Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor nut heeft een duidingsprogramma dan nog?
Van HLN verwacht ik niets anders, van de zevende dag mag ik hopen dat ze zorgvuldiger zijn en bewuster van de toonzetting.
Door dat niet te doen en dat wel op deze manier te brengen, insueren ze wel iets heel anders, wat niet echt bij het te verwachten niveau past.

Misschien dat bedrog wat sterk is uitgedrukt, anderzijds is dat weer semantisch gerommel in de marge en reageer je ook als een stier op een rode lap.
En als men in daar dan teveel nuanceert in die programma's gaat men de media verwijten dat ze een goed nieuws show brengen. Wat ook al gebeurd is en waar hier ook al kritiek op gekomen is. Je kan nu eenmaal niet voor iedereen goed doen en de actualiteit brengen zoals iedereen het wil zien. Of zoals Jambon het onlangs zei, er komt altijd wel commentaar

tvsA4zr.jpg

Mss zijn het journalisten die niet zo goed het verschil kennen tussen absolute en relatieve cijfers?
aangezien het aandeel stokoude bejaarden nu zoveel kleiner is, is het uiteraard logisch dat het aandeel van 45-65-jarigen groter is, percentagegewijs.

Dat is gewoon sensatie he. Als men morgen een krantenartikel maakt dat Frans, 93 jaar en Parkinson patiënt gestorven is aan corona dan gaan weinig mensen getriggerd zijn om het te lezen he. Als je daarentegen een artikel kan maken van Louis, de 12 jarige gezonde jongen die gestorven is aan corona dan zijn er al een hoop meer mensen getriggerd om het te gaan lezen. De media brengt ook wat mensen willen lezen he. Het is een pervers effect van de manier waarop het menselijk brein werkt.
En laat nu net dat zijn waar we ons heel de tijd aan zitten ergeren.. 🤦‍♂️ 🤦‍♂️ Een artikel over iemand die 93j is met Parkinson die sterft aan corona, tot daar aan toe, maar een typische titel zal dan zijn: "Viroloog waarschuwt: Mensen met parkinson verlaten het ziekenhuis niet levend!!"

Oesje, met de beloofde steun nu gewoon in te trekken maken ze wel geen al te beste beurt. Al kan daar misschien een grondige reden voor zijn, maar dan hadden ze dat niet moeten communiceren als ze nog niet zeker zijn. Dan hadden ze moeten zeggen, we onderzoeken het...

Daarnaast :
allez we gaan dus toch spoetnik overwegen. Wel al direct boter bij de vis voor den poetin hé...

En laat nu net dat zijn waar we ons heel de tijd aan zitten ergeren.. 🤦‍♂️ 🤦‍♂️ Een artikel over iemand die 93j is met Parkinson die sterft aan corona, tot daar aan toe, maar een typische titel zal dan zijn: "Viroloog waarschuwt: Mensen met parkinson verlaten het ziekenhuis niet levend!!"
Maar die sensatie is ongerelateerd aan corona. Die krijg je ook te zien in al de andere artikelen nu en vroeger.

Maar die sensatie is ongerelateerd aan corona. Die krijg je ook te zien in al de andere artikelen nu en vroeger.
Ja natuurlijk, maar in deze tijden zou sensatie niet mogen gerelateerd worden aan artikels over corona omdat zoals gezegd dit onbewust paniek zaait. Toen ik die titel zag van die 4de golf zakte de moed ook even in mijn schoenen "wat? Weer geen normale zomer? Hoelang nog?"

Ja natuurlijk, maar in deze tijden zou sensatie niet mogen gerelateerd worden aan artikels over corona omdat zoals gezegd dit onbewust paniek zaait.
Nogmaals, ik snap die redenering en zou het ook liever anders zien maar hoe wil je dit dan effectief gaan aanpakken?

Misschien is het hier al gezegd, maar hoe zit het eigenlijk met de mensen die reeds hun eerste injectie gekregen hebben vh AZ vaccin?

Ja natuurlijk, maar in deze tijden zou sensatie niet mogen gerelateerd worden aan artikels over corona omdat zoals gezegd dit onbewust paniek zaait. Toen ik die titel zag van die 4de golf zakte de moed ook even in mijn schoenen "wat? Weer geen normale zomer? Hoelang nog?"
Ik hecht gewoon geen waarde aan die titels. Dat is hetgeen ik doe. Want ik zie niet in hoe je de kranten zou kunnen verplichten om in hun titel geen sensatie te gebruiken. En dan nog enkel voor een pandemie of voor de potentiële fraude van sihame of ...

Heck ik lees tegenwoordig al weinig nieuws...

Misschien is het hier al gezegd, maar hoe zit het eigenlijk met de mensen die reeds hun eerste injectie gekregen hebben vh AZ vaccin?
Wat bedoel je hiermee ? Die gaan gewoon hun tweede prik krijgen hé.
Mijn grootmoeder heeft die vorige week gekregen, ze had daar geen zwaardere bijwerkingen van dan van de griepvaccinatie. En mijn bijwerkingen bij de griepvaccinatie waren al zwaarder als degene die zij kreeg :p...

Ik hecht gewoon geen waarde aan die titels. Dat is hetgeen ik doe. Want ik zie niet in hoe je de kranten zou kunnen verplichten om in hun titel geen sensatie te gebruiken. En dan nog enkel voor een pandemie of voor de potentiële fraude van sihame of ...

Heck ik lees tegenwoordig al weinig nieuws...

Wat bedoel je hiermee ? Die gaan gewoon hun tweede prik krijgen hé.
Mijn grootmoeder heeft die vorige week gekregen, ze had daar geen zwaardere bijwerkingen van dan van de griepvaccinatie. En mijn bijwerkingen bij de griepvaccinatie waren al zwaarder als degene die zij kreeg :p...
IK doelde op het nieuws dat men overweegt om dit enkel aan 60+ te geven. Kon zijn dat men ook zou overwegen de mensen onder de 60 met een eerste inspuiting nu iets anders te geven

IK doelde op het nieuws dat men overweegt om dit enkel aan 60+ te geven. Kon zijn dat men ook zou overwegen de mensen onder de 60 met een eerste inspuiting nu iets anders te geven
Zou mij verwonderen om eerlijk te zijn. Want dan zouden ze voor die personen opnieuw moeten starten met de vaccinatiecampagne. Ook ben ik niet zeker of je dat wel kunt... zouden er geen bijwerkingen of zo mogelijk zijn ?

WTF???

Sjans dat ik in mijn stoel zit, anders lag ik achterover.
Ik vermoed dat je over de opheffing van de maatregelen spreekt? Lijkt me een juiste beslissing, het wettelijke kader voor heel wat maatregelen (bv. avondklok) ontbreekt momenteel volledig.

Want helemaal geen maatregelen is beter? Die avondklok zou ik nog kunnen aannemen, maar mondmaskers, horeca enz kunt ge toch niet zomaar van tafel vegen?

Allee kom. Dit is toch ronduit gevaarlijk?

WTF???

Sjans dat ik in mijn stoel zit, anders lag ik achterover.

Eindelijk

maar men zal wel een rechter in beroep vinden die zal terugdraaien.

Parlement buiten spel zetten kon niet blijven duren

Ik vermoed dat je over de opheffing van de maatregelen spreekt? Lijkt me een juiste beslissing, het wettelijke kader voor heel wat maatregelen (bv. avondklok) ontbreekt momenteel volledig.
Er komt een pandemiewet, en als die er binnen de 30d is, verandert er helemaal niks.

Er komt een pandemiewet, en als die er binnen de 30d is, verandert er helemaal niks.
Maar betekend dat niet dat er al een jaar illegale wetten zijn ?

En daar gaat uiteindelijk niemand consequenties van zien...

Goed dat er nu een wet komt. Want een wet kan je tenminste over praten/aanklagen/... Deze ministriele decreten op basis van een wet die er niet voor bedoelt is leiden tot vrij spel voor rechters waarbij de ene je vrij spreekt en de andere je drie maand cel geeft.

Zeer spijtig dat dat gewoon een jaar getolereerd word. Toffe rechtstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan