Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat men zelfs nog maar aan zo iets denk om te overwegen om er eens een ballonetje over op te laten is zelfs al een brug te ver. Valt niet te rijmen met het "Samen uit, samen thuis, laten we allemaal solidair zijn²"-verhaal.
De ironie gaat willen dat zij die enkele maanden geleden het hardste ""Samen uit, samen thuis" geschreeuwd hebben toch leuke bokkesprongen zullen maken vanaf dat "de vrijheid lonkt".

Mijn zakje popcorn staat al te pruttelen in de microgolf oven. Ik hoor het al poppen.

Nog eentje die rijp is voor een ministerpost.
een minister die advies vraagt is doodnormaal, uiteindelijk neemt hij wel de beslissing. Ik zou het eerder erg vinden als hij geen advies inwint van de experten. Uiteindelijk zijn onze politici onbekwaam tot en met.

Gaat écht écht hierover? Majongens toch.

een minister die advies vraagt is doodnormaal, uiteindelijk neemt hij wel de beslissing. Ik zou het eerder erg vinden als hij geen advies inwint van de experten. Uiteindelijk zijn onze politici onbekwaam tot en met.

Post dan niet he als het je niet interesseert. Drie posts op rij paraderen met je desinteresse maakt het niet interessanter.

Wat ga je nu beweren dat in onze huidige maatschappij perceptie niet belangrijk is? De minister die dit nog maar lijkt te overwegen, BDW die zijn eigen partij beslissingen aanvalt, etc.. allemaal niet echt schitterend om de bevolking te overtuigen dat men weet waar men mee bezig is.

het is een scheet in een netzak.

Tegen dat het advies er ga zijn zijn we een tijdje voorbij, meerdere virologen zeggen dat het nu daarvoor nog te vroeg is want nog te veel virus dat rondgaat dus daar gaat nog een paar weken over gaan.
Dan moet je nog een politieke overeenkomst bekomen wat ook al heel moeilijk gaat zijn want je deelt je bevolking in 2 groepen.

Tegen wanneer het van toepassing zou kunnen zijn zitten we al op z'n minst eind juni en zou de meeste al gevaccineerd moeten zijn.

De ironie gaat willen dat zij die enkele maanden geleden het hardste ""Samen uit, samen thuis" geschreeuwd hebben toch leuke bokkesprongen zullen maken vanaf dat "de vrijheid lonkt".

Mijn zakje popcorn staat al te pruttelen in de microgolf oven. Ik hoor het al poppen.
Dat is des mensen natuurlijk. De eerste simpele duiven die geen masker meer willen dragen in bv. winkels omdat ze gevaccineerd zijn werden ook al gespot.

Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom de politiek niet vasthoudt aan "iedereen gelijk". Allez het is te zeggen, ik snap het wel: politiek opportunisme vermoed ik.

Dat is hier snel gegaan zeg, de voorbije pagina's :unsure:

Maar ik geef de meesten hier wel gelijk, alleen al de vraag stellen is zo wraakroepend wereldvreemd. Ploeg van 11 miljoen mijn gat ja, jongeren en gezonde(re) mensen zijn al een gans jaar solidair met ouderen, zieken, de zorgsector,... Nog een beetje geduld van hen vragen lijkt mij nu niet echt onoverkomelijk en gewoon maar zo eerlijk.

Je ziet de reacties. Als minister weet je dat die reacties gaan komen. Dus dan is de enige conclusie dat men die reacties wil of niets kan schelen. Dan mag je best de vraag stellen waarom dat zo is.
Geen zorgen het zijn énkel @StevenP en ikzelf die er zo over denken dus dat valt allemaal reuze mee! :thumb:

:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Ik zit toch niet te kakken op een maatregel die reeds is ingevoerd? Nog niet, alleszins. Laat ons hopen voor mijn bloeddruk dat het er ook niet van moet komen. Je zou nogal wat zien.
Ik vraag naar de concrete maatregel die gelanceerd werd, zoals jij zegt en dan kan je enkel een krantenartikel geven dat verwijst naar het rapport van het ECDC die zegt dat landen daarover moeten nadenken, zonder dat er ook maar iets concreets is en zeker nog niet gelanceerd is.
Nahrtent zei:
Ik zit te kakken op het feit dat FVDB niet genoeg ethisch inzicht laat staan empathie heeft om meteen in te zien dat dit geen goed idee is, en er nog een serieuze schep bovenop doet door er luidop advies over te vragen aan de GEMS "naar aanleiding van die suggestie".
Als je het advies eens kan lezen, zou je daarna niet pas kakken? Meestal zijn adviezen iets genuanceerder dan het artikel en kan het dus perfect zijn dat je FVDB hier van véél verwijt dat niet
Alleen al het feit dat die zoiets durft te opperen toont aan hoe out of touch hij is met het draagvlak bij een groot deel van de bevolking.
maar hij oppert dat niet

Hij vraagt advies aan de GEMS hoe de adviezen van de ECDC te implementeren in ons land. Dat daar 1 maatregel instaat die in België NIET zal toegepast worden, gewoon al omwille van tientallen juridische problemen, is dan een mooie schietschijf voor velen, maar niet meer dan dat.
Je ziet de reacties. Als minister weet je dat die reacties gaan komen. Dus dan is de enige conclusie dat men die reacties wil of niets kan schelen. Dan mag je best de vraag stellen waarom dat zo is.
Dus je mag NOOIT over een rapport advies vragen als daar 1 onderdeel in staat dat totaal out of scope is voor je land? :s

Voor wie niet weet waarover het gaat: een vorig rapport was 29 pagina's lang, waarvan 8 pagina's vol met adviezen:

Nu geen tijd om die 8 pagina's te lezen, maar ook daar zal waarschijnlijk een aantal zaken instaan die voor België geen optie zijn/waren.

taat die in België NIET zal toegepast worden, gewoon al omwille van tientallen juridische problemen, is dan een mooie schietschijf voor velen, maar niet meer dan dat.
Dus je mag NOOIT over een rapport advies vragen als daar 1 onderdeel in staat dat totaal out of scope is voor je land? :S
Nee, je moet als minister duidelijk communiceren.

Wat ga je nu beweren dat in onze huidige maatschappij perceptie niet belangrijk is? De minister die dit nog maar lijkt te overwegen, BDW die zijn eigen partij beslissingen aanvalt, etc.. allemaal niet echt schitterend om de bevolking te overtuigen dat men weet waar men mee bezig is.
Het is van begin corona zo dat politiekers advies inwinnen. Waarom moeten ze plots van strategie veranderen? Zelfs in Niet-corona tijden is advies inwinnen, studies bestellen van rekenhof doodnormaal

Net nu we aan de eindstreep zitten is "advies inwinnen" bij velen blijkbaar de den druppel teveel. Tja tis idd moeilijker, maar tis niet zo dat politiek plots van manier van werken moet veranderen daarvoor he.

Enfin, waarom is het in 'wraakroepend' om vragen te stellen? Vragen stellen is basis van alles.
Los van wat uw mening is, we gaan toch in godsnaam geen kritiek geven op iemand die vragen wil stellen? Waar ben je mee bezig ...

Het enige alternatief is om ministers beslissingen te laten nemen zonder vragen te stellen. Denk je dat ze dan op magische wijze ineens minder wereldvreemd zouden worden? Nee, dan zou je nu misschien al met die maatregel opgescheept zitten. En een minister een maatregel die al genomen is laten terugdraaien is een pak moeilijker dan op voorhand, bij de vraagstelling, te laten horen wat je mening is.

Het is nu toch echt wel heel erg duidelijk hoe precair de situatie, vnl met de jongeren, hier nu is. Dan moet je als beleidsbepaler gewoon even wat verder nadenken. Zelfs al stelt hij slechts de vraag, het feit dat hij die stelt heeft al een grote impact, zeker in deze tijden waarin zowat iedereen op zijn tandvlees zit.

Het is een verantwoordelijkheid die een belangrijk politicus ook en vooral heeft, hoe nog maar zijn/haar woorden felle reacties kunnen uitlokken én zelfs verstrekkende gevolgen kan hebben. Zeker in deze social media tijden. Voor hetzelfde geld veroorzaakt hij met deze paar woorden opnieuw zware rellen.

De invloed op de politiek van bepaalde verenigingen waar senioren in zitten mag niet onderschat worden. Eventueel praten over versoepelingen bij een bepaalde doelgroep kan VDB veel populariteit opleveren. Bij veel senioren zijn doordeweekse dagen vaak echte zuipfestijnen.

Nogmaals, je gaat een Sammy Mahdi (of Theo Francken voor extra effect) toch ook niet gaan toejuichen als hij "de vraag stelt" of het niet beter is om migranten gewoon te laten verdrinken?

Van sommige vragen moet je gewoon op voorhand beseffen dat je ze beter niet stelt, en al zeker niet luidop. Zoals @zarathustra zegt, gewoon hallucinant slechte communicatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan