Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen registeren op Qvax zonder wachtrij dankzij trucje ;)

Enkel geen vaccinatiecentrum beschikbaar dus ik kan geen data doorgeven.

Allez hop, alle scholen, creches, etc toe in het arrondissement (kommune) hier -_- Hopelijk morgen terug open maar dan op rood niveau aka creche/kleuterklas van 8-15.

En de maatregelen dat alle winkels behalve voedsel en apotheken toe zijn zijn ook verlengd met 2 weken. Echte versoepeling is te verwachten wanneer we onder de 200 besmettingen/dag duiken. ( dat is equivalent met ~400 in België)

De beslissing is nog niet genomen. Ik kan nog wel enkele dingen zien die men toelaat waar iedereen profijt uithaalt. Bijvoorbeeld gevaccineerden niet meetellen in de bezetting van een trein, een winkel, ...
Tghoh, inderaad eerst wel bekijken wat het geeft.

Nu dan nog: "Ja, meneer de agent: wij zijn gevaccineerd". (Mag toch zomaar geen medische gegevens opvragen)

Ik hoop dat men inziet dat dit gewoon écht niet kan.
Tuurlijk gaan ze dat niet inzien... dit ballonnetje wordt opgelaten puur en alleen om zo de bevolkingswijde kritiek op de vaccinatieplanning, snelheid en strategie (zowel Belgisch als Europees) wat af te zwakken. De gevaccineerden hebben dan de vrijheid terug, díe zullen dus niet/minder van hun tak maken, die hebben het dan te druk met leven.

En dan wordt de overheid voor de rechtbank gedaagd, blijkt het flagrante discriminatie te zijn (zolang niet iedereen de kans heeft gehad op een vaccinatie) en is het van <surprised Pikachu> en kan Verlinden/De Croo wat gaan mummelen in TerZake of VTM-nieuws.

Er zou een vaccinpaspoort komen.
hij moet wel ne pijnlijke nek hebben na zo'n bocht. Komende van "een coronapaspoort (want dat was het, geen vaccinpaspoort ;) ), kan pas als iedereen de kans heeft gekregen" naar "we willen versoepelingen voor gevaccineerden"...

Nu, voor mij is dit een voorbode dat ze binnenkort moeten aankondigen dat de vaccinatie voor de zomer niet gaat lukken.

Dat wist toch het kleinste kind reeds vanaf de tweede week, dat de deadline van de zomer (11 juli) nooit gehaald ging worden. Of zelfs nog vroeger, van toen er gepauzeerd werd met vaccins in de rusthuizen “voor de politieke balans niet te verstoren”.

Dus, de groep die al een heel jaar zijn gedrag moet aanpassen om de zwakkere groep te ontzien zou dus mogelijks nog eens worden gestraft?
Want immers ook laatste in de rij bij de vaccinaties?
Én gedrag moeten aanpassen, én laatste in de rij voor vaccinaties én dus minder vrijheden én als klap op de vuurpijl nog eens alles mogen betalen komende jaren?

Solidariteit kent ook grenzen.

Maw een privilege voor senioren aangezien ze als eersten aan de beurt komen. Zo'n onzin toch niet verwacht van Frank VDB.
Het is er nog niet, hé. Soms laat je als politicus iets onderzoeken om daarna gesteund door dat rapport te kunnen herhalen dat het niet kan. Nutteloze kost? Soms, maar soms ook gewoon nuttig om elke discussie kort te sluiten (of gewoon op de lange baan te schuiven tot de discussie geen discussie meer waard is :p)

Het is er nog niet, hé. Soms laat je als politicus iets onderzoeken om daarna gesteund door dat rapport te kunnen herhalen dat het niet kan. Nutteloze kost? Soms, maar soms ook gewoon nuttig om elke discussie kort te sluiten (of gewoon op de lange baan te schuiven tot de discussie geen discussie meer waard is :p)

de geest is uit de fles.
Zeker omdat de zorgsector erop zal springen en aanhalen dat ze al een jaar “in de loopgraven staan” en dus nu wat meer privileges willen.

Dus, de groep die al een heel jaar zijn gedrag moet aanpassen om de zwakkere groep te ontzien zou dus mogelijks nog eens worden gestraft?
Én gedrag moeten aanpassen, én laatste in de rij voor vaccinaties én dus minder vrijheden én als klap op de vuurpijl nog eens alles mogen betalen komende jaren?

En wat gaan we eraan doen?
Inderdaad, niks dus. Want wij zijne brave burgers.

DE groep?
Welke DE groep bedoel je?

Bedoel je ook de 20 tot 55 jarigen die ook al die maatregelen hebben moeten ondergaan?
Bedoel je de gezonde 55+'ers die ook al die maatregelen hebben moeten ondergaan??

“de ploeg van elf miljoen”, maar dan met een paar applausvervangingen voor de (euro)parlementariërs en een paar wissels zodat er toch een redelijke hoop al vroeger kan gaan douchen.

Niet specifiek bedoelt op u, maar gezien je vraagt hoe antidepressiva werken. De rest die erbij staat is gewoon om ff wat meer context te ranten.

Het hangt er een beetje vanaf. Antidepressiva hebben als werking om de transmissie van neuronen in onze hersenen beter te maken. Er zijn ook negatieve bijwerkingen. Globaal gezien worden de hersenen gevoeliger voor leukere dingen en halen de hersenen hier meer voldoening uit.

Waar nestorius het volgens mij over had, en wat ook gezegd wordt, is dat medicatie wel ervoor zorgt dat de symptomen van een depressie opgelost worden maar geen structurele oplossing geven en ge daarom dus niet 'geneest' van een depressie met medicatie.
Het is natuurlijk niet zo dat medicatie normaal altijd zorgt voor genezing (zie ook chronische ziektes), maar die uitspraak komt er ook omdat men wel al heeft aangetoond dat therapie er wél voor kan zorgen dat de situatie in uw hersenen zich normaliseert (om wat technischer te gaan, er is geen probleem met (de hoeveelheid van) neutrotransmitters maar wel met de opname ervan bij depressieve mensen. Anti-depressiva werken dan omdat ze ervoor zorgen dat neurotransmitters die binnen x tijd niet zijn opgenomen niet terug verdwijnen, maar ze fixen het probleem met de opname niet. Mensen met chronische depressie even negerend, kan dit wel opgelost worden met therapie).

Kunnen registeren op Qvax zonder wachtrij dankzij trucje ;)

Enkel geen vaccinatiecentrum beschikbaar dus ik kan geen data doorgeven.
Proficiat? Als die 82 slaat op uw geboortejaar (en ge geen risicopatiënt zijt) weet ik eigenlijk niet goed waarom ge die moeite zelfs vandaag gedaan hebt, net zoals x andere mensen. Ik voorspel over 4-6 weken een ganse meute aan mensen die niet begrijpt waarom ze nog niet opgeroepen zijn voor overschotjes :v

(Als ge niet weet waarom ik dat zeg: ze gebruiken die reservelijst op dezelfde volgorde als de huidige vaccinatievolgorde. Pas als uw groep aan de beurt is, maakt ge kans om opgeroepen te worden. De komende maand of 2 zal dat dus 65+ en risicogroep zijn. Nu, dat mensen er graag opstaan begrijp ik, maar om daarom erop te vliegen terwijl komende week zelfs nog maar een testweek is in 2 centra?... :unsure: )

En, wie staat er mee in de wachtvrij op qvax.be?

Ik wist niet wat ik zag. Ben momenteel nummertje 87560...

Het is nooit een discussie waard geweest, dit is je reinste discriminatie. Ze voelen zich misschien genoodzaakt om "iets" te doen omdat het tempo niet hoog genoeg ligt, maar van mij kunnen ze de hoogste boom in als ze hier mee doorzetten.

Proficiat? Als die 82 slaat op uw geboortejaar (en ge geen risicopatiënt zijt) weet ik eigenlijk niet goed waarom ge die moeite zelfs vandaag gedaan hebt, net zoals x andere mensen. Ik voorspel over 4-6 weken een ganse meute aan mensen die niet begrijpt waarom ze nog niet opgeroepen zijn voor overschotjes :v

(Als ge niet weet waarom ik dat zeg: ze gebruiken die reservelijst op dezelfde volgorde als de huidige vaccinatievolgorde. Pas als uw groep aan de beurt is, maakt ge kans om opgeroepen te worden. De komende maand of 2 zal dat dus 65+ en risicogroep zijn. Nu, dat mensen er graag opstaan begrijp ik, maar om daarom erop te vliegen terwijl komende week zelfs nog maar een testweek is in 2 centra?... :unsure: )

ik weet dat ik niet voor mijn echte beurt ga gevaccineerd worden. Zeker niet vooraleer mijn groep aan de beurt gaat zijn.
Maar 2 minuten werk om op de lijst te staan om geen verspillingen te hebben of om de willekeur de wereld uit te helpen is reden genoeg voor mij.

Meeste centra werken er zelfs nog niet met deze lijst. Als je dan ziet dat er in Gent zelf bijna niet gepooled wordt uit deze lijst omdat quasi iedereen komt opdagen.

Het toont op dit moment gewoon voornamelijk het enthousiasme. Da's dan toch al iets wat ze niet kunnen afschuiven, de welwillendheid om dit opgelost te zien dmv je te laten vaccineren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan