Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoor altijd graag die vergelijkingen met Amerikaanse zorgkosten, maar hoeveel RSZ gaat er maandelijks van een Amerikaan zijn loon af en hoeveel houdt die netto over?
Dat is net het punt, als je een goed betaalde job hebt, is dat geen probleem.
Als je geen, of een slecht betaalde job hebt, you're screwed.

Een kind is gepland, dus met die kosten kan je perfect rekening houden.

Alles wat je zonet zei is gewoon niet juist.

Een kind is gepland? Toch al zeker niet per definitie. En ook niet in een ultragelovig land waar abortus nog vaak taboe is. Dus dat sluit dat weer uit.
Die kosten, welke kosten? Weten ze dat wel? Zijn die zo transparant dat ze zoals bij ons op voorhand geweten kunnen zijn? Ik dacht het niet.
Ik weet niet hoeveel een gemiddelde Amerikaan verdient, maar het zou me niet verbazen dat 30k daar toch eerder een gemiddeld loon kan zijn, dwz dat de helft zich financieel moet dubbel plooien.

"perfect rekening houden". Je maakt jezelf wijs wat je wilt natuurlijk. Maar steek dan een tikkeltje meer moeite om een ander te overtuigen. Want voor een gemiddelde Europeaan zijn deze bedragen voor ziekenzorg hallucinant.

Alles wat je zonet zei is gewoon niet juist.

Een kind is gepland, niet in een ultrakatholiek land waar abortus nog vaak taboe is. Dus dat sluit dat weer uit.
Die kosten, welke kosten. Zijn die zo transparant dat ze zoals bij ons op voorhand geweten kunnen zijn? Ik dacht het niet.
Ik weet niet hoeveel een gemiddelde Amerikaan verdient, maar het zou me niet verbazen dat 30k daar toch eerder een gemiddeld loon kan zijn, dwz dat de helft zich financieel moet dubbel plooien.

"perfect rekening houden". Je maakt jezelf wijs wat je wilt natuurlijk. Maar steek dan een tikkeltje meer moeite om een ander te overtuigen. Want voor een gemiddelde Europeaan zijn deze bedragen voor ziekenzorg hallucinant.
Ultraprotestant :p

Maar voor de rest correct ja

Mediaan inkomen is daar 61k voor een gezin

Voor wie het interesseert: er raakten geen paarden gewond bij de betoging, in tegenstelling tot wat eerder gemeld werd (7 paarden gewond)
In de balans die na de confrontatie tussen politie en ‘La Boumers' werd opgemaakt, staat dat zeven paarden gewond raakten, iets wat volgens federale politiewoordvoerster Carla Christiaens niet klopt. De paarden moesten namelijk naar de dierenarts voor controle na hun dienst, maar liepen geen kwetsuren op.

“Sommigen zijn stijf of moeten rusten, maar meer niet. In de 26 jaar dat ik zelf agent te paard ben geweest, heb ik trouwens nog nooit gezien dat paarden kwetsuren oplopen door manifestanten”, zegt ze.

Al bij al toch een lachertje
14% van de gecontroleerde bedrijven is in fout (9maand! Na het begin van de regels)
En toch blijven ze gewoon waarschuwingen geven.
Stop met controles als er toch niks aan gekoppeld is.

Bron: https://www.hln.be/binnenland/meer-...n-op-verplicht-telewerk-vastgesteld~a833f5d8/
Dat vind ik ook. Ik let 100% van de tijd op mijn snelheid (met de wagen rijden). Maar soms mis ik wel eens een bord.
Krijg ik dan een waarschuwing denk je als er een flitspaal staat? Neen dan krijg ik meteen een dikke vette boete als wegpiraat ja!

Het ergste van al is dat ik dan 'per ongeluk' even te snel rijd, terwijl die werkgevers "bewust" de maatregelen overtreden.

Mja de US zal binnenkort met serieuze overschotten zitten van vaccins, misschien daar wat gaan bedelen dan?
Of gewoon dieptriest dat je alles opkoopt ook al heb je het niet nodig?
Trouwens was de financiële crisis ook niet daar begonnen? Amerika not really to the rescue toen he

En de opwarming van de aarde lopen ze ook niet echt vooraan in de rij, idem met OA healthcare voor gewone mensen
Deel mee eens.

Je kan zeggen: miljoenen ongebruikte vaccins. Europa heeft gefaalt en Amerika kan eens goed lachen. En dat is gewoon waar.

Anderzijds kan je ook zeggen: Als Amerika weigert die vaccins dan vrij te geven zodat de vaccins de vervaldatum passeren en ze schreeuwen: Eigen volk eerst! Dan denk ik gewoon: Hypocrieten en klootzakken. (zoals gewoonlijk, Amerika is -zoals altijd- géén liefdadigheidsinstelling)

Jongeren ontlasten van wat? Hun gebrek aan volwassenheid? Graag!
Hehe. Velen vergeten hoe zij waren toen ze jong waren. Eerlijk? Ik had misschien vroeger ook wel in het Ter Kamerenbos gestaan.
(Ter informatie: Nu niet meer, ik ben ouder en wijzer lol - iets wat een deel van de bevolking niet kan zeggen, als ik taferelen zie in Ibiza met oudjes die doen alsof ze tieners zijn .. maar bon :))
Je bent nu éénmaal ooit jong en idioot. Dat vergeet men wel eens.

Maar, als de politie het waterkanon had ingezet, dan was ik 100% zeker gewoon opgekrast.
Waarom moet je dan de politie gaan provoceren en een agent pogen tot moes te slaan?
Dat leidt ook tot niks ..

Laatst bewerkt:
Ik stel toch voor dat we een mondmasker een mond-en neusmasker gaan noemen. Is blijkbaar zeer moeilijk voor veel mensen om te begrijpen dat een mondmasker ook over de neus hoort :D

Ik heb daar eigenlijk 0,0 sympathie voor.
De horeca is al 6 maand dicht, contactberoepen hebben 4 weken mogen werken en zijn terug dicht.
Veel mensen zijn al hun spaargeld er door aan het jagen en zien als sneeuw voor de zon hun hard werken of levensdroom verdwijnen.
Mijn ma heeft 2 weken geleden haar vriendin verloren aan kanker en ni eens afscheid kunnen nemen.
Het zijn niet de mensen in dat park die u ma verbieden om afscheid te nemen, dat komt door de beperkende Covid regels. Ik snap niet waarom je die jongeren dat wilt aanwrijven, zij zijn geen vragende partij naar al die beperkingen.

En dan gaat ge ff in het gezicht van die mensen lachen door daar met 5000 man u zat te zuipen. Dat ge es een regel overtreedt heb ik nog begrip voor, iedereen is menselijk.
Maar dit soort gedrag in deze tijden is 't laagste van 't laagste.
Ge had gisteren perfect met 4 man buiten op uw eigen u zat kunnen zuipen zonder een festival ervan te maken.
Of de EU had het vaccineringsprogramma gewoon serieuzer kunnen nemen, net zoals de USA, het VK, Israël en tal van andere landen. Maar dat doen ze niet en ze laten het allemaal op z'n beloop gaan en lopen achteraan qua vaccineringssnelheid. Waarom moeten de burgers dan wel elke Covid regel serieus nemen als de Europese overheden zelf zo laks te werk gaan met het virus te bestrijden?

Of gewoon dieptriest dat je alles opkoopt ook al heb je het niet nodig?
Trouwens was de financiële crisis ook niet daar begonnen? Amerika not really to the rescue toen he
Net wel, beter op veilig spelen als je een voorraadbeleid voert om je in te dekken tegen een gevaarlijk virus/ziekte. Liever die approach dan wat Europa heeft gedaan, hier zitten ze nu mooi te kijken zonder voorraden.

En de opwarming van de aarde lopen ze ook niet echt vooraan in de rij
En vet dat we daarmee nu zijn hier in Europa ja :sarcastic:

Net wel, beter op veilig spelen
Ah, beter op veilig spelen. Dat vind je wel belangrijk? Waarom zeg je hierboven dan "Als zij niet hun best doen (naar mijn mening), ga ik ook mijn best niet doen!" Hoe valt dat te rijmen? Jij bent "pro-covid"? Jij wilt graag dat dit zich zoveel mogelijk verspreid? Of hoe moet ik dat zien? 😅

Het zijn niet de mensen in dat park die u ma verbieden om afscheid te nemen, dat komt door de beperkende Covid regels. Ik snap niet waarom je die jongeren dat wilt aanwrijven, zij zijn geen vragende partij naar al die beperkingen.

Of de EU had het vaccineringsprogramma gewoon serieuzer kunnen nemen, net zoals de USA, het VK, Israël en tal van andere landen. Maar dat doen ze niet en ze laten het allemaal op z'n beloop gaan en lopen achteraan qua vaccineringssnelheid. Waarom moeten de burgers dan wel elke Covid regel serieus nemen als de Europese overheden zelf zo laks te werk gaan met het virus te bestrijden?
Hou u maar aan de regels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan