Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom lukt het dan bijna nergens bedoel je?

En ik vermoed dat volgende zaken wel meespelen:
  • Mondmaskerplicht waar niemand moeilijk over doet
  • Zware lockdownmaatregelen, zowel nationaal als lokaal bij uitbraken
  • Grenzen sluiten
  • Compleet andere leeftijdspyramide. Tijdens de eerste uitbraak waren het vooral 30ers die besmet raakten.
  • Quarantaine waar men zich effectief als bevolking aan hield
  • Quarantaine die effectief opgelegd werd. Er werden straten afgezet als bv. 1 gezin positief testte.
  • ...
Er is data die indicatief is dat dengue infecties crossimmuniteit geven naar corona.
Landen die heel veel dengue hebben zoals Thailand en Vietnam hebben hele lage coronacijfers.

De Skytrains in bangkok hebben nooit plaats over. Mensen op elkaar geduwt als sardientjes.
Thailand is geen voorbeeld van goeie coronamaatregelen.

Men denkt dat een voetbalmatch de oorzaak of motor is van de uitbraak in Bergamo vorig jaar in maart. Toen was het virus niet zo verspreid als nu. Ik denk dat nu een RVV zonder maatregelen er voor zal zorgen dat het zorgsysteem binnen enkele weken heel dicht tegen of zelfs over zijn grens zal zitten.
Oei ? Dan zullen de "fake-festivals" te Brussel ervoor zorgen dat we over de limiet gaan qua bedden binnen 2 weken ?

Ik heb hier toch non-stop het gevoel dat we met een bazooka op een mug aan het schieten zijn.
Hier komt gewoon continu gezaag op dezelfde maatregelen.

- Geen niet-essentiële reizen: “Joma ik wil op reis”!
- Mondmaskerplicht: “pfff, ik vind da nie plezant, boohoo”
- Scholen dicht: “ik kan niet werken terwijl mijn tiener kind thuis is!”

Dus oftewel gaat ge akkoord met strenge maatregelen en dan kunt ge vergelijken. Of mensen stoppen met janken, maar het is of het een of het ander.

Dus oftewel gaat ge akkoord met strenge maatregelen en dan kunt ge vergelijken. Of mensen stoppen met janken, maar het is of het een of het ander.

Voor mij geen probleem. Ik ga daar volledig mee akkoord. Maar ik wil wel dat m'n land terug kan heropleven. Wij hebben ook iets in Spanje, ik wil er naartoe gaan maar heb er alle begrip voor dat het momenteel niet kan. Ik vind dat er heel weinig (Europese) politici rekening houden met het eigen volk eerst principe.

Laatst bewerkt:
Er is data die indicatief is dat dengue infecties crossimmuniteit geven naar corona.
Landen die heel veel dengue hebben zoals Thailand en Vietnam hebben hele lage coronacijfers.

De Skytrains in bangkok hebben nooit plaats over. Mensen op elkaar geduwt als sardientjes.
Thailand is geen voorbeeld van goeie coronamaatregelen.
moh , had ik nog niet van gehoord, bijna alle tropische landen hebben dengue , zou dat de verklaring zijn waarom het in de tropen veel minder erg is ?(buiten Brazilie dan)

En er zijn ook studies die zeggen dat mensen met voorgaande dengue infecties een hogere kans hebben om te sterven. Je moet beide kanten belichten eh.

Geen idee. 'k Vraag ik mij ook af hoor wie het allemaal oploopt. We naderen de kaap van de 900 000 infecties, en uit onze omgeving ken ik weinig mensen die het hebben opgelopen.

Ken iemand die het opgelopen heeft van de thuisverpleegster. Die kwam haar ogen verzorgen na een cataract operatie. Een patiënt van die verpleegster had Covid maar niks gezegd want dan komt de thuisverpleegster niet meer. Gevolg, verpleegster besmet en die heeft op haar beurt andere patiënten besmet. Die ik ken had ondertussen hare vriend ook al besmet.

De horeca is toch nooit een bron van veel besmettingen geweest. Ze zijn heel de zomer open geweest met de nodige voorzorgen en tot op het punt dat ze plots terug moesten sluiten was er geen enkel aanwijzen dat er bij hen veel besmettingen waren.
Inderdaad. Kijk naar Catalonië besmettingscijfers, bars en restaurants zijn ook al weer maanden open (enkel overdag en tot 5u). Heeft niet opeens voor een exponentiële stijging gezorgd.

Terzijde , maar kan het zijn dat Geert Meyfroidt geholpen heeft bij de RVV deze namiddag als spoedarts ? Ik meen hem een paar keer te herkennen op beeld.

Ik heb dat al eerder gezegd, ik erger me meer aan 't gezeur van mensen dan aan de regels. Let wel, er zijn mensen waarvan ik begrijp dat die regels moeilijk zijn (mensen die alleen wonen, mensen die op een appartement wonen met kinderen,...) maar wanneer mensen tegen mij beginnen te zeuren over 't feit dat de sweet 16 van hun dochter niet heeft plaats kunnen vinden, dan komt er zowaar stoom uit mijn oren...

Ik vind dat een country first policy moet gehanteerd worden vooraleer aan reizen moet gedacht worden. Sweet 16 feestjes bestaat dat nu ook al?

En er zijn ook studies die zeggen dat mensen met voorgaande dengue infecties een hogere kans hebben om te sterven. Je moet beide kanten belichten eh.
Niet relevant om te verklaren waarom er zo weinig infecties zijn.
Beide hypothese zijn trouwens niet tegengesteld.

bv. Dengue beschermt partieel tegen infectie
MAAR als je toch een infectie hebt is het ernstiger.

Thailand en Vietnam hebben wel nauwelijks doden, zelfs als je proportieel naar hun aantal infecties kijkt.
Nu again, indicatie =/= zekerheid.

Niet relevant om te verklaren waarom er zo weinig infecties zijn.
Beide hypothese zijn trouwens niet tegengesteld.

bv. Dengue beschermt partieel tegen infectie
MAAR als je toch een infectie hebt is het ernstiger.
Wat je schrijft klopt niet.
Ik heb de studie gelezen. Er zijn meer mensen gestorven in de groep van mensen die dengue hadden gehad, maar die hadden veel meer comorbiditeiten. Wanneer je corrigeert op basis van de populatie, hebben mensen die eerder een dengue-infectie hebben opgelopen minder kans om te sterven aan de ziekte (p=0.023 voor een CI van 95%).

Wat je schrijft klopt niet.
Ik heb de studie gelezen. Er zijn meer mensen gestorven in de groep van mensen die dengue hadden gehad, maar die hadden veel meer comorbiditeiten. Wanneer je corrigeert op basis van de populatie, hebben mensen die eerder een dengue-infectie hebben opgelopen minder kans om te sterven aan de ziekte (p=0.023 voor een CI van 95%).
Ah dat wist ik niet. Dank voor de correctie! Interessant.

Inderdaad. Kijk naar Catalonië besmettingscijfers, bars en restaurants zijn ook al weer maanden open (enkel overdag en tot 5u). Heeft niet opeens voor een exponentiële stijging gezorgd.
Ik lees dat op Ibiza bv momenteel terrassen idd open zijn maar slechts met 50% capaciteit, max 4 personen aan tafel en sluiting om 17u. Ik denk niet dat veel Vlaamse horeca uitbaters daar voor staan te springen. Voor Catalonië kan ik niet direct de exacte maatregelen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan