Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moesten ze onderzoeken wat ze al kunnen laten doorgaan voor iedereen nadat de ouderen/kwetsbaren gevaccineerd zijn zou iedereen kunnen leven. Onderzoeken wat er voor alleen die groep moet kunnen is gewoon onaanvaardbaar en totaal niet nuttig omdat dit slechts ter sprake kan komen nadat de grotere ethische vraag werd beantwoord.

Het gaat je wel, zeker, met dat spelen op de man?
Oh boe hoe. Niet slaan, papa, niet slaan!

Waarom moet ik mijn precies schamen? Wat is het punt dat ik hier verdedig volgens jou?

Je moet je schamen omdat je blijkbaar niet beseft wat voor een mokerslag dit ballonnetje is voor mensen die geen zicht hebben op vaccinatie.
Het is een compleet ridicule manier om met uw bevolking om te gaan door de ethische kant gewoon compleet naar de achtergrond te verschuiven en eens te gaan "onderzoeken" welke privileges we zoal kunnen geven aan tante José en nonkel Jef. Dat je dat niet inziet, amai.

De virologische kant van de zaak doet er geen hol toe. Geen privileges voordat iedereen de kans heeft gehad, punt aan de lijn. Dat FVDB die lijn nu uitdrukkelijk laat vallen is een regelrechte schande, dat jij hem daarin verdedigt met een halfslachtige "het is maar een discussie hoor, geen paniek" als verdediging is dat evenzeer.

Zie ook andere posts meteen hierboven.

Oh boe hoe. Niet slaan, papa, niet slaan!

Je moet je schamen omdat je blijkbaar niet beseft wat voor een mokerslag dit ballonnetje is voor mensen die geen zicht hebben op vaccinatie.
Het is een compleet ridicule manier om met uw bevolking om te gaan door de ethische kant gewoon compleet naar de achtergrond te verschuiven en eens te gaan "onderzoeken" welke privileges we zoal kunnen geven aan tante José en nonkel Jef. Dat je dat niet inziet, amai.

De virologische kant van de zaak doet er geen hol toe. Geen privileges voordat iedereen de kans heeft gehad, punt aan de lijn. Dat FVDB die lijn nu uitdrukkelijk laat vallen is een regelrechte schande, dat jij hem daarin verdedigt met een halfslachtige "het is maar een discussie hoor, geen paniek" als verdediging is dat evenzeer.

Zie ook andere posts meteen hierboven.
Welk ballonnetje stel ik voor, voordat je nog meer woorden in mijn mond legt? En dan krijg ik daar vast ook een citaat van.
Want nergens schuift iemand het ethische debat naar de achtergrond. En al zeker niet omdat GEMS OOK advies geeft, hè.

@AreVee : Volgens mij gaat het toch altijd over dat groene paspoort? Dus niet door alleen vaccinatie.

Welk ballonnetje stel ik voor, voordat je nog meer woorden in mijn mond legt? En dan krijg ik daar vast ook een citaat van.
Je verdedigt een ballonnetje van FVDB dat onverdedigbaar is, simple as. Je weet zelf ook dat ik dat bedoel, enfin zo slim schat ik u tenminste toch wel in. Nergens heb ik gezegd dat dit jouw idee is, het zou er nog aan mankeren.

Je verdedigt een ballonnetje van FVDB dat onverdedigbaar is, simple as.
En nu nog het tweede deel, het citaat waarin ik verdedig dat er versoepelingen komen voor gevaccineerden. Want dat leg je me in de mond, en dat doe ik niet. Amai, kwestie van de discussie verzieken...

Als GEMS oordeelt dat gevaccineerden nog een te grote kans op besmetting hebben of nog te veel kunnen besmetten dan moet je de ethische vraag ook niet beantwoorden natuurlijk.

En nu nog het tweede deel, het citaat waarin ik verdedig dat er versoepelingen komen voor gevaccineerden. Want dat leg je me in de mond, en dat doe ik niet. Amai, kwestie van de discussie verzieken...
Maar jongens toch, kun jij nu ook al niet meer lezen?
Je verdedigt dat dit onderzocht wordt, dat is de post waar ik uitdrukkelijk op gereageerd hebt.
Ik vind dat een schande ja, dat jij daar zo gelaten op reageert. Het is op ethisch vlak zodanig vanzelfsprekend dat het geen enkel virologisch debat waard is.

Maar jongens toch, kun jij nu ook al niet meer lezen?
Je verdedigt dat dit onderzocht wordt, dat is de post waar ik uitdrukkelijk op gereageerd hebt.
Ik vind dat een schande ja, dat jij daar zo gelaten op reageert. Het is op ethisch vlak zodanig vanzelfsprekend dat het geen enkel virologisch debat waard is.
Nee, dat vededig ik niet. Reageer daartegen zo veel je wilt, maar sleur mijn posts er dan niet bij.

Als GEMS oordeelt dat gevaccineerden nog een te grote kans op besmetting hebben of nog te veel kunnen besmetten dan moet je de ethische vraag ook niet beantwoorden natuurlijk.
Ook hier hetzelfde. Je moet dat ballonnetje in de eerste plaats gewoon niet oplaten. Het is oerdom en wraakroepend. Een ongelofelijke blunder als je het mij vraagt.

Het probleem is dat ze dit onderzoeken met als doel enkele zaken te versoepelen voor deze mensen, dan is de ethische vraag al beantwoord.

Het toont voor mij weer maar eens aan dat de oude rotten van de politiek nog altijd voor hun kiezers staan, namelijk die andere oude garde. Dit zie je in veel te veel zaken naar boven komen, sociale zekerheid, pensioenen, klimaat. Nergens durft men in mijn opinie tegen de ouderen hun schenen stampen.
Voila dit.

Zodra hun kiezers zijn beschermt en willen niet langer beperkt worden dus eens horen of zij al vrijheid mogen. Jongeren zijn nooit hun kiezers geweest, de oudere bevolking wel.

Nu goed als het er komt, dan vrees ik dat niemand nog moeite doet. Ik denk niet dat het er komt en dit positief advies krijgt. Ma goed met die wereldvreemde GEMS experten weet je nooit.
Ik vind ook gewoon gat achterlijk dit ballonetje op te laten, toont aan hoe weinig fucks ze geven over de jongere populatie.
Zeggen: we snappen het en dan met deze zever komen.

Ook hier hetzelfde. Je moet dat ballonnetje in de eerste plaats gewoon niet oplaten. Het is oerdom en wraakroepend. Een ongelofelijke blunder als je het mij vraagt.

je weet toch niet precies de vraagstelling : voor zelfde geld vraagt hij het voor in de toekomst : mogen gevaccineerden meer als iedereen kans op vaccin heeft gehad?

Maar dan mag men de hele huidige strategie buitengooien en beginnen werken aan een strategie om een wereld met het virus leefbaar te maken.

De ziekenhuizen zoveel mogelijk ontzien en het gezondheidssysteem ontlasten is altijd het doel geweest. Als dat veranderd is, hoor ik het graag. Indien niet, is er geen reden om niet héél de maatschappij terug losser te laten als de risicoprofielen gevaccineerd zijn.

je weet toch niet precies de vraagstelling : voor zelfde geld vraagt hij het voor in de toekomst : mogen gevaccineerden meer als iedereen kans op vaccin heeft gehad?
Nee dat is niet wat hij gevraagd heeft. Het gaat om een Europese (al even gatachterlijke) suggestie om nu al te versoepelen voor mensen die reeds gevaccineerd zijn, waarop FVDB het een goed idee vond om die vraag voor te leggen aan GEMS in plaats van dat meteen neer te schieten als de nonsens die het is.

En dan heb je Loser die nog een stapje verder gaat en suggereert dat de mogelijkheid om festivals te organiseren voor gevaccineerden zeker het onderzoeken waard is, maar zich verder van geen kwaad bewust weet. :')

Volgend feestje dat ze plannen in de buurt ben ik present.

Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldige vraag, mogen we meer als iedereen gevaccineerd is?

Ja ik mag het hopen he anders zie k t nut van het vaccin zo niet direct? :p

Als we met dezelfde last blijven zitten laat het vaccin dan maar zeker?

Frank VDB is een mens met een heel hoog IQ. En een heel laag EQ.
En al wie het probleem niet ziet met zijn actie vandaag verdenk ik eveneens van dat laatste.

Een beeld waar de jongeren door paarden uiteen gedreven worden in het Terkamerenbos terwijl de gepriviligeerde gevaccineerden met een glaasje champagne in de hand toekijken van op het terras van de Chalet Robinson, zou anders wel een mooi beeld geven voor een film die over de Corona-crisis kan worden gemaakt in de toekomst :)

Geweldige vraag, mogen we meer als iedereen gevaccineerd is?

Ja ik mag het hopen he anders zie k t nut van het vaccin zo niet direct? :p

Als we met dezelfde last blijven zitten laat het vaccin dan maar zeker?
Het nut van dat vaccin is dat je niet zwaar ziek wordt of sterft als je besmet bent. Dat is het nut.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan