Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

31/01​

De Croo over opening kappers: “We willen geen jojobeweging: als ze openen, is dat voorgoed”​

Het Overlegcomité beslist vrijdag of de contactberoepen op 13 februari open kunnen gaan, maar premier Alexander De Croo wilde daar vandaag in De Zevende Dag (Eén) niet op vooruitlopen. Hij was wel duidelijk dat een eventuele opening niet tijdelijk zal zijn. "Als we de kappers openen, dan zal het voorgoed zijn. We willen geen jojobewegingen", zei hij, verwijzend naar het buitenland, waar versoepelingen vrij snel opnieuw werden ingetrokken.

Laatst bewerkt:
Ik zie nog altijd geen argument buiten leerkracht school x. Dus dan heb je het over een mening en niet de feiten. Groot verschil.

Verkoop je uitleg dan ook niet als algemene waarheid. "de cijfers moet je met een korrel zou nemen"

Iemand uit het veld zou je best wel wat meer credit mogen geven. Als iemand uit het zorgnet veld komt zeggen dat zijn afdeling voerspoeld wordt, nemen we dat ook meteen serieus en voor waar.

En ja, wat hij beweert heb ik ook al vernomen uit een leerkracht in mijn vriendenkring + het feit dat niet alle regeltjes zo nauw gevolgd worden.

Omdat hier de laatste dagen vaak de vraag werd gesteld welk profiel de doorsnee corona patient heeft nowadays

Iemand uit het veld zou je best wel wat meer credit mogen geven. Als iemand uit het zorgnet veld komt zeggen dat zijn afdeling voerspoeld wordt, nemen we dat ook meteen serieus en voor waar.

En ja, wat hij beweert heb ik ook al vernomen uit een leerkracht in mijn vriendenkring + het feit dat niet alle regeltjes zo nauw gevolgd worden.
Dan moet je een ander ook war meer credit geven he. Beetje consequent zijn.

En als we nu beiden in het veld staan? Moeten we dan tegen elkaar gaan opbieden hoe lang de arm is?
Of gaan we de toer op van "de cijfers zijn toch niet juist omdat ik dat vind"?

Drop je sterke beweringen, verantwoord je dan ook.

En wat als die ene ouder nu een cruciale schakel is in een productieketen?
Er is mij altijd verteld: iedereen is vervangbaar.
Wat doen ze als die persoon in verlof is?

Ik zou zeggen stel volgende vraag aan het bedrijf in kwestie: volledig dicht en dus geen leveringen, geen productie en geen verkoop of last minute zoeken naar vervangingen. Durf wedden dat die met veel plezier op zoek gaat naar vervanging dan heel den boel te sluiten!

Recht op privacy. Ik geef het maar mee, geloof wat je wil. Maar de cijfers hier worden alvast niet doorgegeven.
Welke cijfers? Testen gebeurt niet op school dus
Scholen zijn zoals bedrijven, alleen een directeur afzetten omdat die incompetent is is gewoon lastiger. Maar dat daar dingen niet conform regels zijn is zoals in bedrijven en de rest van de maatschappij
1 ouder op 2 is voldoende en niet elk kind heeft nog opvang nodig. Als 15-jarige bleef ik gewoon alleen thuis, en dat waren als kind de beste tijden :D.
FYI: die 15-jarige hebben al (deels) thuisonderwijs nu

Recht op privacy. Ik geef het maar mee, geloof wat je wil. Maar de cijfers hier worden alvast niet doorgegeven.
De school van mijn dochter is gesloten geweest, en wij hebben altijd de cijfers doorgekregen. Na elke testronde werden het aantal besmettingen meegedeeld via een gimme-bericht.

En als we nu beiden in het veld staan? Moeten we dan tegen elkaar gaan opbieden hoe lang de arm is?
Of gaan we de toer op van "de cijfers zijn toch niet juist" omdat ik dat vind.

Neen ik zeg dat je voor een collega (blijkbaar) best wat meer respect en credit moogt hebben in plaats van hem direct weg te zetten als een halve charlatan. Want dat is hier wel bon-ton: wie de cijfers/maatregelen/regering steunt zijn de helden, wie bepaalde zaken aan de kaak stelt wordt hier weggezet als een onnozelaar, een zagevent, een leugenaar of zelfs erger.

Zeker van een supermod zou ik meer respect/erkenning verwachten voor beide kampen. Het is niet dat hij onwaarheden verkoopt, hij zegt wat hij zelf merkt/ziet in zijn professionele ervaring.

België lijkt echt wel op vlak de allerslechtste leerling van de klas (zelfs in de EU klas met bijzonder onderwijs).
Een tijdje terug werd er nog lacherig gedaan naar de USA met hun zwak beleid, daar zijn ze nu tegen toptempo iedereen aan het vaccineren en de economische schade is er veel kleiner dan hier.

Lees jij uw eigen artikels ? Hetgeen jij postuleert staat daar toch niet ? Maar wat verwacht je ook wanneer je enerzijds een taxshift uitvoert die niet gedekt is en deze verliezen nu ook niet dekt. Als je dan ook al met de uitdaging zat dat de vergrijzingsgolf eraan kwam en dat die niet onder controle was uw verlies nog laat oplopen. Koppel daaraan dan ook nog eens de verhoging van de minimumpensioenen (yay zelfstandige statuut met hun ondergraving van de sociale zekerheidsprincipe)

Wat verwacht je dan echt wanneer men corona kan gebruiken om dat niet aan te pakken. Dat men echt die problemen zou aanpakken. Hell neen, dat is voor de volgende regering... zodanig dat zij wel de tering na de nering moeten zetten. Is toch evident als er geen enkele lange termijnsimpact is voor degenen die nu aan de knopjes draaien ?
Een echte lockdown krijgen ze nooit meer verkocht denk ik, na een jaar in ons kot zitten en nu dan nog eens de lente en het goede weer aanbreekt.

En tbh zit ik ook wel op een punt dat ik een lockdown gewoon niet meer zou respecteren. Het is allemaal genoeg geweest. Zolang men grote groepen uit de wind blijft zetten en daardoor de hele bevolking moet boeten... Ja Ben Weyts, ik heb het over jou mocht je meelezen. :unsure:
Ze moeten het niet verkocht krijgen. Je moet dat gewoon doen. Doen ze het niet -> boete. Dan recupereert de staatskas nog een beetje van de kosten.

Pardon? Rustig kan ook...
Als leerkracht uit school 'x' kan ik alleen maar zeggen wat ik ervaar. Of je dat nu wil geloven of niet, ik spreek gewoon de waarheid.
Edit: nog voor corona was er ooit een geval van iemand met geelzucht (tbc). Dat is pas 5 jaar na gebeurtenissen uitgekomen.
Dat is toch puur anekdotisch bewijs ?
Daarnaast is toch logisch dat je niets hoort van dat er iemand met tbc was gedetecteerd. Dat valt nog altijd onder medisch geheim hé. Of die persoon moet dat zelf hebben doorgegeven. Daarnaast zijn dat toch uw zaken niet dat er iemand met tbc was gedetecteerd?

Welke cijfers? Testen gebeurt niet op school dus

FYI: die 15-jarige hebben al (deels) thuisonderwijs nu
Nogmaals: deeltijds is nog steeds een contactmoment. Of dat nu 1 of 8u is, maakt niet uit. Dan kan je evengoed stellen dat de winkels niet dicht moeten want we mogen maar 30 min met beperkt aantal binnen ;).

Laatst bewerkt:
1 ouder op 2 is voldoende en niet elk kind heeft nog opvang nodig. Als 15-jarige bleef ik gewoon alleen thuis, en dat waren als kind de beste tijden :D.
Aantal 0-14 jarigen (*): 1.935.671
15-19jarigen: 633.651
19+ doet er niet toe want hoger is nog altijd grotendeels afstandsonderwijs (al is dit op 15maart iets versoepeld):
Het hoger onderwijs blijft verder werken in code rood conform de voorgestelde draaiboeken.
Sinds 15 maart is meer contactonderwijs mogelijk:
  • Als de praktische omstandigheden het toelaten, is het streefdoel studenten per week 2 halve dagen of 1 dag (of een equivalent daarvan) onderwijs op campus te kunnen verzekeren.
  • De beperking tot 10 % van de campuscapaciteit wordt opgetrokken tot een (theoretisch) maximum van 20%.
  • Dit is een aanbod, maar geen verplichting: studenten kunnen er nog altijd voor kiezen om hoorcolleges die georganiseerd worden op de campus vanop afstand te volgen.
  • De strenge veiligheidsmaatregelen inzake mondmaskers, afstandsperimeter… blijven behouden.
En ook geen leerplicht in het hoger, dus je kan moeilijk afleiden of elke 18+ effectief verder studeert. En ik heb niet gezocht naar inschrijvingscijfers van hoger onderwijs.
*: ik wou eigenlijk 3-14 sinds dat vanaf kleuteronderwijs is, maar die cijfers zijn niet beschikbaar. Dit cijfer kan nog relevant worden als crêches/opvang ook dicht moeten.
(bron voor de aantallen per leeftijd)

Neen ik zeg dat je voor een collega (blijkbaar) best wat meer respect en credit moogt hebben in plaats van hem direct weg te zetten als een halve charlatan. Want dat is hier wel bon-ton: wie de cijfers/maatregelen/regering steunt zijn de helden, wie bepaalde zaken aan de kaak stelt wordt hier weggezet als een onnozelaar, een zagevent, een leugenaar of zelfs erger.

Zeker van een supermod zou ik meer respect/erkenning verwachten voor beide kampen. Het is niet dat hij onwaarheden verkoopt, hij zegt wat hij zelf merkt/ziet in zijn professionele ervaring.
Als is hij de koning, als je een anekdotisch iets als de regel gaat verkondigen en dan zegt dat nationale (of regionaal , vlaanderen) cijfers niet kloppen, dan krijg je van mij een antwoord. Jij hoeft me daarbij ook niet woorden in de mond te leggen als halve charlatan. Dat is de zaak onnodig versterken.

Ik blijf uit bijna alle andere conversaties uit omdat ik vaak niet beter geïnformeerd ben en niet de zoveelste kakelende kip wil zijn. Maar hier heb ik genoeg voeten in de deur, ogen en oren op heel veel verschillende niveaus om even sterk van leer te trekken.

Aantal 0-14 jarigen (*): 1.935.671
15-19jarigen: 633.651
19+ doet er niet toe want hoger is nog altijd grotendeels afstandsonderwijs (al is dit op 15maart iets versoepeld):

*: ik wou eigenlijk 3-14 sinds dat vanaf kleuteronderwijs is, maar die cijfers zijn niet beschikbaar. Dit cijfer kan nog relevant worden als crêches/opvang ook dicht moeten.
(bron voor de aantallen per leeftijd)
En 5 van die 1.935.671 maken deel uit van het gezin van mijn buren waarbij de moeder al een jaar op tijdelijke werkloosheid staat (haar zwartwerkje om nog rond te komen in die werkloosheid zal ze dan wel moeten opgeven als de scholen sluiten). Om maar te zeggen dat cijfer zegt niet veel, niet iedereen is enig kind. En willen we de cijfers eens berekenen van de verloren omzet als het land op slot gaat?

Morgenvroeg om 9u veiligheidsraad.

Ik gok:
- Contactberoepen (kappers ed.) terug dicht
- Paasvakantie weekje vroeger starten (mss incl lockdown zoals vorig jaar voor die 3 weken?)
- Buitenschoolse activiteiten gaan niet meer mogen doorgaan, of met heel strikte regels (max aantal kinderen en enkel buiten bvb)
De rest is dan voor volgende week (of over nog eens 3dagen)

Als is hij de koning, als je een anekdotisch iets als de regel gaat verkondigen en dan zegt dat nationale (of regionaal , vlaanderen) cijfers niet kloppen, dan krijg je van mij een antwoord. Jij hoeft me daarbij ook niet woorden in de mond te leggen als halve charlatan. Dat is de zaak onnodig versterken.

Ik blijf uit bijna alle andere conversaties uit omdat ik vaak niet beter geïnformeerd ben en niet de zoveelste kakelende kip wil zijn. Maar hier heb ik genoeg voeten in de deur, ogen en oren op heel veel verschillende niveaus om even sterk van leer te trekken.

Je hebt m'n nieuwsgierigheid opgewekt.

En 5 van die 1.935.671 maken deel van het gezin van mijn buren waarbij de moeder al een jaar op tijdelijke werkloosheid staat (haar zwartwerkje om nog rond te komen in die werkloosheid zal ze dan wel moeten opgeven als de scholen sluiten). Om maar te zeggen dat cijfer zegt niet veel, niet iedereen is enig kind. En willen we de cijfers eens berekenen van de verloren omzet als het land op slot gaat?
stel dat voor 1 kind op 5 een ouder thuisblijf, dat is dan nog 400.000 mensen die in TW gaan. Dat is niet meer snel een vervanging vinden maar meer dan 10% op elke onderneming die ontbreekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan