Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Practice what you preach. Een terechte kritiek op clickbait artikelen lijkt me perfect hier te passen, zonder dat er meteen een PhD aan remediëringen bij moet staan. Als dat je niet aanstaat belet niets jou om door te scrollen, met je ogen te rollen en verder te gaan met je leven. In iedereen geval is er niemand die jou verplicht met onnozele stropoppen als censuur/verplichten/verbieden te komen.
draai maar nog wat rond de pot

dus als ze geen subsidies krijgen mogen ze printen wat ze willen.
Krijgen ze wel subsidies moeten ze zich aan bepaalde regels houden?

Om gemeenschapsgeld te krijgen, moet aan voorwaarden voldaan worden, dat lijkt me een algemeen principe. Wat stel je anders voor, een zak geld geven en daar moet geen kwaliteit tegenover staan? 't Scheldt of Sceptr mogen ook aanspraak maken op een mooie subsidie?
Jij maakt daar van dat ze gecensureerd worden, ik niet. Er is een groot verschil tussen een clickbait artikel met een kop die COVID aan het amputeren van ledematen linkt en de rest achter de paywall steekt en een artikel dat alle cijfers erbij neemt en de uitspraak van de geinterviewde nuanceert tot een uitzonderlijk geval. Een deftig artikel over de status van het onderzoek over long-COVID mag van mij gerust gesubsidieerd worden, een interview met een kop om zoveel mogelijk te verkopen aan mensen die hierdoor schrik krijgen, niet.

In de zevende dag hadden ze het over jonge mensen die ook sterven aan covid. Komen ze af met de jongste patienten op ICU in Rumst die 47 is. 47 is niet jong, punt.
Er is constante misleiding in de media.

we kunnen niet anders dan...—> we kiezen omwille van reden a en b om dit te doen.

Dan is er nog de constante slechte wetenschap waarbij halve indicaties als hele waarheden geponeerd worden. Ik pleit niet voor cencuur wel voor meer objectiviteit.

@Loser ik heb nog eenge gegoogled ( ik lees sowieso veel wetenschap). Geen causale studies gevonden zonder methodologische problemen, en nee ik ben niet de contraire aan het uithangen en sta wel degelijk open voor je standpunt.
Kan jij dan nu eens een studie linken die causaal aantoont dat de maatregelen zorgen voor minder besmettingen en opnames?
Je bewering staven met cijfers die ergens op google of pubmed zouden staan is nogal zwakjes, graag een echte link.
dus er sterven geen jongeren aan corona? Want ik zie de misleiding niet hoor?

Weer een leuke stropop. Dat staat er niet.
In de zevende dag hadden ze het over jonge mensen die ook sterven aan covid. Komen ze af met de jongste patienten op ICU in Rumst die 47 is. 47 is niet jong, punt.
Er is constante misleiding in de media.
Je hebt gezocht op het woord: misleiding.

mis·lei·ding (de; v; meervoud: misleidingen)1bedrog

hoe moeten we het dan wel lezen?

hoe moeten we het dan wel lezen?
Zoals ik het lees, haalt kingjulie aan dat 47 als jongste patiënt op IC niet het sterkte argument is om het punt dat de redactie wil maken (over jonge mensen die sterven aan covid) te staven.
Waar zie jij in de post van kingjulie staan dat er geen jonge mensen aan covid sterven? Want dat is hetgeen jij beweert, jij legt kingjulie (opnieuw) woorden in de mond.

Weer een leuke stropop. Dat staat er niet.
Neen jouw bewering is :
- In de 7de dag zegt men dat er ook jonge mensen sterven aan Covid.
- In één bepaald ziekenhuis is de jongste patiënt 47.
- 47 is niet jong.

Ergo : Men liegt/misleidt.

Terwijl die zaken relatief weinig met elkaar te maken hebben.

Dat men hier een slecht voorbeeld aanhaalt, daar ga ik dan wel mee akkoord. Maar een slecht voorbeeld wilt niet zeggen dat de gehele stelling niet klopt.

Neen jouw bewering is :
- In de 7de dag zegt men dat er ook jonge mensen sterven aan Covid.
- In één bepaald ziekenhuis is de jongste patiënt 47.
- 47 is niet jong.

Die drie zaken hebben weinig met elkaar te maken.
Niet mijn bewering hoor.
Ik ben het met je eens dat die weinig met elkaar te maken hebben maar ik begrijp kingjulie dat dit niet handig gebracht is op die manier door de zevende dag.

In Belgie nog geen enkel geval van bloedklonters bij AZ. Hopelijk limiteren ze dit niet tot 60+ of dat gaat hier nog heel lang aanslepen allemaal...

Niet mijn bewering hoor.
Ik ben het met je eens dat die weinig met elkaar te maken hebben maar ik begrijp kingjulie dat dit niet handig gebracht is op die manier door de zevende dag.
Daar ga ik mee akkoord.

Het maakt de discussie natuurlijk ook moeilijk als er niet met genoeg context naar zaken gekeken wordt.
Als je zonder context spreekt over "jonge mensen", dan ga ik inderdaad uit van 20-30 dertigers.
Ga je in een rusthuis over bepaalde rusthuisbewoners praten als jonge mensen, dan is dit 60-70.

Zonder context kun je inderdaad gemakkelijk stellen dat iemand van 47 niet jong is, en ga ik er volledig mee akkoord.
Als je over sterftecijfers praat dan vind ik 47 niet oud, dan is dat gewoon jong. Als je op 47 sterft, dan ben je "jong gestorven".

Context is alles.

Zoals ik het lees, haalt kingjulie aan dat 47 als jongste patiënt op IC niet het sterkte argument is om het punt dat de redactie wil maken (over jonge mensen die sterven aan covid) te staven.
Waar zie jij in de post van kingjulie staan dat er geen jonge mensen aan covid sterven? Want dat is hetgeen jij beweert, jij legt kingjulie (opnieuw) woorden in de mond.
Maar waarom moet de redactie haar punt staven? Imo is het realiteit dat er al jonge mensen gestorven zijn aan het coronavirus https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/31/dood-12-jarige-corona/
als men dan daarachter aanhaalt dat er een 47 jarige op ic ligt heeft dat niks te maken met het eerste feit he. Of hoe correlatie in een nieuwsitem niet noodzaken causaliteit moet zijn he. Als je de media dan beticht van bedrog ga ik er toch van uit dat een van die 2 items onwaar is. Anders is het geen bedrog he. Sensatiezucht is nog altijd geen leugens verspreiden.

De nav
Wat is dat eigenlijk allemaal... precies een on/off switch.
de ene keer alleen toe te dienen bij mensen ouder dan 65, dan weer alleen bij mensen jonger dan 55/65/60? Soit, inderdaad wie weet het nog?

Het was toch veilig? Als men nu alsnog anders beslist zullen er hun verantwoordelijkheid moeten opnemen en vertrekken.

Eerdt en vooral ik ben iemand met een wetenschappelijke en wiskundige achtergrond. Ik ontken het licht van de zon niet.
Er sterven jonge mensen aan
Covid, zelfs kinderen.

ik erger mij aan de insinuaties dat jonge mensen (0-30) nu masaal op de icu liggen en sterven.
Mensen onder de 55 die sterven/op de icu liggen zijn echt outliers. Ik hoor nergens of exacte cijfers of de nuancering dat bijna iedereen die sterft of op ICU ligt ouder is dan 55.
Dat is misleidend in mijn opinie.

de ene keer alleen toe te dienen bij mensen ouder dan 65, dan weer alleen bij mensen jonger dan 55/65/60? Soit, inderdaad wie weet het nog?

Het was toch veilig? Als men nu alsnog anders beslist zullen er hun verantwoordelijkheid moeten opnemen en vertrekken.
Als de feiten grondig genoeg wijzigen door het binnenkomen van nieuwe data dan lijkt het me logisch dat de aanbevelingen wijzigen.

Maar waarom moet de redactie haar punt staven? Imo is het realiteit dat er al jonge mensen gestorven zijn aan het coronavirus https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/31/dood-12-jarige-corona/
als men dan daarachter aanhaalt dat er een 47 jarige op ic ligt heeft dat niks te maken met het eerste feit he. Of hoe correlatie in een nieuwsitem niet noodzaken causaliteit moet zijn he. Als je de media dan beticht van bedrog ga ik er toch van uit dat een van die 2 items onwaar is. Anders is het geen bedrog he. Sensatiezucht is nog altijd geen leugens verspreiden.
Wat voor nut heeft een duidingsprogramma dan nog?
Van HLN verwacht ik niets anders, van de zevende dag mag ik hopen dat ze zorgvuldiger zijn en bewuster van de toonzetting.
Door dat niet te doen en dat wel op deze manier te brengen, insueren ze wel iets heel anders, wat niet echt bij het te verwachten niveau past.

Misschien dat bedrog wat sterk is uitgedrukt, anderzijds is dat weer semantisch gerommel in de marge en reageer je ook als een stier op een rode lap.

Eerdt en vooral ik ben iemand met een wetenschappelijke en wiskundige achtergrond. Ik ontken het licht van de zon niet.
Er sterven jonge mensen aan
Covid, zelfs kinderen.

ik erger mij aan de insinuaties dat jonge mensen (0-30) nu masaal op de icu liggen en sterven.
Mensen onder de 55 die sterven/op de icu liggen zijn echt outliers. Ik hoor nergens of exacte cijfers of de nuancering dat bijna iedereen die sterft of op ICU ligt ouder is dan 55.
Dat is misleidend in mijn opinie.
Dat is gewoon sensatie he. Als men morgen een krantenartikel maakt dat Frans, 93 jaar en Parkinson patiënt gestorven is aan corona dan gaan weinig mensen getriggerd zijn om het te lezen he. Als je daarentegen een artikel kan maken van Louis, de 12 jarige gezonde jongen die gestorven is aan corona dan zijn er al een hoop meer mensen getriggerd om het te gaan lezen. De media brengt ook wat mensen willen lezen he. Het is een pervers effect van de manier waarop het menselijk brein werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan