Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voer ze dan niet. Het enige wat je hier merkt, is dat veralgemeningen niet in specifieke gevallen kloppen. Waarom zou je je punt dan ook in veralgemeningen willen maken?
Ik voer ze helemaal niet, ik vernoem ambtenaren in een lijst van mensen die mogelijks minder last hebben van een lockdown. Dat andere daar weer opspringen als vliegen op een ****** (inclusief jij, uiteraard) is niet mijn probleem.

Alweer een mooi voorbeeld van een metadiscussie.

Ik voer ze helemaal niet, ik vernoem ambtenaren in een lijst van mensen die mogelijks minder last hebben van een lockdown. Dat andere daar weer opspringen als vliegen op een ****** (inclusief jij, uiteraard) is niet mijn probleem.

Alweer een mooi voorbeeld van een metadiscussie.
Imo heeft iedereen last en is het geen wedstrijd wie er het ergst aan toe is.

Cijfers zien er toch alweer niet denderend uit. Ik ben oprecht benieuwd naar welke maatregelen men gaat durven nemen. Veel marge is er niet meer en het ligt volgens mij vrij gevoelig om nog maar eens de kappers en winkels etc te sluiten, aangezien die nog niet zo lang terug open zijn, ook al zijn dat in verhouding wel de quick wins.

Ik verwacht vooral een paar halve maatregelen eerlijk gezegd, genre afkoelingsweek in het onderwijs etc. Zou goed passen binnen het "niet panikeren" credo van De Croo (dat tot nu toe best ok gewerkt heeft als je ziet waar anderen staan qua huidige maatregelen, het moet gezegd). Maar dan denk ik dat de druk zal blijven aanhouden, zeker als de cijfers nog een paar dagen verder doorstijgen en dan kan je volgende week opnieuw overlegcomité organiseren... Moeilijk, moeilijk.

Ik zie het alleszins niet meer zitten moet ik zeggen. De kappers en de winkels kunnen mij op zich niet schelen, ik wil gewoon mijn leven terug.

De angst dat je bedrijf waar je voor werkt failliet kan gaan is er nu eenmaal maar minder bij ambtenaren, ma bon kzal mijn muil wel houden.

alles heeft voordelen en nadelen.
Wat jij nu vergelijkt is een voordeel dat vastbenoemde ambtenaren hebben maar je vergeet dan de normale nadelen dat ze hebben of de voordelen dat gewone werknemers hebben.

Dan smijt je het in de groep om niemand te viseren.

De angst dat je bedrijf waar je voor werkt failliet kan gaan is er nu eenmaal maar minder bij ambtenaren, ma bon kzal mijn muil wel houden.
Ik versta sommige mensen niet.

Als ik iets denk en nog voor ik het uitgesproken heb, besef dat ik het beter niet zou zeggen, da zwijg ik. Ik druk in mijn hersenen dus niet op het virtuele knopje "verstuur de boodschap naar mijn mond".

Als ik iets denk en nog voor ik het gepost heb, besef dat ik het beter niet zou zeggen, da schrijf ik niet verder. En Ik druk zéker niet knopje "plaats reactie".

Wie op een forum dus zegt dat hij zijn muil zal houden, maar in dezelfde post wél nog iets schrijft, heeft ofwel een ongelofelijke domheid (waar ik Stuyfmans niet van verdenk) ofwel een ongelofelijke neiging om zich niet aan zijn woord te houden.

Als ik iets denk en nog voor ik het uitgesproken heb, besef dat ik het beter niet zou zeggen, da zwijg ik. Ik druk in mijn hersenen dus niet op het virtuele knopje "verstuur de boodschap naar mijn mond".

Als ik iets denk en nog voor ik het gepost heb, besef dat ik het beter niet zou zeggen, da schrijf ik niet verder. En Ik druk zéker niet knopje "plaats reactie".

Wie op een forum dus zegt dat hij zijn muil zal houden, maar in dezelfde post wél nog iets schrijft, heeft ofwel een ongelofelijke domheid (waar ik Stuyfmans niet van verdenk) ofwel een ongelofelijke neiging om zich niet aan zijn woord te houden.
Ge vergeet de optie frustratie. Imo de grootste reden van al de bagger in dit topic. Als spreek ik mij niet uit of die frustratie terecht is of niet.

Ik geef dat toe, ik heb weinig of geen last van de lockdown op professioneel gebied. Ik werk voor de overheid, er is door de Covid pandemie minder werk. Mijn vrouw is fulltime begonnen als zelfstandige in het buitenland (B&B), dat gaat nu ff niet maar we hebben nog huurinkomsten en een groot deel van de hypotheek is weggevallen.

Ik heb een groot comfortabel bureau thuis en mag af en toe eens naar kantoor gaan. En de laatste werkdag van de maand staat het geld op m'n rekening. Ik zit in een bevoorrechte positie.

Veel mensen die in de verkoop en horeca etc werken krijgen elke maand vaak premies/fooien. Contactberoepen werken vaak lange dagen waardoor ze een mooi inkomen hebben en plots valt een groot deel allemaal weg? ...

Dat geklaag er rond ben ik nog het meeste beu. Elke week draaft er wel iemand (persoon of groep) op die vertelt hoe moeilijk ze het hebben en meestal ook nog dat zij de uitzondering op de regel willen zijn of bij de eersten moeten zijn voor versoepelingingen.
Hou nu toch eens op met die een platform te geven.
Covid treft bijna iedereen. Voor bijna niemand is het leven nog normaal.
En ja, voor velen is het financieel of psychisch erger dan voor anderen, maar ge moet daar niet elke keer weer iemand laten voor opdraven.

Als groot fan van dingen schrijven en zeggen die je soms beter niet schrijft of zegt moet ik u tegenspreken. De drijfveer daarachter is puur het plezier van uw gedacht te kunnen zeggen en er de eventuele gevolgen dan maar bij te nemen. :tongue:

"Ma bon kzal zwijgen" interpreteer ik daarnaast ook als "vanaf nu", na het plaatsen van de post.

Is dit nu een meta-meta-discussie geworden? :unsure:

Let op mijn zin: op hun gemak thuis kunnen chillen zonder kinderen in huis

Hiermee bedoel ik dan vooral de generatie ambtenaren die dicht bij hun pensioen staan, de 50 plussers. Huis afbetaald en kinderen uit huis, dus rustig uitbollen terwijl ze van thuis 'werken'.
Niet zeveren, ge zei ook dit in uw laatste punt:

• Als die mensen klagen dat de scholen dicht moeten krijgen ze vaak de commentaar: "Ja maar ge werkt toch thuis." Wie zo een dingen zegt is compleet wereldvreemd, voor veel ambtenaren of anderen is thuiswerk misschien gelijk aan thuis op u lui gat zitten, maar voor zeer veel mensen is dit intensiever dan werken op kantoor daar soms 6 van de 8 uur opgaan aan online meetings.
Ik zie geen nuance IVM geen kinderen of beroep niet kunnen uitoefenen hier ze

En zelfs in uw reply hier zet ge 'werken'...

Als groot fan van dingen schrijven en zeggen die je soms beter niet schrijft of zegt moet ik u tegenspreken. De drijfveer daarachter is puur het plezier van uw gedacht te kunnen zeggen en er de eventuele gevolgen dan maar bij te nemen. :tongue:

"Ma bon kzal zwijgen" interpreteer ik daarnaast ook als "vanaf nu", na het plaatsen van de post.

Is dit nu een meta-meta-discussie geworden? :unsure:
Herkenbaar, tot de mods je post wissen :wallbash:

Dat is ook zo'n vergelijking die kant nog wal slaat. Er zijn genoeg grote bedrijven die heus niet failliet gaan gaan dus dat onderscheid privé-overheid IVM werkzekerheid is niet zo zwart-wit.

Bij de overheid werken trouwens ook niet alleen vastbenoemde ambtenaren, dus daar kunnen bepaalde groepen van mensen evengoed geraakt worden door minder werkgelegenheid.

Dat geklaag er rond ben ik nog het meeste beu. Elke week draaft er wel iemand (persoon of groep) op die vertelt hoe moeilijk ze het hebben en meestal ook nog dat zij de uitzondering op de regel willen zijn of bij de eersten moeten zijn voor versoepelingingen.
Hou nu toch eens op met die een platform te geven.
Covid treft bijna iedereen. Voor bijna niemand is het leven nog normaal.
En ja, voor velen is het financieel of psychisch erger dan voor anderen, maar ge moet daar niet elke keer weer iemand laten voor opdraven.

Maar veel mensen 'overleven' ook van die premies en door overuren te kloppen he ... toch normaal dat veel mensen klagen?

Moeilijk te zeggen. Ik stel me er geen vragen meer bij. Enkele wetenschappers die onze regering adviseren zien en horen vooral graag hun eigen bezig ik heb er totaal geen respect meer voor. Het begint eigenlijk een soort waanzinnige komedie te worden. Zwijgen, werken en blijven doorgaan dat is m'n moto.
Veel meer als dit kan ik daar eigenlijk niet op zeggen, want dat dekt de lading wel.

FB_IMG_1616576781548.jpg

De meeste mensen hier die in de privé werken zijn nu wel net diegenen die zich geen zorgen moeten maken. De IT-sector overleeft dit wel hoor, en ook na Corona gaan ze met BMWs en representatievergoedingen blijven smijten. Beetje makkelijk om vanuit die positie te kappen op "de ambtenaar".

Het veralgemenen is uiteraard bewust, ik weet ook wel dat sommigen hier dik in de miserie zitten maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de grootste weners aan de andere kant staan.

Mijn kapper zonet was er toch al 200% zeker van dat hij terug ging moeten sluiten.

Kans dat men vervroegd samen komt om er enkele kleine dingen te beslissen die men afgelopen vrijdag er niet heeft doorgeduwd is ook maar vrij klein natuurlijk

Mijn kapper zonet was er toch al 200% zeker van dat hij terug ging moeten sluiten.

Kans dat men vervroegd samen komt om er enkele kleine dingen te beslissen die men afgelopen vrijdag er niet heeft doorgeduwd is ook maar vrij klein natuurlijk

Ofwel maar zo half-half dingeskes en dan vrijdag ineens weer met de grove borstel, who knows. Hebben ze ook al eens ooit gelijkaardig gedaan meen ik mij te herinneren.
Enfin, een dankbare taak is het alleszins niet se.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan