar het woord vaccinprivilege is mijns inziens helemaal verkeerd.
Het punt is, we gaan terug naar een NORMALE situatie. Daarom is het volgens mij niet meer als normaal dat mensen die een vaccin hebben zich NORMAAL gaan kunnen gedragen. Dit is dus helemaal geen privilege.
In maart hebben er +/- 800.000 mensen een eerste spuitje gekregen. Dit zal in april minstens geëvenaard worden. Dan zijn we rond 2,1 miljoen mensen met een eerste spuitje tegen begin mei, wat 20% van onze bevolking is. Je kan die mensen toch niet allemaal blijven vragen om rustig thuis te blijven zitten? Ik vermoed dat deze rare situatie ook vrij snel opgelost zal raken, eenmaal de ziekenhuis minder belast zijn en de vaccins andermaal in alle armen zitten.
Voor iedereen mij hier gaat afschieten, ik heb hier alles al gelezen. Je gaat me niet overtuigd krijgen. So let's agree to disagree en het besluit van onze regering afwachten.
We kunnen terug gaan naar een normale situatie voor iedereen. De huidige situatie waar je met een reden moet komen om maatregelen af te schaffen, is wat fout is. Er moeten redenen zijn om maatregelen te handhaven, niet om ze af te schaffen. Stilzwijgend verlengen mag niet de standaard zijn. Als er 20% van de bevolking is gevaccineerd en dat zijn alle risicoprofielen in lijn met de strategie, is er geen reden meer om de huidige maatregelen te handhaven, voor niemand. Je kan de mensen die al een jaar rustig thuis zitten vooral uit solidariteit, niet allemaal blijven vragen om rustig thuis te blijven zitten. Als het gezondheidssysteem is ontlast, is er geen reden tot maatregelen, zero-covid is niet het doel.
Hoe kan je nu verwachten dat een gedeelte van de bevolking maatregelen blijft volgen terwijl een ander deel dat niet moet doen? Bangmakerij werkt niet meer. Je gaat van een situatie waar er buitenproportionele maatregelen als een avondklok zijn enkel omdat de controle op naleving van de maatregelen makkelijk maakt naar een situatie waar het onmogelijk gaat zijn om nog iets te controleren want het geldt maar voor een deel van de bevolking. Als je toelaat dat gevaccineerden onbeperkt samenkomen, kan je er maar beter voor zorgen dat het systeem onbeperkt samenkomen van een groot deel van de bevolking (het grote deel dat zich niet meer aan de maatregelen gaat houden) aankan, want dat is wel waar we naar toe gaan dan.