Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die nuance is hier al doodgekauwd. Had jij ook nog eigen inbreng eigenlijk of blijft het bij one-liners?

Persoonlijk aanval mag je, zoals vaker vermeld, achterwege laten.

Mijn? Nee hoor. Als je kijkt naar de media wel een wijdverspreide perceptie; die er bij polio eenvoudigweg niet is. Daar zit het verschil. Klaar.
Ik geef ook aan in mijn post dat niet ik, niet jij, niet Jan-Modaal maar slechts een dokter de kennis hebben om dat juist in te schatten.
Jij bent degene die afgekomen is met de quote van K&G die ook volkomen toepasbaar is op het AZ vaccin.

En dan eronder zet je dit:
AZ heeft wel (+/- bewezen) bijwerkingen.

Dus ja, het is vrij duidelijk dat het ook jouw mening en perceptie is dat er een groot verschil is.

En dan eronder zet je dit:

Dus ja, het is vrij duidelijk dat het ook jouw mening en perceptie is dat er een groot verschil is.
Lees ook de context waarin ik dit post :crazy:
Het is mijn mening dat er een verschil in perceptie is en dat enkel een dokter dit juist kan inschatten. Zoals ik expliciet zeg.

Wil je echt mijn mening over AZ? Ik ben er mee ingeënt, ffs.

Lees ook de context waarin ik dit post :crazy:
Het is mijn mening dat er een verschil in perceptie is en dat enkel een dokter dit juist kan inschatten. Zoals ik expliciet zeg.

Wil je echt mijn mening over AZ? Ik ben er mee ingeënt, ffs.
Ik heb je mening al, die je heel duidelijk gemaakt hebt met dat 1e woordje. En indien dit niet je mening is, voed je er enkel de foute perceptie mee door zo'n uitspraken te doen.

En nee, niet enkel een dokter kan dit juist inschatten. Een vaccinoloog wel. De meeste dokters weten momenteel ook heel weinig over de huidige vaccins. Er zijn al genoeg dokters die hun ook openlijk aangesloten hebben bij viruswaanzin enzo...

Ik heb je mening al, die je heel duidelijk gemaakt hebt met dat 1e woordje. En indien dit niet je mening is, voed je er enkel de foute perceptie mee door zo'n uitspraken te doen.
Wow jij kan gedachten lezen? Of dat denk je toch :unsure:
Ik heb niet de pretentie om te denken dat mijn posts hier de algemene/wereldwijde perceptie zullen veranderen maar bedankt voor het compliment?

Opnieuw deze link:
Bloedexperts menen oorzaak van bijwerking AstraZeneca-vaccin te hebben ontdekt, behandeling goed mogelijk
Op basis hiervan de woordjes "+/- bewezen". Niet meer, niet minder.

En nee, niet enkel een dokter kan dit juist inschatten. Een vaccinoloog wel. De meeste dokters weten momenteel ook heel weinig over de huidige vaccins. Er zijn al genoeg dokters die hun ook openlijk aangesloten hebben bij viruswaanzin enzo...
Dokter, vaccinoloog, ... iemand die meer geschoold is in de materie dan jij, ik of iemand in de straat. Uiteindelijk is het bij de meeste vaccins en geneesmiddelen een dokter of apotheker die de bijsluiter interpreteert in functie van de (medische voorgeschiedenis van) de patiënt die voor hem zit.

Dat er rotte appels tussen zitten is voor zover ik weet geen goed argument om over de hele groep een uitspraak te doen, of vind je die dokters die zich bij viruswaanzin hebben aangesloten nu werkelijk een argument? Tegen wat eigenlijk? Je bent in rondjes aan het draaien.

Natuurlijk is het bovenstaande gerekend op 350.000, ik weet niet of ze nog meer verwachten in de weken daarna?
ja, zie hierboven dus :)

Iemand die gevaccineerd is ook. Of mensen besmetten.

Enfin, dit is once again de discussie van vanmorgen, waar mijn standpunt duidelijk is.
Biljart's post is wat mij betreft dé referentie.
De kans dat iemand die gevaccineerd is, nog besmet is klein. Klein genoeg dat de reproductieratio voor die mensen beneden de grens is waardoor zij verder voor een stijging van het aantal besmettingen.

Bij je 18-25-jarigen is dat niet zo.

Opnieuw: géén oordeel dat evenementen en cafés moeten afhangen van een vaccinatiebewijs, mocht dat no eens herhaald moeten worden.

FTFY

Want ik reageerde enkel op wat je letterlijk geschreven hebt.
Niet goed dan, want je negeert dat ik het over de perceptie heb, je negeert dat daar het verschil met het poliovaccin zit, je negeert dat het effectief zo goed als bewezen is (zie onderzoek ten Cate), je negeert de vraag wat de relevantie is van viruswaanzin er bij te sleuren, je negeert de vraag naar nu eigenlijk je punt is, je negeert dat de kranten al een maand vol staan met niet per se positief nieuws over AZ. Daarnaast leg je me in de mond wat jij denkt dat mijn perceptie is, en negeer je andermaal waarom dat niet zo is.
Ik zou dus niet zo zeker zijn dat je zo goed kan lezen als je zelf beweert.

Edit: ik ga er ook niet verder op reageren, tenzij je met nieuwe argumenten kan komen; waarbij je me geen woorden in de mond legt die ik niet zei of er irrelevante dingen bijsleurt.

Laatst bewerkt:
Corona-vaccin says yes. Groepshug?
Wel enkel gevaccineerden in die knuffel en maximaal 15 niet-gevaccineerden éh. Dan sluiten we de niet-gevaccineerden niet uit maar krijgen de gevaccineerden gewoon iets extra. We willen geen discriminatie :unsure:

grapje éh mods, mij niet bannen aub :hug:

Wel enkel gevaccineerden in die knuffel en maximaal 15 niet-gevaccineerden éh. Dan sluiten we de niet-gevaccineerden niet uit maar krijgen de gevaccineerden gewoon iets extra. We willen geen discriminatie :unsure:

grapje éh mods, mij niet bannen aub :hug:
zwaai nog maar eens naar iedereen :unsure:

Vanaf dat de voorraadproblemen van de baan zijn kan je als regering bijvoorbeeld wel vrije keuze laten tussen de vaccins bij een verplichting, al dan niet op dokteradvies.
Een verplichting ga je maar pas maatschappelijk (en ethisch) verkocht krijgen als er een vrije keuze is van welk vaccin je laat zetten.
Eigenlijk zou dat nu ook al gewoon kunnen, alleen als je voor een vaccin kiest waarvan er niet voldoende voorraad is, dan moet je wat langer wachten.

Als de productie gedaan werd door onafhankelijke fabrieken ipv door de pharmabedrijven die het ontwikkeld hebben zelf was dat ook allemaal makkelijker geweest.
Dan was het bijvoorbeeld eenvoudiger om snel extra productielijnen uit te bouwen voor vaccins waar meer vraag naar is.
(Dat was ook van in het begin al de visie van bijvoorbeeld Bill Gates)

Eigenlijk zou dat nu ook al gewoon kunnen, alleen als je voor een vaccin kiest waarvan er niet voldoende voorraad is, dan moet je wat langer wachten.

Als de productie gedaan werd door onafhankelijke fabrieken ipv door de pharmabedrijven die het ontwikkeld hebben zelf was dat ook allemaal makkelijker geweest.
Dan was het bijvoorbeeld eenvoudiger om snel extra productielijnen uit te bouwen voor vaccins waar meer vraag naar is.
(Dat was ook van in het begin al de visie van bijvoorbeeld Bill Gates)
De visie van Bill Gates jong!
Allememaggies, geweldig!

Misschien is het inderdaad wel een goed idee dat P&G het vaccin gaat produceren. Dreft of coronavaccin, veel verschil kan dat toch niet zijn.

Ik vind wel dat als je zelf wil kiezen, je er ook zelf voor kan betalen.

Iedereen krijgt een gratis vaccin aangeboden, maar dan moet je nemen wat ze aanbieden.
Voor ander vaccins zoals het griepvaccin is er ook terugbetaling en ook daar kan je kiezen (al zal het meestal de dokter zijn die de keuze maakt, of de apotheek als de dokter gewoon "griepvaccin" op het voorschrift zet).

Beste zou misschien zijn om gewoon een vast bedrag voor terugbetaling vast te leggen, mensen die dan een duurder vaccin kiezen moet zelf een groter deel betalen?

Er komt geen vaccinatieprivilege, omdat er geen voorkeursbehandeling komt die alleen geldt voor mensen met een vaccinatie.
En ik heb al herhaaldelijk gezegd dat als dat er wel komt, dat een probleem zou zijn. Ook voor mij.
Ik was ook die mening toegedaan. Tot ik een idee las dat werd voorgesteld waar ik mezelf wel in kan vinden.
Gevaccineerde grootouders zouden opnieuw mogen opvang verzorgen voor hun kleinkinderen.
Dat zou meerdere generaties kunnen helpen en waarschijnlijk zelfs vanuit virologisch standpunt een positief element kunnen zijn.

CD&V en Open VLD hebben al duidelijk neen gezegd tegen vaccinatieprivileges.
Maar dus die opvang van kleinkinderen terug toelaten zou ik een slimme zet vinden.

Aiaiai, het gaat nog tof worden de komende weken
Minister Verlinden vroeg naar een "challenge" , ze hebben ze gevonden.

De visie van Bill Gates jong!
Allememaggies, geweldig!

Misschien is het inderdaad wel een goed idee dat P&G het vaccin gaat produceren. Dreft of coronavaccin, veel verschil kan dat toch niet zijn.
Wat een belachelijke reactie is dat nu weer?
Het was de bedoeling om onafhakelijke fabrieken te bouwen voor de productie van vaccins.
Niet om vaccins te laten produceren door producenten van allerlei andere producten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan