Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste lekken zijn alvast een feit.
Kappers en co. dicht, winkelen op afspraak, buitenbubbel terug naar 4 (na amper een week of twee, awtch).

Alles onder voorbehoud obviously.

Ondertussen was het blijkbaar ook weer nodig om dit overlegcomité fysiek te houden. Bedrijven culpabiliseren omdat er niet genoeg wordt getelewerkt is gemakkelijk, als ze zelf moeten vergaderen is online meeten wel te moeilijk blijkbaar. Hoe verwacht je nu dat de mensen gemotiveerd blijven als je zelf het slecht voorbeeld blijft geven. Dure ploeg van 11 miljoen campagnes gaan niet baten als de coach al niet doet wat hij verwacht van de ploeg.
Denk nu wel dat het moeilijk is om zoiets te bespreken online. Ik krijg zelf al het schijt als er mij iemand onderbreekt in een teams meeting dus kan mij voorstellen dat er daar heen en weer wordt gediscussieerd

Gelukkig ben ik vorige week nog naar de kapper geweest.
Ik ben er nog niet geraakt. Op zich kan mijn kapsel mij niets schelen en heb ik de grote nood daaraan met heropening tot gevolg altijd belachelijk gevonden, maar ik ga toch eens iemand moeten zoeken om mijn nektapijt bij te werken. :tongue:

Ik ben er nog niet geraakt. Op zich kan mijn kapsel mij niets schelen en heb ik de grote nood daaraan met heropening tot gevolg altijd belachelijk gevonden, maar ik ga toch eens iemand moeten zoeken om mijn nektapijt bij te werken. :tongue:
Nog geen ene keer? Ik ben ondertussen al 2 keer kunnen gaan :unsure:

Kn
En wat is zijn functie precies?

Niet aanvallend bedoeld, maar er zijn er hier nog al komen verkondigen dat pakweg Pfizer meer kon leveren maar dat dit door de gebrekkige keten bij de overheid niet kon. Want hij kende iemand bij Pfizer. Die bron was dan uiteindelijk gewoon iemand die binnen de productie werkte, en nog niet eens aan de productie van de vaccins werkte.

Parlementair medewerker.

Nog geen ene keer? Ik ben ondertussen al 2 keer kunnen gaan :unsure:
Laatste keer moet ergens in september ofzo geweest zijn. Ik ga in een normaal jaar maar een keer of vier naar de kapper, en nu kan ik eindelijk eens ontdekken hoe ik zou staan met lang haar.

Ik heb veel gebreken maar ijdelheid is er zeker geen van.

Toch blij dat ik ben kunnen gaan, want ik werd er zot van. Ik hoop alleen dat als ze terug moeten sluiten het voor na het weekend is, dat mijn zoontje nog kan gaan. Zou normaal vorige week met hem geweest zijn, maar dan was hij ziek -_-

En als het niet zo is, mogen we dit dan weer beschouwen als fake news? Na je vorige complottheorieën en wilde beschuldigingen waarvan je zelf toegaf dat het totale verzinsels waren en eigenlijk te grote onzin? Of moeten we doen alsof het niet net weer is geschreven, en de volgende keer hetzelfde lezen?

Natuurlijk is "verstrengen maar niet extreem" geschreven zoals een goeie horoscoop: Je zult altijd wel gelijk hebben. "Het is full lockdown, maar de deuren worden niet dichtgetimmerd, dus niet extreem"....
Dit doet me echt denken aan de eerste golf waar we wekelijks info kregen van mensen die dicht bij het beleid stonden. Om dan tot de conclusie te komen dat geen enkele ook maar enige waarheid neergepend had.

Zucht, wat een zever. Ofwel is het crisis en doe je iets echt, ofwel niet en moet je ook niet afkomen met van die schijnmaatregelen zoals deze.

Denk nu wel dat het moeilijk is om zoiets te bespreken online. Ik krijg zelf al het schijt als er mij iemand onderbreekt in een teams meeting dus kan mij voorstellen dat er daar heen en weer wordt gediscussieerd

En bij bedrijven wordt er nooit gediscussieerd? Ik vind zelf fysiek vergaderen ook veel makkelijker en met mij en u een groot deel van de mensen. Het is makkelijk om strenge regels op te leggen en te verlengen als je voor jezelf steeds uitzonderingen voorziet. Zaken als dit, MVR die een prive-opening krijgt van een museum als die voor de rest gesloten zijn, virologen/epidemiologen/... die opduiken in spelprogramma's, cafe's in het parlement die wel openblijven ... zorgen er allemaal voor dat de regels bij de rest van de bevolking ook minder gevolgd worden. Lead by example is belangrijk als je enige motivatie wil behouden.

En bij bedrijven wordt er nooit gediscussieerd? Ik vind zelf fysiek vergaderen ook veel makkelijker en met mij en u een groot deel van de mensen. Het is makkelijk om strenge regels op te leggen en te verlengen als je voor jezelf steeds uitzonderingen voorziet. Zaken als dit, MVR die een prive-opening krijgt van een museum als die voor de rest gesloten zijn, virologen/epidemiologen/... die opduiken in spelprogramma's, cafe's in het parlement die wel openblijven ... zorgen er allemaal voor dat de regels bij de rest van de bevolking ook minder gevolgd worden. Lead by example is belangrijk als je enige motivatie wil behouden.
Ja ik ga akkoord met uw post, zelfs dat interviews in studio van het nieuws overbodig zijn en dat die op afstand kan gedaan worden (video call of buiten). Maar denk gewoon dat een overleg over zo iets echt niet gaat via video calls imo.

Zie ik het te simpel dan ?
In feite zou De Croo 1 papieren advies van de expertengroep moeten ontvangen. En petit comité (video call) overleggen met directe ministers van betrokken bevoegdheden wat uit te voeren op basis van advies en wat niet.

Wat is er dan, behalve de verschillende deelregeringen & de bijhorende overkill aan ministers, dan nog noodzakelijk om te 'overleggen'?

Niet essentiële winkels op afspraak, grote winkels met 50 personen. Dat is toch op voorhand in te schatten dat die organisatie een ramp gaat zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan