Wacht, een greep uit mijn "supervage" posts in de laatste pagina's waarin ik zogezegd niet duidelijk maak wat mijn punt precies is:
- Advies geven. Ik denk dat de regeringsleden/parlementsleden en de kabinetten gerust het advies kunnen geven over de ethiek en de grondwettelijke kant ervan.
- Maar je springt nu wéér van advies naar beleid. Nee, de virologie maakt het beleid niet. En nee, ze zijn niet de enige die advies geven. (...) En die expertise (geen mening) is toch zeker nuttig? (...) En de hele snelheid en uitvoering van het vaccineren, dat telt toch ook mee, en moet ook meegenomen worden in de overweging. (...) Heb je liever dat dat allemaal genegeerd wordt?
- Mijn post is puur een uitleg over waarom het nuttig is dat de GEMS een duit in het zakje doet bij die beslissingen.
- Ja, het GEMS heeft een plek in adviezen over de vaccinatieprivileges. DAT is mijn enige punt.
- Er komt geen vaccinatieprivilege, omdat er geen voorkeursbehandeling komt die alleen geldt voor mensen met een vaccinatie.
En ik heb al herhaaldelijk gezegd dat als dat er wel komt, dat een probleem zou zijn. Ook voor mij.
Ik snap niet hoe dit supervaag is, hoor. En ik snap ook niet waarom de gemoederen zo oplopen. Want ik zeg niet meer dan dat advies van de GEMS niet betekent dat de virologie het land regeert, zoals Fitzcarraldo beweerde. Want dat doet het ook niet. En ja, ik heb wel citaten, in tegenstelling tot Nahrtent die me woorden in de mond legt, en jij die me ook dingen toedicht (op basis van wat ik kan inschatten aan de likes die je uitdeelt).