Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer maar eens te telewerken met een tiener die met zichzelf gene blijf weet, zich niet kan uitleven met vrienden en niet aan sport kan doen in groepsverband....

Probeer maar eens te telewerken met een tiener die met zichzelf gene blijf weet, zich niet kan uitleven met vrienden en niet aan sport kan doen in groepsverband....
Cannabis toelaten, helpt.
Grapje natuurlijk, dat is moeilijk, maar het is gewoon moeilijk ongeacht de leeftijd, het is gewoon zwaar voor iedereen, en ieder verhaal is anders, maar uiteindelijk heeft ieder zijn eigen moeilijkheden. Van de alleenstaande tot de plus mama's / papa's en alles er tussen of er achter.
Eens we dat eens zouden begrijpen zouden we wat meer verdraagdzaamheid kunnen tonen... maar ja iedereen zijn probleem is groter dan dat van een ander.

Kom seg, een tiener mag toch wel geacht worden zichzelf bezig te kunnen houden terwijl zijn ouders aan het werk zijn. Zelfs mijn petekind kan dat en die is begot 11 jaar.

Indien mannelijk: pompje handcrème, doos kleenex en wa dvdkes voor de deur. Weekje gaat zo voorbij vliegen.

:unsure:

Kom seg, een tiener mag toch wel geacht worden zichzelf bezig te kunnen houden terwijl zijn ouders aan het werk zijn. Zelfs mijn petekind kan dat en die is begot 11 jaar.
Dat zou je toch mogen verwachten ja, ik werk zelf thuis met 3 kinderen aanwezig van 10, 12 en 14 jaar oud en dat gaat zonder problemen. Die komen al eens iets vragen of je moet al eens met iets gaan helpen maar dat zijn geen bezigheden waar je uren mee verliest.

Allee, het is weer kwetsend. The fuck is er toch mis met deze wereld dat iedereen zich altijd op zijn tenen getrapt voelt.
Ik zie het niet. Hoe hard ik ook probeer, ik zie de belediging niet.

Maar 8 uur op een ander tijdstip vinden... Dan moet je ook nog eten en het huishouden doen. Wanneer ga je dan slapen? Allee, daarvoor was het al plannen voor mensen om alles op een dag gedaan te krijgen. Doe daar nog eens voltijdse kinderzorg bij, en het zijn letterlijk twee banen op hetzelfde moment.

daarom dat ik ook spreek over je partner.
Als je een regeling kunt uitwerken dat jij eens 4u kijkt voor je kinderen en dan 4u door je partner waardoor je een wisselsysteem hebt.
Is het perfect? Neen tuurlijk maar heel deze situatie is niet perfect.

Enigste dat ik hier lees is : neen dat gaat niet, mijn kinderen zijn te lastig en te veeleisend. (ja hiervoor ga ik shit over me krijgen :))

Mijn vrouw weet gelukkig wat haar te doen staat. Zorgen voor onze dochter, wassen en strijken, lekker eten maken en na een drukke werkdag m'n stoom aflaten. Anders krijgt ze een pak slagen!!!!! Je moet ze van in het begin kweken!!!!

Oke nu eventjes serieus .. het zijn geen gemakkelijke tijden, maar het is maar tijdelijk. Ik vind dat mensen nu toch heel snel beginnen klagen. Op een pauzeke in november na zijn er toch heel wat scholen open geweest?

Ben toch zeer tevreden dat ik alles tot een minimum heb beperkt. Mijn vrouw zit (allez zat) nog in allerhande groepjes van school etc het is ongelofelijk hoeveel er daar wordt geklaagd en dan nog door mensen die amper werken.

Een nicht van m'n vrouw geeft les aan de kleuters en haar man aan het lager. Die denken dus echt dat ze in de frontlinie van een oorlog staan. Dat iedereen eens gewoon z'n werk doet en stopt met zagen!

Waalse kleuterscholen sluiten en de Vlaamse mogen kiezen.
Morgen is het vrijdag, ik zou wel graag tijdig weten hoe ik mijn werkweek volgende week moet inplannen. Een kleuter van 3,5 en alleen thuiswerken, dat is teveel van het goede, dan neem ik wel verlof of de tijdelijke werkloosheid.

Als je een regeling kunt uitwerken dat jij eens 4u kijkt voor je kinderen en dan 4u door je partner waardoor je een wisselsysteem hebt.

Enigste dat ik hier lees is : neen dat gaat niet, mijn kinderen zijn te lastig en te veeleisend. (ja hiervoor ga ik shit over me krijgen :))
Nee, tuurlijk. Ik ben mee met wat je bedoelt, hè. En "dat gaat niet" is gewoon fout in deze tijd. Het is voor iedereen lastig. En daar gaat het me om. Ik vind dat MiniJeffrey hier vaak genoeg komt zeggen hoe lastig het voor hem is, maar dan wel thuiswerk ziet als oplossing voor het sluiten van de scholen. En dat het voor ouders niet zo erg is. Dat vind ik gewoon fout. Andermans rekening half maken, en bij die van jezelf dik doortellen. Da's niet eerlijk.

Niet dat ik vind dat jij dat doet. Maar hoe vaak hier geplaatst wordt dat thuiswerk net een oplossing is voor de opvang van kinderen, is wel helemaal fout.

Je hebt gezegd de top in absolute aantallen. Begrijp je dat?

“Ook in absolute aantallen zien we duidelijk dat de top bereikt lijkt te zijn.”
Ja en je komt vandaag af met gegevens tot 22 maart om te bewijzen dat ik fout ben dat de top bereikt lijkt te zijn op 24 maart?

Is een partner uw enige hulpmiddel? ik ben gescheiden. Mijn enige voordeel hiermee is dat ik slechts 3 van de 5 dagen moet opvangen ipv de 5 volle werkdagen.

En mijn dochter is niet lastig. Als een 3/4 jarige een paar uurkes alleen kan spelen is dat een prestatie op zich. Dat is niet "lastig" zijn, dat is gewoon een kind zijn.

Waalse kleuterscholen sluiten en de Vlaamse mogen kiezen.
Morgen is het vrijdag, ik zou wel graag tijdig weten hoe ik mijn werkweek volgende week moet inplannen. Een kleuter van 3,5 en alleen thuiswerken, dat is teveel van het goede, dan neem ik wel verlof of de tijdelijke werkloosheid.
De updates volgen elkaar snel op. Dan moeten ze inderdaad morgen al beslissen. Ze gingen ook morgen beslissen om te staken of niet.
Ze zetten iedereen precies zwaar onder druk om te sluiten. Ik ga ervanuit dat het sluiten zal zijn.

Is een partner uw enige hulpmiddel? ik ben gescheiden. Mijn enige voordeel hiermee is dat ik slechts 3 van de 5 dagen moet opvangen ipv de 5 volle werkdagen.

En mijn dochter is niet lastig. Als een 3/4 jarige een paar uurkes alleen kan spelen is dat een prestatie op zich. Dat is niet "lastig" zijn, dat is gewoon een kind zijn.

Mijn plus kind heeft een vermoeden van ADHD, als je die een dag wil bezig houden betekent het verlof nemen.
Ma bon, mensen met kinderen behoren duidelijk tot de laatste groep om rekening mee te houden, ook al zijn ze de fundering van onze maatschappij.

Blijft wel opmerkelijk dat onze ministers in de media onmiddellijk moeten verkondigen dat ze het niet eens zijn met de maatregelen. (bv. Ben Weyts nu). Nogal logisch dat je bevolking dan ook veel kritiek heeft, als de leidinggevenden al openlijk alles in twijfel trekken.

"Samen komen we erdoor", "allemaal stoppen met te veel te zeuren" --> Graag ook eens toepassen op al onze ministers. Het zou al veel helpen als ze hun boodschap ook in eendracht brengen, en daarna niet allemaal apart in interviews hun eigen gedacht gaan vertellen.
Ivan De Vadder denkt er hetzelfde over als mij dus :p

De Vadder haalt een quote aan van de Franse oud-minister Jean-Pierre Chevènement: Un ministre, ça ferme sa gueule. Si ça veut l'ouvrir, ça démissionne. "Als minister en als partij hoor je een compromis te verdedigen. Je kan luid roepen op een Overlegcomité of het overleg zelfs opblazen. Maar als er een akkoord is, moet je dat verdedigen en geen politiek spelletje achteraf spelen op de kap van mensen."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan