Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met het monopolie van geweld zou toch wat omzichtiger mogen omgesprongen worden.
Ik zie daar het zoveelste beeld in van een te grote overheid die haar sporen kwijt is en vergeet wat haar kerntaak is.
We hebben de laatste tijd al serieus wat politiegeweld/politiecriminaliteit gezien. De zaak Chovanec als meest trieste voorbeeld.

Ik hoop persoonlijk dat de jeugd wat meer in opstand komt en zich laat gelden. Dat is beter dan apathisch zijn en voor het Vlaams Belang stemmen.

Misschien moet de overheid dit ook eens als leermoment zien dat er iets serieus schort met hun communicatie. Als er zo'n grote groep zo tegen je maatregelen in opstand komt, is het misschien eens tijd om te herevalueren of het constant met het vingertje zwaaien wel werkt. Dooddoeners als "ziekenhuizen liggen vol met mensen zo als u en ik" en "ga anders eens een weekje meehelpen op intensive care" werken gewoon niet (meer). Een grote groep jongeren heeft al lang het gevoel dat ze compleet genegeerd worden maar de communicatiestrategie blijft dezelfde. Er lijkt nu gewoon een negatieve spiraal waar er een opbod is van jeugd die de regels niet volgt en de overheid/politie die dan maar meer repressief wordt en zwaardere middelen inzet. We moeten nog blij zijn dat het volgende week terug slecht weer wordt, anders had dit sowieso nog veel verder geëscaleerd, nu zal het hopelijk terug wat minderen.

Iemand die daar gewoon ter plekke is en blijft zonder verder iets verkeerd te doen kan je niet op die manier chargeren, punt.
Het is net voor zo 'n zaken dat de administratieve aanhouding bestaat!

Bon, aan de video te zien kan je ze misschien ook nog arresteren voor openbare zedenschennis, maar dat is een andere discussie.
Je had daar niet moeten zijn. Je bent al 30 minuten gevraagd om op te zouten. En niet door piet, joris en korneel maar wel door de door de maatschappij aangestelde dienst voor de wetshandhaving.
Dus het feit dat je er nog bent is al de overtreding van de regel. Je bent meerdere keren gewaarschuwd dat om die zone te ontruimen men de harde middelen gaan inzetten. Je ziet daarnaast in die termijn de harde middelen toestromen.

Dan moet je niet zitten te zagen over het feit dat men doet wat men gezegd heeft en dat je onder een paard terecht gekomen bent met uw zatte klikken en klakken. Zit op de blaren van uw eigen keuze ipv te janken over het feit dat dit volgens u niet proportioneel is.

Proportionaliteit is niet enkel afhankelijk van het middel dat is ingezet of welke regel je breekt.

Misschien moet de overheid dit ook eens als leermoment zien dat er iets serieus schort met hun communicatie. Als er zo'n grote groep zo tegen je maatregelen in opstand komt, is het misschien eens tijd om te herevalueren of het constant met het vingertje zwaaien wel werkt. Dooddoeners als "ziekenhuizen liggen vol met mensen zo als u en ik" en "ga anders eens een weekje meehelpen op intensive care" werken gewoon niet (meer). Een grote groep jongeren heeft al lang het gevoel dat ze compleet genegeerd worden maar de communicatiestrategie blijft dezelfde. Er lijkt nu gewoon een negatieve spiraal waar er een opbod is van jeugd die de regels niet volgt en de overheid/politie die dan maar meer repressief wordt en zwaardere middelen inzet. We moeten nog blij zijn dat het volgende week terug slecht weer wordt, anders had dit sowieso nog veel verder geëscaleerd, nu zal het hopelijk terug wat minderen.
En hoe moeten ze het dan wel aanpakken ? Als ze het toch als een leermoment moeten zien wanneer <0.01% van de bevolking daar aanwezig is? Wat moeten ze er dan uit leren.

Jongeren hebben ook geen stem he. Daar luistert niemand naar.
Ik ben niet vergeten hoe het is om 18 te zijn en hoe snel dat voorbij was. Die topjaren nu opgeven is een pretty steep price.

Ja blijkbaar is het niet voor iedereen zo duidelijk hé, anders zat ik er nu mijn tijd niet aan te verschijten. Op die beelden is niets te zien dat die actie rechtvaardigt. Als er toch iets is, zal dat wel naar boven komen bij verder onderzoek. Maar allemaal nergens voor nodig, ze had er maar niet moeten staan!

Tuurlijk. Het gaat er gewoon om dat velen er niet in slagen om dingen los van elkaar te bekijken. Protesters bad, police good, rawwrrrr. Als je dan durft zeggen "Goh is die agent daar niet wat te ver gegaan?" kies je automatisch de kant van de relschoppers en dat crapuul want je bent tegen de politie. Die zever mag ik toch aanklagen zeker?

Ik keur dit niet goed, maar het is onmogelijk om deze dingen los van elkaar te bekijken. Deze actie kan je niet uitknippen en als enkelvoudig geval plakken op het veld van boer Jef in Kerkhoven.

Als agenten uren aan een stuk vragen om het park te verlaten en niemand luistert en het escaleert. Hoeveel keer moet een agent het dan nog vragen? En op welke manier kon dit volgens u opgelost geraken?

Puur hypothetisch: stel dat iedereen naar de agenten had geluisterd toen gevraagd werd om het park te verlaten. Was er dan nu iemand die zou klagen over het politiegeweld?

Is er ook iemand bezorgd over de 26 agenten die gewond zijn? Of zijn zij ook het slachtoffer van het geweld van collega's?
Of dit hoort allemaal maar bij de job zeker? Alsof geweld tegen politie dan maar normaal is omdat voor de politie dit 'part of the job' is en ze het dus verwachten.

Is er ook iemand bezorgd over de 26 agenten die gewond zijn? Of zijn zij ook het slachtoffer van het geweld van collega's?
Of dit hoort allemaal maar bij de job zeker? Alsof geweld tegen politie dan maar normaal is omdat voor de politie dit 'part of the job' is en ze het dus verwachten.
Als die agenten daar niet waren geweest of hadden ingegrepen, had er niemand gewond geweest. Ze zijn het slachtoffer van overmatige maatregelen die niet gedragen worden en die ze van de overheid moeten enforcen.
Tyrranie en reliance op straf stuit op verzet.

Als agenten uren aan een stuk vragen om het park te verlaten en niemand luistert en het escaleert. Hoeveel keer moet een agent het dan nog vragen? En op welke manier kon dit volgens u opgelost geraken?

Administratieve aanhouding.

Sommige leden blijven maar hameren op het feit dat de rellen een logisch gevolg zijn van de veel te harde maatregelen en dat de overheid het zelf gezocht heeft door mensen zo lang op te sluiten, maar dat mes snijdt toch langs twee kanten? Die persoon die werd omver gelopen door dat paard had al meerdere keren de plaat kunnen poetsen hoor. Als je een waterkanon ziet en oproerpolitie en je maakt je niet uit de voeten, heb je het dan ook niet zelf gezocht?

Voor alle duidelijkheid: ik vind alletwee fout (die rellen en die actie met dat paard) maar als je zo licht over die rellen gaat alsof dat allemaal in de lijn der verwachting lag en het maar een logisch gevolg is van de huidige situatie dan moet je ook niet afkomen dat iemand die daar in die chaos blijft stil staan en overhoop wordt gelopen het ook niet een beetje 'zelf gezocht heeft'. Als je charges te paard ziet en tientallen mensen die met flessen en stenen naar oproerpolitie gooien dan moet je toch ook wel weten 'hier kan het wel eens gevaarlijk worden.'

Opnieuw: ik vind beide fout, maar hoe sommigen hier zich in allerlei bochten wringen om letterlijke rellen tegen de politie goed te praten (met tientallen gewonden als gevolg) en dan doen alsof die ene persoon die wordt omver gelopen het probleem is dat is echt te gek voor woorden.

Als die agenten daar niet waren geweest of hadden ingegrepen, had er niemand gewond geweest. Ze zijn het slachtoffer van overmatige maatregelen die niet gedragen worden en die ze van de overheid moeten enforcen.
Wacht wacht. Dus, in uw mening zijn mensen die gewond geraken bij rellen per definitie niet gewond geraakt door hun eigen fout. Want als ge ze gewoon alles laat plunderen, waren ze niet gewond geraakt?

Als die mensen daar niet waren geweest waren die agenten daar niet geweest.

De gevolgen van die bijeenkomst volgen later wel, als ze anderen besmetten die wel ziek worden en gewond geraken.

Administratieve aanhouding.

Alle 5000? Dat al eens in zijn werk gezien? En als ze er 1 iemand uitpakken, je denkt dat dat vlekkeloos en rustig gebeurt zonder dat de omstaanders met flessen beginnen gooien?

Schitterend, nu is het de schuld van de agenten :ROFLMAO:

Maar minder belangrijk dan het leven van jongeren en -65igers. Voor mij is verwachte aantal gezonde levensjaren toch de graadmeter.

Voor mij is uw leven veel minder belangrijk dan dat van mijn vader...

Dat je nog maar denkt het recht te hebben over de waarde van iemands leven verontrust me.

Zoals @Ludanto al zegt, dat jij denkt dat je iemand anders z'n leven als zijnde minder waard mag beschouwen is te zot om los te lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan