Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat ga je die mensen laten vaccineren? Mazelen? Zoutwateroplossing? Tetanus?
De eerste levering vaccins bedroeg 10 000 vaccins. Dan ga je daar anders mee om...
Ik kan mis zijn maar ik dacht dat er meer dan 10000 vaccins besteld zijn.
Als jullie allemaal denken dat we mee gaan kunnen met vaccineren hoop ik dat jullie gelijk hebben :)

De specifieke oversterfte in het VK was eind september hoger dan die in België. Dus kom niet zeggen dat ze het beter doen als ons. Ze vegen gewoon de doden uit rusthuizen onder de mat.
Zoals er velen voor hen. Tijdens de eerste communicatiegolf zag je populistische regeringen zeer graag heel mooie cijfers neerleggen aan het volk om de beste van de klas te willen zijn. Je bent er feitelijk gewoon jezelf mee aan het beliegen.

En dan zag je ons werkgroepje bestaande uit een nog niet gevormde regering, énen met één oog en nog éne met ne kromme rug en nen bochelt (figuurlijk bij wijze van spreken): we tellen quasi alles en iedereen dat dood gaat, das het makkelijkste voor ons.

En in tussentijd de buitenlandse pers doen alsof België ground zero was van de corona. Quoi? Onze ziekenhuizen liggen niet stampvol dat we ze op de gang moeten leggen.

Wel dienen lelijkaard had het voor mijn part wel eens ne keer bij het rechte eind. Ja we bekijken het allemaal negatief, maar an sich is dat in mijn opinie niet slecht. Zelfs met al die negatieve communicatie en onheilspellende berichten slagen er nog veel te veel mensen in om deze laatste negen maand zich aan niets te houden.

Laatst bewerkt:
Ik kan mis zijn maar ik dacht dat er meer dan 10000 vaccins besteld zijn.
Als jullie allemaal denken dat we mee gaan kunnen met vaccineren hoop ik dat jullie gelijk hebben :)
Besteld en geleverd is niet hetzelfde hé

Ja dat weet ik maar ik vermoed dat er ooit wel eens meer dan 10000 zullen geleverd worden in 1 keer.
En er zijn zeer grondige tests geweest om alles te organiseren, we volgen een beetje het Duitse voorbeeld (testcentra worden vaccinatiecentra, zelfde opzet en principe van werking).
België heeft trouwens een ervaren logistiek manager onder de arm genomen om dat te organiseren, in te plannen en te coördineren . Dat is volgens mij de juiste manier om dit in orde te krijgen.

Ik las gisteren dat er een dokter was in de VS die zelf met zijn privé-wagen de vaccins voor een afgelegen regionale kliniek was gaan afhalen, omdat het transport door de staat niet was georganiseerd...

Wat de positiviteitsratio in BXL betreft, kan het daar ook niet meespelen dat ze daar steekproefgewijs hebben gemerkt dat 26% van de bevolking antilichamen heeft? Meer natuurlijke immuniteit = minder kans op verspreiding = minder positieve testen.

Wat de positiviteitsratio in BXL betreft, kan het daar ook niet meespelen dat ze daar steekproefgewijs hebben gemerkt dat 26% van de bevolking antilichamen heeft? Meer natuurlijke immuniteit = minder kans op verspreiding = minder positieve testen.
Amai, wel stevig percentje, dat doet ge vooral met een jaar lang de regels stipt te volgen. Da's dus al volk dat ff niet meer gevaccineerd moet worden. Joepie, de zomer komt in zicht 🎉 laten we het vooral positief bekijken.

Amai, wel stevig percentje, dat doet ge vooral met een jaar lang de regels stipt te volgen.
Waarom heeft dat automatisch met regels volgen te maken? Misschien is dat omdat ze in Brussel dichter op elkaar wonen en leven (vb. aanraken gemeenschappelijke deur / trapleuningen / knoppen van de lift) en vaker jobs hebben waarbij thuiswerk niet mogelijk is?

Zowat elke corona-kaart ziet er hetzelfde uit: meer mensen = meer besmettingen (= meer 5G-masten, maar die zijn naar 't schijnt geen toeval).

Laatst bewerkt:
Waarom heeft dat automatisch met regels volgen te maken? Misschien is dat omdat ze in Brussel dichter op elkaar wonen en leven (vb. aanraken gemeenschappelijke deur / trapleuningen / knoppen van de lift) en vaker jobs hebben waarbij thuiswerk niet mogelijk is?

Zowat elke corona-kaart ziet er hetzelfde uit: meer mensen = meer besmettingen (= meer 5G-masten, maar die zijn naar 't schijnt geen toeval).
Laten we de vleermuizen niet vergeten!

Euhh, Brussel = 5 G vrije stad 🤡🥳:cool:

Duitsland heeft geen Ben Weyts 😅

Dat is overigens geen zuivere kritiek op Ben Weyts, want voor kansarme leerlingen en technische richtingen verdedigt hij een belangrijk punt. De leerachterstand is daar een immens probleem aan het worden.

De zomervakantie verkorten, ik wil het hel wel eens zien proberen hier... Onderwijsvakbonden zouden misschien nog de minst erge tegenstanders zijn, ouders zelf, studenten en leerlingen zelf (open brieven incoming), jeugdbewegingen, vakantieparken, etc. ze zouden allemaal inkomsten door mislopen als jongeren wegblijven omdat ze moeten blijven naar school gaan.

Ik denk echter dat er in deze geen goede oplossing is. De rol van jongeren in de pandemie is onderschat, zelfs al zijn ze niet de motor. Maar onderwijs is ook voldoende belangrijk om dat niet zomaar te blijven sluiten. Hopelijk is het na 2021 voorbij.

onderwijs is regionale materie en dus heb je 16 kansen op een Ben Weyts.
De dame uit Baden Württemberg wil alvast de scholen voor de -10 jarigen openen.

kan, maar dat verklaart Vlaams Brabant dan nog niet. En Wallonië heeft ook véél meer mensen met antilichamen dan Vlaanderen, dat zie je niet in de positiviteitsratio.

kan, maar dat verklaart Vlaams Brabant dan nog niet. En Wallonië heeft ook véél meer mensen met antilichamen dan Vlaanderen, dat zie je niet in de positiviteitsratio.
Vlaams-Brabant hebben we op de vorige pagina's al uitgeklaard, dat is omdat wij voorbeeldige burgers zijn. Focus, JPV, focus!

Ben benieuwd wie dat nu gaat moeten betalen voor al die mensen die in quarantaine moeten na hun reisjes.

Heb daar eigenlijk weinig goesting voor om mijne duit voor in de zak te doen als ge met de familie gaat skiën en erna in quarantaine moet terwijl ik braaf thuis ben gebleven.

Quarantaine de persoon zelf (verlof of onbetaald) als die niet kan telewerken, positief getest is ziekte (en dus gewaarborgd loon - de werkgever dus). Tenminste, als de quarantaine is doordat je naar een rode zone bent geweest. Bij quarantaine door contact in België met een positief persoon kan er wel een tijdelijke werkloosheidsuitkering zijn.

Ben benieuwd wie dat nu gaat moeten betalen voor al die mensen die in quarantaine moeten na hun reisjes.

Heb daar eigenlijk weinig goesting voor om mijne duit voor in de zak te doen als ge met de familie gaat skiën en erna in quarantaine moet terwijl ik braaf thuis ben gebleven.

bij ons werd er zeer duidelijk gecommuniceerd : als je bewust naar rode zone gaat en in quarantaine moet is het onbetaald verlof.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan