Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Buiten het draagvlak, is ook de 'mogelijkheid tot controle' een belangrijke reden om dit onderscheid niet te maken.

Hoewel ik dit ook jammer vind, snap ik dit echter wel volledig. Ik merk dat sinds ik besmet geweest ben, mijn persoonlijk draagvlak ook verminderd is. Al doe ik wel mijn best nog om me er aan te houden, merk ik dat ik iets lakser ben geworden qua gedachten. Probeer er niet naar te handelen.

Dank je. Ik ben een trots libertarier.

ah ik dacht dat libertarier iets anders was.

Niet pure egoïsme van : IK ben gevaccineerd omdat IK geluk had om al 1 te krijgen dus IK verdien het.

Trouwens het is nog goed mogelijk dat jij niet gevaccineerden kan besmetten dus je medische reden is ook niet gegrond.

Tuurlijk is het hypocriet. Als je als laatste in de rij staat om gevaccineerd te worden zou je niet dezelfde mening hebben.
Hoe weet jij dat nu? Ik heb al een decennium soortgelijke ideeen. Zelf gevaccineerd zijn maakt mij nu niet ineens een opportunist hoor.
Als het van mij zou afhangen hadden er nooit coronalaatregelen geweest en had elk persoon zelf logen beslissen wat ze wel niet nog willen doen. Dat er daardoor meer mensen zouden sterven, daar kan ik mee leven. Je beslist namelijk zelf of je mensen ziet.

Hoe weet jij dat nu? Ik heb al een decennium soortgelijke ideeen. Zelf gevaccineerd zijn maakt mij nu niet ineens een opportunist hoor.
Als het van mij zou afhangen hadden er nooit coronalaatregelen geweest en had elk persoon zelf logen beslissen wat ze wel niet nog willen doen. Dat er daardoor meer mensen zouden sterven, daar kan ik mee leven. Je beslist namelijk zelf of je mensen ziet.
Hier moet ik toch ook op inpikken.

Het is namelijk voor zoveel mensen perfect mogelijk om zich samen met partner en kinderen hermetisch af te sluiten, niet te gaan werken, winkelen, ... voor meer dan een jaar?

Ik zou me persoonlijk eigenlijk minder ergeren aan mensen die gevaccineerd zijn en iets meer mogen dan niet-gevaccineerden, dan aan mensen die resoluut weigeren zich te laten vaccineren én in het algemeen de regels ook niet altijd even goed opgevolgd hebben, maar dan binnenkort wel gewoon mee profiteren van de verworven vrijheden waar anderen wél zich voor hebben ingezet.

(Wat niet wegneemt dat ik het heus niet zie gebeuren dat gevaccineerden op korte termijn meer gaan mogen)

Ik heb nooit solidariteit gepredikt of hoog opgelopen met de helden van de zorg.
Nu ik gevaccineerd ben kom ik ook vaker samen met vrienden die gevaccineerd zijn. Niets hypocriet aan hoor.
Ik vind dat zo'n hypocriet gedoe. Respect voor die mensen maar je moet nu ook niet gaan overdrijven.

Wat met de helden van de supermarkt en de helden van de distributiesector, zonder hen zouden we verhongeren. Die winkeliers die alle dagen hun leven riskeren om ons van eten te voorzien.
Wat met de helden van de IT die de systemen moeten draaiende houden en in allerijl mochten zoeken naar oplossingen om mensen van thuis te laten werken?
Wanneer gaan we eens ode brengen aan de vuilnismannen en vrouwen? Uiteindelijk zijn zij ook noodzakelijk om allerlei ziektes te vermijden.

En de jongeren die het zo lastig hebben :)
Ik vind het ook maar hypocriet. Iedereen heeft het wel eens serieus lastig tijdens deze pandemie

Ik vind dat zo'n hypocriet gedoe. Respect voor die mensen maar je moet nu ook niet gaan overdrijven.

Wat met de helden van de supermarkt en de helden van de distributiesector, zonder hen zouden we verhongeren. Die winkeliers die alle dagen hun leven riskeren om ons van eten te voorzien.
Wat met de helden van de IT die de systemen moeten draaiende houden en in allerijl mochten zoeken naar oplossingen om mensen van thuis te laten werken?
Wanneer gaan we eens ode brengen aan de vuilnismannen en vrouwen? Uiteindelijk zijn zij ook noodzakelijk om allerlei ziektes te vermijden.
Wie houdt je tegen? Hier hangen al van in het begin van de coronacrisis bedankjes aan vuilnismannen uit, en brieven aan vuilniszakken. In de supermarkt zie ik tekeningen ophangen van kinderen met "bedankt" op. Het hoeft allemaal niet zo overdreven, maar ik denk wel dat het deugd kan doen.

Wie houdt je tegen? Hier hangen al van in het begin van de coronacrisis bedankjes aan vuilnismannen uit, en brieven aan vuilniszakken. In de supermarkt zie ik tekeningen ophangen van kinderen met "bedankt" op. Het hoeft allemaal niet zo overdreven, maar ik denk wel dat het deugd kan doen.
Als iemand mij helpt (in de winkel, iemand die een pakje brengt ofzo) dan bedank ik diene mens, maar ik ga daarvoor geen vlaggen gaan buiten hangen. Op zich is het geen probleem om de "helden van de zorg" eens in de bloemetjes te zetten, maar het moet ook niet overdreven en dagdagelijks zijn zoals dat in het begin van de pandemie het geval was.

Ondanks het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen die ik ken in de zorg zich niets van dat klappen enzovoorts heeft aangetrokken (mensen die in ziekenhuizen en rusthuizen werken hebben veel liever dat iedereen zich in stilte aan de regels houdt dan dat ze daar even staan te klappen om dan de volgende dag bij hun vrienden wat wijn te gaan slurpen) snap ik het wel hoor. De zorg staat nu eenmaal in de frontlinie en zij zijn de 'eerste lijn' om het virus te bestrijden bij mensen die het hebben.

Nu goed, ik heb respect voor alle beroepen (ik beslis wie ik respecteer op basis van de persoon zelf, niet op basis van hoe zij leven of wat ze doen om te leven) dus ik snap wel wat je zegt, maar ik begrijp die focus op de zorg wel.

Die hele vaccinatiediscrimatie zou ook een non-discussie moeten zijn... Als er voldoende snel en breed wordt gevaccineerd dan kan iedereen terugkeren naar het normale leven. Nu vraagt de overheid solidariteit en moet al wie een vaccin heeft zich toch nog opsluiten om solidair te zijn terwijl ze verdorie hadden moeten zorgen voor een snelle effectieve campagne waarbij op korte tijd voldoende vaccins worden uitgerold. Israel kan het dus zie ik niet in waarom dat in België niet zou kunnen.

Maar er is sowieso geen vaccinatiediscriminatie. Het is niet omdat Kingjulie denkt dat hij/zij meer mag dan een ander dat er sprake is van vaccinatiediscriminatie. Nuja, weer typisch dat er hier eentje interessant wilt komen doen en wat mensen wilt komen opjutten. Zalig zijn de armen van geest zeggen ze dan.

Zijn er al studies die besmettelijkheid na vaccinatie beschrijven?
Enkel de deze gevonden.

Vooraleer je studies op data kunt doen moet je vaccineren. Is in sommige contreien een beetje lastig.

Ja maar da is toch omdat corona schrik heeft van overlegcomités?
100% correct. En corona drinkt naar't schijnt ook graag een glaasje en gaat graag op restaurant. Als hobby gaat ie graag naar live wedstrijden van de voetbal kijken en op verlof. Af en toe een film of theater mag ook zeker niet ontbreken.
En vooral af en toe niet vergeten te genieten van een knip beurt of pedicure.

:unsure:

Ondanks het feit dat de overgrote meerderheid van de mensen die ik ken in de zorg zich niets van dat klappen enzovoorts heeft aangetrokken (mensen die in ziekenhuizen en rusthuizen werken hebben veel liever dat iedereen zich in stilte aan de regels houdt dan dat ze daar even staan te klappen om dan de volgende dag bij hun vrienden wat wijn te gaan slurpen) snap ik het wel hoor. De zorg staat nu eenmaal in de frontlinie en zij zijn de 'eerste lijn' om het virus te bestrijden bij mensen die het hebben.

Nu goed, ik heb respect voor alle beroepen (ik beslis wie ik respecteer op basis van de persoon zelf, niet op basis van hoe zij leven of wat ze doen om te leven) dus ik snap wel wat je zegt, maar ik begrijp die focus op de zorg wel.

"de zorg" is natuurlijk ook zo'n ruim begrip he.

Voor bv mijn vriendin en haar collega's (ze is spoed/mug-verpleegkundige) zijn het echt wel zware periodes geweest, al was het maar als ge zag hoe ze er bij momenten bij moest lopen qua beschermingskledij (dat ging dan om meer dan maar "een mondvodje" dragen).
Ondanks dat dát degenen zijn die covid van het meest nabij hebben moeten meemaken aangezien dat écht wel dé frontlinie was, heb ik haar eigenlijk bitter weinig horen klagen hierover, wellicht ook gewoon omdat het op spoed sowieso mentaal en fysiek al zwaar is en men daar dus al wel wat gewoon is. Als ge letterlijk lichaamsdelen bij elkaar hebt moeten zoeken langs spoorwegen, baby's in uw armen hebt weten sterven, in huizen komt waar lijken al weken liggen te rotten, ouders hebt moeten vertellen dat hun kind het niet heeft gehaald, ... dan zijt ge al wel redelijk gehard tegen moeilijke zaken en gaat ge zélfs in een gezondheidscrisis als de deze gewoon verder, 'cause its part of the job.

Dat neemt niet weg dat het ook in andere geledingen van "de zorgsector" of gewoon in andere sectoren ook niet de meest chille periode zal zijn geweest, maar uiteindelijk hebben we ons allemaal moeten aanpassen en is het voor niemand een makkelijke periode geweest.

De hele "WIJ verdienen meer respect want WIJ hebben het pas zwaar gehad in onze job!"-discussie die ge geregeld ziet op duiken op internet, ben ik dus stilaan beu aangezien we het gewoon ALLEMAAL zwaar hebben gehad het afgelopen jaar (we zijn dan ook een team van elf miljoen he! :) )

[...]

De hele "WIJ verdienen meer respect want WIJ hebben het pas zwaar gehad in onze job!"-discussie die ge geregeld ziet op duiken op internet, ben ik dus stilaan beu aangezien we het gewoon ALLEMAAL zwaar hebben gehad het afgelopen jaar (we zijn dan ook een team van elf miljoen he! :) )
Ja, daar ben ik het volledig mee eens. Ik zeg maar gewoon dat ik snap waarom men (in het begin) zo hard de focus bij de zorg plaatste.

Dat gezeik over wie nu de moeilijkste periode heeft gehad (of welke groep het hardste afziet van de maatregelen, dat is nog zo'n klassieker) mag inderdaad wel gaan stoppen. Elke (leeftijds)groep heeft het moeilijk. Zo zullen er best wel jongeren zijn die absoluut geen probleem hebben met de lockdown, en ouderen die volledig wegkwijnen.

Je kan onmogelijk een strategie uitrollen waarbij gevaccineerden meer mogen dan niet gevaccineerden. Dat is alsof je de Jodenster terug zou invoeren, dat kan gewoonweg niet anno 2021.

Ik zie nu ook echt het probleem niet met de regels minder nauw pakken als je gevaccineerd bent.
Willen jullie serieus 'out of principle' die mensen dingen verbieden ook al is het perfect veilig ?
Dat is echt iets typisch Belgisch. Dat concept van 'eerlijkheid' gaat echt soms te ver in dit land, en iedereen lijd eronder. De ene keer heb jij geluk en de andere keer iemand anders he.

Zelfde met al dat verzet tegen een vaccinatie paspoort om te reizen ... Zeker omdat het ook met een negatieve test kan.
Je weet dat het alternatief gewoon niet reizen is ? Dan is zo'n paspoort toch veel beter ?

En ik zeg dat als iemand die in de laatste groep van gevaccineerden gaat zitten.

Je kan onmogelijk een strategie uitrollen waarbij gevaccineerden meer mogen dan niet gevaccineerden. Dat is alsof je de Jodenster terug zou invoeren, dat kan gewoonweg niet anno 2021.
Maar waarom die overdrijvingen toch altijd... Nee, het is niet alsof je een Jodenster zou invoeren.

Maar waarom die overdrijvingen toch altijd... Nee, het is niet alsof je een Jodenster zou invoeren.
Wat kunnen ze dan doen, eisen dat je bij elke activiteit je vaccinatiebewijs tevoorschijn tovert? Aan de inkom van de bioscoop je je pasje moet tonen?

Dat ze voor reizen een paspoort invoeren: doen. Maar lokaal: begin maar eens te controleren, veel succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan