Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom ook zo drastisch reageren?
We kunnen ook de versoepelingen van enkele weken geleden volledig terugdraaien. Als dat geen effect heeft ==> Lockdown.
Lijkt mij toch logischer? Nu is het precies alles of niks. Er zijn ook nog keuzes tussenin.

Waarom ook zo drastisch reageren?
We kunnen ook de versoepelingen van enkele weken geleden volledig terugdraaien. Als dat geen effect heeft ==> Lockdown.
Lijkt mij toch logischer? Nu is het precies alles of niks. Er zijn ook nog keuzes tussenin.
Ze hebben gewoon schrik voor een exponentiële groei (dus als je niet op tijd streng ingrijpt verlies je de controle erover).
Dat begrijp ik nog wel, maar wat ik minder begrijp is die focus op 'aantal besmettingen' wanneer uw totaal aantal tests precies ook exponentieel toegenomen is...

Maar liever ons militair bondgenootschap met de V.S. en andere Westerse landen veilig stellen
Het gaat niet zozeer daarom, maar wel dat het een precedent gaat scheppen voor ál die Europese en andere internationale instellingen die in Brussel zitten, die dan ook een voorkeursbehandeling vragen/eisen. En geloof mij, ge kunt het zo onnozel niet bedenken of er bestaat een internationale instelling voor.

Dan laat je gewoon zien dat de Belgen tweederangsburgers zijn in hun eigen land. Als je al zag hoeveel polemiek er was dat politieagenten en andere hulpdiensten de vaccins kregen van ouderen die niet zijn komen opdagen... dan heb je een kleine burgeroorlog als blijkt dat er hoge piefen voorrang krijgen.

Laatst bewerkt:
Tot een volledige lockdown zal het niet komen. 'k Zie trouwens geen enkele reden om het te doen. Het wordt warmer en de hoeveelheid virus zal dalen in de samenleving. Bepaalde maatregelen die in Europa worden opgelegd hebben met pure frustratie te maken door de vaccintekorten. Machtsgeile politici Macron en Merkel worden afgetroefd door supermachten, maar ook kleine landjes zoals Chili en Marokko doen het qua vacccinaties zetten beter. Met lockdown dreigementen willen ze de bevolking hun eigen falen proberen te doen vergeten.

Tot een volledige lockdown zal het niet komen. 'k Zie trouwens geen enkele reden om het te doen. Het wordt warmer en de hoeveelheid virus zal dalen in de samenleving. Bepaalde maatregelen die in Europa worden opgelegd hebben met pure frustratie te maken door de vaccintekorten. Machtsgeile politici Macron en Merkel worden afgetroefd door supermachten, maar ook kleine landjes zoals Chili en Marokko doen het qua vacccinaties zetten beter. Met lockdown dreigementen willen ze de bevolking hun eigen falen proberen te doen vergeten.
Hoe moet ik me dat voorstellen? Zijn die Europarlementariërs zo boos omdat hun vaccins niet aankomen (en dat bij de verkiezingen misschien zullen voelen), dat ze uit wraak de bevolking maar eens goed zullen pesten (en dat bij de verkiezingen nog meer zullen voelen)? Macron en Merkel zijn zo gefrustreerd dat het in de VS sneller gaat, dat ze de cijfers manipuleren, alle virologen doen zeggen dat het wel degelijk tijd is om te temperen en de publieke opinie nog meer tegen zich in het harnas jagen? "Haha, dat zal ze leren"?

Dat leunt wel heel dicht bij complot-onzin aan.

• 85+: 43.81%
  • 65-84: 10.11%
  • 45-64: 10.00%
  • 18-44: 8.52%
  • 0-17: 0.10%
Dit zijn de partly vaccinated gegevens gekopieerd van https://covid-vaccinatie.be/en.
Kan iemand wat duiding geven bij deze cijfers?
Waarom zijn er slechts nog maar 43.81% van de 85+ groep gevaccineerd terwijl er al +/+ 10% gevaccinnerd is bij de andere bevolkingsgroepen? (afgezonder van -18)

Dit zijn de partly vaccinated gegevens gekopieerd van https://covid-vaccinatie.be/en.
Waarom zijn er slechts nog maar 43.81% van de 85+ groep gevaccineerd terwijl er al +/+ 10% gevaccinnerd is bij de andere bevolkingsgroepen? (afgezonder van -18)
Pure gok: maar in die groep zit een groot aantal zorgverleners en risico patiënten die voorrang hebben gekregen op de groep 85 plussers?

Er is voorrang gegeven aan de zorgsector en restjes (soms heel ruim te nemen) worden niet op basis van leeftijd verdeeld maar op basis van ons-kent-ons en Facebooklijsten. Zorgsector alleen al is meer dan 700 000 mogelijke kandidaten. Dat is allemaal vrij ruim, heb gehoord dat op sommige plaatsen ook thuishulp al gevaccineerd is.

Laatst bewerkt:
Zorgmedewerkers in wzc's en medisch personeel in ziekenhuizen is ingeënt, die zijn zelden 85+. Van die laatste groep zijn de eerste maanden vooral mensen in wzc ingeënt, zelfstandige 85-plussers komen nu pas aan de beurt.

Alle details voor VL staan hier:

als die lockdown er komt, dan hopelijk in de paasvakantie. dan wordt de schade nog wat beperkt....

dan zijn velen toch thuis, kinderen zowiezo.

op einde van de maand lockdown heeft ook veel problemen met zich mee : de loons administratie ligt stil, waardoor de ASR documenten niet bij uitkerings instanties geraken, en veel mensen dus geen loon én geen uitkering krijgen voor die tijd

Mensen die kunnen thuiswerken zullen kunnen blijven werken he, daar gaat een lockdown niets aan veranderen.

Het wordt ook wel eens tijd dat die reservelijsten en wie de vele restjes krijgt, worden gestroomlijnd. Vlaanderen wil iets anders doen dan België, gemeentes doen ook nog eens hun eigen ding (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210323_93638817) en vaccinatiecentra zelf waarschijnlijk ook nog. Hoe lang gaat het duren voor er verhalen opduiken van mensen die tegen betaling een restje hebben gekregen als er geen regels rond bestaan?

Het wordt ook wel eens tijd dat die reservelijsten en wie de vele restjes krijgt, worden gestroomlijnd. Vlaanderen wil iets anders doen dan België, gemeentes doen ook nog eens hun eigen ding (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210323_93638817) en vaccinatiecentra zelf waarschijnlijk ook nog. Hoe lang gaat het duren voor er verhalen opduiken van mensen die tegen betaling een restje hebben gekregen als er geen regels rond bestaan?
Een gevolg van gebrekkige organisatie qua vaccinaties. Vanaf dat men begint met reservelijsten en wat nog allemaal is dit het gevolg.

Kijk naar landen als Israel, UK, Marokko, waar de vaccinaties in sneltempo gaan. Daar heeft men het simpel gehouden, alles op leeftijd en kon je via een website of het laatste uur van de vaccinaties langsgaan voor de restjes van die dag.

Hier gebeurt dat ook, maar krijgt het lokaal overheidspersoneel een prio behandeling omdat er geen beschikbare openbare lijsten of systemen zijn.

Ik heb de grafieken op sciensano hun site ook eens bekeken.

Het totaal aantal tests is toch ook gewoon zeer sterk toegenomen de voorbij 2 weken? De positiviteitsratio is slechts licht gestegen.
Dus het toenemend aantal besmettingen is toch vooral een resultaat van het toenemend aantal tests?

Ik ben in ieder geval blij dat jij ook relatief optimistisch bent, want als ik alleen de media volg zou ik blijkbaar moeten schrik hebben en beginnen panikeren.
Dit lees ik dus vaker, "er zijn meer besmettingen, maar dat komt omdat er meer getest word."
Maar de vraag is, wat is de reden dat er meer mensen getest worden?
Is dat om preventief te testen, of is dat omdat er meer mensen zijn die zich ziek voelen en zich daarom laten testen om te zien of ze corona hebben?
In het eerste geval onder je besmettingen die je anders niet had ontdekt, maar in het tweede geval moeten we die stijging toch wel veel serieuzer nemen.

Hoe moet ik me dat voorstellen? Zijn die Europarlementariërs zo boos omdat hun vaccins niet aankomen (en dat bij de verkiezingen misschien zullen voelen), dat ze uit wraak de bevolking maar eens goed zullen pesten (en dat bij de verkiezingen nog meer zullen voelen)? Macron en Merkel zijn zo gefrustreerd dat het in de VS sneller gaat, dat ze de cijfers manipuleren, alle virologen doen zeggen dat het wel degelijk tijd is om te temperen en de publieke opinie nog meer tegen zich in het harnas jagen? "Haha, dat zal ze leren"?

Dat leunt wel heel dicht bij complot-onzin aan.

De Europese vaccinatiecampagne is een bureaucratische nachtmerrie.

Ik zeg niet dat de situatie niet ernstig is he, maar men wil nog eens de bevolking bang maken met lockdown dreigementen om zo hun collectief falen te verdoezelen.

De Hongaarse populist Orban gaat vaccin shoppen in Rusland en China, dat zegt toch al genoeg!!

Laatst bewerkt:
Ik ben wel ook eens benieuwd naar de Ramadan.
Pré-corona weet ik toch van enkele collega's die meedoen dat ze 's avonds vaak bij familie zaten en dan samen aten.

Net zoals met Pasen en Kerst er ook heel wat mensen méér familie zagen dan eigenlijk mocht op dat moment.

Of het nu omwille van Pasen, Ramadan, voetbal op tv, de verjaardag van de kleine is, de start van het weekend, of gewoon het goede weer is: elke gelegenheid is goed om mensen te zien, en wanneer mensen elkaar ontmoeten dan is dat niet altijd volgens de regels.

Oké. Jij komt met een zotte complottheorie. Ik zeg: hoezo? En je antwoord is een open deur waar iedereen het min of meer over eens is? Op geen enkele manier zegt je antwoord iets over je van-de-pot-gerukte complottheorie.

Absoluut niet. Maar zo zit Angela Merkel in elkaar. Besparen, besparen, besparen en het onderste uit de kan halen. Dat werkt niet in een pandemie.

Absoluut niet. Maar zo zit Angela Merkel in elkaar. Besparen, besparen, besparen en het onderste uit de kan halen. Dat werkt niet in een pandemie.
Nog altijd geen woord uitleg over je complottheorie. Ik zal maar aannemen dat je beseft dat het een beetje te veel onzin was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan