Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Mathias55 je moet je berichten aan de overheid richten, niet aan mij. Ik zou niet zo getreuzeld hebben met de Covid bestellingen als ik in die positie zat.

Waarom moeten de burgers dan wel elke Covid regel serieus nemen als de Europese overheden zelf zo laks te werk gaan met het virus te bestrijden?
Ben je dan geen burger? Of om nu letterlijk te zeggen "Als de overheid niets doet (naar mijn mening!), dan doe ik ook niets." Dat is toch echt euhm... bedenkelijk? Of wat bedoel je met bovenstaande allemaal?

Restaurant Gulzig zet stoeltjes voor deur zodat je eten en drinken aan water of in park kan opeten

Het idee is simpel: je bestelt eten of drinken bij Gulzig, je neemt enkele zitstoelen mee die voor de deur staan en je geniet van je bestelling aan de Leie of in het Baudelopark, op enkele meters van het restaurant. Achteraf breng je de stoelen en jouw afval terug naar het restaurant en krijg je de waarborg van 10 euro terug. Wat staat er allemaal op de kaart? Bier, wijn, cava en heel veel street Food.

————-

om nog maar eens de absurditeit van de Corona maatregelen mbt de horeca te illustreren.
Restaurant toe? Geen probleem, je mag je eten komen afhalen, we lenen u wat stoelen en een tafel, ge zet u wat verder op openbaar domein en nadien breng je alles terug!

Voor wie het interesseert: er raakten geen paarden gewond bij de betoging, in tegenstelling tot wat eerder gemeld werd (7 paarden gewond)

Waarom plots die heisa eigenlijk over politie te paard, alsof dat iets ongebruikelijks is? Vroeger was het schering en inslag dat de bereden politie of de rijkswacht te paard ten tonele verschenen bij ongeregeldheden. Er werd zelfs gechargeerd met paarden als het nodig was...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet bepaald gemotiveerd meer voel door uitspraken als “Als we onszelf na kerst en nieuw ook Pasen ontzeggen, doen we onszelf een groot cadeau”, zegt ook biostatisticus Geert Molenberghs (KU Leuven/UHasselt).

Iedereen heeft zich inderdaad Kerst & Nieuw ontzegd met als mededeling dan dat dat ervoor ging zorgen dat we een leukere lente gingen krijgen. En hier zitten we dan 🙃

Minister Verlinden schrijft open brief aan jeugd: “Het einde is écht in zicht, verzin een challenge en motiveer elkaar”

"Het einde is in zicht" terwijl virologen en andere -logen over elkaar struikelen om te zeggen dat de zomer van 2021 meer op die van 2020 gaat gelijken dan op die van 2019. Komt er ooit nog wel een einde aan, madame de minister?

✊✊
Goh, het wit konijn van de CD&V is een zoveelste trieste grap in de Belgische politiek, haar gerepeteerde interviewtjes, haar advocatentaaltje, ... Noël Slangen heeft haar wat mij betreft afgemaakt tot op het punt dat ze toch nog héél straf uit de hoek zal mogen komen om nog enigszins haar geloofwaardigheid terug te winnen.

Eén troost voor haar is dat de VLD hun witte konijnen nog slechter uitgevallen zijn: een oplichtster als Vlaams Parlementslid dat een iets te opzichtige oplichtster bleek te zijn en een staatssecretaris die de vaccin-prijzen die de EU in het geheim onderhandeld had, gewoon op Twitter smeet...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet bepaald gemotiveerd meer voel door uitspraken als “Als we onszelf na kerst en nieuw ook Pasen ontzeggen, doen we onszelf een groot cadeau”, zegt ook biostatisticus Geert Molenberghs (KU Leuven/UHasselt).

Iedereen heeft zich inderdaad Kerst & Nieuw ontzegd met als mededeling dan dat dat ervoor ging zorgen dat we een leukere lente gingen krijgen. En hier zitten we dan 🙃

Als je jezelf Pasen ook ontzegt, ga je een leuke zomer hebben! In 2023.

Door de politieke kluchten van de voorbije maanden begint iedereen alle onnozele Covid-maatregelen zodanig beu te geraken en zit het moraal van de bevolking op een dieptepunt. Alles in dit land daar zit de politiek. Van afvalophaling tot openbaar vervoer.

Dan nog zaken over die vaccinprijzen op Twitter, de trage vaccinatiecampagne, Open VLD die een Marokkaanse gangster binnenloodst in de partij. Triestig!!

Waarom plots die heisa eigenlijk over politie te paard, alsof dat iets ongebruikelijks is? Vroeger was het schering en inslag dat de bereden politie of de rijkswacht te paard ten tonele verschenen bij ongeregeldheden. Er werd zelfs gechargeerd met paarden als het nodig was...
Voor de rijkswacht hadden de mensen schrik. Dat was eerst enkele tikken met de matrak en dan pas vragen stellen. Het gevolg was dat de mensen luisterden als de rijkswacht iets zei.

Nu is de slinger doorgeslagen naar de andere kant. Elke stap van de politie wordt gefilmd en op social media gegooid zonder enig stukje context. Als er dan iets gebeurd is het altijd de fout van de politie. Niemand luisterd nu nog naar de politie want ze kunnen je toch niets maken.

Wat je soms toch leest op Facebook, dat is toch echt niet meer normaal? Gewoon mensen die totaal niet geloven in dit virus en die beweren dat de regering het virus gebruikt als 'excuus' om de macht over het volk te hebben. In wat een een wereld leven die mensen? Ik kom niet zo vaak in dit topic, maar ik veronderstel toch dat zo'n mensen toch niet op dit forum zitten.

Ik ben die maatregelen ook kotsbeu hoor en neen ze zijn niet altijd even logisch, maar om nu dat virus te minimaliseren en complottheorieën te gaan bedenken, alsjeblieft hè.

Nu doen er toch ook vele alsof die Corona maatregelen enkel een Belgisch fenomeen zijn.

Anders moet ge eens in het buitenland proberen klappen met de guardia civil of gendarmerie nationale.

Voor de rijkswacht hadden de mensen schrik. Dat was eerst enkele tikken met de matrak en dan pas vragen stellen. Het gevolg was dat de mensen luisterden als de rijkswacht iets zei.

Nu is de slinger doorgeslagen naar de andere kant. Elke stap van de politie wordt gefilmd en op social media gegooid zonder enig stukje context. Als er dan iets gebeurd is het altijd de fout van de politie. Niemand luisterd nu nog naar de politie want ze kunnen je toch niets maken.

In de tijd bij stakingen enzo wist je dat het menens werd als de politie wegging en de rijkswacht in de plaats kwam :D
Ik vind het nog altijd 1 van de grootste politieke beslissingen om het op te doeken. Er is niet echt iets gelijkaardigs in de plaats gekomen.

Maar heel het coronagebeuren illustreert ook hoe 'self intitled' iedereen is. Ik IK IK IK en de rest moet z'n plan maar trekken.
Tot ze tegenstand tegenkomen en dan is het plots de grootste schande en zijn ze gekwetst omdat boze meneer iets niet PC heeft gezegd.

Wat je soms toch leest op Facebook, dat is toch echt niet meer normaal? Gewoon mensen die totaal niet geloven in dit virus en die beweren dat de regering het virus gebruikt als 'excuus' om de macht over het volk te hebben. In wat een een wereld leven die mensen? Ik kom niet zo vaak in dit topic, maar ik veronderstel toch dat zo'n mensen toch niet op dit forum zitten.

Ik ben die maatregelen ook kotsbeu hoor en neen ze zijn niet altijd even logisch, maar om nu dat virus te minimaliseren en complottheorieën te gaan bedenken, alsjeblieft hè.
Het is een manier om met onzekerheid en een complexe realiteit om te gaan. Liever een eenvoudig verhaaltje met een duidelijke goede en slechte kant, dan de chaos die de realiteit is, waar niemand ook weet wat er komt.

Dst dan gekoppeld aan een soort van gevoel om speciaal te zijn en inzicht te hebben. De brede maatschappij zijn schapen, maar die ene persoon begrijpt wèl wat er aan de hand is. Vaak zijn het ook een beetje de "losers" die in zo'n dingen geloven.

't Is overal Corona voor iedereen, maar het vertrouwen in de Belgische Overheid staat wel op een dieptepunt. Nederlanders hebben bv veel meer vertrouwen in hun overheid.

Tegenwoordig trek je beter naar rellen met een smartphone in de hand dan een boksbeugel...

Neen maar je vindt wel dat dokters mogen kiezen om een patient te behandelen of niet?
Klopt. Nu is er beperkte keuze.
In de realiteit gaat volledige keuze niets veranderen. Een dokter/instituut heeft geen baat bij mensen niet te behandelen.
Iemand die dat probeert gaat snel gemarginaliseerd worden en weggeconcurreerd door dokters die wel behandelen.
Dat is niet hetzelfde dan het doomscenario waarbij patienten geen zorgzekerheid hebben. Zorgzekerheid kan je ook creeeren door vrije markt en concurrentie.

Klopt. Nu is er beperkte keuze.
In de realiteit gaat volledige keuze niets veranderen. Een dokter/instituut heeft geen baat bij mensen niet te behandelen.
Iemand die dat probeert gaat snel gemarginaliseerd worden en weggeconcurreerd door dokters die wel behandelen.
Dat is niet hetzelfde dan het doomscenario waarbij patienten geen zorgzekerheid hebben. Zorgzekerheid kan je ook creeeren door vrije markt en concurrentie.

Maar stel dat je de regels niet volgt en de dokters zeggen dan : we behandelen geen mensen die zich niet aan de maatregelen houden.
Dan heb jij er geen problemen mee?
Wat je beoogt is trouwens een kapitalistische manier van zorg verstrekken. Hoe meer geld je hebt hoe groter de kans op ten eerste zorg en ten tweede betere zorg.
Waarom zou een dokter nog gaan werken en een patient 25€ vragen als hij ook 250€ kan vragen. Z'n collega's gaan dat zien en zelfde denken.

Jij wilt zo weinig mogelijk overheid en zeker zo weinig mogelijk maatregelen die een pandemie met zich meebrengt.
Hoe vertaal je dat dan naar de nodige zorg kunnen bieden? Want vrije markt gaat kostenefficiënt zijn dus geen onnodige bedden. Hoe ga je dat dan op korte periode kunnen upscalen om de dramatische stijging in patienten te voorzien?

't Is overal Corona voor iedereen, maar het vertrouwen in de Belgische Overheid staat wel op een dieptepunt. Nederlanders hebben bv veel meer vertrouwen in hun overheid.
True, maar ik vind het wegvallen van vertrouwen in de regering geen excuus om u niets meer van de maatregelen aan te trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan