Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie:

Moeilijk dat dat is, moeilijk moeilijk! :sarcastic:

Een charge met paard dient om groepen uit elkaar te drijven, niet om mensen die in de weg staan in de rug omver te lopen.

Heeft niets met moeilijk te maken, hoor.
Alsof ik de vergelijking niet zou snappen. Ik zeg dat ze totaal van de pot gerukt is.

Is er nu werkelijk meer verontwaardiging dat er een politiepaard iemand omver loopt dan dat er een nepfestival is met duizenden aanwezigen die de regels aan hun laars lappen ?

Ik vind dat echt geen reden. Je gaat geen burgers gaan omver lopen met een paard omdat ze weigeren uit de weg te gaan. Waar is de proportionaliteit? Welke bedreiging vormde die persoon dat die onmiddellijk uitgeschakeld/omver gelopen moest worden? Dat hij/zij ging moonen naar de politie? Wat is er gebeurd met het principe dat de reactie in verhouding moet zijn tot de actie?

Iemand die als wijze van protest u doorgang verhindert verwijder je, die loop je niet omver met een beest van paar honderd kilo.

Wat niet wegneemt dat die persoon tegelijk idioot doet door te weigeren aan de kant te gaan, maar dan verwijder je die met schild en desnoods wapenstok. Niet door een paard erover te laten galloperen.
dus die politieagent moet van zijn paard af komen, zijn paard ergens vast binden, dan de persoon een paar motten met de wapenstok geven als die weigert zich te verplaatsen en dan terug op zijn paard klimmen? Of moeten ze telkens collega`s oproepen? Alsof dat die zitten te wachten op een oproep en zelf de handen niet vol hebben?

Heeft niets met moeilijk te maken, hoor.
Alsof ik de vergelijking niet zou snappen. Ik zeg dat ze totaal van de pot gerukt is.
Is je goed recht. Ik denk echter inderdaad dat je gewoon het niet snapt, dat is dan weer mijn goed recht. Leuk toch he.

Is er nu werkelijk meer verontwaardiging dat er een politiepaard iemand omver loopt dan dat er een nepfestival is met duizenden aanwezigen die de regels aan hun laars lappen ?
Newsflash, je hoeft niet te kiezen. Je kan over beide zaken verontwaardigd zijn. 🤯

dus die politieagent moet van zijn paard af komen, zijn paard ergens vast binden, dan de persoon een paar motten met de wapenstok geven als die weigert zich te verplaatsen en dan terug op zijn paard klimmen? Of moeten ze telkens collega`s oproepen? Alsof dat die zitten te wachten op een oproep en zelf de handen niet vol hebben?

Als dat moet, dan moet dat ja. Je gaat niet een burger in de rug omver lopen met een paard omdat die in een park zit dat ontruimd moet worden. Komaan... dat mensen dit zelfs nog maar proportioneel durven noemen toont aan hoever we al genesteld zijn in de Corona-waanzin waarin alles moet wijken. We vinden geweld tegen burgers die in een park zitten tegenwoordig al ok? Er is echt geen enkel excuus om een burger die géén bedreiging vormt omver te galloperen met een paard dat makkelijk 500kilo weegt. En dan nog in de rug.

En dan heb ik het niet over dat krapuul die stenen, flessen en weet ik wat allemaal naar de politie gooit, die geeft ge terecht een pak rammel. daar staat de reactie ook in verhouding tot de actie. Maar hier? Neen, fundamenteel oneens dat dit optreden gegrond zou zijn.

Is je goed recht. Ik denk echter inderdaad dat je gewoon het niet snapt, dat is dan weer mijn goed recht. Leuk toch he.

Mag je denken, hoor. Ik gaf dat op geen enkele manier aan, het enige wat ik zei is dat ze van de pot gerukt is. Wat ik nog steeds vind.
En het doet ook afbreuk aan de 100-den die daar gestorven zijn voor een gerechtvaardigd protest.
Eerder dan wat volk dat via facebook bijeen wou komen om wat te zuipen.

Als dat moet, dan moet dat ja. Je gaat niet een burger in de rug omver lopen met een paard omdat die in een park zit dat ontruimd moet worden. Komaan... dat mensen dit zelfs nog maar proportioneel durven noemen toont aan hoever we al genesteld zijn in de Corona-waanzin waarin alles moet wijken. We vinden geweld tegen burgers die in een park zitten tegenwoordig al ok? Er is echt geen enkel excuus om een burger die géén bedreiging vormt omver te galloperen met een paard dat makkelijk 500kilo weegt. En dan nog in de rug.

En dan heb ik het niet over dat krapuul die stenen, flessen en weet ik wat allemaal naar de politie gooit, die geeft ge terecht een pak rammel. daar staat de reactie ook in verhouding tot de actie. Maar hier? Neen, fundamenteel oneens dat dit optreden gegrond zou zijn.
geweld tegen burgers die in een park zitten: neen
geweld tegen burgers die in een park zitten nadat de politie heeft gezegd dat parkt te ontruimen: misschien
geweld tegen burgers die in een park zitten nadat de politie heeft gezegd dat parkt te ontruimen, met stenen en flessen beginnen gooien en dan nog denken dat ze de politie mogen hinderen: ja

Veel hebben hier niet de echte hooligans meegemaakt denk ik dan.
Of de echt zware stakingen.

Zo'n charge is niks., paarden werden nog ingehouden qua snelheid. En ja ze hebben eens iemand geraakt. It happens.

Wil je spelletjes spelen met de politie dan zijn er zulke gevolgen.

geweld tegen burgers die in een park zitten: neen
geweld tegen burgers die in een park zitten nadat de politie heeft gezegd dat parkt te ontruimen: misschien
geweld tegen burgers die in een park zitten nadat de politie heeft gezegd dat parkt te ontruimen, met stenen en flessen beginnen gooien en dan nog denken dat ze de politie mogen hinderen: ja
Ik denk dat we kunnen besluiten dat de politie soms eens al te graag iemand hardhandig aanpaakt, dat zijn ook maar mensen (en eerlijk gezegd trekt die job ook een bepaald profiel aan). Dat is een spijtige zaak die we moeten veroordelen.
Anderzijds is tijdens een illegale samenkomst, waar mensen dan ook weerspannig gedrag vertonen, het niet altijd zo eenvoudig om mooi aan te duiden wanneer er iemand over de schreef gaat en wie net de schuldige is.

Voor mij is het een beetje "hey, what did you expect?"

Ik denk dat we kunnen besluiten dat de politie soms eens al te graag iemand hardhandig aanpaakt, dat zijn ook maar mensen (en eerlijk gezegd trekt die job ook een bepaald profiel aan). Dat is een spijtige zaak die we moeten veroordelen.
Anderzijds is tijdens een illegale samenkomst, waar mensen dan ook weerspannig gedrag vertonen, het niet altijd zo eenvoudig om mooi aan te duiden wanneer er iemand over de schreef gaat en wie net de schuldige is.

Voor mij is het een beetje "hey, what did you expect?"
Iemand die daar gewoon ter plekke is en blijft zonder verder iets verkeerd te doen kan je niet op die manier chargeren, punt.
Het is net voor zo 'n zaken dat de administratieve aanhouding bestaat!

Bon, aan de video te zien kan je ze misschien ook nog arresteren voor openbare zedenschennis, maar dat is een andere discussie.

Iemand die daar gewoon ter plekke is en blijft zonder verder iets verkeerd te doen kan je niet op die manier chargeren, punt.
Het is net voor zo 'n zaken dat de administratieve aanhouding bestaat!

Bon, aan de video te zien kan je ze misschien ook nog arresteren voor openbare zedenschennis, maar dat is een andere discussie.
Ja, dat is dan een extreem geval dat duidelijk is (en zelfs daar vermoed ik dat niet iedereen dat zo ziet), er is meer gebeurd dan dat natuurlijk.

Maar ik denk dat dit soort voorvallen gewoon gebeuren tijdens manifestaties of samenkomsten die uit elkaar worden gedreven. Dat is spijtig, en daar kan je een tuchtprocedure voor opstarten, maar ik denk niet dat men hier veel uit moet concluderen over coronamaatregelen.

Het beste beleid voor zo weinig mogelijk doden != het beste beleid.
Ik had bijvoorbeeld veel liever in Florida gewoond in deze pandemie dan in Belgie met hun corona beleid. Dat ze wat extra doden hadden veranderd daar niets aan.
Uiteindelijk praten we nog altijd maar over een 10-20% oversterfte.

Ik vind het een beetje oneerlijk dat degene die perfect oke zouden zijn met het virus los te laten, even hard moeten boeten als degene die bang zijn van het virus en eisen dat alles toe is.
Je beseft dat vorig jaar er ongeveer evenveel doden zijn gevallen als in een jaar in WO2 he?

In oorlog tegen Corona, wat een belachelijke dooddoener. Als dat je argument is om een avondklok te verdedigen...
Jij kwam met oorlog af. Alsof hetgeen ik gequote had + dit bericht geen dooddoeners zijn.
Je reageert niet op wat ik vraag: waarom is die avondklok zo speciaal, terwijl er op allerhande manieren de vrijheid wordt afgepakt? Leg het uit of geef toe dat er geen wezenlijk verschil is.

Ja, dat is dan een extreem geval dat duidelijk is (en zelfs daar vermoed ik dat niet iedereen dat zo ziet)

Ja blijkbaar is het niet voor iedereen zo duidelijk hé, anders zat ik er nu mijn tijd niet aan te verschijten. Op die beelden is niets te zien dat die actie rechtvaardigt. Als er toch iets is, zal dat wel naar boven komen bij verder onderzoek. Maar allemaal nergens voor nodig, ze had er maar niet moeten staan!

Maar ik denk dat dit soort voorvallen gewoon gebeuren tijdens manifestaties of samenkomsten die uit elkaar worden gedreven. Dat is spijtig, en daar kan je een tuchtprocedure voor opstarten, maar ik denk niet dat men hier veel uit moet concluderen over coronamaatregelen.

Tuurlijk. Het gaat er gewoon om dat velen er niet in slagen om dingen los van elkaar te bekijken. Protesters bad, police good, rawwrrrr. Als je dan durft zeggen "Goh is die agent daar niet wat te ver gegaan?" kies je automatisch de kant van de relschoppers en dat crapuul want je bent tegen de politie. Die zever mag ik toch aanklagen zeker?

Veel hebben hier niet de echte hooligans meegemaakt denk ik dan.
Of de echt zware stakingen.

Zo'n charge is niks., paarden werden nog ingehouden qua snelheid. En ja ze hebben eens iemand geraakt. It happens.

Wil je spelletjes spelen met de politie dan zijn er zulke gevolgen.
Zoals vroeger op school zijn het de verliezers die zagen en wenen. Ik heb de indruk dat de jongere generaties (ook de mijne) minder hard zijn, waardoor die ontzettend schrikken als bepaalde acties echt wel fysieke/strafrechtelijke gevolgen hebben.

Als je er voor kiest om de confrontatie aan te gaan moet je er maar tegenkunnen dat het mogelijk is dat je hardhandig aangepakt wordt.

Als ik spar in de club moet ik nadien ook niet zagen dat ik slaag heb gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan