Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
:sarcastic:

De concrete maatregel die Europees werd gelanceerd zou zijn om gevaccineerden bij elkaar thuis te laten komen zonder mondmasker.

Geef daar nu eens jouw mening over, moet zoiets echt onderzocht worden door de GEMS of kunnen we dat gewoon allemaal samen de groteske onzin noemen die het is?
Als je me ERGENS "een concrete maatregel" kan geven die gelanceerd is die dat zegt, laat het me weten. Ik vind die tekst alvast niet.

Als je me ERGENS "een concrete maatregel" kan geven die gelanceerd is die dat zegt, laat het me weten. Ik vind die tekst alvast niet.
Uit het nieuws;

"De aanleiding is een nieuw rapport van het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding, waarin wordt geopperd om mensen die gevaccineerd zijn met elkaar te laten afspreken binnenshuis, zonder een mondmasker te dragen.

Vandenbroucke heeft aan het coronacommissariaat gevraagd om dat advies onder de loep te nemen."

die heeft pech omdat hij niet uitgenodigd zal worden, omdat er al teveel niet-gevaccineerde mensen zijn, ja. Voor een begrafenis lijkt me dat géén overtrokken maatregel, voor een gewoon evenement wel.

Mensen in rusthuizen mogen nu ook meer dan andere mensen, hé...
Over dat eerste verschillen we dan van mening. Ik vind discriminatie iets dat te snel gebruikt (of misbruikt) wordt maar hier zie ik geen andere omschrijving mogelijk.

Mogen mensen effectief meer (het kan hoor ik kom al jaren niet meer in een rusthuis nadat mijn grootmoeder daar de geest gaf ken ik niemand momenteel die er verblijft)?

If so dan weet ik niet goed wat ik daarvan moet denken maar echt happy word ik daar niet van als ik eerlijk ben. Binnen het rusthuis tot daaraan toe maar ik hoef ze echt niet op een terras te zien zitten of weet ik veel. Solidariteit mag nu ook vanuit die hoek komen vind ik.

Side note: uit de tekst blijkt het ook om negatieve testen te gaan, de titel is niet zo duidelijk.

Uit het nieuws;

"De aanleiding is een nieuw rapport van het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding, waarin wordt geopperd om mensen die gevaccineerd zijn met elkaar te laten afspreken binnenshuis, zonder een mondmasker te dragen.

Vandenbroucke heeft aan het coronacommissariaat gevraagd om dat advies onder de loep te nemen."
en sinds wanneer is "opperen" een concrete maatregel? Dat is er dus totaal niet.

Zoals gezegd: dingen waarbij mensen in ongeveer gelijke mate gebruik qua leeftijd van maken, daar moet men geen onderscheid op leeftijd maken. dus ook niet bij elkaar laten afspreken thuis. Met imho wél uitzondering voor rusthuis, zoals men nu eigenlijk al toepast (omdat die mensen daar ook geen jaren meer te levne hebben). Dus nee, niet voor festivals, restaurants, cafés, ...

Side note: uit de tekst blijkt het ook om negatieve testen te gaan, de titel is niet zo duidelijk.
En dat laatste is al iets anders, hé. Want dan heb je géén probleem met bvb zwangere vrouwen, die voorlopig nog niet gevaccineerd MOGEN worden. Alleen is de vraag dan wie die negatieve testen betaalt en hoe je zorgt dat dit geen overbelasting op de zorgsector vormt.

En dat is een medische vraag, met nuttig advies voor de GEMS... ;)

Had men gezegd bij begin pandemie dat men de risico-profielen zou uitsluiten van massa-evenementen en horeca, maar dat de rest gewoon verder kon blijven leven zoals anders, het kot zou te klein zijn.
Maar nu dit..

Dit, ik zit hier al meer dan een jaar mijn leven om te gooien in elk aspect.
De voorbije maanden meermaals buiten in de kou gestaan om mijn schoonouders te bezoeken, kan mijn sport niet beoefenen zoals ik het wil etc,...
En waarom? Om grotendeels mensen te "redden" die kunnen sterven bij het oplopen van deze ziekte of onze gezondheidszorg zou zullen overbelasten.

Als ik binnen een paar weken al die oudjes op het terras zie genieten en doen wat ze willen terwijl ik mij nog altijd aan die regels moet houden sorry maar dan zijn ze mij ook kwijt se.
Dat zoiets nog maar geopperd wordt gaat er bij mij dus niet in. Ze hebben al een drastisch verminderd draagvlak, het is precies of ze het er om doen om dat nog lager te krijgen ffs.

En dat laatste is al iets anders, hé. Want dan heb je géén probleem met bvb zwangere vrouwen, die voorlopig nog niet gevaccineerd MOGEN worden. Alleen is de vraag dan wie die negatieve testen betaalt en hoe je zorgt dat dit geen overbelasting op de zorgsector vormt.

En dat is een medische vraag, met nuttig advies voor de GEMS... ;)
Ik zag het nadat ik de link had gepost, vandaar de aanpassing :)

Wat FVDB vandaag gedaan heeft, is voor de volle 100% een slecht idee, ook al gaat het slechts om advies. Het is zelfs meer dan een slecht idee, ik vind het een schande.
Wat heeft FVDB gedaan mss? Heb ik wat gemist?

en sinds wanneer is "opperen" een concrete maatregel? Dat is er dus totaal niet.

:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Ik zit toch niet te kakken op een maatregel die reeds is ingevoerd? Nog niet, alleszins. Laat ons hopen voor mijn bloeddruk dat het er ook niet van moet komen. Je zou nogal wat zien.

Ik zit te kakken op het feit dat FVDB niet genoeg ethisch inzicht laat staan empathie heeft om meteen in te zien dat dit geen goed idee is, en er nog een serieuze schep bovenop doet door er luidop advies over te vragen aan de GEMS "naar aanleiding van die suggestie".
Welk signaal stuur je daar in godsnaam mee uit? "Ah ja, tof idee dat, moeten we eens bekijken!"

En in tweede instantie zit ik te kakken op het feit dat er hier blijkbaar ook een paar zitten die dat maar normaal vinden allemaal.

Ik denk niet dat er veel politieke animo gaat zijn (ook niet in de GEMS) om dit in te voeren VOORALEER iedereen een kans heeft gehad op een vaccin.
Zoals @JPV zegt : binnen een kleine 3 maand zouden we er moeten zijn (als de leveringen komen zoals verwacht) dus mss is het al beter om nu al advies te vragen dan te wachten tot 11 juli om dan een zomer kwijt te zijn omdat ze dan nog alles in regels moeten gieten.

Hoe meer ik over dat artikel nadenk, hoe meer mijn bloed begint te koken. Op zo’n momenten zou ik gewoon eens recht voor zo’n minister staan en mijn gedacht zeggen. Het is te hopen dat de media hem hiermee confronteert, ook met het hele “ploeg van 11 miljoen” gedoe en dat hij mag afdruipen. Wat dacht VDB? “Tgoh, mijn populariteit bij de jeugd is toch wat hoog. Dat moet ik veranderen!”

Zoals gezegd: dingen waarbij mensen in ongeveer gelijke mate gebruik qua leeftijd van maken, daar moet men geen onderscheid op leeftijd maken. dus ook niet bij elkaar laten afspreken thuis. Met imho wél uitzondering voor rusthuis, zoals men nu eigenlijk al toepast (omdat die mensen daar ook geen jaren meer te levne hebben). Dus nee, niet voor festivals, restaurants, cafés, ...

Alleen al het feit dat die zoiets durft te opperen toont aan hoe out of touch hij is met het draagvlak bij een groot deel van de bevolking.

Een deel mensen zijn ze al kwijt, wat denkt ge dat dat met de mensen in een niet-risico groep doet als ze horen dat er onderzocht wordt of het ok is om hen nog wat langer sociaal te isoleren en hun leven gedeeltelijke af t pakken. Terwijl de risico-groepen terug hun leven kunnen gaan leiden zoals ervoor?
Dat is er toch gewoon om vragen dat die mensen op den deur er met hun klak naar smijten hé.

Perceptie is realiteit voor velen. En als politicus wordt het hoog tijd dat ze zich daar es bewust van gaan worden.
Want jij kan hier wel zeggen: "het is maar iets dat geopperd wordt". De realiteit is dat het héél anders gepercipieerd wordt.
En ik vind het dan ook hemeltergend dat hier vaak gewezen wordt op de "domme" bevolking die het niet snapt. Terwijl er langs allerlei kanten een overvloed aan informatie is die ook nog opgeklopt wordt door de krantenkoppen.
Als politicus moet je toch wel een pak slimmer zijn en over zulke dingen gewoon zwijgen.

Ik denk niet dat er veel politieke animo gaat zijn (ook niet in de GEMS) om dit in te voeren VOORALEER iedereen een kans heeft gehad op een vaccin.

Ik denk dat voor alle duidelijkheid ook niet, maar toch is het compleet gestoord om zelfs maar het idee te opperen, zowel ethisch als qua signaal.

:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Ik zit toch niet te kakken op een maatregel die reeds is ingevoerd? Nog niet, alleszins. Laat ons hopen voor mijn bloeddruk dat het er ook niet van moet komen. Je zou nogal wat zien.

Ik zit te kakken op het feit dat FVDB niet genoeg ethisch inzicht laat staan empathie heeft om meteen in te zien dat dit geen goed idee is, en er nog een serieuze schep bovenop doet door er luidop advies over te vragen aan de GEMS "naar aanleiding van die suggestie".
Welk signaal stuur je daar in godsnaam mee uit? "Ah ja, tof idee dat, moeten we eens bekijken!"

En in tweede instantie zit ik te kakken op het feit dat er hier blijkbaar ook een paar zitten die dat maar normaal vinden allemaal.
Gaat het hierover? https://www.demorgen.be/nieuws/vand...nieuw-advies-over-vaccinprivileges~bbe88f4bc/

Ik heb dat artikel gelezen, en dan wat gegeeuwd. Wat is daar speciaal aan om pagina's lang te lullen?

Zoals @JPV zegt : binnen een kleine 3 maand zouden we er moeten zijn (als de leveringen komen zoals verwacht) dus mss is het al beter om nu al advies te vragen dan te wachten tot 11 juli om dan een zomer kwijt te zijn omdat ze dan nog alles in regels moeten gieten.
Als iedereen de kans heeft gehad lijkt het me logischer dat voor iedereen te doen en niet voor bepaalde groepen.
Dit is een tussenoplossing naar dat stadium. Hoe serieuzer hierover nagedacht wordt hoe groter de kans dat dit deze tussenoplossing veel te lang duurt.

Dat men zelfs nog maar aan zo iets denk om te overwegen om er eens een ballonetje over op te laten is zelfs al een brug te ver. Valt niet te rijmen met het "Samen uit, samen thuis, laten we allemaal solidair zijn²"-verhaal.

(² eveneens de reden waarom de vaccinatie zo traag gaat, omdat alles Europees verdeeld wordt, zodat de minder kapitaalkrachtige lidstaten ook hun deel van de koek krijgen).

Je ziet de reacties. Als minister weet je dat die reacties gaan komen. Dus dan is de enige conclusie dat men die reacties wil of niets kan schelen. Dan mag je best de vraag stellen waarom dat zo is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan