Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarheid als een koe maar jammer genoeg vinden de meesten hun eigen gedrag geen probleem.

Goh denk dat iedereen wel eens een fout heeft gemaakt zeker? Ik ben er zeker van dat de Belgen zich grotendeels aan de regels houden.

Mensen die non-stop zitten te roepen voor verstrengingen zijn verzuurde mensen zonder enig besef te hebben van de maatschappij.

Voor mij persoonlijk ook een reden waarom ik gestopt ben met Facebook en Twitter zeer grondig heb beperkt. Platformen met zeker af en toe goede bedoelingen maar beerputten tot en met!

Verzorg je taalgebruik.
Je vergeet nog een paar opties.

Ik zal er ééntje uitpikken die eigenlijk geen optie is maar gewoon realiteit:
- Israel betaalt per dosis 60% meer in aankoop dan de EU. Dit is een slordige €15 per persoon meer voor pfizer & moderna. Dus zo'n €135.000.000 extra betaald ervoor. Los van het feit dat ze nu massaal boostershots aan het bijbestellen zijn (ook aan een hogere prijs).
- Idem in de VS, maar kleiner prijsverschil. Zij betalen 33% meer in aankoop per dosis. Of dus €8 pp, wat neerkomt op €2.624.000.000
Who cares. Met dat argument afkomen is gewoon belachelijk. De vaccins kosten geen fluit tgo de totale corona kost. Smijt godverdomme centen op tafel en raak aan vaccins. Zelfs chili ligt voor op ons en nog een hele reutemeteut apenlanden.

Goh denk dat iedereen wel eens een fout heeft gemaakt zeker? Ik ben er zeker van dat de Belgen zich grotendeels aan de regels houden.

Mensen die non-stop zitten te roepen voor verstrengingen zijn verzuurde mensen zonder enig besef te hebben van de maatschappij.

Voor mij persoonlijk ook een reden waarom ik gestopt ben met Facebook en Twitter zeer grondig heb beperkt. Platformen met zeker af en toe goede bedoelingen maar beerputten tot en met!
Ik zie nochtans weinig mensen roepen voor verstrengingen als de cijfers beteren. Imo moest iedereen zich zo goed aan de regels houden gingen we toch andere cijfers hebben.

Hiervoor hebben we geen MVR nodig. Iedereen met minimum 1 hersencel in hun hoofd weet dat dit niet voldoende zal zijn.

Ja man, ik volg op facebook ook geen nieuwswebsites meer, omdat ge dan soms automatisch de commentaren onder de posts ziet. En dat is altijd om van te janken...

Onlangs toch nog eens gaan kijken op de fb van vrtnws. Stond een post over de avondklok, en de 1e comment was van een of andere kerel die het een topidee vond die avondklok, wegens rustig op straat, minder misdaad enz. Dat mocht van hem voor altijd blijven die avondklok. Echt, hoe geïnstitutionaliseerd kunt ge zijn :unsure: En dan begin ik me te ergeren natuurlijk. Dus gewoon loskoppelen van sommige dingen online helpt inderdaad :p

Hiervoor hebben we geen MVR nodig. Iedereen met minimum 1 hersencel in hun hoofd weet dat dit niet voldoende zal zijn.
Alles op de vaccinaties zetten, na een jaar krijgt ge hardere maatregelen zelfs aan de straatstenen niet meer verkocht.

Hey pssst... mijn vrouw is verantwoordelijk voor de vaccinatie van haar zorginstelling, slechts 3 personeelsleden van de 86 hebben geweigerd, dan nog omdat dat vrouwen waren die op korte termijn zwanger wilden worden. Uw punt is????
Geen idee waar uw vrouw zit of wat ze doet, maar bij ons gaat dat via Idewe... Mijn punt is dat heel het 'iedereen die zich niet laat vaccineren is oerdom en ik ben intelligent' je enkel maar te horen krijgt van personen die een sterk gekleurde en ongenuanceerde mening hebben. En denk aan het mooie lied 'het is niet wit, het is niet zwart, het is zwartwit!'

Of zoiets eh :unsure:

Je voelt gewoon aan alles dat de huidige spanningen tussen de vlaamse en federale regering hier een grote rol heeft gespeeld... enerzijds durven ze niet te verstrengen, gezien nva de versoepelingskaart heeft gespeeld, anderzijds hopen ze nva in de fout te dwingen door het echte hete hangijzer in benny zn schoot te schuiven.
Maar ondertussen verlies je wel kostbare tijd en is de aandacht weg van dat andere grote pijnpunt, de falende vaccinatiecampagne

Vandaag iemand op Facebook: 'mijn kinderen gaan na school rechtsreeks naar huis hoor!! Geen kans om rond te hangen met vrienden, daar zorg ik wel voor'.

Dezelfde kinderen 's middags: met z'n allen gezellig in een cirkel hun boterhammekes opeten dicht bij elkaar want er is niet veel plaats.

Die die verdomde scholen nu toch eens dicht voor een paar maanden. Maar neen dat gaat niet, want naar welke opvang moeten de ouders hun kind dan doen.

Vandaag iemand op Facebook: 'mijn kinderen gaan na school rechtsreeks naar huis hoor!! Geen kans om rond te hangen met vrienden, daar zorg ik wel voor'.

Dezelfde kinderen 's middags: met z'n allen gezellig in een cirkel hun boterhammekes opeten dicht bij elkaar want er is niet veel plaats.

Die die verdomde scholen nu toch eens dicht voor een paar maanden. Maar neen dat gaat niet, want naar welke opvang moeten de ouders hun kind dan doen.
Kom je op spoed met acute blinde darmontsteking: 'ja meneer je zal een paar uur moeten wachten want Dr. Janssens moet in de voormiddag op zijn kinderen letten. Maar geen paniek in de namiddag doet zijn vrouw dat, dus tegen 13u zal hem u wel kunnen helpen'

Robot rijdt verder naar volgende patiënt in de wachtrij

Ik vermoed dat u zelf geen kinderen hebt of dat combineert met werken? Want elk wezen dat logisch kan denken kan u wel 101 argumenten geven waarom we die 'verdomde scholen' nu niet sluiten.

Maar net zoals iedereen heb je uw schuldenbok al gevonden. Hoera!

PS: van insiders (lees: leerkrachten) hoorde ik hoe de ene na de andere klas al vol met Corona zat bij de eerste golf, terwijl er in de horeca (waar een groot deel van mijn omgeving deel van uitmaakt) is er niemand, maar dan ook niemand die ooit iets van de zogezegde contact tracing heeft gehoord. Probeer dat maar eens uit te leggen aan vtm-kijkend Vlaanderen. Misschien liggen onze prioriteiten wat fout en zitten al die dat al maanden aan't blazen zijn zichzelf vooral belachelijk te maken.

Just my 2 cents.

Ben jij daarover nu verbaasd? Dat valt toch binnen de regels? Was het basisonderwijs? Hier heb je de draaiboek. Code Oranje is van toepassing.

Denk je dat ouders hun kinderen naar school doen als opvang om ondertussen zelf wat te kunnen chillen? School dient om te beginnen als noodzakelijke educatie, en ten tweede moeten die ouders zelf ook kunnen werken. Want in tegenstelling zoals zovelen hier en elders graag beweren, thuiswerk met (vooral kleine) kinderen is onmogelijk.

Hahaha, kom iets voor om 19h00 thuis van te gaan joggen en heb gezien dat er bij mij nauwelijks één straat verder er waarschijnlijk een mini 18-jarigen ton aan het doorgaan is, met ongeveer 10 jongens/meisjes: huis is versierd en ze gingen net naar binnen, één kwam wat verderop aan met wat McDonalds... Nu ja, de avondklok zal daar de pret al genoeg vergallen denk ik dan.
Ondertussen op het nieuws De Croo junior met een zoveelste bullshit speech over hoe ze uiteindelijk nauwelijks iets/niets gedaan hebben. Oh ironie.

Zelfs al vind ik het niet kunnen, ik wil nog net niet de zuurpruim zijn die gaat klikken bij de politie, Bart De Wever vatte het vorige week eigenlijk mooi samen: we evolueren naar een samenleving waarvan één deel zich strikt aan de regels houdt en de frustraties zich opkroppen, en een deel dat er zich zo weinig mogelijk van aftrekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan