Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan het ook omdraaien.

Waarom moeten de scholen dicht omdat de volwassen mensen zich niet aan de regels kunnen houden? Er zijn nog altijd meer besmetting buiten de scholen dan erin.
Besmettingen buiten de school komen dus enkel door het feit dat men zich niet aan de regels houdt?

De cijfers van de scholen moet je met een korreltje zout nemen. Die worden amper gecommuniceerd door de directie en veel wordt verzwegen.

Scholen sluiten kost de maatschappij weinig. Alle winkels nog eens dicht en nog eens een paar miljard extra aan schulden. Is dat niet voldoende?

En een full lockdown? Dan is er 0 productiviteit bij heel wat werknemers want ze moeten zelfs niet gaan werken.

Hoeveel bedrijven en winkels gaan er sluiten omdat ze geen of te weinig personeel vinden denk je? Technische werkloosheid voor ouders met kinderen waar de school/opvang gesloten is door coronamaatregelen is een recht buiten de schoolvakanties.

Ik dacht overigens, dat we eigenlijk maar 1500 bedden op de IC hadden, maar dat men er "relatief gemakkelijk" 500 had kunnen bijzetten. Dus in feite is dat al extra capaciteit. Nog iemand die zich hier iets van herinnert of van weet?
Nee die 2000 hadden we voor Corona al.

België telde, bij aanvang van de coronapandemie, 2.037 intensieve zorg-bedden, wat neerkomt op ongeveer 18 bedden per 100.000 inwoners. Dat is minder dan Duitsland (34 bedden per 100.000 inwoners), maar meer dan Italië (slechts 8 bedden per 100.000 inwoners). Bovenop deze originele bedden werden er sinds de uitbraak van het coronavirus nog 749 bedden bij gemaakt. Dit gebeurde door bijvoorbeeld met gyproc-wanden lege gangen om te toveren tot kamers of door brandwondenpatiënten samen te zetten in twee ziekenhuizen, waardoor er bedden vrijkwamen. Dankzij deze inspanningen zijn er nu in theorie 2.831 bedden beschikbaar op intensieve zorgen.

763

Voor het overgrote deel van de Belgische beroepsbevolking die deze zomer eens wat verder willen dan Aalter, Duffel of Herbeumont.
Ging vorig jaar al dus zal deze zomer ook wel lukken
Ik vind persoonlijk dat er quasi geen rekening wordt gehouden met de levenssfeer van jonge mensen. Jonge mensen willen veel neuken, gamen en feesten.
Daar bestaat toch iets voor: Erasmus noemt dat

Molenberghs legt het probleem uit. De cijfers die nu opgetekend worden zijn niet meer in lijn met het model van Niel Hens.

Het meest waarschijnlijke scenario dat toen geschetst werd ging uit van maximum 200 ziekenhuisopnames per dag...

Maar we volgen het uitgetekende model niet meer, in tegenstelling tot de voorbije weken. De blauwe curve voorspelde wel een stijging in het aantal ziekenhuisopnames met een piek begin april, maar we zouden nooit boven de drempel van 200 dagelijkse ziekenhuisopnames uitschieten. Op dit moment zitten we echter al aan een gemiddelde van 203,7 opnames per dag. En vooral de dagcijfers voorspellen niet veel goeds: vandaag zijn er 282 Belgen in het ziekenhuis opgenomen met corona: een cijfer dat het gemiddelde de komende dagen fors naar omhoog zal trekken.

De cijfers van de scholen moet je met een korreltje zout nemen. Die worden amper gecommuniceerd door de directie en veel wordt verzwegen.
Wat een niveau zeg, de cijfers staan ons niet aan dus moeten ze wel gemanipuleerd worden. Zowat de samenvatting van de laatste pagina's

Anecdotes zijn ook maar dat: anecdotes. Veralgemeen je persoonlijke ervaringen niet zonder dat je dit hard kan maken met bewijs.
Wat is dat nu voor flauwe kul. Bewijs dat maar eerst, als je zoiets beweert.
Pardon? Rustig kan ook...
Als leerkracht uit school 'x' kan ik alleen maar zeggen wat ik ervaar. Of je dat nu wil geloven of niet, ik spreek gewoon de waarheid.
Edit: nog voor corona was er ooit een geval van iemand met geelzucht (tbc). Dat is pas 5 jaar na gebeurtenissen uitgekomen.

Scholen sluiten kost de maatschappij weinig. Alle winkels nog eens dicht en nog eens een paar miljard extra aan schulden. Is dat niet voldoende?
Indeed, als ze het zo kunnen oplossen beter zo, dat richt economisch het minste schade aan. En dan leidt er ook niemand echt inkomensverlies, als de winkels nu weer voor de zoveelste keer op slot moeten ...

Pardon? Rustig kan ook...
Als leerkracht uit school 'x' kan ik alleen maar zeggen wat ik ervaar. Of je dat nu wil geloven of niet, ik spreek gewoon de waarheid.
Edit: nog voor corona was er ooit een geval van iemand met geelzucht (tbc). Dat is pas 5 jaar na gebeurtenissen uitgekomen.
Ik zie nog altijd geen argument buiten leerkracht school x. Dus dan heb je het over een mening en niet de feiten. Groot verschil.

Verkoop je uitleg dan ook niet als algemene waarheid. "de cijfers moet je met een korrel zou nemen"

Je richt je pijlen voornamelijk naar onderwijs. U heeft wellicht geen kindjes neem ik aan?
De maatregelen moeten eerder gericht worden naar "controle"==>lockdownfeestjes én meer controle op bedrijven(telewerk).

Algemeen gezien denk ik ook dat de IC capaciteit van 2000 bedden een illusie is. Dat is de theorethische capaciteit. Bij de vorige piek van 1500 bedden in IC zeiden ze al dat ze quasi praktisch al aan hun maximumcapaciteit zaten. Kunnen die mannen dat nog eens aan? Die zijn "op".
Wat weegt het meest op heel de maatschappij? Scholen een weekje sluiten (met technische werkloosheid voor 1 ouder) of heel het land in lockdown waarbij er bij het merendeel van onze bedrijven geen euro meer binnenkomt? Nadat de reserves al een jaar aangesproken geweest zijn.
Het spreekt voor zich dat wanneer jongeren een belangrijk deel van de besmettingen vormen dat je niet in kleine ruimtes 25 jongeren moet gaan samen zetten, laat staan ze in grote groepen zich naar 1 plaats (de school) te verplaatsen. Die besmettingen komen in gezinnen terecht, op die manier in andere scholen/ bedrijven/ buitenschoolse activiteiten en knuffelcontacten.
Daarnaast trekt de huidige quarantainerem op niets. Heel het land zou op slot gaan maar als kind A een hoogrisicocontact gehad heeft op school mag de rest van het gezin gewoon verder naar school/de werkvloer etc tot iemand van het gezin effectief positief test. Dan is het imo te laat en heb je het virus al veel kansen gegeven.

Ik heb inderdaad geen kinderen, maar moest ik er hebben, ik zou mij niet veilig voelen ze naar school te sturen met wat ik rondom mij zie gebeuren ;). Laat staan dat ik ze naar mijn ouders zou durven laten gaan. En dat gevoel leeft bij veel mensen, ik hoor bij meerdere vrienden/familie/collega’s dat hun kinderen al lang hun grootouders niet meer gezien hebben om de grootouders te beschermen.

Ik zie nog altijd geen argument buiten leerkracht school x. Dus dan heb je het over een mening en niet de feiten. Groot verschil.

Verkoop je uitleg dan ook niet als algemene waarheid. "de cijfers moet je met een korrel zou nemen"
Recht op privacy. Ik geef het maar mee, geloof wat je wil. Maar de cijfers hier worden alvast niet doorgegeven.

Indeed, als ze het zo kunnen oplossen beter zo, dat richt economisch het minste schade aan. En dan leidt er ook niemand echt inkomensverlies, als de winkels nu weer voor de zoveelste keer op slot moeten ...
Scholen dicht is denk ik een kettingreactie naar de rest . Meer mensen die niet kunnen werken , productie die stilvalt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan