Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nogmaals, je gaat een Sammy Mahdi (of Theo Francken voor extra effect) toch ook niet gaan toejuichen als hij "de vraag stelt" of het niet beter is om migranten gewoon te laten verdrinken?

Van sommige vragen moet je gewoon op voorhand beseffen dat je ze beter niet stelt, en al zeker niet luidop. Zoals @zarathustra zegt, gewoon hallucinant slechte communicatie.
Je zou eerder beter stoppen met naar nieuws te kijken of kranten te lezen. Liever dat dan gebrekkige of geen communicatie van politici. We kunnen niet met iedereens scheet rekening houden.

Enfin, waarom is het in 'wraakroepend' om vragen te stellen? Vragen stellen is basis van alles.
Als je meer als een jaar loopt rond te toeteren van "allemaal samen", "we komen hier samen door", "solidariteit", "denk aan je naasten",... en gaat dan gewoon diametraal daartegenover onderzoeken of "we sommigen niet wat meer kunnen gunnen", dan heb je gewoon meer dan een jaar gebakken lucht aan het verkopen en zand in de ogen aan het strooien geweest.

Het gaat niet zo zeer over het onderzoek, maar wel over de boodschap die je daarmee verspreid, zeker naar degenen die zich al meer dan een jaar lang dubbel hebben geplooid "voor de anderen", en wie door het falende vaccinatiebeleid nog LANG mogen wachten op de verlossende prik.

Benieuwd wat daar de reacties zullen zijn. Met het stilleggen van AZ in Denemarken is daar de vaccinatie ook vertraagd, België en Denemarken zitten nu ongeveer op dezelfde vaccinatiegraad. Dus toch een vergelijkbare situatie met hier. Zeer benieuwd wat de elk land gaat doen.

Dit is geen goede manier om in discussie te gaan.
Grat van 't padje die Denen. Als een PCR-test daar volledig gratis is en u geen halve dag verlof kost zou het nog een beetje te verdedigen zijn, maar zelfs dan nog.

Je zou eerder beter stoppen met naar nieuws te kijken of kranten te lezen.

Wat voor flauwekul is dit nu weer? Bol het hier af he als het nieuws u niet interesseert, zo moeilijk is dat toch niet.

Geen zorgen het zijn énkel @StevenP en ikzelf die er zo over denken dus dat valt allemaal reuze mee! :thumb:
Ik reageer nog één keer op deze steek, en daarna niet meer. Dat is niét wat ik gezegd heb. Op de commentaar van StevenP dat "ik zo veel weerstand krijg over mijn posts" heb ik gezegd dat "zo veel" nogal relatief is, aangezien het van twee users kwam. Opnieuw stel jij mijn post gelijk aan het verdedigen van die zogenaamde vaccinatieversoepelingen. Mag ik je vragen dat niet meer te doen, aangezien ik al duidelijk genoeg gemaakt heb waarom dat niet het geval is?

En dat laatste is al iets anders, hé. Want dan heb je géén probleem met bvb zwangere vrouwen, die voorlopig nog niet gevaccineerd MOGEN worden. Alleen is de vraag dan wie die negatieve testen betaalt en hoe je zorgt dat dit geen overbelasting op de zorgsector vormt.

En dat is een medische vraag, met nuttig advies voor de GEMS... ;)

Ge zit een beetje achter, zwangere vrouwen worden ondertussen ook gevaccineerd (gynaecologen hebben gevraagd om hen ook voorrang te geven zelfs).

Daarnaast is de denkoefening die ze nu lijken te maken echt wel misplaatst. En niet te vergelijken met de versoepelingen die gebeurd zijn in de rusthuizen.

Rusthuizen zijn ook een aparte situatie, want een "afgeschermd parallel ecosysteem". Laat Germaine, Gustaaf en Bernard toch rustig in de gemeenschappelijke ruimte ne koffie drinken en een kaartje leggen. Veel verder als dat gaan die versoepelingen daarbinnen ook niet hoor.

Grat van 't padje die Denen. Als een PCR-test daar volledig gratis is en u geen halve dag verlof kost zou het nog een beetje te verdedigen zijn, maar zelfs dan nog.

Wat voor flauwekul is dit nu weer? Bol het hier af he als het nieuws u niet interesseert, zo moeilijk is dat toch niet.
Kijk het verlossende nieuws is er al

CD&V: ‘JONGEREN MOGEN NIET DE DUPE WORDEN’​

Vlaams minister van Jeugd Benjamin Dalle (CD&V) is alvast niet te spreken over de denkpiste. “Ik ben een tegenstander van vaccinprivileges. We zitten samen in de coronacrisis. Het is belangrijk dat we zo snel mogelijk vaccineren. Maar het kan niet dat de ene meer rechten heeft dan de andere”, zei Dalle in een reactie op Radio 1.

Ik denk dat sommigen gewoon de stress niet meer aankunnen. In dat geval, kijk je beter niet meer naar de media. Je fokt uzelf onnodig op. Het is niet gezond.

Opnieuw stel jij mijn post gelijk aan het verdedigen van die zogenaamde vaccinatieversoepelingen.
Klopt niet. Ik heb (nog maar een keer of dertig) gezegd dat je niet de vaccinatieprivileges zelf verdedigt, maar wel het feit dat dat voorstel zelfs maar overwogen moet worden door GEMS. Onder het mom van "advies vragen is nooit een slecht idee".

Over woorden in de mond leggen gesproken, foei.

Mag ik je vragen dat niet meer te doen, aangezien ik al duidelijk genoeg gemaakt heb waarom dat niet het geval is?
Vind je werkelijk dat je duidelijk bent?

Rusthuizen zijn ook een aparte situatie, want een "afgeschermd parallel ecosysteem". Laat Germaine, Gustaaf en Bernard toch rustig in de gemeenschappelijke ruimte ne koffie drinken en een kaartje leggen.
Wat mij betreft wonen die zelfs gewoon onder één dak, al zal dat de jure wellicht anders liggen.
Is imo hetzelfde als de kotbubbel, onbegrijpelijk dat die nog steeds niet is ingevoerd maar ja dat zijn jonge mensen dus who cares?

Nogmaals, je gaat een Sammy Mahdi (of Theo Francken voor extra effect) toch ook niet gaan toejuichen als hij "de vraag stelt" of het niet beter is om migranten gewoon te laten verdrinken?

Van sommige vragen moet je gewoon op voorhand beseffen dat je ze beter niet stelt, en al zeker niet luidop. Zoals @zarathustra zegt, gewoon hallucinant slechte communicatie.
Ja, mensen laten sterven valt inderdaad wel te vergelijken met het mogelijks lossen van beperkende maatregelen voor diegenen waarvoor het geen nut meer heeft ... :sarcastic: Fan van Godwin's law precies?

Als je meer als een jaar loopt rond te toeteren van "allemaal samen", "we komen hier samen door", "solidariteit", "denk aan je naasten",... en gaat dan gewoon diametraal daartegenover onderzoeken of "we sommigen niet wat meer kunnen gunnen", dan heb je gewoon meer dan een jaar gebakken lucht aan het verkopen en zand in de ogen aan het strooien geweest.

Het gaat niet zo zeer over het onderzoek, maar wel over de boodschap die je daarmee verspreid, zeker naar degenen die zich al meer dan een jaar lang dubbel hebben geplooid "voor de anderen", en wie door het falende vaccinatiebeleid nog LANG mogen wachten op de verlossende prik.
Ik denk dat er weinigen zullen ontkennen dat de communicatiestrategie van de regering te wensen over laat.
Ik mag toch hopen dat iedereen hier volwassen genoeg is om zulke woorden van een politieker niet te letterlijk te nemen?

Ik heb het schijt aan dit patroon dat ik veel te vaak zie:
Politieker zegt 'A' -> algemene reactie: 'wat een onzin'.
X maand later: politieker zegt 'B' -> algemene reactie 'ah nee he, je hebt eerst iets anders gezegd'
Goed voor als je wilt klagen. Als je vooruit wil komen iets minder.

Moeten we mogelijke maatregelen negeren puur en alleen omdat een of andere politieker in het verleden iets in de tegenovergestelde richting gezegd heeft?

Kijk het verlossende nieuws is er al

Ik denk dat sommigen gewoon de stress niet meer aankunnen. In dat geval, kijk je beter niet meer naar de media. Je fokt uzelf onnodig op. Het is niet gezond.
Dus uw oplossing voor politici die idiote uitspraken doen, is niet meer naar de media kijken of luisteren? :unsure:

Iets met kop/zand/...

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom de overheid / EU met privileges bezig is voor mensen die al gevaccineerd zijn. Als ze we cijfers van vorige zomer bekijken zie ik in België dagen met 10 besmettingen per dag en 1 dode per dag. Deze lage cijfers waren er reeds zonder vaccinatie in de zomerperiode met zeer soepele regels. We zullen nu waarschijnlijk op een hoger plateau de zomer ingaan maar als we de 50 plussers en risicopatiënten kunnen vaccineren tegen eind augustus kunnen we de golf die we eind 2020 hadden toch perfect vermijden ? Dan is al die regelneverij toch voor niets nodig ?

We zijn iets te ver doorgeslagen naar 0 virus en alles dicht sinds de tweede lockdown in oktober en we zijn de essentie gewoon uit het oog verloren. Zorgen dat de ziekenhuizen en de zorg niet overbelast geraken. Als we de 50 plussers en risicopatiënten tegen eind augustus hebben kunnen vaccineren moeten we geen zotte regels in België gaan maken.

Dat er op wereldvlak een soort van bewijs kan komen kan ik perfect begrijpen. Voor reizen naar diverse exotische bestemmingen moet je ook bepaalde vaccinaties hebben en eentje voor corona kan daar perfect bij aansluiten de eerste jaren om geen import van diverse varianten te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan