Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet, je wordt niet gemarteld, op een trein gezet om massaal naar kampen gestuurd te worden en daarna zo efficiënt mogelijk afgemaakt te worden?

Maar voor de rest alles oke toch?
Nee man, dit kun je niet maken. Principieel is er geen verschil want het is discriminatie in de puurste vorm plus ja, dan is de trein de volgende stap?

Bij wijze van...

Wat kunnen ze dan doen, eisen dat je bij elke activiteit je vaccinatiebewijs tevoorschijn tovert? Aan de inkom van de bioscoop je je pasje moet tonen?

Dat ze voor reizen een paspoort invoeren: doen. Maar lokaal: begin maar eens te controleren, veel succes.
Ze gaan dat niet doen want dan hadden ze geen 70% opgesteld maar verplicht voor iedereen. Denk dat sowieso België te klein zal zijn als ze da zouden doen

Nee man, dit kun je niet maken. Principieel is er geen verschil want het is discriminatie in de puurste vorm plus ja, dan is de trein de volgende stap?
De trein de volgende stap. Please. Er zitten nog wel een paar stappen tussen volkerenmoord en een vaccinatiepaspoort dat je niet helemaal eerlijk vindt. Zo'n van de pot gerukte uitspraken maken je bezwaar alleen maar zwakker, niet sterker.

Ja, ALS je bijvoorbeeld geen gratis testen krijgt, en dus moet betalen als je nog niet gevaccineerd bent EN er beperkingen opgelegd worden aan mensen zonder zo'n paspoort EN je nog niet de kans hebt gehad om je te laten vaccineren, dan noem ik het ook discriminerend. Zelfde voor andere maatregelen. Maar geen haar op mijn kop dat eraan denkt om dat gelijk te stellen aan jodensterren en de transporten als "volgende stap" te zien. Dat is namelijk goedkoop polariseren en overdrijven, het debat op de spits drijven.

Ik zie nu ook echt het probleem niet met de regels minder nauw pakken als je gevaccineerd bent.
Willen jullie serieus 'out of principle' die mensen dingen verbieden ook al is het perfect veilig ?
Dat is echt iets typisch Belgisch. Dat concept van 'eerlijkheid' gaat echt soms te ver in dit land, en iedereen lijd eronder. De ene keer heb jij geluk en de andere keer iemand anders he.

Zelfde met al dat verzet tegen een vaccinatie paspoort om te reizen ... Zeker omdat het ook met een negatieve test kan.
Je weet dat het alternatief gewoon niet reizen is ? Dan is zo'n paspoort toch veel beter ?

En ik zeg dat als iemand die in de laatste groep van gevaccineerden gaat zitten.
De enige reden die ik kan bedenken is dat jouw sociaal leven pre Corona gene vetten zal geweest zijn.
Ik hunker ernaar om nog eens stevig uit te gaan en mij kacheltje lam te drinken om dan zondag paraplu in de zetel Netflix te bingen en 's avonds achter McDonalds te gaan. Als je dan video's doorgestuurd krijgt van onze zogezegde helden van de zorg die tot een kot in de nacht zitten te boiten, daar erger ik mij aan ja.

Ik zie nu ook echt het probleem niet met de regels minder nauw pakken als je gevaccineerd bent.
Willen jullie serieus 'out of principle' die mensen dingen verbieden ook al is het perfect veilig ?
Dat is echt iets typisch Belgisch. Dat concept van 'eerlijkheid' gaat echt soms te ver in dit land, en iedereen lijd eronder. De ene keer heb jij geluk en de andere keer iemand anders he.

Zelfde met al dat verzet tegen een vaccinatie paspoort om te reizen ... Zeker omdat het ook met een negatieve test kan.
Je weet dat het alternatief gewoon niet reizen is ? Dan is zo'n paspoort toch veel beter ?

En ik zeg dat als iemand die in de laatste groep van gevaccineerden gaat zitten.
Je kan als gevaccineerde wel nog steeds besmet raken en het virus doorgeven eh. Akkoord, met een verminderd percentage maar de kans blijft gewoon bestaan. En daarboven op mag er in dit geval gerust ook van een principekwestie gepraat worden. Dit gaat niet gewoon over een beetje geluk hebben eh. Het feit dat je als laatste aan de beurt komt omdat je jong bent en niet in de zorg werkt heeft niets met geluk te maken, dat heeft met de prioriteiten vanuit de overheid te maken. Waarom zou de ene oma wel haar kleinkinderen mogen zien omdat ze 70+ is en dus gevaccineerd maar de jonge oma van 60 mag nog een paar maanden wachten? Iedereen heeft er genoeg van, iedereen zit erdoor, maar er is een reden waarom er gekozen is vanuit de overheid om gevaccineerden geen extra vrijheden te geven.

Er wordt vrij vaak gepraat van de draagkracht, awel ik kan het u op een papiertje geven dat als je gevaccineerden op dit moment extra vrijheden gaat geven uw draagvlak helemaal verdwijnt. Dan moet je er niet meer van verschieten dat er op het Sint-Pietersplein elke dag honderden jongeren gaan staan feesten. En het enige dat je daarmee doet is heel de situatie nog wat langer laten duren. Ik heb er vrede mee dat ik als jonge mens ergens in de zomer pas mijn vaccin ga krijgen, maar dat anderen (en dan voornamelijk de doelgroep die we zo lang beschermd hebben) plots ook nog eens meer gaan mogen? Sorry, maar dat is toch echt wel een brug te ver.

De trein de volgende stap. Please. Er zitten nog wel een paar stappen tussen volkerenmoord en een vaccinatiepaspoort dat je niet helemaal eerlijk vindt. Zo'n van de pot gerukte uitspraken maken je bezwaar alleen maar zwakker, niet sterker.

Ja, ALS je bijvoorbeeld geen gratis testen krijgt, en dus moet betalen als je nog niet gevaccineerd bent EN er beperkingen opgelegd worden aan mensen zonder zo'n paspoort EN je nog niet de kans hebt gehad om je te laten vaccineren, dan noem ik het ook discriminerend. Zelfde voor andere maatregelen. Maar geen haar op mijn kop dat eraan denkt om dat gelijk te stellen aan jodensterren en de transporten als "volgende stap" te zien. Dat is namelijk goedkoop polariseren en overdrijven, het debat op de spits drijven.

Ergens heb je wel een punt maar toch vind ik het in de verste verte beetje op elkaar likken.
Er bestaan zoveel redenen waarom iemand zich niet wilt of kan laten vaccineren, vind het dan bizar dat degene met zo'n paspoort mag gaan zwemmen en degene zonder blijft mooi voor Jan Lul aan de ingang staan.

Persoonlijk ben ik voorstander van hé, daar niet van. Ben helemaal klaar met die kutzooi, al injecteer ik mezelf met accuvloeistof maar voor degene die niet willen of kunnen, die verdienen evenveel kansen.
Per slot van rekening, de meeste vaccins zitten tot 2023/24 in een testfase dus sommige angsten kan ik best nog wel plaatsen.

Bij wijze van...
Net zoals je zonder mondmasker geen bakker mag binnen wandelen, mag je zonder vaccinatie geen .... binnen gaan. Wat is daar meer of minder discriminatie aan? Of vind je een mondmasker bij de bakker ook de voorbode van een holocaust?

Net zoals je zonder mondmasker geen bakker mag binnen wandelen, mag je zonder vaccinatie geen .... binnen gaan. Wat is daar meer of minder discriminatie aan? Of vind je een mondmasker bij de bakker ook de voorbode van een holocaust?

Een mondmasker en een vaccin waarvan niemand de (langdurige) werking kent en waarvoor niemand de eindverantwoordelijkheid wilt nemen is toch maar een vreemde vergelijking.

Niet iedereen heeft ook het verstand om te wisselen van mondmasker als van paar kousen, er lopen er veel rond die wss al een jaar hetzelfde dragen...

De oplossing is er al in april mogelijks .. zelftests! Schuif de eind verantwoordelijkheid (wie laten we binnen in ons zaak en wie is mogelijks wel of niet corona positief) door naar de burger en uitbaters van zaken.... en de overheid kan geen nazisme betwist worden of vervolgd worden! Tadaaaa.

:cautious:

Ik ben geen fan van bepaalde ver gezochte gedachten rond die corona pass, vooral deze die een totalitair reukje hebben. Mijn gedacht he, ik zoek daar geen vergezochte vergelijkingen in of conspiracies. Zo lang men maar geen zotte precedenten gaat scheppen, goed voor mij. Sneller vaccineren en inzetten op zelftests dus (als zelftests een bruikbare optie zijn hiervoor en niet te duur ) ...

Laatst bewerkt:
Een mondmasker en een vaccin waarvan niemand de (langdurige) werking kent en waarvoor niemand de eindverantwoordelijkheid wilt nemen is toch maar een vreemde vergelijking.

bronnen van?

Alles is getest geweest zoals al de rest en zoals het hoort.
Eindverantwoordelijkheid? In EU zijn de fabrikanten nog altijd eindverantwoordelijk. Dat is 1 van de sterke punten van deze contracten.
Mss dat USA en VK dat niet hebben maar ja.

Daarnet voorbij het skateparkje/ speeltuintje/ voetbalveldje in de stad gereden. Hallucinant wat je daar ziet. Meer dan 50 kinderen op zeer nauwe afstand, en ouders met kleine kinderen zonder mondmasker en op nauwe afstand.
Tsja dan kan je de scholen beter openhouden natuurlijk.

Daarnet voorbij het skateparkje/ speeltuintje/ voetbalveldje in de stad gereden. Hallucinant wat je daar ziet. Meer dan 50 kinderen op zeer nauwe afstand, en ouders met kleine kinderen zonder mondmasker en op nauwe afstand.
Tsja dan kan je de scholen beter openhouden natuurlijk.
Wa had je verwacht?

De enige reden die ik kan bedenken is dat jouw sociaal leven pre Corona gene vetten zal geweest zijn.
Ik hunker ernaar om nog eens stevig uit te gaan en mij kacheltje lam te drinken om dan zondag paraplu in de zetel Netflix te bingen en 's avonds achter McDonalds te gaan. Als je dan video's doorgestuurd krijgt van onze zogezegde helden van de zorg die tot een kot in de nacht zitten te boiten, daar erger ik mij aan ja.
Maar dat is het punt juist. In plaats van je energie te chanellen om te vechten voor versoepelingen ben je het tegenovergestelde aan het doen door te pleiten voor streng te zijn...

Want als je streng bent daar dan is het ook makkelijker om streng te zijn ergens anders. Hoe meer versoepelingen hoe beter zou ik zeggen. Ook al applyen ze niet altijd op jezelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan